Pagina 1 din 1
Probleme de directie, cu planetarele si inaltimea
Scris: Mie 07-Dec-2005 09:50
de marius_bajanaru
Am cateva probleme.
1. Am un BX 19D 1985. Initial a avut sistemul acela de rulmenti la prinderea basculelor pe punte (fata). Am schimbat puntea cu tot cu bascule, acestea fiind pe bucse de cauciuc. Dupa aceasta operatie nu mai reusesc sa echilibrez rotile si imi trage dreapta la orice viteza. Cu toate astea nu am observat uzura mare la pneuri. Ce poate fi?
2. De la un timp imi bate planetara stanga (indiferent de viraj - stanga si dreapta). Este posibil ca la mers in linie dreapta aceasta sa troncane cand trec peste denivelari?
Mentionez ca nu sunt specialist!
Alta intrebare:
Ce inaltime trebuie sa aiba la treapata de mers citroenul bx si citroenul xm?
Scris: Joi 23-Feb-2006 21:31
de rufusgti
La prima problema ,cea cu schimbatul puntii chestia e ca trebuie reglata directia ,implicit unghiurile . Asta o poti face numai intr-un service specializat .
In ce priveste planetara ,aceasta bate si pe drum drept cand drumul este denivelat si accelerezi.
Inaltimile la BX sunt 166mm +/-10 pe fata si 223 +/-10 pe spate ,masurate de la punti la asfalt.

Scris: Vin 24-Feb-2006 16:09
de MARIAN
Dupa aceasta operatie nu mai reusesc sa echilibrez rotile si imi trage dreapta la orice viteza. Cu toate astea nu am observat uzura mare la pneuri. Ce poate fi?
Are dreptate "rufusgti"; trebuie sa-ti faci unghiurile intr-o unitate specializata.Daca aceasta problema va persista s-ar putea sa ai diferente intre unghiurile de fuga;acestea nu sunt reglabile.
De la un timp imi bate planetara stanga (indiferent de viraj - stanga si dreapta).
Acest lucru se intampla cand ai tripoda uzata(partea de la cutie)
Ce inaltime trebuie sa aiba la treapata de mers citroenul bx si citroenul xm?
Pt xm:
cauciucuri 195/70 fata 144(+10 -7)mm; masurat de la punte la sol; spate 431(+10 -7)mm masurat in spatele cilindrului st. de la caroserie la sol.
cauciucuri 205/60: la fiecare punte se mai adauga 5mm.
Re: Probleme de directie, cu planetarele si inaltimea
Scris: Joi 02-Mar-2006 06:22
de Catalin29
[quote]Este posibil ca la mers in linie dreapta aceasta sa troncane cand trec peste denivelari?quote]
Si mie imi troncanea masina la denivelari. Rezolvat prin schimbarea bieletei antiruliu.
Scris: Dum 12-Mar-2006 19:01
de nitro_od
troncanitul la denivelari poate avea ca sursa varii defectziuni:
cum spunea catalin poate fi bieleta antiruliu
cap de bara sau rotula bieletei de directzie
pivot
rulment roata
cat despre modificarea ta cu bucsele basculei nu cred ca e o idee buna deoarece cursa de rotatzie a bucsei este foarte mare(motiv pt. care au fost pushi rulmentzi) la urcarea shi coborarea impuse de cilindrul hidraulic shi vor ceda foarte repede dezlipindu-se cauciucul din camasa metalica apoi facand joc.
Scris: Dum 12-Mar-2006 19:06
de WLD
nitro_od scrie: cat despre modificarea ta cu bucsele basculei nu cred ca e o idee buna deoarece cursa de rotatzie a bucsei este foarte mare(motiv pt. care au fost pushi rulmentzi) la urcarea shi coborarea impuse de cilindrul hidraulic shi vor ceda foarte repede dezlipindu-se cauciucul din camasa metalica apoi facand joc.
nu le-a modificat el, ci constructorul la modele serieII - din 86
Scris: Lun 13-Mar-2006 15:15
de nicum
Pentru zdranganitul la trecerea peste denivelari mai poate fi de vina si timoneria. Cel putin la mine asa e

Scris: Lun 02-Oct-2006 10:27
de marius_bajanaru
Problema cu directia s-a rezolvat. Erau jantele incarcate cu noroi si dupa ce l-am curatat nu a mai tras.
Scris: Lun 02-Oct-2006 12:55
de nicum
@marius_bajanaru: nu vrei sa iti redimensionezi avatarul si sa iti treci masina in semnatura?
Scris: Lun 02-Oct-2006 13:07
de marius_bajanaru
Nici o problema. Am crezut ca-si dimensioneaza singur imaginea.