relee in blocul de lumini.

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

neghinita87
pasionat
Mesaje: 541
Membru din: Dum 21-Dec-2008 20:20
Localitate: ploiesti

relee in blocul de lumini.

Mesajde neghinita87 » Mie 13-Mai-2009 11:20

salut.am si eu o intrebare.in blocul de sigurante erau 2 locuri pentru relee care nu erau ocupate.nu stiu pentru ce sunt dar eu am infipt 2 relee de 12 v 30 A.este vreo problema?dauneaza undeva?ca sa stiu daca le scot sau le las.dar mie mi se pare ca lumineaza mai tare farurile.
SUPERMANsina rama in asfalt

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 06-Iul-2009 18:29

Nu mai stiu cu precizie dar din cate imi aduc aminte acele gauri libere, nici macar nu au papuci electrici. Nu ai de ce sa lasi releele infipte acolo.Sfatul meu e sa gasesti un electrician bun si sa te duci sa-ti modifice instalatia de faruri (sa iti monteze relee pt. faruri). S-a mai scris despre problema asta pe forum. Numai asa vei avea lumina buna. Eu am facut asa ceva pe masina mea, iar diferenta a fost neta.Am pornit de la a face masuratori si de la 14,02 V cat aveam tensiunea pe baterie, mai ajungeau la faruri doar vre-o 11,8 V la farul Stg si 11,5 la farul Dr.(e mai lung traseul).Montand relee, am obtinut 13,8 V parca, pe Stg si 13,6 pe Dr.
Treaba asta se intampla f. instalatia masinii e facuta cu fire f. subtiri care au rezistenta mai mare, precum si datorita rezistentei de contact din blocul de lumini invechit (in special la BX #1).
Nu este f. greu de facut modificarea asta. Se anuleaza firele care duc spre farul din Dr. iar cele din Stg. devin fire de comanda pt. cele 2 relee (lunga/scurta). Iti mai trebuie un fir de masa zdravan si legat la un punt de masa stabil si sigur, precum si un fir de + de pe baterie, trecut obligatoriu prin siguranta (15-20 A) cat mai aproape de legatura de pe baterie, pe care-l duci pana pe ambele relee. De acolo se pleraca cu fire groase de la fiecare releu, spre fiecare far.Astfel vei avea cate 3 fire spre fiecare far (Lunga, Scurta, Masa)(masa din acelasi punct anterior, si unit suplimentar cu - de pe baterie.
Esential e ca aceste fire nou trase sa fie f. groase (2,5 mmp.Atentie!!! Nu 2,5 mm diametru. E altceva diametrul fata de aria sectiunii.)
Astfel prin firele vechi nu vor mai trece decat cateva sute de miliamperi, necesari actionarii releelor, urmand ca partea de forta sa fie facuta prin firele noi, groase.Practic cand actionezi comutatorul de lumini, trimiti un + pe relee, care nu foloseste decat pt. actionarea lor.O data actionate alimenteaza farurile direct de pe baterie, prin firele groase.
Rezultatele sant mai mult decat multumitoare. Practic masina mea lumineaza acum, mai bine sau cel putin la fel de bine ca una de conceptie 2008. Nu mai am probleme cu lumina pe timp de noapte. Lumineaza "cristal".
E drept! Mai conteaza si alte lucruri despre care s-a scris mult aici. Ce becuri ai in faruri si cat de curate sant farurile la interior. Monteaza niste becuri Narva (nu Phillips sau Bosch pe care dai o groaza de bani si lumineaza mai prost decat Narva...Am testat asta....Phillips Xtrem Power pe care am dat 120 RON si care lumineaza mai prost decat becurile Narva de 10-12 RON...Pe faza lunga dau ceva difuz pe sosea de nu stii ce ai in fatza...Niste mizerii! Le-am dat jos imediat).
Iar farurile trebiue spalate la interior. Se demonteaza geamurile cu grija (sant lipite cu un mastic) se spala cu mare grija cu sapun si cu un burete moale, fara sa apesi, f. faci zgarieturi iremediabile, le clatesti f.bine, le usuci, apoi lipesti cu mastic siliconic transparent.
Cam asta e daca vrei niste faruri puternice.E ceva munca dar merita. Daca mai completezi si cu niste proiectoare de calitate in bara, e si mai bine.
Succes!!!


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187673
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11705
    Cel mai nou membru ybunny