Pagina 1 din 1

ulei castrol 10W60

Scris: Joi 04-Mai-2006 22:36
de khan
am pus ieri si am rezolvat problema pentru care am vrut initial sa schimb totalul 5W40 pe care il foloseam inainte, si anume presiune scazuta la ralanti cu motorul f cald (cam 1 bar, dupa indicatiile ceasului, inainte, acum 2 bar), insa am dat de alta: motorul merge mult mai cald, concret am sesizat si cresteri de 10-15 gr C (temp apa cit si temp ulei) la aceleasi conditii de exploatare (trafic, temperatura exterioara, cantitate de forja /m patrat, etc). intrebarea e de ce? ca daca se incalzeste mai tare inseamna ca are frecari mai mari, daca are frecari mai mari inseamna ca virgula castrol e mai de de kko decit total, si nu inteleg nimik. de precizat ca nu se simte nici o modificare a performantelor (demaraj, ca 200km/h e cam mult in Buc) nici in bine nici in rau. din pacate tind sa nu dau crezare nici unui forumist care zice ca e mai prost totalul decit castrol pentru ca i sa parut lui nu stiu ce (trage la 1500 ture in a 3a mai bine de ex!!!). nu l-am schimbat bazindu-ma pe asta, desigur, dar nici nu vreau sa mai aud consideratii din astea fara acoperire.

ramine deci intrebarea: de ce se intimpla asta? hai, aveti la dispozitie "une casse-tete chinoise" cu care sa va delectati zilelea astea

P.S casse-tete chinoise = problema complicata (de logica)

Scris: Vin 05-Mai-2006 07:17
de sorin.
Nu cred ca producatorul a recomandat un ulei cu o vascozitate asa mare la cald. Cu ce te incalzeste faptul ca ai o presiune mai mare(inainte de cuzineti :) , cu pretul unui debit mai scazut al uleiului prin lagare , si o racire defectuoasa a acestora.Ar fi mers acest ulei daca ai fi avut o uzura foarte mare a motorului. Tendinta actuala este de a folosi uleiuri de calitate, mai fluide la cald, la care desi pelicula este mai subtire, nu se rupe la solicitari mari.
Nu ai observat daca a crescut si consumul de motorina?
De asemenea ar fi trebuit sa observi si o scadere a puterii motorului si a vitezei maxime.(desi cred ca ar cam fi riscant sa incerci cu uleiul asta :)

Scris: Vin 05-Mai-2006 10:20
de nicum
Intii si intii, cu siguranta motorul tau nu a fost proiectat pentru acest tip de ulei. Exact din acest motiv eu m-am limitat la 15w50 semisintetic. E foarte posibil a observi o crestere a consumului de ulei in timp, tocmai pentru ca folosesti un ulei full sintetic.
Poate ca era de ajuns un 10w40 schimbat la 5-7000km. 5W40 mi se pare cam subtire. Intreb si eu: nu cumva cresterea temperaturii motorului se datoreaza unor frecari mai mari?
10w60 este un ulei de tip racing si costa in consecinta. Probabil ca acest ulei e destinat unor motoare a caror pompa de ulei da o presiune mai mare, unor motoare al caror circuit de racire are 2 bari sau chiar peste, etc.
Nu stiu daca Castrol e mai de cacao decit Total sau invers, dar vorbim de uleiuri diferite ca specificatii.

Scris: Vin 05-Mai-2006 10:58
de sorin.
Intreb si eu: nu cumva cresterea temperaturii motorului se datoreaza unor frecari mai mari?

Cresterea temp. se datoreaza in primul rand frecarilor marite intre moleculele filmului de ulei.(adaugand si debitul mai redus, are loc o crestere a temp. lagarelor)

Scris: Vin 05-Mai-2006 11:32
de sorin.
Poate ca era de ajuns un 10w40 schimbat la 5-7000km. 5W40 mi se pare cam subtire

Mie mi se pare cam scump :)

Scris: Vin 05-Mai-2006 12:36
de jgr1001
Stiu de la cursul de motoare ca, cantitatea de ulei este determinata in functie de nr de treceri / minut, necesar racirii pieselor in miscare (si debitul pompei conteaza)
Ulei mai gros, inseamna frecari hidrodinamice mai mari in circuit, deci debit mai scazut, deci treceri mai putine / minut ale aceleiasi cantitati de ulei, deci se incalzeste....oare am gandit bine :?:

Scris: Vin 05-Mai-2006 14:25
de nicum
...partial... adevarul e undeva pe la mijloc. Daca uleul ar fi prea gros, debitul ar fi prea mic, etc. Daca uleiul e prea subtire, atunci nu se mai face o pelicula de ulei buna intre piesele metalice.
Ca sa revenim la problema noastra, cred ca uleiul 10w60 e prea bun, adica nu e ce trebuie, pentru motorul lui Andrei. Am sa dau alt exemplu: un amic avea un vw corrado (1.8 turbo, benzina). Din dorinta de a imbunatati lucrurile a pus un ulei sintetic foarte bun si motorul a inceput sa "manince" mult ulei. Apoi s-a facut revenirea la uleiul mineral: motorul nu mai consuma ulei. Din punct de vedere al performantelor dinamice, motoarele mergeau la fel cu ambele uleiuri.

Scris: Vin 05-Mai-2006 21:36
de khan
ieri facusem doar vreo 30 de km de cind schimbasem uleiul. astazi lucrurile au revenit la normal se pare, adica aproape normal, in sensul ca a mers mai rece decit ieri, dar totusi o idee mai calda apa decit cu 5W40. temp uleiului a revenit pe deplin la normal, iar presiunea e tot timpul peste 2, indiferent de temp. se pare ca mi-am facut probleme cam devreme. e important de vazut ce se intimpla de acum incolo. cert e ca motorul nu si-a schimbat nici zgomotul, nici performantele, dar parca la turatie mare, peste 4000 are o rezerva de putere, parca se misca o idee mai bine decit inainte. oricum, motorul meu are cam 30k de cind a fost refacut cu piese noi, nu maninca ulei si nu are uzuri. cu 5W40 a mers foarte bine, chiar daca e sintetic, inainte sa il folosesc am citit prospectul uleiului si motorul meu era inclus pe lista celor la care se poate folosi acel ulei. inainte foloseam 15W40 Total si de asemeni nu am avut ce sa ii reprosez, dar am considerat ca 5W40 e mai bun. apoi, observind caderea de presiune de la ralanti, cind temp exterioara si cea a motorului erau ridicate, am decis sa iau un ulei mai viscos la cald, pe principiul ca daca la ralanti am undeva in jur de 1 bar presiune inainte de cuzineti, nu mai ajunge f mult ulei sus, la axa cu came si supape, ceea ce in traficul din Buc e cam riscant, asta avind in vedere necesitatile de presiune ale unui motor turbo, care are putzele alea ce stropesc ulei pe bolt si circuitul catre turbina, care e destul de gurmand de asemenea. astept sa vad ce se intimpla in continuare si va tin la curent. merci de sfaturi

Scris: Vin 05-Mai-2006 22:05
de khan
poate il antrenam si pe Mugurel in discutia asta, sigur o sa ne spuna lucruri interesante de care nu ne-am gindit sa tinem cont (rusinicaaaaaaa :shock: !

Scris: Mie 10-Mai-2006 12:56
de Madalin Zolti
[quote="khan"]io zic ca 10w 60 castrol e ff bun, sau incercati 0w60

Scris: Dum 14-Mai-2006 13:22
de khan
il incerc eu dar daca se baga cineva sa mi-l faca cadou, ca banuiesc ca sare de 800-1 milion litru'

Scris: Dum 14-Mai-2006 20:23
de Madalin Zolti
khan scrie:il incerc eu dar daca se baga cineva sa mi-l faca cadou, ca banuiesc ca sare de 800-1 milion litru'


e 1800 la carrefour, si peste tot bidonu de 4litri :P

Scris: Lun 15-Mai-2006 11:36
de khan
0W60 1800000 4 litri la carrefour? adica mai ieftin decit 10W60 care tot prin hypermarketuri e ~ 1900000 4 litri? cred ca ai uitat sa citesti un "1" in fata la 0W60