Pagina 3 din 4

Scris: Joi 10-Feb-2011 10:10
de ViperDodo
pai am pus aparatu pe continuitate, si am pus pe firele rosu si verde...ca negru e ecranaju.
nu da nici o valoare. ramane pe 1.

Scris: Joi 10-Feb-2011 13:57
de ViperDodo
am gasit ceva interesant. si de data asta am si inteles unde e de fapt senzoru ala. ffff
http://www.bxclub.co.uk/forum/viewtopic ... ev+counter

Scris: Joi 10-Feb-2011 15:14
de ViperDodo
Imagine

am extras schema asta pentru turometrul diesel....



iar asta e de la turometru pe benzina!


Imagine

diferenta in momentul asta e ca dupa spusele lui khan, eu ar trebui sa mut din pozitia 2 in pozitia 4 masa
si in pozitia 2 sa mai adaug un fir care sa plece impreuna cu 3 spre senzor. (de pe schema pt benzina)

corectati-ma daca gresesc

Scris: Sâm 12-Feb-2011 11:59
de ViperDodo
mi-am rupt gatu incercand sa gasesc gaura aia. nu e niciunde ! singura in care poate intra senzoru sub pompa de hidraulica!
sau nu caut ce gaura trebuie? ma gandesc poate exista un alt tip de suport pentru senzoru ala. nu suportu ala rotund cu ureche.

Scris: Sâm 12-Feb-2011 14:51
de ViperDodo
am mai gasit un tip de senzor.merge si asta? practic asta mi-ar rezolva si problema cu suportul ala din plastic.

http://cgi.ebay.de/Kurbelwelle-Sensor-C ... 5d2c4e476c

Scris: Dum 13-Feb-2011 19:07
de khan
ala e de benzina, nu mere la diesel. dar tot nu pricep, senzorul e bun, deci nu trebe altul, de ce nu cauti gaura aia? e fix pe blocul motor, in spate, e vizibila cind masina e pe elevator sau groapa, are un suport alb de plastic care stringe senzorul in el ca un colier si care senzor trebuie sa fie indreptat catre extradosul volantei unde se afla niste fante (2) care ii perturba cimpul magnetic atunci cind trec prin dreptul bobinei. acuma, asigura-te ca ai + si - pe firele 4 si 3 de la conectorul de la turometru si ca e continuitate pe cele 2 fire care vin de la senzor pe 1 si 2, apoi pune contactul si freaca un magnet prin fata bobinei. daca urca acul, totul e ok, daca nu, cauta unde e problema

Scris: Lun 14-Feb-2011 08:07
de ViperDodo
am fost cu ea pe rampa si am cautat in draci gaura aia! o sa o mai caut, ce sa zic.

la fire sunt sigur ca mai trebuie tras inca unul din mufa. am deja + si - iar al treilea fir era cel care se ducea la bobina. deci, cel care se dcea la bobina il duc in senzor plus inca un fir...

Scris: Lun 14-Feb-2011 18:24
de ViperDodo
am refacut mufa... eu aveam + pe 1 si - pe 2! am dus + pe 4 si - pe 3 , api am bagat firele de la senzor pe 1 si 2.de cateva ori cand am pus contactul , acum se ridica ba la 500 ba la 1000 rpm. mi se pare ciudat. adica inainte cand il puneam zvacnea putin.

in fine, plus am, minus am, continuitate pe cele 2 am! senzorul l-am frecat cu magnetu dar degeaba!
ca sa nu mai pun alta intrebare, presupun ca sigur e senzorul de vina!

sau ar mai fi o varianta, acum m-am gandit la ea. acum cateva poasturi spuneai ca alimentarea e pe marginea mufei... adica 1 + si 4 -
si sensorul pe 2 si 3.... as incerca si asa! adica si in schema electrica de diesel va ca senzorul vine pe pozitia 2 si 3 pe mufa!

Scris: Lun 14-Feb-2011 20:26
de ViperDodo
nu merge nici cum! :roll:

Scris: Lun 11-Apr-2011 20:05
de SilverSpider
ViperDodo scrie:nu merge nici cum! :roll:


Salut!Am si eu aceeasi dorinta... sa am turometru.Zis si facut, acum ma apuc sa-i dau de cap. Eu am mufa de la volanta dar nu am unde sa o mufez. De curand am facut rost de un turometru de diesel si am gasit topicul asta cautand o solutie. Cum spuneam, acum lucrez la el si daca reusesc o sa postez pasii care trebuiesc urmati pt instalare.

Scris: Mar 12-Apr-2011 09:46
de ViperDodo
bafta multa. astept rezolvarea ta! 8)

Scris: Joi 14-Apr-2011 10:31
de SilverSpider
ViperDodo scrie:bafta multa. astept rezolvarea ta! 8)


Scuze de intarziere dar am avut masina demontata si a trebuit sa o fac la loc k sa probez turometrul.

In primul rand alimentarea se face pe pinii 1 (+ verde) si 2(- maro); celelalte doua fire maro se conecteaza la senzorul de la volanta.
Eu am senzorul cu mufa mama care are 3 pini din care unul este ecranare (si care cred ca se foloseste doar la motoarele pe benzina unde
pot aparea interferente din cauza bobinei de inductie) dar nu am gasit nici o mufa tata care sa se potriveasca asa ca am tras doua fire separat de la senzor la bord conectandule la pinii 3 respectiv 4 (nu conteza cum le conectati, nu au polaritate). Dupa ce am facut conexiunile am pornit motorul si turometrul indica undeva sub 1000 turatii, am turat putin motorul sa vad dak merge si pare sa indice corect.
Pinii sunt numerotati pe mufa albastra care intra la turometru. La mufa de la senzor legati pe rosu si galben (pinii 1 si 2 sunt numerotati si aia). Daca turometrul si senzorul sunt ok totul o sa mearga.

Atentie! Ca metoda de precautie masurati alimentare turometrului inainte de toate.

Luati un multimetru (aparat de masura), setati aparatul pe 20 volti DC (direct curent sau curent continuu) dupa care cu mufa desfacuta si motorul pornit puneti borna rosie a aparatului pe pinul unde intra firul verde si borna neagra pe urmatorul maro si daca va indica 12 volti, 13 volti totul este ok. Sau puteti masura prin infigerea bornelor direct in fire dar atentie sa nu va intepati sau sa distrugeti firul.

Daca turometrul nu are alimentare apelati la cineva care se pricepe sa verifice ce este in neregula sau eventual sa traga alimentare.

Scris: Joi 14-Apr-2011 13:43
de ViperDodo
ai avut bafta cu senzorul deja existent.
e normal sa indice pe undeva sub 1000 ture la relanti, acesta fiind intre 750-800 rpm.
mai rau ma ambitionez acum sa cumpar un senzor nou si sa rezolv si eu problema asta!

Scris: Vin 15-Apr-2011 00:49
de SilverSpider
Nu cred ca are rost sa-ti iei unul nou deoarece nu este o piesa care se uzeaza. Am vazut ca nou este destul de scump, mai incearca pe forum poate gasesti S.H.

Azi dupa ce am facut o tura cu masina sa vad cum merge kilometrajul si turometrul am observat ca turometrul scoate un sunet ciudat cu o frecventa in rezonanta cu turatia motorului. Dupa ce am ajuns aksa am desfacut turometrul si cautand sursa vibratiei am descoperit ca aceasta provine din circuitul traductor al turometrului. Nu mai intru in detalii... Recomand sa schimbati toti condensatorii care se gasesc pe acele doua placute cu circuite ca sa nu aveti surprize neplacute. Notati pe o hartie toate capacitatile (ex: 10v 470uF) si mergeti la un magazin de piese electronice sa cumparati piesele care o sa coste maxim 5 lei. Atentie cand schimbati condensatorii sa nu inversati polaritatea pt ca pe placa nu sunt notatii ajutatoare. Inainte sa scoateri piesa notati cu ceva pe placuta polarizarea.

Scris: Vin 15-Apr-2011 09:21
de dj01fad
am eu un senzor de bx diesel care stiu sigur ca este bun, dar nu mai are mufa; ti-l pot trimite sa faci ceva teste daca doresti.