Pagina 1 din 1

Probleme servodirectie BX - topic initiat de alexb

Scris: Vin 23-Mai-2003 13:49
de WLD
am un BX 19 RD din '86 break. Am probleme cu servodirectia, merge greu si fasaie ca trenul dar numai in relanti. Daca turez motorul sau misc de volan nu mai fasaie. Ar pute fi din distribuitor? Mai am o intrebare: m-am dus cu ea la un tip din Ploiesti sa-i incarc sferele si el, dupa ce a tot apasat pe colturile masinii a zis ca nu-i nevoie, ca sunt foarte bune. Problema e ca se inclina foarte mult pe viraje iar la gropi mai mari se lasa pana atinge cu tampoanele, se aude. E normal sa fie asa?


Daca fasaie tare, cred ca-I de la valva de pe cremaliera L
Daca o turezi mai merge greu? Daca nu, atunci e din pompa sau distribuitor.
Distribuitorul si pompa se pot schimba foarte usor, daca e din valva, atunci e nasol, e foarte mult de munca si-ti trebuie niste scule speciale.
Stiu in Buc un service bun pentru asa ceva, e al unui tip care a lucrat in Franta la Citroen (sau cel putin asa se lauda). Si nu e extrem de scump.

Sa stii totusi ca marea majoritate a problemelor se datoreaza LHM-ului neschimbat la timp. Sa scoti putin lichid din rezervor, trebuie sa aiba o culoare verde deschis, aproape fluorescent. Daca-I inchis sau galbui trebuie schimbat tot (~4l) si curatate filtrele.

Sferele sunt OK daca:
Daca te asezi pe bara din spate cu motorul pornit si masina la inaltime normala, trebuie sa se lase ~8 cm (la 80Kg).
Pe fata, te asezi pe coltul aripii si ar trebui sa se lase 4-5cm.
La masinile astea, suspensia se intareste pe masura ce sferele pierd presiune.

E normal sa se incline ca e suspensia moale, dar daca zici ca se inclina asa de mult, s-ar putea sa ai sferele gresite (de la alt model)
Daca nu esti multumit cu tinuta de drum, suspensia se poate intari. Eu asa am facut.

Scris: Vin 23-Mai-2003 14:17
de WLD
Acum, sa revin la servodirectie:
merge cu intermitenta, adica acuma merge bine si peste 5 minute nu mai merge deloc, si asta dupa un orar total fara logica. Sferele mi s-a spus ca sunt bune, sfera centrala am incarcat-o saptamana trecuta, am schimbat regulatorul de presiune (degeaba). In relanti fasaie, daca turez motorul sau misc de volan nu mai fasaie. Nu pot spune ca daca turez motorul merge iar daca sta la relanti trage greu, nu e asta, atunci cand merge, merge indiferent de turatie iar cand nu merge la fel. Ma dispera pentru ca sunt foarte mandru de masina (desi la exterior e cam naspa) si ma deranjeaza zgomotele astea, fac toti misto de mine. Plus ca frecventa tic-urilor regulatorului este cam 1 data la 3 secunde, ceea ce mi se pare foarte des fata de ce am citit la unii pe Internet, 4 minute!!! Asta de unde ar putea fi?
Oricum in week-end-ul asta o sa curat filtrele din rezervor si vreau sa desfac distribuitorul sa-l curat si pe el. Apropo, stii pe unde pot sa gasesc lichidul ala minune care curata, Hydraflush?

Alex


Am invatat de nevoie :twisted:

De 5 ani am Bx-ul, are ~400.000km si vreau sa-l mai tin 10 ani daca pot 8)

In .ro nu gasesti lichidul de curatat. Ultima oara m-am interesat la reprezentanta Total acum ~8 luni si nici macar nu stiau despre ce vorbesc, aveau de gand sa-mi vanda lichid hidraulic de C5 ca-I tot portocaliu !

Eu am avut de 2 ori probleme cu servodirectia: o data din cauza mizeriei din lichid si a 2-a oara din cauza pompei hidraulice. Manifestarea era cam la fel, din cand in cand, pentru 1-2s nu mai mergea. Dupa aia isi revenea si dupa un timp scurt o lua de la capat

La mine fasaie de 5 ani, tot asa, numai la relanti si cu volanul liber. Si n-am avut nici o alta problema pana acum.
In legatura cu tic-urile regulatorului; nu-I asa ca masina se lasa de spate imediat dupa ce opresti motorul ?

Eu te sfatuiesc sa nu incerci deocamdata sa desfaci distribuitorul. Oricum eu n-am reusit niciodata sa scot filtrele din interior, iti trebuie un inbus, o menghina si multa forta.

Curata filtrele (in benzina de preferinta) si vezi ca pe fundul rezervorului e un fel de capac de plastic sub care se strange foarte multa mizerie.
Scoate rezervorul de pe masina, varsa lichidul cu grija in ceva, si spala bine tot interiorul rezervorului cu benzina.
Mare atentie ca muchia gaurii prin care o sa bagi mana e EXTREM de ascutita. Nu ma intreba de unde stiu :(

Daca lichidul are culoare nasoala e preferabil sa-l schimbi. Cel mai ieftin e Total (sticla verde de plastic) pe care il gasesti la benzinariile Petrom cu 190.000/litru.

Scris: Vin 23-Mai-2003 14:23
de WLD
Eu am cumparat un LHM Penzzoil tot cu 190.000 lei din Ploiesti. Imi pare rau de Hydraflush, si eu pe unde am intrebat mi se recomanda lichidul ptr. curatat motorul!
Am gasit un distribuitor la dezmembrari cu 500.000 lei, cum ti se pare? Problema e ca nu stiu daca e bun (nici n-am cum sa verific).
Spune-mi daca stii unde gasesc un bloc de lumini, al meu are dus semnalizatorul (plasticul) si acu apas cu degetul direct pe clemele metalice, uneori nu e prea placuta senzatia!
Multumesc again.
Alex.

servodirectia

Scris: Sâm 24-Mai-2003 11:33
de alexb
Catalin, frate, sunt foarte fericit :P Am schimbat distribuitorul (cu cel din dezmembrari - ti-am urmat sfatul sa nu-l deschid pe al meu) si am curatat filtrele din vas. Omule, nu mai recunosti masina: servodirectia merge perfect, A DISPARUT FASAITUL!!!!!!!!!, iar unde mai inainte ticaia regulatorul 1 data la 2-3 secunde acuma face la 5 MINUTE! Este extraordinar, nu mai poate sa rada nimeni de mine acuma sau sa faca misto, merge ca o masina cu suspensie normala (ma refer la zgomote).
Ma intrebai ieri daca mi se lasa spatele repede: asa e, care crezi ca este explicatia? Si mai am o problema: pompa de frana fasaie cand apesi pedala, e normal asta?
Sa fii fericit,
Alex.

Scris: Dum 25-Mai-2003 12:39
de WLD
Ma bucur daca am putut fi de ajutor si, mai ales, ca s-a rezolvat atat de usor cu servodirectia.

Apropo de tacanit, nu te entuziasma prea tare, s-ar putea sa revina dupa cateva zile. De obicei, dupa interventii majore la circuitul hidraulic pot aparea fenomene ciudate: se lasa de spate mult mai greu, tacane mai rar...
Uneori lucrurile revin la "normal" dupa cateva zile :(

De obicei, tacanitul conjunctorului se datoreaza dozatorului de frana. Acesta pierde masiv presiune (intern, intre tur si retur) si pompa trebuie sa lucreze din greu pentru a mentine presiunea intre 145 si 170bar.
Un semn clar al pierderii de presiune in dozator este tocmai pierderea de inlatime pe spate, imediat dupa ce opresti motorul. Al doile-a semn este fasaitul cand apesi pe pedala de frana (prietena mea sustine ca seamana cu zgomotul produs atunci cand calci pe o broasca :lol: )

Va trebui sa-l schimbi la un moment dat, desi eu merg asa de ~25000km si nu am constatat nici o scadere a eficientei franei. Problema mare e ca nu exista kit de reparatie pt. asa ceva, si cele din dezmembrari sunt la fel de uzate :(
Nu vrei sa stii cat costa unul nou !

Alex, pune si tu o descriere a masinii in aria dedicata, cand ai timp. Daca vrei, trimite-mi si poze si le uploadez eu.

Scris: Dum 25-Mai-2003 13:23
de alexb
Merci pentru suport Catalin.
As vrea sa vin o data pe la tine, intr-un weekend, sa ma dai si pe mine o tura cu masinuta ta, banuiesc ca este foarte "nervoasa". Ce zici, se poate?
A mea e puturoasa rau (60 CP) - asta o spun comparand-o cu fosta mea masina (BMW 525e - 130 CP) si as fi curios sa vad cum se comporta a ta, cu modificarile pe care le-ai adus.
Poze cu masina nu am inca dar o sa iau intr-o zi aparatul de la servici, sa-i "fac" vreo doua.
Deci zici ca fasaitul franei e un semn de uzura, cum imi dau seama cand va trebui sa schimb dozatorul?
Multa bafta, ne auzim maine ( e mai ieftin de la munca :wink: )
Alex.