Pagina 1 din 4

Probleme hidraulice

Scris: Dum 28-Oct-2007 22:36
de stef2000
Salutari,
sunt posesorul unui bx 1.7td an fab.87, si am probleme cu hidraulica masinii, sunt in situatia in care nu stiu ce sa-i mai fac.
Masina in momentul de fata are urmatoarele defecte:
- nu se ridica
-nu are frine si servo directie
- nu se stinge becul rosu de la hidraulica
- nu "tacane"
fac urmatoarele mentiuni: ulei schimbat, LHM de la Valvoline, nu are scurgeri, verificat si curatat furtun alimentare pompa, si rezervor de ulei
Inainte sa se defecteze complet, sareau in timpul mersului sau cedau diferite furtune de la circuitul de retur, ca si cind ar fi avut presiune prea mare, ultima oara fiind pe un drummai lung au sarit furtunele de la roata dr. fata - vorbesc de cele de retur - desi erau noi si bine infipte - si vreau sa zic ca de vreo trei ori. Dupa care am ramas si fara frine??? desi masina inca mai era ridicata, am completat cu ulei hidraulic romanesc - 2 litri, neavind momentan alta varianta. Am cumparat a doua zi LHM, pe care l-am inlocuit, am incercat sa amorsez pompa folosind o pilnie si un furtun, ...si degeaba, nu reactioneaza, nicicum, mai ales ca intra foarte greu uleiul in instalatie, ca si cind nu ar funct.pompa, mi-a luat 15 mi. sa bag un litru de ulei - cu motorul mergind bineinteles - si tot uleiul a ajuns in rezervorul de ulei.
Astept cu nerabdare sfaturile voastre!!!

Scris: Dum 28-Oct-2007 23:19
de stef2000
Am uitat de adaugat ceva: in timpul in care turnam ulei hidraulic direct un pompa cu ajutorul unei pilnii si a unui furtun, bolborosea lichidul si-l arunc a partial din pilnie

Scris: Dum 28-Oct-2007 23:40
de eugenro2001
Daca iti sar furtunele de retur inseamna ca ai cilindrii uzati.
Amorsarea pompei se face asa: Cu motorul oprit se scoate furtunl de alimentare al pompei de la capatul dinspre vasul de expansiube. Se umple furtunul cu LHM si apoi se pune la loc la rezervorul de LHM ai se porneste motorul. Se repeta pana se amorseaza.

Scris: Lun 29-Oct-2007 00:45
de dj01fad
s-ar putea sa ai probleme la pompa, sau daca nu, mai incearca asa:
desfa surubul cu cap de 12 de pe conjunctor (doar il slabesti un filet, sa nu cumva sa il scoti de acolo), umple furtunul de la pompa, pune-l la loc la vas, iar apoi porneste motorul; in momentul in care incepe sa curga ulei pe returul de la conjunctor, poti sa strangi la loc surubul. ca sa vezi cand curge ulei pe furtunul de retur, il scoti de la vas si il bagi intr-o sticla;
daca nici asa nu se amorseaza, ai ceva probleme grave la pompa sau la conjunctor.

Scris: Lun 29-Oct-2007 09:09
de mariusbv
salut.
nu te speria , la fel am patit si eu cand am schimbat uleiul, si am rezolvat in felul urmator: la fel ca tine am pus o palnie si tot turnam ulei....dar degeaba, apoi am desfacut surubul acela de pe disjunctor cu cap de 12 ( l-am desfacut de tot... DAR AM AVUT MARE GRIJA SA PUN CEVA ...UN TRICOU..SUB EL.....astfel incat sa nu pierd biluta.... si am pornit masina pana cand am vazut ca incepe sa-mi curga ulei pe acolo)....apoi l-am pus la loc dar nu l-am infiletat de tot.... si intre timp un prieten ambala masina pe la 2000 ture.am mai lasat 2 minute si apoi am strans surubul iar masina s-a ridicat fara probleme. Nu mi-a reusit din prima ... mi-a luat cam 2 ore pana sa o fac sa se ridice..... si inca ceva important COLEGII AU DREPTATE: NU E OBLIGATORIU SA DAI JOS DE TOT SURUBUL CU CAP DE 12... doar trebuie sa-l desfaci ....eu il desfaceam cam jumatate....apoi ambalam si strangeam la loc..... si tot repetam aceasta operatie. mai incearca si o sa vezi ca o sa reusesti. mult succes!

Scris: Lun 29-Oct-2007 14:45
de stef2000
In primul rind multumesc ptr. raspunsuri, am incercat si prin desfilatarea surubului de pe conj-disj, l-am desfiletat o tura, nu a curs ulei deloc pe acolo, desi a mers motorul cu el desfiletat 30 min, deci fenomenul care este, sa zicem este destul de ciudat, ca lhm-ul curge foarte greu in instalatie, deci mi-a trebuit 30 min sa pot baga 1litru cu pilnia direct in pompa si cu motorul mergind, acest ulei ajungind in final in rezervorul de ulei, este ca si cind nu ar avea pompa de loc, chiar mai rau, la inceput nu vroia sa curga ulei de loc prin pompa. Repet, nu curge pe nicaieri instalatia, becul rosu de presiune ramine aprins permanent, nu are frine, servo, nu se ridica....nimic. si tacanitul disjunctorului este inexistent. rezervorul de ulei si filtrele sint curatate si lhm nou!

Scris: Lun 29-Oct-2007 15:46
de eugenro2001
Probabil disjunctorul sau vana de securitate defecte.
Becul sta aprins din doua motive, - nivel prea mic in rezervorul de LHM sau lipsa presiune in instalatie. daca cel putin una dintre conditii este indeplinita becul ramane aprins.

Scris: Lun 29-Oct-2007 16:39
de nicum
mariusbv scrie:salut.
nu te speria , la fel am patit si eu cand am schimbat uleiul, si am rezolvat in felul urmator: la fel ca tine am pus o palnie si tot turnam ulei....dar degeaba, apoi am desfacut surubul acela de pe disjunctor cu cap de 12 ( l-am desfacut de tot... DAR AM AVUT MARE GRIJA SA PUN CEVA ...UN TRICOU..SUB EL.....astfel incat sa nu pierd biluta.... si am pornit masina pana cand am vazut ca incepe sa-mi curga ulei pe acolo)....apoi l-am pus la loc dar nu l-am infiletat de tot.... si intre timp un prieten ambala masina pe la 2000 ture.am mai lasat 2 minute si apoi am strans surubul iar masina s-a ridicat fara probleme. Nu mi-a reusit din prima ... mi-a luat cam 2 ore pana sa o fac sa se ridice..... si inca ceva important COLEGII AU DREPTATE: NU E OBLIGATORIU SA DAI JOS DE TOT SURUBUL CU CAP DE 12... doar trebuie sa-l desfaci ....eu il desfaceam cam jumatate....apoi ambalam si strangeam la loc..... si tot repetam aceasta operatie. mai incearca si o sa vezi ca o sa reusesti. mult succes!


Daca desfaci surubul ala 2 ture ar trebui sa fie suficient...

bx

Scris: Lun 29-Oct-2007 18:54
de sandor mihai
salut. telescopul din dreapta fata e uzat complet,dar nu e exclus sa fie si cel de pe stinga.foarte putin probabil sa fie corectorul de inaltime fata.
referitor la amorsare ai o pompa model mai nou la care umplerea pistoanelor se face prin niste supape bila.nu inteleg de ce dar numai aceste pompe si mai ales cind uleiul e prea viscos nu se amorseaza.o metoda de amorsare :umpli pompa scotind furtunul,umpli furtunul,STRINGI surubul de pe conjunctor,pornesti motorul si apesi usor frina cam la 5 secunde rotind volanul de la st. la dreapta maxim.cind simti o usoara reactie la pedala de frana,virezi stinga maxim daca ai servo directie si astepti sa se ridice.
succes

Scris: Lun 29-Oct-2007 20:27
de robert-bx
e cea mai mare prostie sa desfaci surubul de tot,se desface maxim o tura

Scris: Mar 30-Oct-2007 22:14
de dan1972
Nu ai de ce sa desfaci de tot, surubul de pe conjunctor.Daca e desfacut max. 1 tura, e ca atunci cand il desfaci de tot.Numai ca in loc sa sara uleiul peste tot, se intoarce pe retur in vas.
Procedeaza cum a spus Eugen.Aceea e procedura recomandata de producator.Daca totul e OK, amorsarea merge din prima si dureaza cateva minute cu motorul usor turat.Din ce imi aduc aminte acel surub de la disjunctor se strange dupa ce motorul/pompa apuca sa functioneze 1 minut aprox. cu el slabit.
Ma gandesc sa nu ai cumva opturat ceva...furtunul de aspiratie al pompei, conducta dintre pompa si conjunctor...etc..
Daca nu, nu e exclus ca pompa sa se fi dus.Ca o ultima proba, incearca sa imprumuti o pompa de la cineva si vezi ce se intampla.
Conjunctorul se poate masura si verifica la un specialist in hidraulica.

Scris: Mar 30-Oct-2007 22:57
de mariusbv
daca veti citi mai bine veti observa ca eu i-am spus cum am facut eu ...... dar i-am recomandat sa faca asa cum au spus restul colegilor.

Scris: Lun 19-Noi-2007 20:05
de stef2000
buna,
aam ajuns la concluzia ca ii pompa defecta, debitul masurat intr-un minut a fost de 150 ml de ulei, asta in conditia in care am alimentat direct pompa - ea nu mai trage din rezervorul de ulei - cu o pilnie prin cadere, in fine, am alta pompa de benzina care o sa o adaptez
intrebarea mea este, daca se defecteaza chiar asa se des?
cilindri hidraulici de ridicare se pot repara sau reconditiona?

h

Scris: Lun 19-Noi-2007 22:27
de sandor mihai
se pot.exista set de reparatie.pompa ti=o pot repara eu da nu cred ca merita.

Scris: Mar 20-Noi-2007 12:20
de nicum
stef2000 scrie:buna,
aam ajuns la concluzia ca ii pompa defecta, debitul masurat intr-un minut a fost de 150 ml de ulei, asta in conditia in care am alimentat direct pompa - ea nu mai trage din rezervorul de ulei - cu o pilnie prin cadere, in fine, am alta pompa de benzina care o sa o adaptez
intrebarea mea este, daca se defecteaza chiar asa se des?
cilindri hidraulici de ridicare se pot repara sau reconditiona?


E ciudat ce spui tu pentru ca pompa hidraulica nu cade NICIODATA brusc. in mod normal ar fi trebuit ca masina sa se ridice din ce in ce mai lent, sa se intareasca servodirectia (daca ai), etc. O pompa care da in gol 150/ml pe minut ar fi trebuit sa fie demult nefunctionala in conditiile in care debitul este de 4 cm3/ciclu. La diesel pompa e conectata la axa cu came, deci merge la jumatate din turatia motorului. Intr-un minut ar fi trebuit sa ai ~ 2000 cm3 (asta in conditii ideale desigur). Sa zicem ca pompa e uzata, dar in gol tot ar trebui sa bage macar jumatate. Ma tem ca pompa ta e buna. vestea buna e ca se poate reconditiona.
Daca vrei sa o inlocuiesti, pastreaza carcasa de la pompa ta (aia cu prinderile) si pune interiorul de la pompa de benzina. Interioarele sint identice, difera prinderile.
Pentru cilindrii hidraulici de fata exista piesele cu codurile 95 597 221 si 96 004 372 (pentru fiecare cilindru in parte). Pentru cilindrii spate se comanda piesele din interior separat, bucata cu bucata. Nu exista kit de reparatie sau nu am gasit eu.