Pagina 1 din 2
LHM--Lichid hidraultic orange avion ??? (intrebare)
Scris: Vin 11-Iun-2004 11:01
de lali
Salut tuturor !
Sunt curios asa ca va intreb !!!
Am LHM in masina asa ca nu ma plang.
Dar pana am rezolvat majoritatea problemelor din masina a-au cam dus
2 litri ....si ceva .
Destul de mult nu ????
Unii folosesc hidraultic romanesc amestecat cu motorina dar chiar nu sunt de acord cu asta .
Insa acu mi-a aratat cineva un ulei hidraultic cica e mineral de la avioane.
Este un lichid foarte subtire de o culoare cam orange dar foarte deschis se vede prin el .
Sincer vizual asa pare potrivit :
E de avioane si pare foarte subtire .
Nu stiu cum e cu garniturile .
Stie cineva ceva ?????
Astept orice comentariu
Salutari
Laurentiu
Scris: Vin 11-Iun-2004 13:03
de eugenro2001
Acum cam un an si ceva, au fost niste discutii pe tema asta pe grupul Yahoo, CX-L. Trebuie cautat in arhiva.
In afara de asta, am un prieten care este specialist in hidraulica de avioane, pot sa il intreb pe el.
Scris: Vin 11-Iun-2004 15:44
de nicum
Se pare ca pe aici unii chiar au chef si bani de experimente. Lali, daca ai urmarit discutiile de pe forum, probabil ai aflat ca exista masini care merg de vreo 2 ani cu ulei hidraulic romanesc (din cauza ca e mai ieftin). Dar intr-o zi masina aia va incepe sa curga prin toate partile. Eugen are o masina care a avut asa ceva in ea si care pierde acum LHM.
Si intr-o masina obisnuita poti sa pui in loc de lichid de frina apa si chiar va merge, dar e recomandat sa pui la loc lichid dupa ce ai ajuns acasa sau la service.
Si uite asa necunoscatorii zic ca masinile hidraulice sint proaste... raspunsul il dau cunoscatorii: pt ca se pune orice in loc de lhm! Vi se pare scump un litru de LHM la ~ 250.000?
Scris: Vin 11-Iun-2004 19:39
de MARIAN
eugenro2001 scrie:Acum cam un an si ceva, au fost niste discutii pe tema asta pe grupul Yahoo, CX-L.
De ce yahoo-list?
S-a explicat pe forumul acesta de ce se foloseste LHM pt Citroen precum si diferentele intre acesta si celelalte uleiuri.
Destul de mult nu ????
Nu sunt un specialist dar parerea mea este ca ar trebui sa completezi instalatia cu LHM .Stiu ca pentru unii dintre noi 2l de LHM aprox. 500000lei inseamna mult dar trebuie sa ne gindim pe termen lung adica scutim niste bani acum dar mai tirziu s-ar putea sa cumparam niste componente de ordinul milioanelor.
Multa bafta.
????
Scris: Lun 14-Iun-2004 08:59
de lali
Salut
Sa nu ne ambalam.
Nici eu nu vreau sa scap asa usor de LHM !
TOCMAI DE ASTA AM IN MASINA LHM SI NU ALTCEVA.
Eu caut un lichid cel putin la fel de bun ca alternativa (mai ales ca pret)
De exemplu am mai auzit de lichid verde hidraultic de avion !!!!!!
Cu ce am citit pe net aproape sigur are cam aceleasi caracteristici.
Nu cred ca domeniul de lucru mai ales temperatura este mai prost la un
avion decat la o masina !!!!
Stiu ca este mineral si daca de exemplu nu ataca garniturile de la Citroen ce mai vreti (teoretic) ????
Sunt curios mai ales de asta verde ptr ca mecanicul a zis ca e fabricat prin Romania asa ca ar fi destul de ieftin cred .
Oricum hidraultic obisnuit nu as baga deloc mai degraba cel de avion.
Raman dator ptr orice parere
Multe salutari
Laurentiu
Scris: Lun 14-Iun-2004 09:26
de nicum
Nu stiu daca vei gasi un ulei hidraulic mineral la un pret mai bun decit LHM, presupunind ca uleiul in cauza egaleaza si chiar depaseste caracteristicile LHM. Poate doar daca e furat.
Daca o sa te uiti pe net o sa gasesti prin Olanda sau Belgia prca un tip care vinde un ulei albastru, uleiul Renard (daca am retinut bine), despre care fabricantul spune ca superior LHM-ului. Uleiul asta are la baza tot un ulei hidraulic de avion.
Eu unul ramin la LHM, dar nu inainte de o cura de hydraurincage...
Scris: Lun 14-Iun-2004 10:05
de lali
Pai normal ca e furat ca daca era din fabrica cred ca era de 3 ori mai scump ca LHM
LAURENTIU
Ps:
Am mizat pe o chestie :
Daca e romanesc oricum e mai ieftin , iar daca e ptr avion clar calitatea trebuie sa fie relativ buna .
Oricum pana la ceva sigur raman pe LHM

Scris: Lun 14-Iun-2004 10:13
de Draku
nu cred ca neaparat este mai ieftin daca este romanesc. in primul rand ganditi-va la segmentul de piata caruia ii este adresat: firmele de transporturi aeriene. iar acolo nu se face rabat la calitate (teoretic) intr-adevar, dar nici la preturi. pentru ca la o firma care are cateva avioane care folosesc lichid hidraulic nu se cumpara cate 1 sau 5 litri odata si nicidecum la preturi de ~ 8 $/l. dupa parerea mea, sunt preturi "corespunzatoare" biletelor de avion....
vedeti cat costa un bilet de avion ....
si apoi, daca respectivul lichid "mai ieftin" este "facut rost" cumva dintr-un atelier, ce garantie mai ai ca nu este "botezat" cu ceva?
?
Scris: Lun 14-Iun-2004 10:30
de lali
MMMMMMda !?!?
Chestia cu botezul...... cam asa e !
Uleiul acela rozaliu (tot hidraultic avion)era cam 100 de mii litru >>>
Acu am o pompa de frana pe care vreau s-o schimb .
Cand ma gandesc ca iar mici pierderi ......
In rest am schimbat toate conductele (retur) .
Singurele pierderi raman la un telescop spate si cand o sa schimb pompa de frana .
Apropo unde gasesc burdufele de la telescoapele spate si cam la ce pret ?? (amandoua)
Laurentiu
Scris: Lun 14-Iun-2004 21:43
de WLD
Laurentiu, daca ai de unde sa faci rost de specificatiile lichidului hidraulic despre care vorbesti, atunci ne vom putea da seama daca merita sa investigam problema in amanunt.
In general, sistemele hidraulice clasice (chiar si la avioane) sunt inchise, neavand contact direct cu atmosfera. Asta inseamna ca lichidul hidraulic tebuie sa satisfaca alte cerinte fata de LHM care functioneaza intr-un mediu mult mai dificil. In plus, din cate stiu eu lichidul hidraulic la avioane are un ciclu de viata mult mai redus, inlocuindu-se dupa cateva zeci sau sute de ore de functionare, nu dupa 60000km.
p
Scris: Mar 15-Iun-2004 09:14
de lali
Punct ochit punct lovit !
Oricum studiez problema macar asa de curiozitate .
Sigur ca o sa caut si specificatiile.
Ti-am spus :chiar ma pasioneaza masinile !
Din pacate nu am banii necesari ptr aceste pasiuni
Laurentiu

Scris: Mar 15-Iun-2004 09:40
de MARIAN
Merita sa afli specificatiile tehnice ale lichidului de avioane dar trebuie sa sti ca LHM este conceput dupa o reteta unica si destinat numai pt inst hidraulice Citroen.Adica s-a studiat comportamentul uleiului in timp si s-a ajuns la concluzia ca asta ar fi cel mai bun acolo.Daca alt ulei corespundea cerintelor era mai simplu sa se fabrice un ulei deja esxistent decit sa se cerceteze si sa se gaseasca un altul adica LHM(parerea mea)
Scris: Joi 19-Aug-2004 20:28
de Catalin29
Am citit de ceva timp despre lichidul de avion dar doar acum am timp sa imi spun parerea:
Eu lucrez in aviatie si stiu pe cineva care are in masina lichid hidraulic (la noi e rosu). Momentan nu se plange dar altii care au incercat mai demult spuneau ca ataca garniturile. Deci eu nu indic . E "moca" la mine dar prefer sa dau un ban si sa stau linistit
Scris: Vin 20-Aug-2004 07:38
de nicum
E "moca" s-ar putea sa nu fie chiar asa, ci chiar o paguba poate ireparabila. Gindeste-te ca pui un ulei moca si uleiul ala ataca in timp garniturile. Cind faci socoteala si vezi cam cit te-ar costa reparatia masinii (numai banii, nu si alergatura), vezi ca de fapt tocmai te-ai impuscat in portofel. Un schimb de LHM costa 1mil. cu tot cu 1l de ulei de rezerva, just in case., si tine 60.000 de km. Vi se pare mult pentru o solutie verificata in zeci de ani? Mie nu...
ulei romanesc
Scris: Vin 20-Aug-2004 10:17
de alin73
salut,
eu revin la ideea mea : atita timp cit pe bidonul de lichid hidraulic romanesc ( lubrifin) scrie clar specificatiile tehnice si care corespund cu sistemul hidraulic de la citroen de ce nu e bun ? a patit cineva ceva de la el ?
sunteti sigur ca ce cumparati cu 250 de mii litrul este original ? si ca nu e ambalat printr-o curte din baragan ?
alin