Pagina 1 din 1

bx-cu sau fara gpl?

Scris: Vin 09-Ian-2009 01:53
de florin cel nou
Sant curios sa aflu cati din cei care nu agreau gpl-ul in discutia ,,aprinsa" de acum un an si ceva si-au schimbat parerea.p
Pt cdires- in ce stadiu te afli referitor la gpl.
Recunosc,a trecut ceva timp de atunci,dar acum am vazut discutia.Nu vreau sa fiu nici gica contra,nici sa ma dau destept dar si eu sint ,,fan gaz" si nu sint taximetrist.Cred ca principala problema,frica,trebuie scoasa din discutie cand vorbim despre masini ,care sant periculoase cu sau fara gaz.
Mai departe raman numai problemele tehnice,fizice,chimice si argumente sa zicem emotionale sau de temperament.Discutia este identica cu cea dintre diesel si benzina.Ce vrei de fapt de la masina?Ce vrei si de la o femeie:frumoasa,laptoasa si devreme acasa(traduceti voi)
Concret acum, cum vad eu problema:
-nu exista nici un constructor auto(european)care sa nu doteze din fabrica masina cu gpl,vorbim de optionale nu serie.Ca au preturi mari ,este alta problema(la mercedes sau bmw merg spre 15-16.000 doar sant de firma)instalatia agreata de constuctor conserva si garantia(uzura vs garantie).Sant mai destepti ca mine,merg pe mana lor.
-asa cu a-ti spus si voi,motorul se unge cu ulei,benzina nu intra tot sub forma de gaz in cilindri?sa nu mai spun ca un carburator,cel mai mare hot de combustibil din cate sisteme exista,se reduce la o teava cu clapeta ,cu avantajele de rigoare.
-toate exemplele despre uzura sau axat pe ,,etalonul calitatii "dacia nova.Si cu benzina tot de bolile astea suferea.O problema totusi exista:gazul are o putere calorica mai mica decat benzina,de unde si consumul putin mai mare,dar are si cifra octanica mai scazuta care obliga la un avans mai mic,care facut dupa o ureche mai ,,surda" mai parleste si cate o supapa.Cine a mers cu benzina de 90,daca era benzina,stie ce spun,o opreai in viteza ca motorul era deja diesel.
Iar avantaj pentru gaz care nu poate fii smecherit.
-o butelie fisurata sau care are pierderi si ia foc,nu explodeaza, arde se inroseste chiar, dar atat,se consuma si gata.O acumulare de gaze sau vapori de benzina,in concentratie optima,e jale mare.Nu stiu daca are vreo importanta daca sant doar prajit si nu imprastiat.O bomba sau doua mai conteaza?
-,,gazele de gaz",benzina sau motorina sant la fel de periculoase si gretoase,daca ar trebui sa aleg prefer mirosul de amestec pt 2 timpi
-economia?doi amici,unul cu un q-7,motor diesel 3,0l,celalalt buik motor benzina 3,5l,cu instalatie montata de importatorul german,merg cu acelasi pret pe km.Nu stiu daca este cel mai bun exemplu,seamana cu faza cu cel care spala lambo in strada,dar traim in romania....,ideea ramane.
Concluzia:fa cum crezi ca e mai bine,comfortul psihic si material conteaza cel mai mult,numai sa fii in cunostinta de cauza,,fac ce vreau,dar stiu ce fac".Sper sa nu fiu injurat prea tare

Scris: Vin 09-Ian-2009 13:01
de nicum
Chestia cu constructorii care echipeaza masinile cu GPL din fabrica e relativa. In Germania pretul GPL e apropiat de benzina, pretul unei instalatii e mare, deci sint foarte putin raspindite. In schimb in Italia sau tarile nordice, GPL e foarte incurajat si se vind masini noi care au GPL (nu montat de fabricat, ci de o firma specializata.
Credeam ca am lamurit povestea cu ungerea si "arderea uscata".
Buteliile de gaz sint multi-strat, deci cam greu de fisurat. Daca totusi intra cineva in tine atit de rau incit sa fisureze butelia, cred ca vei muri inainte sa explodeze gazul (sau ce s-o intimpla). Intr-adevar gazul e mai pretentios la proportia de amestec cu aer (de-asta mecanicii din service-uril de GPL umbla cu tigara aprinsa deasupra motorului).
E totusi o inexactitate in ce ai zis: gazul are putere calorica mai mica decit benzina (deci ai nevoie de o cantitate mai mare de gaz pt a genera aceeasi cantitate de energie), dar o cifra octanica mai mare ;) (cifra octanica = rezistenta la autoaprindere).

Scris: Vin 09-Ian-2009 19:09
de florin cel nou
nicum, nu te supara dar chestia cu constructorul nu este relativa,este cum am mai spus, optionala, facuta in special intradevar pentru piata nordica,care are o constiinta mai verde.Eu insa doream sa subliniez faptul ca daca,crea probleme ca alti combustibili alternativi,nu mai era atat de raspandita si agreata de constructori.Cat despre cifra octanica,nu mai stiu exact,am citi de mult intr-un manual de utilizare.