Pagina 2 din 2

Scris: Sâm 11-Apr-2009 15:35
de mihaistan
Tocmai decat sa ne certam unu cu altu ! mai bine adauga fiecare cate o solutie pentru lumini mai bune ! fiecare are dreptul de a incerca ! asadar tutorial faci cand schimbi un bec.. sau o curea ! pentru ca totul este stas!
pe cand la faruri nu este un stas ! sau o combinatie perfecta !
Nu am nimic cu nimeni ! vreau doar sa nu informam lumea gresit ! automat fiecare face o alegere care ii convine ! din pct de vedere financiar ! si multe altele :wink:
numai bine !

Scris: Sâm 11-Apr-2009 20:48
de sandor mihai
ma bag si eu cu o completare la ce zicea mbc: firele care merg de la baterie la releu si apoi la bec (+ de forta) sa fie groase,cel putin ca si firele de la termocontactul radiatorului,altfel se munceste degeaba.
cit despre xenoane,mie personal nu-mi plac deloc.poate si pentru ca majoritatea masinilor care vin din sens opus si au xenoane "te orbesc"din cauze pe care le stiti cu totii.de politia romana, nu mai zic nimic,is pe spate.in mod normal ar trebui interzise xenoanele after market chiar daca ofera un plus de lumina utilizatorului,pt. ca deranjeaza grav restul participantilor la trafic.probabil majoritatea sunt no name.

Scris: Dum 12-Apr-2009 13:47
de nicum
Xenoanele after-market sint un pic ilegale daca masina:
- nu are sistem de mentinere a asietei. Sa zicem ca la hidraulice e rezolata treaba asta.
- nu are lupa
- nu are sistem de spalare a farurilor. Asta e necesar pentru ca daca geamul farului se murdareste iluminarea e mult mai proasta ca la halogen.

Altfel, cei cu xenoane risca ridicarea certificatului si o amenda zdravana + o vizita la RAR care trebuie sa constate ca s-a revenit la instalatia originala.

Later edit:
@mihaistan: solutie perfecta nu exista!

Scris: Dum 12-Apr-2009 14:59
de mbc
nicum scrie:Xenoanele after-market sint un pic ilegale daca masina:
- nu are sistem de mentinere a asietei. Sa zicem ca la hidraulice e rezolata treaba asta.
- nu are lupa
- nu are sistem de spalare a farurilor. Asta e necesar pentru ca daca geamul farului se murdareste iluminarea e mult mai proasta ca la halogen.

Altfel, cei cu xenoane risca ridicarea certificatului si o amenda zdravana + o vizita la RAR care trebuie sa constate ca s-a revenit la instalatia originala.

Later edit:
@mihaistan: solutie perfecta nu exista!


spune tu nicum... ai auzit de vreun astfel de caz? exista vreo situatie in care stii tu sigur ca o masina cu xenon aftermarket a fost oprita de politie, iar soferul sa fie amendat conform legii + sa ii fie suspendat talonul pana la vizita RAR care sa dovedeasca remedierea situtiei? eu nu stiu, dar as fi bucuros sa aflu ca au existat astfel de cazuri.

pt mihaistan: sa promovezi o metoda ilegala de iluminare mi se pare mai grav decat orice. tu zici de mine cu farurile mele Depo

Scris: Dum 12-Apr-2009 15:30
de mbc
:) Normalitate...
Revenind la subiect. Dupa cum zicea si mihai sandor, neaparat trebuie niste fire groase. De ce? Pentru ca un fir cu o sectiune mai mica are o rezistenta mai mare, din care rezulta si cadere de tensiune mai mare pe acel fir. daca firul este mai gros, rezistenta este mai mica, iar caderea de tensiune este mai mica, acesta fiind scopul initial al modificarii.

Scris: Dum 12-Apr-2009 15:37
de retro
Uite, lucrurile astea s-au mai spus cu mult timp in urma: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=426

Scris: Dum 12-Apr-2009 18:37
de mihaistan
ma bucur ca s`a rezolvat !
Am intalnit multe cazuri cu faruri noi care nu erau multumiti de lumina ! si au revenit la faruri originale ! nu am vorbit din auzite :wink:
Deci opinia mea (automat si obligat cu relee) :
-Faruri originale (sticla obligatorie CIBIE )
-Un set de becuri performante !Sau xenon (ca sa fie toata lumea multumita, doar pentru cei care nu prea folosesc faza lunga)
-Si un reglaj corect

Eu deocamdata folosesc aceasta combinatie(urmeaza xenon) si sunt multumit ! numai bine :wink:

Scris: Dum 12-Apr-2009 19:34
de mbc
Dupa parerea mea ar trebui evitat montarea sistemelor HID (xenon) pe masinile care nu au fost echipate din fabrica cu asa ceva.

Scris: Lun 13-Apr-2009 20:15
de nicum
mbc scrie:spune tu nicum... ai auzit de vreun astfel de caz? exista vreo situatie in care stii tu sigur ca o masina cu xenon aftermarket a fost oprita de politie, iar soferul sa fie amendat conform legii + sa ii fie suspendat talonul pana la vizita RAR care sa dovedeasca remedierea situtiei? eu nu stiu, dar as fi bucuros sa aflu ca au existat astfel de cazuri.


http://www.hondafan.ro/forum/showpost.p ... stcount=89

Vroiam sa va spun ca circulam aseara pe DN2 dinspre bacau spe Iasi. M-a oprit politia in urmatorul sat dupa bacau Bogdan-Voda. Mi s-a cerut autorizatie RAR, am primit amenda 10mil si mi s-a retinut certificatul pana la remediere.


Asadar mare atentie cu xenoanele astea mai ales la masini ca ale noastre care nu au avut asa ceva din fabrica. Pe topicul ala e vorba despre o Honda Civic care are la unele modele xenon din fabrica. Pe criza asta oricind putem sa intilnim un politist care vrea sa faca si el o spaga cinstita.

Scris: Lun 13-Apr-2009 20:19
de mbc
Super. Problema e ca isi poate schimba farurile, dar asta nu il ajuta prea mult... Trebuie intreg sistemul de iluminare plus aparatul de aruncat apa pe far are o instalatie care trebuie conectata samd, plus ca dupa aceea trebuie sa isi dea si rarul acordul.

Daca vine o masina din fata cu xenon, iti dai seama imediat daca e ok sau nu. cele originale nu te deranjeaza. simplu.

Merci de link

Scris: Lun 13-Apr-2009 20:23
de nicum
Cu placere...
Sper ca am lamurit si cum sta treaba cu xenon-ul pe BX.