Pagina 1 din 2

PROBLEMA MARE!!.....VREAU UN RASPUNS CAT MAI URGENT!!!...

Scris: Dum 10-Mar-2013 18:22
de catala91
Salut baieti!....
Am si eu o problema cu citroenul meu BX, model 2, an fabricatie 91, motor 1,4 tge
Nu mai porneste dimineata masina doar daca ii dau curent.
Alternatorul nu imi incarca bateria, nici un bec nu mi se aprinde in bord.
Sa fie de la vreun fir de excitatie ceva??....pot lega alternatoru direct pe baterie??

Astept un raspuns cat mai urgent!!!

Scris: Dum 10-Mar-2013 18:38
de ViperDodo
esti sigur ca alternatorul nu iti incarca? ai incercat cu alta baterie? sa o lasi peste noapte sa vezi daca porneste?
sti ca valorile de "incarcare" tre sa fie intre 13,8 si 14,4 V
este foarte posibil sa ai bateria bulita...scurtcircuitata!

verifica firul gros de la alternator! scoate firul subtire de pe alternator si vezi daca ti se aprinde atunci becul in bord!
vezi sa nu fie ceva probleme la borne, oxid, nu sunt stranse suficient!

invarte greu sau nu faci nici clac?
alternatorul este direct legat pe baterie prin firul gros care trece si pe electromotor!

Scris: Dum 10-Mar-2013 18:49
de benny_merty
Dupa ce verifici contactele si bateria vezi carbuni de la releul de incarcare din spatele alternatorului.Daca nu te descurci da de stire te pot ajuta sunt din Cisnadie. Benone. :steering:

Scris: Dum 10-Mar-2013 19:31
de catala91
masina nu face nimic....becurile sunt palide, si nu invarte deloc.
daca pun alta baterie porneste, merge cateva zile, dupa care se descarca si ea si nu o mai ia.....

trebuie sa ma uit la carbuni si la firul ala gros.

multumesc de raspunsuri!!



Ps: Bateria nu are nici un an, iar alternatoru cand incarca cand nu....
Valorile de incarcare le are intre 12,2 si 13,8....depinde de ce chef are alternatoru!

Scris: Dum 10-Mar-2013 19:42
de danny29
alternatoru, releul de incarcare, trebuie sa ai minim 13.8 incarcarea in relantiu si 14,3 in turatie.

Scris: Dum 10-Mar-2013 19:49
de benny_merty
Daca variaza tensiunea verifica firul gros de la alternator, electromotor , baterie .Mai verifica si masa alternatorului mai precis surubul de prindere dedesupt. :shout:

Scris: Dum 10-Mar-2013 20:02
de catala91
Multumesc de sfaturi.
Maine o sa verific cele spuse de voi si dau un semn pe forum daca am rezolvat.

Scris: Dum 10-Mar-2013 21:21
de ViperDodo
catala91 scrie:Ps: Bateria nu are nici un an, iar alternatoru cand incarca cand nu....
Valorile de incarcare le are intre 12,2 si 13,8....depinde de ce chef are alternatoru!


intre valorile alea inseamna ca nu incarca absolut de loc! ai masurat si la + alternatorului sa vezi ce zice?
scoate releul cu carbuni! cu siguranta s-au terminat sau nu mai fac contact!
releul e vreo 50 de lei!

ciudat totusi ca nu ti s-a aprins pana acum in bord! cand pui contactul, martorul de baterie se aprinde (impreuna cu restul de martori rosii)?

ai masurat si la + alternatorului sa vezi ce zice?

vezi in acelasi timp sa nu cumva sa ai un consumator pe undeva! cu toate ca ar trebui sa fie unul destul de mare!
asta iarna si eu m-am trezit cu bateria secata definitiv! dupa 1 saptamana de stat!
am pornit-o cu cabluri si nu a mai facut nici o figura, bateria s-a reincarcat dar eu tot am ramas cu misterul! :roll:

Scris: Dum 10-Mar-2013 21:47
de catala91
se aprind becurile martore, dar ala de la baterie mereu a stat stins....niciodata nu l`am vazut aprins.....ceea ce e ciudat!!

Scris: Dum 10-Mar-2013 22:02
de ViperDodo
ce fel de alternator ai?
daca nu se aprinde becul cand pui contactul e o buba....pe undeva!

Scris: Dum 10-Mar-2013 22:05
de catala91
sa nu fie firul acela gros, sau sa fie releul de incarcare dus....alceva nu cred ca e....

Scris: Dum 10-Mar-2013 22:34
de dj01fad
la unele alternatoare amorsarea releului se face prin bec. prin urmare, daca becul nu merge, nu porneste incarcarea. am patit asa la cx...
nu stiu cum e la tine, ce fel de alternator/ releu ai, dar e bine de verificat. verifica si carbunii de la alternator.

Scris: Dum 10-Mar-2013 23:30
de ViperDodo
poti incerca sa masori la alternator sa vezi daca el incarca! asa elimini ipoteza cu firul gros!
poti scoate releul (2 suruburi) si in functie de cum arata carbunii poti elimina si ipoteza cu releul!

daca astea 2 sunt ok, problema e mai adanca!
cum spune si colegul dj01fad, poate fi si tipul ala de alternator, dar tu ziceai ca becul se aprinde!
vezi maine ce si cum, uita-te ce fel de alternator e si da de stire pe aici! :lol:
spor

Scris: Dum 10-Mar-2013 23:35
de catala91
o sa le verific maine, si o sa dau o geana pe forum sa va zic daca am rezolvat sau nu.
oricum multumesc tuturor pentru sfaturi!..

Scris: Lun 11-Mar-2013 10:35
de cbx
verifica cele scrise de dj01fad , incarcarea incepea la 1500 rot