Pagina 1 din 1

Inlocuire compresor climatizare bx

Scris: Joi 21-Mai-2009 18:35
de mbc
se poate inlocui compresorul de aer conditionat de la bx cu ceva cu un randament mai mare? (ceva mai nou)? Ar fi preferabil fara modificari.
Nemultumirea mea: mananca prea mult din puterea motorului si nu da aer destul de rece (nu am freon destul sigur)
Merci

Scris: Vin 22-Mai-2009 07:17
de nicum
Pai intii completeaza cu freon.

Scris: Vin 22-Mai-2009 15:36
de mbc
voi completa cu freon (imediat ce gasesc pe cineva SERIOS care sa imi execute aceasta operatiune), dar problema cu solicitarea motorului ramane.

Scris: Vin 22-Mai-2009 15:51
de nicum
Atunci poate ai o problema la compresor. Prin Bucuresti o incarcare cu freon costa in jur de 150 de ron, dar depinde si de cantitate.

Scris: Vin 22-Mai-2009 15:55
de mbc
pentru a fi complet: la plecarea de pe loc se simte cel mai mult lipsa de putere a motorului cu compresorul de ac pornit. Fiind un motor diesel, ar trebui sa se simta mai putin. Nu cred ca completarea cu freon ajuta acest aspect. Partea nasoala ca nu pot compara cu alt bx pentru ca nu stiu pe nimeni cu bx cu ac si TD. In comparatie cu cielo (motor pe benzina), procentual consuma mult mai multa putere a motorului. Si la noi tot cam 150 e incarcatul cu freon, dar multi nu au partea de conectare la compresorul bx-ului, iar altii nu au freon 12.

Scris: Vin 22-Mai-2009 20:00
de khan
si la mine e la fel, il cam suge de vlaga, si eu am 1.9 TD. ma rog, mai degraba e vorba de faptul ca asta fiind un motor cu gestiune exclusiv mecanica, nu poate compensa in vreun fel puterea absorbita de un compresor de AC, lucru care se intimpla insa la toate masinile cu electronica. si in alta ordine de idei, eu am pus R134 direct fara nici o alta interventie si a mers bine merci, atita doar ca s-a slabit un holender de la o conducta si am pierdut freon, altfel a functionat fara probleme un an intreg. l-am reincarcat acum si merge f bine. nu e la fel de eficient ca la masinile moderne, dar tocmai am aflat o cale prin care sa il fac sa raceasca mai bine. din pacate asta va crea solicitari in plus la motor si tot restul, dar sint pregatit sa accept decit sa ma coc

Scris: Sâm 23-Mai-2009 05:05
de bebe
In momentul in care faci trecerea de pe R12 pe R134, trebuie neaparat sa schimbi filtrul de AC. Faceti acest lucru si sa vedeti racire!

Scris: Sâm 23-Mai-2009 15:21
de khan
pai la mine e nou, l-am schimbat cind am suit instalatia pe masina. oricum, odata depresurizata instalatia, se poate verifica, daca e infundat chiar si putin, se schimba, daca nu, nu e cazul

Scris: Joi 28-Mai-2009 16:36
de khan
am facut o constatare zilele trecute, cind, deranjat de un scirtiit discret la ralanti am decis sa iau la verificat toti rulmentii insirati pe cureaua de accesorii. fulia e relativ noua (sept 2008), alternatorul revizuit complet cam acum 1 an, rulmentul de la compresor tot cam 1 an, o rola (cea de linga alternator) nu stiu ce era cu ea, dar cind am pus-o nu era in cea mai buna forma, iar cea de pe baie la fel, dar era ok la montaj, tot cam 1 an in urma. desfac si surpriza: inafara de alternator si fulie, totul era varza. fenomenul era naspa mai ales cind mergea compresorul de AC, tot motorul vibra grav si in timpul mersului taia foarte mult din elan (ma miscam in scaun cind cupla compresorul). rezultat: rola fixa, de linga alternator cu tot cu surub 550 ron, rola de jos (la mine e tot fixa, nu reglabila) alte 450 ron, rulment compresor 90 ron. am mai taiat pe la colturi, am luat rola cea mai scumpa, rulmentul de la compresor si o rola f asemanatoare pe care am pus-o in locul celei de pe baie, pastrind suportul. de atunci nu mai vibreaza nimic si greu imi dau seama cind intra compresorul in sarcina. deci ar trebui luata in calcul si varianta asta la tine, inainte de a cauta alt compresor. a doua schimbare a fost repozitionarea senzorului de temp. de pe condenser. odata scos inafara spatiului din spatele condenserului, instalatia a inceput sa faca si mai mult frig si sint f multumit acum de cum merge. ramine sa vedem cum merge pe caldurile alea mari

Scris: Joi 28-Mai-2009 16:48
de mbc
desi nu inteleg 100% ce ai zis, ma gandesc ca cineva initiat in astea mi-ar putea face. problema mai mare este alta: momentan (acum si mai putin decat anul trecut) nu mai pot sa bag 1100 de ron in masina fara sa clipesc. Oricum, imi pare foarte bine sa vad ca cineva face chestia asta. Merci mult de informatii

Scris: Joi 28-Mai-2009 20:09
de sandor mihai
khan,unde ai gasit rulment la ac? eu am demontat alt compresor pt.unu.

Scris: Vin 29-Mai-2009 11:45
de khan
la Al Padrino, in Buc, da sigur gasesti si pe la altii