Pagina 1 din 2
pornire dimineata
Scris: Lun 01-Dec-2008 10:04
de abarth_mcm
Cand pornesc masina de dimineata mai ales cand e frig, nu merge chiar f frumos si tinde sa se opreasca(nu se opreste insa). Chestia asta tine maxim 5 secunde.(nu ar fi o mare problema) Oricum, ar trebui sa fiu multumit ca la un motor de 230.000km porneste intotdeauna la primul automat, dar ma enerveaza faza aia.
Am schimbat filtrul de motorina (mann) si am curatat rezervorul de curand. A fost destul de dificil de amorsat din nou pt ca pompa de amorsare nu are forta sa traga motorina din rezervor (mai ales ca pe furtune nu mai era nimic). Am scos si ultimul gram de motorina din rezervor...vine frigul si vreau sa ma asigur pt iarna de neplaceri.
Deci masina de dimineata se comporata ca si cum ar avea aer in instalatie (facea faza asta si inainte sa schimb filtrul..deci nu e de aici).
E bine ca dupa maxim 5 sec merge frumos. Motorul merge in rest iarasi f frumos, nu trepideaza cine stie ce..tage ff bine pt un diesel aspirat.
Tind sa cred ca e de la duzele de injectoare.Le-am probat acum vreo 12.000km si nu pulverizau cum trebuie.Deci daca acum 12.00km nu pulverizau cine stie ce...Ce marca de duze recomandati?
Voi ce ziceti?Cauza e asta pe care o banuiesc eu?
Scris: Lun 01-Dec-2008 13:12
de claudius
aceeasi problema o am si eu la turbo diesel si sunt diuzele de la injectoare :P
Scris: Lun 01-Dec-2008 14:13
de abarth_mcm
eu cred ca prind si ceva aer pe undeva pe la vreun colier..am vazut azi dimineata.
Scris: Mar 02-Dec-2008 12:52
de khan
incearca sa amorsezi inainte sa dai la cheie. daca nu mai face e vorba de aer, daca tot face e un injector care e mai lenes decit celelalte si de acolo se trage. acuma si cu diuzele e o intreaga poveste: in unele situatii se mai pot regla, daca insa fac stropi trebuie schimbate. cel mai bine e sa fie bosch sau macar delphi in ciuda pretului. se mai gasesc si alte marci mult mai ieftine dar care indiferent de reglaj bat de zici ca se rupe ceva.
Scris: Mar 02-Dec-2008 13:22
de DanT
verifica exact ce a zis Khan, amorsajul pompei de motorina / filtrului si in acelasi timp nu ar fi rau sa verifici si bujiile incandescente
PS: la 230.000 de km ai un motor inca tanar

:) a mea are > 500.000 km si inca toarce

Scris: Mar 02-Dec-2008 13:34
de razzwan
DanT scrie:verifica exact ce a zis Khan, amorsajul pompei de motorina / filtrului si in acelasi timp nu ar fi rau sa verifici si bujiile incandescente
PS: la 230.000 de km ai un motor inca tanar

:) a mea are > 500.000 km si inca toarce

si nu ai umblat deloc in motor ??

Scris: Mar 02-Dec-2008 16:39
de DanT
crezi ca as mai fi zis cu atata seninantate toate astea?

:)
eu nu. si nici inainte nu sunt urme de umblat

:) insa s-a mers foarte bland cu masina, fara sa fie fortata inutil

Scris: Mar 02-Dec-2008 17:05
de abarth_mcm
Bujiile sunt bune si au fost probate. O ia imediat ce dau la cheie apropo..decat ca balbait un pic.. si isi revine imediat
Aer mai prinde ea pe undeva...am observat atunci cand amorsez de dimineata pompa.Obisnuiesc sa amorsez pompa.Pompa de amorsare e noua.(italiana)
Totusi, si diuzele ar trebui schimbate(pt ca nu pulverizeaza sigur cum trebuie, le-am probat)..dar pot nimeri altele mai proaste ca astea chiar daca sunt noi. Ale mele barem merg sigur(unul sau doua sunt mai lenese la pornire).
Voi ce ziceti?Sa schimb diuzele?Nu stiu daca merita sau nu...
Mai exact, motorul are 232.000 km. A fost facuta de doua ori chiuloasa pana acum ( o data de mine(planata-avea un mic por(sudura), si pus simeringuri supape(nu avea) si o data de fostul proprietar caruia pe la 150.000 ii se rupsese cureaua si a indoit vreo 3-4 supape)In rest..la motor s-au mai schimat simeringuri vibrochen si ax cu came(tot de mine) si evident distributie+pompa de apa.
In rest, in motor nu e umblat, nici macar segmentat. Masian a fost a unei femei inainte...masina asta pana sa o iau eu nu a vazut 120.Cred ca maxim 100..Poate doar neamtu s ao fi alergat. Am cartea service din germania...si copie dupa C.I. din germania..
danT- a ta are 500 de mii si nu e bumlat in ea?
Scris: Mar 02-Dec-2008 17:56
de DanT
nu deloc - bine masina a fost intretinuta permanent cf manualului, adica limita de viata a fiecarui subansamblu cf specificatiilor producatorului.
tot ce s-a montat pe masina am incercat sa fie originale sau cat mai bune calitativ posibil fara sa fac difereba la pret contra calitatii
ulei permanent schimbat intre 5000 si 6000 de km, total mineral 15w40
antigel total, distributia facuta la lim de KM sau ani, gume si alte caciucuri la fel, motorul neturat decat dupa ce se incazeste.
in schimb dupa ce e cald schimb vitezele in regim urban undeva pe la 3000 si extrauban si putin mai sus. in rest nimic special. o masina care a fost intretinuta mecanic permanent .. uneori mai scump, insa mi-a fost si inca imi este draga masina asta si de aia....
cam atat

:) mai multi au vazut masina si pot spune ca inca merge ... mie mi se pare ca bine

:) insa

:)
Scris: Mar 02-Dec-2008 18:04
de abarth_mcm
inseamna ca ai de mult timp citroen-ul...
da chiar..de cat timp il ai?si cand a intrat in tara si la cati km?
Scris: Mie 03-Dec-2008 09:37
de DanT
nu chiar asa de mult

:) cred ca are 4 ani de cand e la mine

- insa am aflat de intretinerea masinii inainte sa ajunga la mine din mai multe surse
din cate stiu a intrat in tara in 1993 la 180.000 km (insa astea sunt cifre din amintiri) - nu m-a interesat deloc aspectul asta. e de provenienta germana, si in romania masina a avut in afara de mine 2 proprietari
Scris: Mie 03-Dec-2008 12:40
de abarth_mcm
E bine ca ai stiut de la cine ai luat masina. Conteaza asta la o masina veche, mai ales diesel.
A mea a intrat in 1992 in tara, pe la vreo 70.000 km tot din germania.din ce am vazut, cele venite din germania au fost mai bune. A mea a avut un singur prorpitar in germania si eu sunt al doilea din tara.Am carnetelul ei de revizii din germania si am vazut ca nemtii chiar schimba la masini piese la nevoie..de ex la a mea s-au schimbat toate tobele..un exemplu asa oarecare....
Scris: Dum 11-Apr-2010 16:11
de abarth_mcm
Ma poate ajuta cineva cu coduri pentru duzele la injectoare pentru BX 1.9?Sau ce ar trebui sa scrie pe ele mai exact..
Scris: Lun 12-Apr-2010 21:42
de abarth_mcm
Intreb pentru am gasit la cineva(pret avantajos) niste duze de injectoare noi Bosch pe care scrie 295..

..se potrivesc la motorul de 1.9?
Scris: Sâm 17-Apr-2010 19:36
de abarth_mcm
Rectific:pe duzele de injectoare care le-am gasit scrie asa:
BOSCH made in France.
cod: DNOSD 310
Eu cred ca merg la mine, adica pe motorul de 1.9 cu pompa de injectie Bosch.
Insa poate sa imi confirme cineva? Ar fi pacat sa le ratez la pretul la care le-am gasit, fiind sigilate si ambalate.