Salutare tuturor,
dupa cum unii dintre voi, pe care i-am "tacanit" la cap, stiu, incerc sa readuc la viata un TRD cu motorul retras la pensie...
In fine, nu asta e important acum.. Bx-ul pe care l-am achizitionat in vederea reinvierii masinii mele are bratele spate in pozitia asta \--/. E exagerata reprezentarea grafica, dar oricum, nu sunt drepte |--| si nici cracanate /--\.
Intrebarile sunt: E normal? E mai bine asa? Sa las pe masina bratele care stau drepte sau sa pun puntea cu ele asa \--/?
Ce parere aveti?
Multumesc.
o intrebare despre bratele puntii spate la bx
Moderator: Echipa Tehnica
Salut Relu,
Clar!Puntea la care rotile stau rotile deschise in sus, a suferit un accident.Uita de ea.Las-o pe cea care are rotile drepte.Ocazie cu care poti demonta si gresa bratele, ca sa nu mai ai probleme ulterior.
Din cate am vazut, BX-urile au de noi, rotile deschise in jos putin (unghiul de cadere pozitiv)pt a castiga stabilitate.Nu sant chiar drepte.M-am uitat cu atentie pe diverse imagini publicitare cu BX.Si sant si usor convergente spre fatza.Despre toate acestea ne putem lamuri daca citim valorile unghiurilor pt.puntea spate.Nu le am la indemana acum,dar sigur asa sant.
Puntea aceea care unghiurile de cadere negative (roti deschise in sus)trebuie exclusa.A fost lovita sau rupta si sudata.Poate recuperezi de pe ea bratele.
Clar!Puntea la care rotile stau rotile deschise in sus, a suferit un accident.Uita de ea.Las-o pe cea care are rotile drepte.Ocazie cu care poti demonta si gresa bratele, ca sa nu mai ai probleme ulterior.
Din cate am vazut, BX-urile au de noi, rotile deschise in jos putin (unghiul de cadere pozitiv)pt a castiga stabilitate.Nu sant chiar drepte.M-am uitat cu atentie pe diverse imagini publicitare cu BX.Si sant si usor convergente spre fatza.Despre toate acestea ne putem lamuri daca citim valorile unghiurilor pt.puntea spate.Nu le am la indemana acum,dar sigur asa sant.
Puntea aceea care unghiurile de cadere negative (roti deschise in sus)trebuie exclusa.A fost lovita sau rupta si sudata.Poate recuperezi de pe ea bratele.
multumesc frumos pentru raspunsul rapid.
totusi am garantia fostului proprietar ca in afara de schimbarea rulmentilor,puntea spate nu a suferit alte interventii sau modificari.
Constat vizual ca masina nu prezinta nici cea mai mica urma de accident in zona..
Mentionez totusi faptul ca aceasta constatare a pozitiei bratelor am facut-o cu masina ridicata la ultima treapta.
Acum e nitel cam tarziu sa refac constatarea pentru ca m-am apucat sa demontez motorul..
totusi am garantia fostului proprietar ca in afara de schimbarea rulmentilor,puntea spate nu a suferit alte interventii sau modificari.
Constat vizual ca masina nu prezinta nici cea mai mica urma de accident in zona..
Mentionez totusi faptul ca aceasta constatare a pozitiei bratelor am facut-o cu masina ridicata la ultima treapta.
Acum e nitel cam tarziu sa refac constatarea pentru ca m-am apucat sa demontez motorul..
Relu
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Numai ca la asta s-au uzat invers Stau rotile ca la Skodele 100 alea vechi. Toate BX-urile cu brate uzate care le-am vazut aveau uzura asa /-\ ai nu \-/
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
e chiar o idee treaba asta.. la masina mea fortele gravitationale actioneaza de jos in sus...sau masina a circulat cu roatele in sus 10 ani.. explicatii exista.
Pana la urma cum e faza? Mi se pare normal ca pozitia bratelor in caz de uzura a rulmentilor sa fie exact asa /--\, luand in considerare faptul ca greutatea este deasupra lor, sau ma insel eu?
Pana la urma cum e faza? Mi se pare normal ca pozitia bratelor in caz de uzura a rulmentilor sa fie exact asa /--\, luand in considerare faptul ca greutatea este deasupra lor, sau ma insel eu?
Relu
Relu - La BX,chiar daca ai rulmentii buni,prin felul in care e construita masina,rotile stau /--\,dar foarte putin.Si la fel,privind masina de deasupra.Fiindca dinamica masinii are nevoie de aceste unghiuri.Daca la acea punte rotile stau \--/ e clar ca a suferit un incident.Fie ca a fost vorba de o remorcare cu sufa agatata de punte,fie o alta lovitura.Poate puntea a fost schimbata candva...poate chiar inainte de a fi importata si fostul proprietar nu stie de acest incident.Cert e ca nu e normal sa stea asa si te sfatuiesc sa nu folosesti acea punte.La masina mea,chiar daca o ridic nu se prea schimba vizibil unghiul rotilor din spate.Si e firesc,fiindca altfel ar deveni instabila pe traiectorie.Daca e asa cum spui tu,clar puntea aia are o problema.
Prezoanele care iti trebuie tie au 43 mm lungime de la suprafata de asezare pana in varf..
Prezoanele care iti trebuie tie au 43 mm lungime de la suprafata de asezare pana in varf..
bratele pot sta strimb in urma vreunui incident, dar ar putea totusi avea rulmentii buni. asta inseamna ca daca vrei, poti demonta bratele, desface si verifica starea rulmentilor. daca totul e ok te-ai facut cu doua brate bune, de rezerva, gata sa fie suite pe masina
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
cred ca m-am edificat. A fost o oarecare dilema pentru mine pozitia asta ciudata a bratelor.. la fel stateau si la trabant (prima mea masina), dar acolo stiam de ce stau asa.
Va multumesc frumos tuturor pentru raspunsuri. Am sa demontez puntea aia sa vad ce-i pe acolo si promit ca nu-i acord incredere pana nu ma lamuresc exact care este motivul deschiderii in sus a bratelor. Am sa revin cu explicatii ca sa stim cu totii care e faza..
@dan1972 - merci maestre, prezoane de 43 caut cu prima ocazie la Bucuresti
@khan -
Sper sa fie asa, din trei punti una (cea cu care merg zilnic) e obligatoriu sa fie impecabila. Multumesc frumos de raspuns.
S-auzim de bine.
Va multumesc frumos tuturor pentru raspunsuri. Am sa demontez puntea aia sa vad ce-i pe acolo si promit ca nu-i acord incredere pana nu ma lamuresc exact care este motivul deschiderii in sus a bratelor. Am sa revin cu explicatii ca sa stim cu totii care e faza..
@dan1972 - merci maestre, prezoane de 43 caut cu prima ocazie la Bucuresti
@khan -
daca totul e ok te-ai facut cu doua brate bune, de rezerva, gata sa fie suite pe masina
Sper sa fie asa, din trei punti una (cea cu care merg zilnic) e obligatoriu sa fie impecabila. Multumesc frumos de raspuns.
S-auzim de bine.
Relu
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187665
Total subiecte 18615
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11702
Cel mai nou membru Rodinel