Pagina 1 din 2

Cilindri fata care "agata"

Scris: Joi 23-Feb-2006 18:46
de rufusgti
:?: Salutare !!!
Sunt posesorul unui Citroen BX 19GTI 1991 impecabil din punct de vedere estetic ,dar cu cateva probleme la hidraulica . Un singur aspect mai important ma intereseaza si anume faptul ca masina se ridica in trepte de fata si nu dintr-o data.
Intrebarea mea este care ar putea fi fenomenul? Sferele sunt incarcate la presiunile corespunzatoare iar cilindri nu curg deloc si dupa ce masina se ridica suspensia este moale si foarte elastica. Sferele sunt de 500 cm3 cu orificiul de 1,8 si dupa parerea mea sunt cele mai bune pentru confort maxim.
Am fost la un mecanic in Bacau ,d-nul Sandu Valentin si mi-a spus ca problema e de la corector. Asa o fi? (corectorul este curatat iar LHM-ul este nou - filtre curatate etc.)

Cum pot sa asociez o imagine la profil? :roll:

Scris: Joi 23-Feb-2006 21:24
de MARIAN
Un singur aspect mai important ma intereseaza si anume faptul ca masina se ridica in trepte de fata si nu dintr-o data.

Inaltimea reglata incorect sau uzura cilindrilor. Apesi partea din fata si in momentul cand eliberezi observi ca se ridica la fel "sacadat" vinovati sunt cilindrii daca nu treci la reglarea inaltimii.

Scris: Joi 23-Feb-2006 22:00
de rufusgti
Dupa ce am ridicat-o suspensia este elastica. Daca apas botul masinii aceasta revine in pozitia normala lin si nu sacadat .

Scris: Joi 23-Feb-2006 23:37
de khan
daca se ridica sacadat, indiferent de inaltimea la care e setata sa se ridice (la maxim se observa cel mai bine) 99,9% sint cilindrii de suspensie. din pacate, cind masina e pe normal si te lasi pe ea nu se observa nimic. cel putin la a mea, care are aceeasi problema, se ridica f greu si in trepte indiferent de pozitia manetei, cind e pe normal si ma las pe ea nu se intimpla nimic neobisnuit si nici nu sar retururile si nici nu are alte scurgeri. din pacate reparatia consta doar in schimbarea garniturilor din interiorul cilindrilor, lucru care insa nu diminueaza si uzura lor, uzura fiind motivul din care se intimpla fenomenul

Scris: Vin 24-Feb-2006 10:10
de rufusgti
Afecteaza cumva calitatea suspensiei? Pot aparea batai ?
La mine in dreapta se aude ceva ciudat cu toate ca am schimbat pivotul si o bucsa la bascula. Poate fi de la cilindru?
Plus ca in momentul cand trec peste o denivelare masina parca se dezmembreaza in dreapta-fata .

Scris: Vin 24-Feb-2006 10:17
de paga
Verifica si bieleta antiruliu. La mici denivelari, daca este uzata, face galagie mare.

Scris: Vin 24-Feb-2006 12:17
de nicum
Intrebare de baraj: nu poate fi de la o pompa hidraulica uzata? Adica pompa merge in 3-4 pistoane in loc de 5. Probabil ca toti avem problema asta :cry:

Scris: Vin 24-Feb-2006 14:32
de rufusgti
Pompa este noua (cu factura),schimbata anul trecut de fostul proprietar.
Azi am schimbat sfera centrala cu una de pe un XM care e de 500cm3 si presiunea de 70. Surpriza !!! Cand am ridicat masina prima data cilindrii fata nu au "agatat" deloc. S-a ridicat din prima in pozitia normala si destul de repede. A disparut uzura de la cilindri??? [-X
In plus masina e mai comfortabila. Unele denivelari nici nu se simt.
Dupa ce am miscat-o de vreo 3 ori sus-jos iar se ridica sacadat pe fata :mrgreen:

Scris: Vin 24-Feb-2006 16:00
de paco
Sa nu fii prea pretentios...E o masina de 15 ani totusi.

Scris: Vin 24-Feb-2006 16:52
de nicum
Mai poti incerca sa ungi cilindrii cu vaselina siliconica sau macar cu LHM

Scris: Vin 24-Feb-2006 17:02
de rufusgti
Stiu chestia asta cu unsul cilindrilor si am si facut-o dar nici o diferenta . Si nu am de ce sa-i ung daca pe treapta normala masina este foarte elastica de fata ,cilindrii functionand f. bine ,fara sa "agate".
Eu vreau sa rezolv problema nu pentru ca ma deranjeaza ci deoarece am de gand sa reconditionez complet masina (acolo unde este nevoie). Sa functioneze ca din fabrica. #-o

Scris: Vin 24-Feb-2006 18:04
de sorin.
Azi am schimbat sfera centrala cu una de pe un XM care e de 500cm3 si presiunea de 70. Surpriza !!! Cand am ridicat masina prima data cilindrii fata nu au "agatat" deloc. S-a ridicat din prima in pozitia normala si destul de repede. A disparut uzura de la cilindri???

Nici eu nu cred ca este de la cilindri, ci mai curand de la ancrasarea corectoarelor de inaltime.

Scris: Vin 24-Feb-2006 18:26
de sorin.
M-am gandit la urmatorul ,,scenariu,, :lol: : Daca debitul prin corectoare catre cilindri este mai mic decat ar trebui, la ridicarea masinii, debitul pe care il furnizeaza pompa este mai mare decat ,,pierderile,, catre cilindri, si ca urmare conj.disj. va efectua cateva cicluri de inchidere-deschidere, si ca urmare va rezulta ridicarea in trepte, precum si o pierdere de presiune pe returul regulatorului. Cand ai pus sfera de xm, conj. nu a mai efectuat ciclurile de inchidere-deschidere, deoarece sfera a ,,furat,, din debitul pompei.
Astept si eu alte explicatii :lol:

Scris: Vin 24-Feb-2006 19:56
de khan
eu unul cred ca e o "combinata" in cazul asta

Scris: Vin 24-Feb-2006 20:21
de paga
rufusgti scrie: In plus masina e mai comfortabila. Unele denivelari nici nu se simt.

E doar o parere, un efect "placebo". Sfera centrala nu are nici un efect in confortul suspensiei, chiar daca e sparta sau are 200x bari.
Oricum cred ca presiunea este prea mare, ar trebui sa fie incarcata la 62 +2/-32 bar.
Singurul avantaj la o astfel de sfera ar putea fi cantitate de energie (lhm) inmagazinata mai mare, daca zici ca e de 5oo cmc.