Pagina 1 din 2

Suspensie

Scris: Vin 28-Mar-2003 23:26
de DD
Ma tot framanta o intrebare.
Pentru ca nu am condus niciodata un BX sau CX nou (virgin) ma intreb cum e suspensia la ele.
Eu am tot reparat-o pe e mea (BX). E moale si confortabila la drumuri cu denivalari usoare. Asta nu inseamna gropi. La gropi, si slava domnului avem destul acum in toata tara, ma scutura tare. Adica la fel ca orice alta masina.
Eu am sferele incarcate (si rasincarcate) si mesterii zic ca sunt bune.
Oare cum e sa ai suspensia PERFECTA?
Cat de tare simti gropile?

DD

Re: Suspensie

Scris: Sâm 29-Mar-2003 12:30
de WLD
DD scrie:Ma tot framanta o intrebare.
Pentru ca nu am condus niciodata un BX sau CX nou (virgin) ma intreb cum e suspensia la ele.
Eu am tot reparat-o pe e mea (BX). E moale si confortabila la drumuri cu denivalari usoare. Asta nu inseamna gropi. La gropi, si slava domnului avem destul acum in toata tara, ma scutura tare. Adica la fel ca orice alta masina.
Eu am sferele incarcate (si rasincarcate) si mesterii zic ca sunt bune.
Oare cum e sa ai suspensia PERFECTA?
Cat de tare simti gropile?

DD


Salut Dragos,

Nu cred ca vre-unul dintre noi a condus un Bx sau Cx nou :)

Din constructie este o diferenta foarte mare intre Bx si Cx sau GSA.
La Bx, din necesitatea de a folosi o platforma comuna cu Peugeot (309/405) cei de la Citroen au folosit pentru prima data o suspensie McPherson adaptata.
Astfel tinuta de drum s-a imbunatatit, disparand ruliul prezent la modelele anterioare, dar confortul a avut mult de suferit.
In plus, situatia se inrautateste in timp deoarece se uzeaza cilindrii fata si incep sa "agate" lucru neintalnit la modelele mai vechi.


Desi eu nu sunt cel mai potrivit sa vorbesc despre confort, masina mea fiind modificata pentru condus in forta, iata o statistica a problemelor care pot diminua confortul:

1. Sfere incorect alese sau incorect incarcate. La Bx, pentru confort maxim, parametri sunt urmatorii:
Fata: 55bar/1.8 diametrul orificiului de amortizare/500cc (volumul sferei)
Spate: 40/1.1/400cc

2. cilindrii fata care "agata". Cand schimbi inaltimea masina nu urca dintr-o singura miscare ci in mai multe salturi.

3. Rulmetii de brat spate sparti. Cand masina are inaltimea maxima rotile din spate trebuie sa fie perpendiculare pe sol. Daca stau asa / -- \ atunci rulmentii sunt dusi si suspensia spate e dura.

4. Inaltime incorect reglata, mai mare decat decat cea definita de fabricant.

Incearca sa mergi cu un GS sau CX sa vezi diferenta :)

Scris: Sâm 29-Mar-2003 16:47
de toshy
cx? asta nu are suspensie normala?

Scris: Dum 30-Mar-2003 09:00
de WLD
toshy scrie:cx? asta nu are suspensie normala?


Nu, Cx-ul e ultimul model construit dupa o conceptie a celor de la Citroen intr-o vreme in care singurul model cu suspensii normale era 2CV.


Imagine

Si la gropi?!

Scris: Dum 30-Mar-2003 22:19
de DD
Catalin!

Sunt de acord cu problemele pe care le enumeri. Eu am schimbat rulmentii de pe spate asa ca nu mai sta cracanata.
E drept ca mesterii mei imi incarca sferele dupa cum primeste fiecare. Nu stiu daca respecta precis standardul.
Cilindri din fata agata un pic. Eu am pus-o pe seama pompei hidraulice care merge greu.

Stiu ca masina mea nu e perfecta! Si eu observ ca ruliul este diminuat, ca la denivelari usoare e ca o barca care te leagana frumos.

Dar intrebarea ramane: Cum se comporta una cu toate astea in stare perfecta? Tot asa da in gropi?

Re: Si la gropi?!

Scris: Lun 31-Mar-2003 15:38
de WLD
DD scrie:Catalin!

Sunt de acord cu problemele pe care le enumeri. Eu am schimbat rulmentii de pe spate asa ca nu mai sta cracanata.
E drept ca mesterii mei imi incarca sferele dupa cum primeste fiecare. Nu stiu daca respecta precis standardul.
Cilindri din fata agata un pic. Eu am pus-o pe seama pompei hidraulice care merge greu.

Stiu ca masina mea nu e perfecta! Si eu observ ca ruliul este diminuat, ca la denivelari usoare e ca o barca care te leagana frumos.

Dar intrebarea ramane: Cum se comporta una cu toate astea in stare perfecta? Tot asa da in gropi?


Dragos,

Nu stiu prea bine ce intelegi tu prin "da in gropi" dar cand am luat-o pe a mea gropile mari se simteau foarte putin fata de dacie spre exemplu.

Singura chestie neplacuta mi se pare cand treci oblic peste linii de tramvai si se clatina aiurea stanga-dreapta. Asta cred ca e din cauza barei stabilizatoare fata care are diam de 23mm fata de dacie 19-20 cred.

Re: Si la gropi?!

Scris: Lun 14-Iul-2003 10:17
de florinc
salut!
merg puse pe bx sfere de GSA-scrie pe orificiul de amortizare 0.6-e posibil? cu cit orificiul e mai mare cu atit e mai moale suspensia?

Scris: Lun 14-Iul-2003 20:47
de WLD
0.6 nu e diametrul orificiului ci codul amortizorului. Acelasi cod il am si eu pe sferele fata de Bx. Pe sferele fata de GSA pe care le-am vazut, e stantat 0.3

Intr-adevar, cu cat e mai mare diametrul orificiului central, cu atat e mai confortabila suspensia.

Scris: Mar 06-Ian-2004 19:09
de MARIAN
Florin,
poti folosi sfere de GSA pe un BX 14 sau BX 16/19 dupa 1984;difera doar presiunea de incarcare la sferele spate(aprox. 5atm.)in rest sunt identice.

Scris: Joi 17-Mar-2005 14:26
de Draku
"reactivez" subiectul asta despre suspensia hidraulica cu o intrebare:
daca in masina se afla 4 persoane si ceva bagaj (incarcare "normala") suspensia devine un pic mai rigida, sau nu?
e normal ca gropile sa se simta un pic mai tare?

Scris: Joi 17-Mar-2005 14:49
de nicum
E absolut normal; masina devine mai rigida (si deci se simt si gropile mai tare), dar si mai stabila.

Scris: Joi 17-Mar-2005 15:54
de Draku
asa ma gandeam si eu...

Scris: Joi 24-Mar-2005 22:46
de Draku
mai "reactivez" o data subiectul :lol:
dupa ce am incarcat cele 4 sfere de suspensie (cele din fata erau la 30 atm si cele din spate l a25, parca), am observat o oarecare "intarire" a suspensiei (in afara de faza cu 4 pers. si bagaj...), adica gropile si denivelarile se simt mai tare.
ma gandesc ca n-ar fi trebuit sa se intample chiar asa....
ce ziceti?

Scris: Vin 25-Mar-2005 10:15
de nicum
Mai incearca sa mai ungi si cilindrii suspensie fata. Poti sa o faci ridicind mansonul de cauciuc si aplici vaselina siliconica (e alba si are proprietatea ca nu isi modifica proprietatile atunci cine contaminata) sau poti sa picuri LHM prin cele 2 gauri din capatul cilindrului (sub sfera). Varianta cu LHM are dezavantajul ca necesita repetitia cam la 2 saptamini. Varianta cu vaselina siliconica are dezavantajul ca e scumpa si necesita mai multa munca si mai ales atentie (vezi postul meu de anul trecut cu ruperea recuperatorilor de LHM - eroare intre volan si tetiera).
O alta cauza a intaririi suspensiei ar fi colmatarea instalatiei hidraulice, dar e putin probabil, pentru ca din cite stiu eu, masina ta a facut o cura cu hydraurincage anul trecut.
O alta cauza ar fi ca sferele sa isi fi pierdut din presiune. Putin probabil, dar nu imposibil.

Scris: Vin 25-Mar-2005 11:29
de eugenro2001
Daca le-ai incarcat la presiunea pe care ai scris-o aici, de aia e tare suspensia, presiunea e prea mica. Trebuie 55 fata cu 40 spate conform spuselor lui Catalin dintr-un mesaj mai vechi.