Pagina 1 din 1

Pompa electrica de benzina

Scris: Vin 03-Oct-2008 11:25
de nicum
Vreau sa imi pun asa ceva pe masina, din cauza ca vreau sa am porniri la cheie si dupa 3 zile de stat parcata.
Pina acum cea mai buna varianta pare a fi pompa electrica de pe Damas (e de joasa presiune, carburator). Mie mi-ar trebui o pompa exterioara (nesubmersibila), fara retur, dar cu supapa de supra-presiune incorporata. Va fi alimentata printr-un releu comandat de supapa de benzina de la instalatia GPL (cind merg pe benzina, merge si pompa, cind merg pe GPL, pompa nu mai merge).
Idei?... Sugestii?

Scris: Vin 03-Oct-2008 20:28
de khan
pai daca aia e de benzina, e f buna aia. sau e submersibila? oricum, nu iti trebuie supapa de suprapresiune atita vreme cit are retur carburatorul

Pompa electrica benzina

Scris: Sâm 04-Oct-2008 08:44
de toro
La un auto turism marca MG-rover ,eu am pus o pompa electrica si chiar de Damas. Avea si retur si mergea ,,brici,, Cam facea zgomot in mers ,dar puteam porni masina si dupa 2-3 luni la ,,sfert,,. M-am gandit ca ai putea. folosi un intrerupator tip bascula cu 3 pozitii. Sa zicem ca apasind spre dr. .intrerupatorul sa deschida circuitul pompei de benzina (pt. pornire) , dupa care treci spre stg. pt. gaz. Poti pune si 2 leduri colorate Ex: rosu pt. benzina , verde pt. gaz sa ai totusi si un control vizual al treceri. Se face o masa comuna a intr. la caroserie. Poate sunt si alti cu alte idei mai bune ,dar eu sper sa-ti mearga cu aceasta . Succes in toate!

Scris: Sâm 04-Oct-2008 10:10
de nicum
@khan: carb-ul are retur.... good to know.

@toro: exista deja un comutator pt benzina/neutru/GPL
Eu stiu ca pompa de Damas nu are retur... tu spui ca are... poate e alta pompa.

Scris: Lun 06-Oct-2008 10:21
de Draku
nicu, poti folosi o pompa electrica de motocicleta, pentru modelele cu carburator (la modelele cu injectie, pompa este submersibila)
are doar intrare si iesire, fara retur si se poate "inseria" simplu in circuitul de alimentare
functioneaza pe principiul electromagnet cu membrana, isi intrerupe singura functionarea cand presiunea creste (cand se inchide cuiul de la camera de nivel constant) cu ajutorul unu sistem mecanic. este f simpla si fiabila si are debit suficient
si nu in ultimul rand, este destul de mica (un cilindru cu diam de 5-6 cm si lungime de aprox 12 cm) pt a fi montata oriunde in compartimentul motor
succes!

Scris: Dum 12-Apr-2009 14:02
de nicum
Intre timp mi-am montat o pompa electrica de Damas. Pompa e de carburatie (deci nu au mai fost necesare alte adaptari) si are o supapa de presiune care intrerupe functionarea pompei atunci cind cuiul pontou inchide.
Pompa am alimentat-o de la supapa de benzina a instalatiei GPL, printr-un releu si o siguranta de 15A. Pentru cei care nu au instalatie GPL, pompa se poate alimenta de la electrosupapa de pe carburator.
Sper sa apuc sa fac si poze.

Scris: Sâm 02-Mai-2009 19:18
de nicum
Iata si pozele:

Pompa de benzina:
Imagine

Releul pompei comandat de supapa de benzina de la instalatia GPL:
Imagine

O bucata de aluminiu care acopera locul lasat de pompa mecanica, care acum se odihneste pe un raft:
Imagine