Stim cu totii ca anii 80 au fost guvernati de dorinta de economie in constructia autoturismelor. La constructorii francezi, aceasta economie s-a manifestat prin "calitatea" finisajelor dar mai ales prin problemele instalatiilor electrice.
Un mare defect de proiectare a instalatiei Bx-ului (si CX-ului S2) este partea de lumini. Nu este normal sa nu folosesti nici macar un releu la alimentarea farurilor ! Nu stiu dc ati verificat, dar dupa un drum lung noaptea, blocul de lumini este prea fierbinte pt a tine mana pe el! In plus, cablurile de alimentare sunt prea subtiri pentru amperajul pe care trebuie sa-l suporte.
La toate Bx-urile pe care le-am verificat, caderea de tensiune la faruri este de cel putin 2v, ceea ce este enorm pentru o instalatie de 14v.
Pentru a rezolva aceasta problema, se ia un cate un releu normal-deschis, pentru fiecare dintre faze si se alimenteaza direct de la baterie prin intermediul unei sigurante de 15-20A si a unui cablu de cel putin 2.5mm2
Se inlocuieste si firul de masa cu unul de aceeasi grosime si apoi se masoara din nou caderea de tensiune care de obicei este pana in 0.5v.
Rezultatul va fi o lumina mult mai alba, si de cel putin 2 ori mai intensa !
Imbunatatirea instalatiei electrice a farurilor.
Moderator: Echipa Tehnica
si eu care credeam ca numai la fosta mea nova din 1995 se poate intampla sa nu aiba relee pe faruri si sa se topeasca efectiv contactele respective in blocul de lumini (finisarea si materialele, deh)
dar daca ma gandesc ca primele modele de nova scoase pe piata au fost proiectate inainte de 1990, atunci nu mai e nimic de zis (decat poate ca, la romani, "economia" a fost dubla.... )
dupa ce am citit post-ul lui catalin, m-am uitat pe schema electrica a BX-ului meu si, surpriza, nici urma de relee la faruri....
chestie care se va rezolva cat de curand cu 2 relee si niste cabluri, va spun ca merita
pot sa spun insa ca "feeling-ul" folosirii blocului de lumini de BX este cu totul si cu totul deosebit fata de cel al novei, creaza impresia de fermitate si siguranta in functionare (in mod cert datorita materialelor de calitate folosite)
dar daca ma gandesc ca primele modele de nova scoase pe piata au fost proiectate inainte de 1990, atunci nu mai e nimic de zis (decat poate ca, la romani, "economia" a fost dubla.... )
dupa ce am citit post-ul lui catalin, m-am uitat pe schema electrica a BX-ului meu si, surpriza, nici urma de relee la faruri....
chestie care se va rezolva cat de curand cu 2 relee si niste cabluri, va spun ca merita
pot sa spun insa ca "feeling-ul" folosirii blocului de lumini de BX este cu totul si cu totul deosebit fata de cel al novei, creaza impresia de fermitate si siguranta in functionare (in mod cert datorita materialelor de calitate folosite)
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
Si eu am avut probleme cu luminile primului BX, se incingea enorm comutatorul de la bord (era model vechi), pana am ramas fara faruri intr-o noapte. Noroc ca era noapte de vara, m-am intins in masina si am asteptat rasaritul, care a venit repede. Daca era iarna...
In schimb, la BX-ul actual, am niste lumini ff tari, ma semnalizeza mereu cei din fata, chiar daca am faza scurta. Farurile sunt noi, iar Ciocarlan cred ca i-a pus relee (eu n-am atins nici un fir, decat din greseala!).
P.S. Catalin, ti-am vazut masina de vreo doua ori in fata blocului meu, ce faci prin Militari?
A doua oara chiar ieseam din boc cand ai plecat, se auzea un zgomot de toba sparta...
In schimb, la BX-ul actual, am niste lumini ff tari, ma semnalizeza mereu cei din fata, chiar daca am faza scurta. Farurile sunt noi, iar Ciocarlan cred ca i-a pus relee (eu n-am atins nici un fir, decat din greseala!).
P.S. Catalin, ti-am vazut masina de vreo doua ori in fata blocului meu, ce faci prin Militari?
A doua oara chiar ieseam din boc cand ai plecat, se auzea un zgomot de toba sparta...
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Confirm ce a spus Catalin. Ieri nitro mi-a pus relee pe ambele faze si acum am peste 2V in plus pe becuri.
Eu am facut-o mai mult pentru a proteja becul de lumini, care se incalzea mai ales vara.
In concluzie, clar se merita
Eu am facut-o mai mult pentru a proteja becul de lumini, care se incalzea mai ales vara.
In concluzie, clar se merita
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7664
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
si eu dupa mari chinuri mi-am pus relee pe faruri pe toate cele 6 filamente si s-a vazut instantaneu imbnatatirea, dar folosesc 2 becuri (cele duble) motorcraft cumparate second pentru ca au avut cel mai mare randament. singura smecherie cu releele este sa fie si ele de calitate (eu am pus BEHR), pentru ca daca sunt proaste exista riscul ca la gropi sa se mai stinga cite un bec , si din aceasta cauza se si ard mai des .
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]
alin73 scrie:Salut ,
La modelele mai noi, dupa 90, e aceeasi problema ?
Reiau intrebarea:
La alte modele mai noi decat BX/CX, de fapt la xsara, este aceeasi problema?Daca Xsara nu are relee, Nick pregateste-te si pentru pus relee , ca un pas inaintea schimbarii becurilor (asta o voi face la service, nu vreau sa-i chinui decat pe cei de la ATS).Sincer sa fiu sunt cam chior noaptea
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
bezz, probabil ca la tine aprinderea farurilor e comandata de un computer, asa ca imi vine greu sa cred ca ai farurile "pe direct". Ti-as spune sa masori tensiunea pe becuri, dar stiu ca o sa ma injuri. La Xsara e o intreaga stiinta sa schimbi un bec. Eu am mers cu Xsara lui Adytzu si sincer ma indoiesc ca becurile sint alimentate direct. Face masina aia o lumina, de ziceai ca e ziua...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Înapoi la “Modificari utile BX”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern