Salutare,
sa va spun o poveste cu ciroen si hidraulica, pentru impatimitii acestui subiect precum S.F-istii de cartile lui Asimov:
-aseara,veneam frumos spre casa, mers constant, drum drept, bun si liber,cand incep sa licare indicatoarele Stop si ulei... buunn,zic,pierdem lichid,sa oprin sa vedem.
Opresc,noroc ca strada era luminata..,ridic capota,nivel in rezervor nema. Ok, ma aplec sa ma uit sub masina,stupoare!! Curgea precum un robinet uitat deschis pe undeva prin spatele basculei din stanga. Repede cric sub masina,ridicat cat s-a putut,pus mana... furtune la locul lor,bine intepenite. Aha, zic, e conducta! Scos cric, rulat incet,incet,fara sa ating frana,pana acasa (vreo 5 km) si lasat masina in pace pana azi dimineata, ca deh, era noapte,n-aveam ce-i face...
De dimineata,inarmat cu rabdare,pun vechiul BX pe capre,cu gandul sa intru repede sa iau tzeava care s-a spart la astalalt aseara.
Eh, de aici incepe sf-ul: ma uit sub masina... nici pic de ulei. Zic,s-o fi terminat aseara,de unde sa mai curga? Pun maneta pe "ridicat" cu gandul ca s-o mai salta nitel sa bag cricul...(cum era de asteptat masina era pe burta,cu toate ca in mon normal sta batz.). Pornesc motorul. Stupoare iar. se ridica vijelios pana la ultima treapta si abea dupa aia se aprind si becurile. Hm, zic, nu-i treaba curata...Bag mana prin portbagaj, cu gandul sa sacrific un litru de LHM sa vad pe unde curge... Il torn in rezervor,astept, astept, nimik. Incep sa fatzai masina, sus,jos,sus,jos,o pun iar sus, becurile stinse. Ma introduc sub dansa, nimic, nici pic de ulei... Doar urmele lasate de LHM-ul de aseara se vad imprastiate de aer cam peste tot... Cu neputinta sa-mi dau seama de unde a curs. Verific iar furtune, zgatzai conducte trag de toate cele,nimik. Ies din curte fac 15 KM pe tot felul de drumuri, ma intorc, nimik. De parca n-a curs in viata ei. Nivelul in rezervor ramane constant, nici un semn ca ar fi ceva in neregula. Suspensia lucreaza normal.
Ne avand nici cea mai mica intentie sa-mi sfarsesc zilele nelamurit (sa mor prost adik),va intreb pe voi ce s-ar fi putut intampla?
Sfarsit de SF
S.F.-uri legate de sistemul hidraulic...
Moderator: Echipa Tehnica
pai, ca sa va spun sincer, avand bx de 12 ani de zile si nefiind chiar afon in legile scrise sau nescrise ale hidraulicii, nu ramaneam scarpinandu-ma in cap si scriind sf-uri pe forum, daca nu testam masina inainte. In drumul pe care l-am facut azi, masina a fost testata la greu... asfalt, viteza, frana puternica, piatra de rau mers mai fortat, ridicat si coborat in mers, toate cele... viraje stranse nu avea rost, ca nu are servo...
Aseara masina era goala, doar eu cu nevasta-mea... fara greutate suplimentara in portbagaj, iar azi am luat-o si pe ea cu mine ca sa recreez exact conditiile de aseara.. Doar ca masina a fost mai bruscata din punct de vedere hidraulic..
asa ca, tot nu-mi explic...
Aseara masina era goala, doar eu cu nevasta-mea... fara greutate suplimentara in portbagaj, iar azi am luat-o si pe ea cu mine ca sa recreez exact conditiile de aseara.. Doar ca masina a fost mai bruscata din punct de vedere hidraulic..
asa ca, tot nu-mi explic...
Relu
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
eu am avut la berlina o problema cu furtunul de la returul cilindrului stanga fata; daca mergeam cu masina nu curgea absolut deloc, dar daca ma jucam la inaltime, cand cobora descarca tot uleiul pe jos
; am schimbat furtunele de retur (toate) si de atunci nici macar nu picura.
la tine e posibil sa fie tot de la vreun retur, si in felul asta curge doar cateodata, sau daca umblii pe la ea; vezi si pe la caracatita, si oricum cauta pe la retururi ca deh... cauciucul ala are o varsta; mai e posibil sa fie si de la furtunul de retur de la conjunctor, asac a verifica si pe acolo ce si cum, si mai verifica si garnitura de la dozatorul de frana: este in interior, in spatele pedalei de frana, si este posibil sa curga prin podea.
daca era conducta crapata sa fi sigur ca nu se mai oprea

la tine e posibil sa fie tot de la vreun retur, si in felul asta curge doar cateodata, sau daca umblii pe la ea; vezi si pe la caracatita, si oricum cauta pe la retururi ca deh... cauciucul ala are o varsta; mai e posibil sa fie si de la furtunul de retur de la conjunctor, asac a verifica si pe acolo ce si cum, si mai verifica si garnitura de la dozatorul de frana: este in interior, in spatele pedalei de frana, si este posibil sa curga prin podea.
daca era conducta crapata sa fi sigur ca nu se mai oprea

- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
cdires scrie:pai, ca sa va spun sincer, avand bx de 12 ani de zile si nefiind chiar afon in legile scrise sau nescrise ale hidraulicii, nu ramaneam scarpinandu-ma in cap si scriind sf-uri pe forum, daca nu testam masina inainte.
N-am stiut ca ai atata experienta cu BX-ul, asa ca scuza-ma daca intrebarile mele ti s-au parut stupide.
@retro - apreciez foarte mult faptul ca ai incercat sa ma ajuti. intrebarea ta a fost legitima,nu stupida. iti multumesc frumos.
@dj01fad - am verificat toate astea ieri. acum astept cu interes sa inceapa sa curga dinnou, poate lamuresc misterul.. a inceput sa curga in conditii normale de mers,nu depaseam 50 km/h,nu ma grabeam,nu am fortat-o in nici un fel...
@paco - sper sa aiba rezolvare,altfel, voi avea mereu un morcov erect pe bancheta soferului,pe care ma voi aseza de cate ori voi pleca la drum.
Cat despre stilul povestirii, as prefera sa scriu sf-uri deadevaratelea,decat adevarul ce pare fictiune..
Multumesc frumos tuturor.
@dj01fad - am verificat toate astea ieri. acum astept cu interes sa inceapa sa curga dinnou, poate lamuresc misterul.. a inceput sa curga in conditii normale de mers,nu depaseam 50 km/h,nu ma grabeam,nu am fortat-o in nici un fel...
@paco - sper sa aiba rezolvare,altfel, voi avea mereu un morcov erect pe bancheta soferului,pe care ma voi aseza de cate ori voi pleca la drum.

Cat despre stilul povestirii, as prefera sa scriu sf-uri deadevaratelea,decat adevarul ce pare fictiune..
Multumesc frumos tuturor.
Relu
- stan cristian
- pasionat
- Mesaje: 530
- Membru din: Mie 30-Iun-2004 22:30
- Localitate: ploiesti
@MARIAN - vana de securitate are furtunul bine infipt....
@stan cristian - tot ce se poate,e o problema urata ce spui tu, dar de curs curgea in spatele basculei din stanga,adik cam in dreptul unde urca conductele si se lipesc de caroserie, in drum spre partea din spate a masinii,asa ca exclus corodare cilindru...
Multumesc de idei.. oricum azi reiau verificarile.
Am degand sa vad faza cu dozatorul, sa nu scape pe acolo si sa se prelinga pe caroserie..
@stan cristian - tot ce se poate,e o problema urata ce spui tu, dar de curs curgea in spatele basculei din stanga,adik cam in dreptul unde urca conductele si se lipesc de caroserie, in drum spre partea din spate a masinii,asa ca exclus corodare cilindru...
Multumesc de idei.. oricum azi reiau verificarile.
Am degand sa vad faza cu dozatorul, sa nu scape pe acolo si sa se prelinga pe caroserie..
Relu
poate e doar o conducta slab strinsa care se misca si nu iese ulei decit intr-o anumita pozitie sau la o anumita presiune. am patit asta la CX, daca ridicam masina tisnea ulei pe la o conducta de la servodirectie. dupa ce o lasam se oprea. defectul: conducta era f slaba, problema s-a rezolvat prin stringerea ei. mai trage de ele sa vezi daca nu e ceva asemanator
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
S-a rezolvat...
adica nu mai curge orice i-as face. Am reverificat toate cele,conducte,furtune,dozator,disjunctor,furtunele de la rezervor,retururi,vana de securitate, nu cred ca mi-a scapat nimik.
In schimb, mi-a venit o idee (ajutat putin si de sotie...): poate ca a avut ce au femeile o data pe luna,cand devin nesuferite si le curge LHM-ul pe la sfera centrala...
adica nu mai curge orice i-as face. Am reverificat toate cele,conducte,furtune,dozator,disjunctor,furtunele de la rezervor,retururi,vana de securitate, nu cred ca mi-a scapat nimik.
In schimb, mi-a venit o idee (ajutat putin si de sotie...): poate ca a avut ce au femeile o data pe luna,cand devin nesuferite si le curge LHM-ul pe la sfera centrala...

Relu
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst