Pagina 1 din 1

o intrebare despre bratele puntii spate la bx

Scris: Lun 17-Sep-2007 12:55
de cdires
Salutare tuturor,

dupa cum unii dintre voi, pe care i-am "tacanit" la cap, stiu, incerc sa readuc la viata un TRD cu motorul retras la pensie...
In fine, nu asta e important acum.. Bx-ul pe care l-am achizitionat in vederea reinvierii masinii mele are bratele spate in pozitia asta \--/. E exagerata reprezentarea grafica, dar oricum, nu sunt drepte |--| si nici cracanate /--\.

Intrebarile sunt: E normal? E mai bine asa? Sa las pe masina bratele care stau drepte sau sa pun puntea cu ele asa \--/?

Ce parere aveti?

Multumesc.

Scris: Lun 17-Sep-2007 13:49
de dan1972
Salut Relu,
Clar!Puntea la care rotile stau rotile deschise in sus, a suferit un accident.Uita de ea.Las-o pe cea care are rotile drepte.Ocazie cu care poti demonta si gresa bratele, ca sa nu mai ai probleme ulterior.
Din cate am vazut, BX-urile au de noi, rotile deschise in jos putin (unghiul de cadere pozitiv)pt a castiga stabilitate.Nu sant chiar drepte.M-am uitat cu atentie pe diverse imagini publicitare cu BX.Si sant si usor convergente spre fatza.Despre toate acestea ne putem lamuri daca citim valorile unghiurilor pt.puntea spate.Nu le am la indemana acum,dar sigur asa sant.
Puntea aceea care unghiurile de cadere negative (roti deschise in sus)trebuie exclusa.A fost lovita sau rupta si sudata.Poate recuperezi de pe ea bratele.

Scris: Lun 17-Sep-2007 14:26
de cdires
multumesc frumos pentru raspunsul rapid.

totusi am garantia fostului proprietar ca in afara de schimbarea rulmentilor,puntea spate nu a suferit alte interventii sau modificari.
Constat vizual ca masina nu prezinta nici cea mai mica urma de accident in zona..

Mentionez totusi faptul ca aceasta constatare a pozitiei bratelor am facut-o cu masina ridicata la ultima treapta.
Acum e nitel cam tarziu sa refac constatarea pentru ca m-am apucat sa demontez motorul..

Scris: Lun 17-Sep-2007 15:00
de eugenro2001
Masina nu a suferit nici un accident, rotile stau asa din cauza uzurii rulmentilor bratului. Trebuie inlocuiti.

Scris: Lun 17-Sep-2007 15:09
de nicum
Numai ca la asta s-au uzat invers :lol: :lol: :lol: Stau rotile ca la Skodele 100 alea vechi. Toate BX-urile cu brate uzate care le-am vazut aveau uzura asa /-\ ai nu \-/

Scris: Lun 17-Sep-2007 15:15
de cdires
e chiar o idee treaba asta.. la masina mea fortele gravitationale actioneaza de jos in sus...sau masina a circulat cu roatele in sus 10 ani.. explicatii exista.

Pana la urma cum e faza? Mi se pare normal ca pozitia bratelor in caz de uzura a rulmentilor sa fie exact asa /--\, luand in considerare faptul ca greutatea este deasupra lor, sau ma insel eu?

Scris: Lun 17-Sep-2007 17:21
de dan1972
Relu - La BX,chiar daca ai rulmentii buni,prin felul in care e construita masina,rotile stau /--\,dar foarte putin.Si la fel,privind masina de deasupra.Fiindca dinamica masinii are nevoie de aceste unghiuri.Daca la acea punte rotile stau \--/ e clar ca a suferit un incident.Fie ca a fost vorba de o remorcare cu sufa agatata de punte,fie o alta lovitura.Poate puntea a fost schimbata candva...poate chiar inainte de a fi importata si fostul proprietar nu stie de acest incident.Cert e ca nu e normal sa stea asa si te sfatuiesc sa nu folosesti acea punte.La masina mea,chiar daca o ridic nu se prea schimba vizibil unghiul rotilor din spate.Si e firesc,fiindca altfel ar deveni instabila pe traiectorie.Daca e asa cum spui tu,clar puntea aia are o problema.
Prezoanele care iti trebuie tie au 43 mm lungime de la suprafata de asezare pana in varf.:).

Scris: Lun 17-Sep-2007 20:39
de khan
bratele pot sta strimb in urma vreunui incident, dar ar putea totusi avea rulmentii buni. asta inseamna ca daca vrei, poti demonta bratele, desface si verifica starea rulmentilor. daca totul e ok te-ai facut cu doua brate bune, de rezerva, gata sa fie suite pe masina :lol:

Scris: Mar 18-Sep-2007 07:46
de cdires
cred ca m-am edificat. A fost o oarecare dilema pentru mine pozitia asta ciudata a bratelor.. la fel stateau si la trabant (prima mea masina), dar acolo stiam de ce stau asa.

Va multumesc frumos tuturor pentru raspunsuri. Am sa demontez puntea aia sa vad ce-i pe acolo si promit ca nu-i acord incredere pana nu ma lamuresc exact care este motivul deschiderii in sus a bratelor. Am sa revin cu explicatii ca sa stim cu totii care e faza..

@dan1972 - merci maestre, prezoane de 43 caut cu prima ocazie la Bucuresti

@khan -
daca totul e ok te-ai facut cu doua brate bune, de rezerva, gata sa fie suite pe masina

Sper sa fie asa, din trei punti una (cea cu care merg zilnic) e obligatoriu sa fie impecabila. Multumesc frumos de raspuns.

S-auzim de bine.