Va salut cu respect!
Stie cineva care este limita superioara admisibila la consumul de ulei al unui motor diesel, 1,9?
Si cam care sunt preturile la o segmentare eventuala?
Multumesc!
consum ulei diesel
Moderator: Echipa Tehnica
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
In general incepi sa-ti pui probleme cand consumul atinge 0.5-0.7l /1000km. Atunci cand trece de 1l, reparatia nu mai poate suferi amanare.
Dar de ce crezi ca trebuie RK? Motorul nu mai are compresie si porneste foarte greu? Cati km are? Am vazut motoare de peste 250000km care nu consumau decat 1l intre doua schimburi de ulei (7-8000)
In cazul in care porneste usor la rece, problema ta este din cauza semeringurilor de supape. Acestea se pot schimba "in situ" fara demontarea chiulasei. Stiu pe cineva care a facut asta de curand la un motor pe benzina si a costat ~1.mil (manopera+piese)
Dar de ce crezi ca trebuie RK? Motorul nu mai are compresie si porneste foarte greu? Cati km are? Am vazut motoare de peste 250000km care nu consumau decat 1l intre doua schimburi de ulei (7-8000)
In cazul in care porneste usor la rece, problema ta este din cauza semeringurilor de supape. Acestea se pot schimba "in situ" fara demontarea chiulasei. Stiu pe cineva care a facut asta de curand la un motor pe benzina si a costat ~1.mil (manopera+piese)
consum ulei diesel
Povestea e mai lunga. Masina mea, un BX din 85, este fosta masina a lui Ciocarlan, despre care se pare ca stii destule. Am luat-o anul trecut si mi-a spus ca i-a facut RK la motor cu numai cateva luni in urma. Prin urmare, am fost linistit. Vara trecuta insa am observat ca becul martor de la lichidul de racire se aprindea la temperaturi f mari, la stopuri etc. Insa nu mi s-a intamplat decat de vreo 3-4 ori, asa ca nu am fost la Circarlan, am crezut ca e becul prea ”activ”. De curand am fost la munte, am urcat niste pante grele, in treapta I, si becul a inceput din nou sa ma avertizeze, de data asta de mai multe ori, normal, masina se incalzea mai tare. A fost un semnal de alarma si am fost cu ea la Ciocarlan. Baietii au descoperit ca aveam o rezistenta arsa la electroventilator, incat acesta nu pornea decat in treapta a doua, asa ca, uneori, probabil, era tardiva intrarea lui in functie. Se pare ca am afectat segmentii, asa ziceau ei.
Pe de alta parte, am auzit de la Ciocarlan ca motorul nu ar avea semeringuri la supape, nu stiu daca e posibil, am fost martor la o discutie despre masina mea intre el si un alt domn care se pare ca se pricepea. Consumul meu de ulei e destul de mare acum, poate chiar spre 1l la 1000 de km. Sincer, nu prea stiu ce sa fac. Masina e foarte buna, regret tare mult intamplarea asta. Parca m-as sfatui cu cei ca voi, mai ales ca la mine e primul diesel, se pare ca acestea sunt mult mai sensibile la incalzire decat cele pe benzina. Astept, daca aveti, sugestii.
Va multumesc de pe acum!
Pe de alta parte, am auzit de la Ciocarlan ca motorul nu ar avea semeringuri la supape, nu stiu daca e posibil, am fost martor la o discutie despre masina mea intre el si un alt domn care se pare ca se pricepea. Consumul meu de ulei e destul de mare acum, poate chiar spre 1l la 1000 de km. Sincer, nu prea stiu ce sa fac. Masina e foarte buna, regret tare mult intamplarea asta. Parca m-as sfatui cu cei ca voi, mai ales ca la mine e primul diesel, se pare ca acestea sunt mult mai sensibile la incalzire decat cele pe benzina. Astept, daca aveti, sugestii.
Va multumesc de pe acum!
consum ulei diesel
Am uitat sa scriu ca pornirea este extrem de usoara, mai ales daca pun bujiile incandescente. Altfel nu am incercat la rece. Dar si iarna pornea la sfert, cum se spune. Consumul enorm de ulei nu afecteaza si pornirea cu ajutorul bujiilor? E ciudat totul!
Ma tem sa nu fie cazul unor reparatii mai ample decat o simpla segmentare...Ce parere aveti?
Ma tem sa nu fie cazul unor reparatii mai ample decat o simpla segmentare...Ce parere aveti?
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
consum ulei diesel
Se pare ca am afectat segmentii, asa ziceau ei.
La temperaturi foarte ridicate(la fierbere) segmentii motoarelor diesel se coxeaza adica se string pe piston.In cazul in care tie iti consuma numai ulei si nu se vede(simte) o pierdere a compresiei mai ales ca motorul porneste usor, atunci segmentii nu au patit nimic.
Pe de alta parte, am auzit de la Ciocarlan ca motorul nu ar avea semeringuri la supape,
In locul semeringurilor se pune o piesa de bronz,care din cauza frecarii capata o uzura.Se pare ca romanii se intorc mai mereu in timp si anume la ale noastre Dacii care folosesc un asemenea sistem, cu un randament bunicel dar asa a fost conceput motorul, nu s-a facut o adaptare ca in cazul tau.
Cred ca ar trebui sa te uiti putin la chiulasa sa vezi exact ce este acolo si daca poti sa-i mai pui semeringuri la supape.
Bafta.
PS:Consumul de ulei nu afecteaza pornirea motorului cu ajutorul bujiilor,lipsa compresiei afecteza pornirea motorului.
consum ulei diesel
Atunci, daca segmentii nu au nimic, de unde vine consumul asta mare de ulei? Si ce sa fac sa-l elimin?
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
consum ulei diesel
Pai de la pisele alea care le ai in chiulasa sau ai scurgeri pe undeva dar banuiesc ca te-ai uitat.
De regula cind motorul merge bine dar creste consumul de ulei este din cauza semeringurilor de la supape dar cum tu nu mai ai ...atunci de la pisele alea puse de proprietar.
De regula cind motorul merge bine dar creste consumul de ulei este din cauza semeringurilor de la supape dar cum tu nu mai ai ...atunci de la pisele alea puse de proprietar.
consum ulei diesel
Cand am luat masina, acum un an aproape (am facut 26.000 Km) consuma cam 1l de ulei la 3000 de Km. Cei de la Ciocarlan mi-au spus ca au facut o reparatie nemteasca, normal, era seful lor...
In timp, consumul a crescut, acum a ajuns spre 1l la 1000 de km. Sa nu fie din cauza incalzirii, caci v-am spus de povestea cu sistemul de racire? Sa fie numai de la piesele acelea care inlocuiesc semeringurile? As vrea sa fie asa, dar...
Poate cineva dintre voi sa-mi vada masina? Mi-e teama de mecanici ca vor sa ma segmenteze ”cu forta”, sa-mi ia banii si-atat.
Platesc cu mai mare bucurie un amic decat un mecanic venal...
Astept raspuns.
In timp, consumul a crescut, acum a ajuns spre 1l la 1000 de km. Sa nu fie din cauza incalzirii, caci v-am spus de povestea cu sistemul de racire? Sa fie numai de la piesele acelea care inlocuiesc semeringurile? As vrea sa fie asa, dar...
Poate cineva dintre voi sa-mi vada masina? Mi-e teama de mecanici ca vor sa ma segmenteze ”cu forta”, sa-mi ia banii si-atat.
Platesc cu mai mare bucurie un amic decat un mecanic venal...
Astept raspuns.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Poti relativ usor sa vezi de unde e consumul prin "citirea" fumului.
Daca fumul albastru apare in permanenta (chiar si la mers constant) atunci segmentii raclori sunt terminati.
Daca fumul apare la pornirea la cald sau la accelerare dupa frana de motor atunci simeringurile de supape sau ghidurile acestora sunt uzate.
Daca fumul albastru apare in permanenta (chiar si la mers constant) atunci segmentii raclori sunt terminati.
Daca fumul apare la pornirea la cald sau la accelerare dupa frana de motor atunci simeringurile de supape sau ghidurile acestora sunt uzate.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
consum ulei diesel
De regula asa se intimpla:"mecanicii vor sa te segmenteze cu forta"ori din nestiinta.
Ultima oară modificat Vin 07-Mai-2004 22:31 de către MARIAN, modificat 1 dată în total.
consum ulei diesel
Cred ca fumul nu aparte la mers constant, ci numai la accelarari bruste. Dar, sincer, nu ma pricep deloc, n-am ochi de mecanic...Intrebarea e: poate consuma atat de mult ulei numai de la acele semeringuri?
Nu vrei sa te uiti la masina mea, mi-ai lua o piatra de pe inima...?
Cu respect,
Cristi
Nu vrei sa te uiti la masina mea, mi-ai lua o piatra de pe inima...?
Cu respect,
Cristi
consum ulei diesel
Catalin,
Cred ca tu esti unul dintre cei mai priceputi de aici. Plus ca esti bucurestean. As veni bucuros pana la tine, sa arunci o scurta privire BX-ului meu. Inca odata, te intreb: e posibil sa consume 1l la 1000 de km numai din cauza semeringurilor?
Daca esti dispus sa ma ajuti cu un diagnostic, spune-mi unde si cand esti disponibil.
Merci mult!
Cristi
Cred ca tu esti unul dintre cei mai priceputi de aici. Plus ca esti bucurestean. As veni bucuros pana la tine, sa arunci o scurta privire BX-ului meu. Inca odata, te intreb: e posibil sa consume 1l la 1000 de km numai din cauza semeringurilor?
Daca esti dispus sa ma ajuti cu un diagnostic, spune-mi unde si cand esti disponibil.
Merci mult!
Cristi
consum ulei diesel
Merci pentru ajutor.
Te sun maine spre ora 10,30. E bine?
Din cate am inteles, stai in zona Garii de Nord, nu?
Te sun maine spre ora 10,30. E bine?
Din cate am inteles, stai in zona Garii de Nord, nu?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11818
Cel mai nou membru alexanes