instalatii HID

Modificari si imbunatatiri ce pot face viata Bx-ului mai usoara.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 19-Feb-2009 17:20

asa se transmite legenda ... din gura in gura ..:)

dece sa fie ilegale? ..si daca sunt ... care ar fi codul de lege sau sectiunea care face referire la asa ceva?
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 19-Feb-2009 17:27

Incearca sa te duci in Germania cu xenoane chinezesti montate aici, eventual opreste si langa un politai neamt si cere-i o parere... :lol:

Becurile cu xenon, montate fara instalatie de auto-leveling si spalare faruri sunt ILEGALE in UE! Ca la noi se poate, e alta poveste. E suficient sa ne gandim la cate matrapazlacuri si spagi se iau la noi pentru o vizita la RAR sau ITP. N-o sa vezi asa ceva intr-o tara civilizata.

In alta ordine de idei, nu mai fiti egoisti si nu va mai ganditi doar la confortul vostru, ganditi-va si la amaratii care au "norocul" sa se intalneasca cu voi noaptea, venind din sens opus. Da, stiu, exista multe scuze: circul mult noaptea, nu vreau sa ma infig in vreo caruta nesemnalizata, nu vreau sa dau peste vreun biciclist beat, etc. Va asigur ca o instalatie cu xenon de fabrica nu costa degeaba cat costa, dar macar nu reprezinta un pericol pentru ceilalti participanti la trafic si sunt legale. Becurile cu xenon si balasturile sunt doar o componenta a instalatiei cu xenon, nu instalatia completa, acceptata prin lege. Asta ca sa nu mai zic ca multe din kit-urile ieftine cu xenon sunt mai mult niste facaturi...

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 19-Feb-2009 17:38

E f posbil sa nu fie legale in germania..dar in romania nu e specificat niciunde vreo contraventie pt xenon.indiferent de acesta..v-am zis..din cate stiu eu trebuie ca lumina degajata sa fie alba si nimic mai mult.
Daca va opreste vreun politai, nu are niciun temei legal sa va dea amenda sau sa le dati jos!Va luati cu ei de gat ca nu au dreptul.
Si in fond...de unde stie el ce becuri ai tu?Doar ARR-ul si RAR-ul poate sa va dea amenda sau sa ridice certificatul masinii pt abateri la partea tehnica...de orice natura ar fi acestea.
Daca ai farurile reglate bine nu deranjeaza pe nimeni.Am vazut si eu o groaza la care farurile bat in cer si te orbesc...aviz la cei cu matiz!!!
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 19-Feb-2009 17:44

sunt de aceeasi opinie .. niste faruri regalte cum trebuie sunt esenta problemei ..


n u cred ca exista cineva care sa spuna ca nu s-a inatlnit niciodata nopate din sens opus cu o caruta tradiotionala (a.k.a. Golan) care sa aiba farurile crucis, sau picior peste picior, sau cum vreti sa le spuneti...

concluziile le trageti singuri
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Joi 19-Feb-2009 17:51

pai daca aceste instalatii din targ nu sunt omologate, inseamna ca sunt ILEGALE. Uitati-va ce scrie la CAP VII: Raspunderea contraventionala, art.91: Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta În clasa a III-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice: .....punctul 10: "montarea la autovehicul, remorca sau tramvai a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini ori dispozitive de avertizare sonora sau accesorii ori modificari neomologate"
Ultima oară modificat Joi 19-Feb-2009 17:57 de către retro, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
abarth_mcm
pasionat
Mesaje: 1715
Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
Localitate: buzau-bucuresti

Mesajde abarth_mcm » Joi 19-Feb-2009 17:54

sincer, eu nu mi-as lua din acestea pentru ca nu stiu cat o sa tina..si cat de bune sunt.
nu ma gandesc la cat de legale sau ilegale sunt..sunt sigur ca nu iei amenda :lol:
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 19-Feb-2009 18:04

pentru a fi legale, este nevoie de:
-blocuri optice proiectate din start pentru xenon
-sistem de autonivelare
-sistem de spalare a farurilor.

ATENTIE: daca masina are sistem de autonivelare a inlatimii (garda la sol constanta), atunci nu mai este obligatoriu sistemul de autonivelare al becurilor. Un exemplu este subaru forester, modelul actual.

Mesaj pentru cei care isi pun xenon aftermarket: ganditi-va si la cei care vin pe contrasens si sunt deranjati de lumina voastra. Si... DA, sunt deranjati
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
alexshelby427
simpatizant
Mesaje: 82
Membru din: Mar 14-Oct-2008 19:09
Localitate: Brasov

Mesajde alexshelby427 » Joi 19-Feb-2009 18:15

Nu sunt adeptul modificarilor de tip aftermarket cu atat mai mult cand atunci acestea vizeaza sistemul de iluminare al masinii si implicit siguranta in trafic.
Am vazut instalatii montate pe masini cu faruri fara lupa care erau "criminale" pentru soferii de pe contrasens, cablaje si drosere prinse aiurea in panduiti si invariabil au fost probleme cu ele mai devreme sau mai tarziu.
Ar fi interesant daca vreo revista auto cu teste tehnice de calitate s-ar ocupa de aceasta problema facand un comparativ , spre exemplu Citroen C5 cu halogen/xenon/xenon-aftermarket.
Plus ca nu imi plac cei care isi monteaza instalatii xenon fiind nemultumiti de cele actuale insa nu le-au reglat pe aparat pe cele din urma niciodata. :twisted:

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Joi 19-Feb-2009 18:32



intrati aici si vedeti de ce
si in spania unde sunt eu sunt ILEGALE si INTERZISE

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 21-Feb-2009 16:24

sint totusi diferente mari intre faruri si intre diferitele tipuri de becuri cu xenon. am avut la BX xenon H4 (bi-xenon, cum ii mai zice) care functiona ok (pozitia spotului nu se modifica intre folosiri), farurile erau reglate ok si lumina parazita, cea care devine deranjanta pentru ceilalti exista dar intr-o mica masura si nu de natura sa deranjeze, in orice caz mai putin decit lumina de la un Matiz cu faruri reglate normal. dovada fiind cele foarte putine flash-uri ce veneau de pe contrasens si rspunsurile celor ce au mers in fata mea si mi-au spus ca lumina nu i-a deranjat. de altfel, se putea vedea asta si cu okiul liber privind masina noaptea de la inaltimea si din unghiul unui sofer ce ar fi venit din sens opus. un singur punct negativ as mentiona si anume ineficienta fazei lungi comparativ cu becurile normale, care se datoreaza intr-adevar petei mai intense de lumina din fata masinii care inchide un pic pupila. oricum, intre timp am renuntat la farurile masinii si am pus pe cele de BMW E32-34, cu lupa la care am pus xenon H1. am uitat sa precizez, si cele dinainte si astea erau de 35W si 6000K, chestie care nu ma multumeste neaparat, as fi preferat 4300-4500 K, dar astea au fost. in tot cazul, lumina la farurile din urma e mult mai concentrata datorita lupei si taietura pt faza scurta e foarte bine conturata. rezultatul: o lumina deloc deranjanta pentru ceilalti si o vedere f buna in ceea ce ma priveste. am vazut insa si cazuri in care nu se intimpla deloc asa, si stiti si voi prea bine ca se vad cu okiul liber: logane cu lumina bleu intens care lumineaza avioanele, golfuri 4 la care nu te poti uita din nici un unghi catre far pentru ca te orbeste, matizuri care orbesc default.. si asa mai departe. asa ca ma intreb daca nu cumva trebuie judecat fiecare caz in parte. sint extrem de multe variabile la mijloc, forma farului, tipul becului, reglajul, nesimtirea...


Înapoi la “Modificari utile BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv