Contact general
Moderator: Echipa Tehnica
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Contact general
Azi am facut o modificare la BX...i-am pus un contact general
Este exact ca in poza de mai jos
E pentru camioane(deci rezista f bine la numai 12V)...35 de lei costa. Cele mai interesante sunt cele de IVECO, insa si pretul cred ca ar fi pe masura.
Eu am facut un suport(din doua tablite vopsite negru mat ) pentru a agata contactul. .. si vine f bine Va mai trebuie inca o borna cu gauri la ambele capete sa fie conectate la suruburi. Conatacul se monteza pe minus.
Contactul e util, mai ales daca masina stationeaza mai mult timp..e mult mai comod decat sa desfaci borna la baterie.Plus ca se poate strica borna la baterie daca tot se desface..
Este exact ca in poza de mai jos
E pentru camioane(deci rezista f bine la numai 12V)...35 de lei costa. Cele mai interesante sunt cele de IVECO, insa si pretul cred ca ar fi pe masura.
Eu am facut un suport(din doua tablite vopsite negru mat ) pentru a agata contactul. .. si vine f bine Va mai trebuie inca o borna cu gauri la ambele capete sa fie conectate la suruburi. Conatacul se monteza pe minus.
Contactul e util, mai ales daca masina stationeaza mai mult timp..e mult mai comod decat sa desfaci borna la baterie.Plus ca se poate strica borna la baterie daca tot se desface..
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
"(deci rezista f bine la numai 12V)"
nu tensiunea ci curentul(absorbit de un anumit consumator) distruge contactele electrice asa ca e totuna daca is 12 ,220,sau 500.in alta ordine de idei iti dai seama ca nu poti folosi asa ceva pe masini mai moderne,cu calculator.chiar si pe bx daca ai un mp3 ,tre' sa memorezi apoi posturi si setari ceea ce e destul de enervant.in plus,exista borne rapide(ex.c5 ) pe care le desfaci in <1 sec.
in concluzie,personal nu prea-i vad utilitatea. Raba#autoturism.
daca tot l-ai montat ,ai grija sa fie pe cablul minus.
nu tensiunea ci curentul(absorbit de un anumit consumator) distruge contactele electrice asa ca e totuna daca is 12 ,220,sau 500.in alta ordine de idei iti dai seama ca nu poti folosi asa ceva pe masini mai moderne,cu calculator.chiar si pe bx daca ai un mp3 ,tre' sa memorezi apoi posturi si setari ceea ce e destul de enervant.in plus,exista borne rapide(ex.c5 ) pe care le desfaci in <1 sec.
in concluzie,personal nu prea-i vad utilitatea. Raba#autoturism.
daca tot l-ai montat ,ai grija sa fie pe cablul minus.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Da, pe minus l-am pus.
E util daca vrei sa iei borna..in caz ca nu mergi cu masina doua-trei zile..etc...de aceea am si postat topicul la :"modificari utile bx ".
Normal ca nu e deloc util la o masina moderna, insa BX-ul e o masina de tehnologie veche (fara calculator...fara senzori... sau alte chestii din astea...e o masina simpla, adica fara electrica multa) la care isi poate gasi intrebuintarea destul de bine
E util daca vrei sa iei borna..in caz ca nu mergi cu masina doua-trei zile..etc...de aceea am si postat topicul la :"modificari utile bx ".
Normal ca nu e deloc util la o masina moderna, insa BX-ul e o masina de tehnologie veche (fara calculator...fara senzori... sau alte chestii din astea...e o masina simpla, adica fara electrica multa) la care isi poate gasi intrebuintarea destul de bine
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
pai de ce sa intrerupi curentul pt. 2-3 zile? daca bateria e buna,chiar pe timp de iarna masina porneste usor si dupa o luna.iar daca nu e buna degeaba sta cu bornele luate ca tot nu va porni.
aveam undeva un grafic referitor la cum afecteaza frigul performantele acumulatorului.ce am retinut e ca pe la -25 -30 de grade performantele unei baterii,chiar si noi se reduc cu aproape 50%.
aveam undeva un grafic referitor la cum afecteaza frigul performantele acumulatorului.ce am retinut e ca pe la -25 -30 de grade performantele unei baterii,chiar si noi se reduc cu aproape 50%.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Da, stiu ca nu afecteza performanta bateriei.De fapt, sincer sa fiu nici nu m-am gandit la acest aspect pana cand nu ai mentionat tu:?
Si...nu stiu..eu am un fix sa iau borna.. mai ales daca tin masina in garaj sau daca o tin afara pt o perioada mai mare de timp. (si decat sa risc sa rup borna desfacand-o, mai bine un contact din acesta)
later edit: vad ca e la moda sa se fure masini vechi pentru a le folosi la eventuale furturi/jafuri, iar apoi sa se abadoneza masina. Daca ai un astfel de contact si iei cheia mobila, hotului ii va fi aproape imposibil sa mai porneasca masina. (asta ca o gluma asa...sau nu..)
Si...nu stiu..eu am un fix sa iau borna.. mai ales daca tin masina in garaj sau daca o tin afara pt o perioada mai mare de timp. (si decat sa risc sa rup borna desfacand-o, mai bine un contact din acesta)
later edit: vad ca e la moda sa se fure masini vechi pentru a le folosi la eventuale furturi/jafuri, iar apoi sa se abadoneza masina. Daca ai un astfel de contact si iei cheia mobila, hotului ii va fi aproape imposibil sa mai porneasca masina. (asta ca o gluma asa...sau nu..)
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
sandor mihai scrie:"(deci rezista f bine la numai 12V)"
nu tensiunea ci curentul(absorbit de un anumit consumator) distruge contactele electrice asa ca e totuna daca is 12 ,220,sau 500.in alta ordine de idei iti dai seama ca nu poti folosi asa ceva pe masini mai moderne,cu calculator.chiar si pe bx daca ai un mp3 ,tre' sa memorezi apoi posturi si setari ceea ce e destul de enervant.in plus,exista borne rapide(ex.c5 ) pe care le desfaci in <1 sec.
in concluzie,personal nu prea-i vad utilitatea. Raba#autoturism.
daca tot l-ai montat ,ai grija sa fie pe cablul minus.
mihai are dreptate, curentul este cel care "arde" contactele comutatorului tau, tensiunea devine si ea importanta in ecuatia asta numai la valori ultra mari, cand apare efectul corrona...
revin si eu cu intrebarea: de ce sa ii iei borna?...
eu nu am mai folosit o vara intreaga o dubita de la firma si nu i-am luat nicio borna, si acum o saptamana am pornit-o fara probleme...
si mihai, de ce trebuie pus un astfel de contact pe minus?...pt ca eu nu vad utilitatea de a intrerupe minusul unei masini...
dimpotriva, as zice....
chiar sunt curios...
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- abarth_mcm
- pasionat
- Mesaje: 1715
- Membru din: Lun 14-Mai-2007 21:35
- Localitate: buzau-bucuresti
Nu ma pricep mai deloc la electrica, asa ca nu iti pot da un raspuns care sa fie relevant. Oricum , si pe cutia contactuluis cria ca se monteaza pe minus
Oricum eu ridic mai mereu capota sa controlez apa si uleiul, asa ca nu ma doare mana sa invart de o maneta. Repet: la masini moderne astfel de comutatoare nu isi au locul din cauza setarilor care se modifica Insa la dacii..bx-uri sau ce mai vreti voi..contactul nu influenteaza nimic.
Oricum eu ridic mai mereu capota sa controlez apa si uleiul, asa ca nu ma doare mana sa invart de o maneta. Repet: la masini moderne astfel de comutatoare nu isi au locul din cauza setarilor care se modifica Insa la dacii..bx-uri sau ce mai vreti voi..contactul nu influenteaza nimic.
Citroen BX 19RD Break 1986, rosu, Seria 2, Orga number: 3496.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7666
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
mie chiar mi se pare ceva inutil... la bx nu are cine sa iti consume baCteria, si de furat... cine dreaq fura (din) citroenuri? cx-urile mele stateau pe la poarta neincuiate si nu mi-a disparut niciodata nimic din ele... chiar si xm-ul sau loganul le mai uit neincuiate peste noapte si pana acum nu am avut nici un eveniment. o singura data mi-au spart geamul de la sofer dar nu am inteles dece, pt ca masina era incuiata. in fine... eu cred ca ai complicat lucrurile, si ai adaugat inca un lucru care poate sa se strice... gandeste-te ca daca incepe sa faca figuri contactul ala cu motorul pornit o sa arzi alternatorul.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
modificare, modificare .. sunt total de acord cu tine ..
insa, unde crezi tu ca este utilitatea?
nu sunt rautacios, insa toata munca asta pare a fi usor irelevanta ..
insa, unde crezi tu ca este utilitatea?
nu sunt rautacios, insa toata munca asta pare a fi usor irelevanta ..
Ultima oară modificat Lun 12-Oct-2009 12:44 de către DanT, modificat 1 dată în total.
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
eu tot nu pricep de ce pe minus...
Se monteaza pe borna de minus deoarece este mai comod de pe borna de minus pleaca un singur cablu care se leaga la sasiul masinii, pe cand la borna de plus de obicei sunt legate suplimentar si alte cabluri pentru alti consumatori care iau un curent mai amre ex: cablul pentru releul bujiilor incandescente, cablul de amperaj de la alternator etc. asa ar trebui sa tai fiecare cablu in parte si sa atasezi cate doi papuci de sectiune, ca sa nu mai zic ca se poate atinge accidental vreun fir in timpul montajului acest lucru generand un scurtcircuit.
Se monteaza pe borna de minus deoarece este mai comod de pe borna de minus pleaca un singur cablu care se leaga la sasiul masinii, pe cand la borna de plus de obicei sunt legate suplimentar si alte cabluri pentru alti consumatori care iau un curent mai amre ex: cablul pentru releul bujiilor incandescente, cablul de amperaj de la alternator etc. asa ar trebui sa tai fiecare cablu in parte si sa atasezi cate doi papuci de sectiune, ca sa nu mai zic ca se poate atinge accidental vreun fir in timpul montajului acest lucru generand un scurtcircuit.
MESERIAS
Înapoi la “Modificari utile BX”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187673
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11705
Cel mai nou membru ybunny