schimband fisele de la bujii cu unele noi am pierdut ordinea lor, mai exact de unde incepe ordinea. stiu din haynes ca ar trebui sa vina 1-3-4-2, conteaza unde in distribuitor infig fisa nr 1? plus, rotorul distribuitorului se invarte in sens invers acelor de ceasornic (cum te uiti la el dinspre baterie), nu? se poate intampla ceva grav daca incerc sa pornesc masina cu fisele puse aiurea (nu radeti, sunt incepator in chestiile astea)?
multumesc anticipat pentru raspunsuri.
ordine fise bujii
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
conform manualului haynes pt motorul de 1.4 avem:
Firing order . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 - 3 - 4 - 2
Location of No 1 cylinder . . . . . . . . . . . . . . . At clutch end of block
Direction of crankshaft rotation . .. . . . . Clockwise viewed from pulley end
Oricum, tu n-ai precizat ce motor ai...
Firing order . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 - 3 - 4 - 2
Location of No 1 cylinder . . . . . . . . . . . . . . . At clutch end of block
Direction of crankshaft rotation . .. . . . . Clockwise viewed from pulley end
Oricum, tu n-ai precizat ce motor ai...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Pt. ca nu mai sti cum au fost asezate fisele este ceva mai mult de munca adica:
Pe carcasa ambreiajului este o fereastra de punere la punct prin care se vede volantul si un semn fix;semnul de pe volant si cu cel fix trebuie sa fie aliniate.In cazul acesta pistonul 1 sau 4 se afla in PMS deci trebuie sa verificam daca pistonul 1 este in PMS :acest lucru se verifica la distributie(daca sti cum trebuie sa fie )sau se scoate bujia de la pist 1 se pune un dopulet de hirtie in locul ei iar in timp ce invirtim motorul pentru alinierea semnelor de pe volant respectiv cel fix ,aceasta(dopuletul) este aruncat afara de compresia pist 1 .Dupa aceasta desfaci capacul de la distribuitor si vezi unde este asezataâluleauaâ;pui fisa acolo si o duci la pist 1 apoi celelalte in ordinea de aprindere.
Mai bine de atit nu pot explica sper sa fi inteles ceva.
Spor la treaba.
Pe carcasa ambreiajului este o fereastra de punere la punct prin care se vede volantul si un semn fix;semnul de pe volant si cu cel fix trebuie sa fie aliniate.In cazul acesta pistonul 1 sau 4 se afla in PMS deci trebuie sa verificam daca pistonul 1 este in PMS :acest lucru se verifica la distributie(daca sti cum trebuie sa fie )sau se scoate bujia de la pist 1 se pune un dopulet de hirtie in locul ei iar in timp ce invirtim motorul pentru alinierea semnelor de pe volant respectiv cel fix ,aceasta(dopuletul) este aruncat afara de compresia pist 1 .Dupa aceasta desfaci capacul de la distribuitor si vezi unde este asezataâluleauaâ;pui fisa acolo si o duci la pist 1 apoi celelalte in ordinea de aprindere.
Mai bine de atit nu pot explica sper sa fi inteles ceva.
Spor la treaba.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Da volantul este roata aceea dintata.
Daca ai acces poti invirti motorul pe la distributie actionind pinionul motor(in sensul normal de rotatie)sau cu ajutorul unui levier mic, pe fereastra aceea de pe carcasa ambreajului,invirti volantul(fixezi levierul in dintii de pe volant si tragi usor pas cu pas).Uneori nu poti alinia perfect semnele datorita compresiei motorului(cind semnele sunt aproape aliniate atunci mot. se invirte singur dat compresiei) deci ar fi bine sa-i scoti toate bujiile daca ai acces usor la ele astfel vei invirti si mai usor mot. .
Spor la treaba.
Daca ai acces poti invirti motorul pe la distributie actionind pinionul motor(in sensul normal de rotatie)sau cu ajutorul unui levier mic, pe fereastra aceea de pe carcasa ambreajului,invirti volantul(fixezi levierul in dintii de pe volant si tragi usor pas cu pas).Uneori nu poti alinia perfect semnele datorita compresiei motorului(cind semnele sunt aproape aliniate atunci mot. se invirte singur dat compresiei) deci ar fi bine sa-i scoti toate bujiile daca ai acces usor la ele astfel vei invirti si mai usor mot. .
Spor la treaba.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern