Utila... sau nu? Blocuri optice modificate.

Modificari si imbunatatiri ce pot face viata Bx-ului mai usoara.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 22-Iun-2007 18:00

eugenro2001 - Multumesc mult pt.adresa sit-ului de tuning.Arata super masinile tunate!Am avut ce vedea.Eu nu am reusit sa gasesc sit-ul acesta pana acum.
Cu dioda...Da!Se pune in paralel cu infasurarea releului.Nu m-am gandit ca se monteaza decat in cazul in care pe circuit exista componente electronice.La proiectoare clar nu ne trebuie!Multumesc!

alin.banc - Nu e nevoie sa schimbi sticla farului.Daca chiar vrei sa faci treaba completa, poti demonta sticla farurilor si sa le speli la interior, dar cu mare grija!!!Dezlipesti sticla cu 2 surubelnite (e prinsa in mastic) speli oglinda si sticla cu un burete fin cu sapun, dupa care clatesti totul foarte bine cu apa ca sa nu-ti ramana jirloaie de sapun.Dar mare atentie cum frci oglinzile!!!Se pot matui f.f.usor.Daca farurile sant mai batrane, s-ar putea sa ai surpriza sa se dezlipeasca cu mana (cum am patit eu).Apoi cureti cu o surubelnuta ascutita si ingusta, santul oglinzii (unde se aseaza sticla)de vechiul mastic (operatia asta ar fi bine sa o faci inainte de a spala farul) dupa care umpli acel sant cu mastic transparent pt.acvarii (Bizon's-90.000 lei)asezi sticla curata in mastic si stergi surplusul de mastic din exterior cu o carpa (incercand sa murdaresti farul cat mai putin).:).Eu am facut operatia asta cu 4 randuri de faruri si rezultatul e excelent.Daca e vorba de faruri prafuite la interior, aproape ca se dubleaza cantitatea de lumina dupa spalare.Dupa operatia asta ar fi bine sa-ti gasesti niste protectii de cauciuc pe care sa le pui pe fundul farului.Eviti astfel murdarirea lor in scurt timp (sau aburirea la spalarea masinii).Poti comanda la reprezentantza Honda(langa vama, la Fiat,Alfa Romeo,Maseratti), protectii de la farurile de motocicleta Honda CBR 600 RR 2005 care merg perfect pe farurile de BX si sant cativa euro.Daca nu, poti baga fortat protectii de Oltcit daca gasesti, dar sant mai mici, trebuie decupate in centru si nu etanseaza perfect.Eu am incercat ambele variante.
Vei fi uimit cat se albeste lumina farurilor daca le speli.Nu incerca sa le cureti pe gaura becului!Nu faci nimic bun!!!
Multumesc pt.detaliile legate de becurile Phillips!

Multumesc tuturor pt.eforturile de a aduce lucruri noi aici!!!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 23-Iun-2007 15:29

M-am uitat mai atent la sticla. e foarte curata :) . Nu sunt urme de praf sau alte chestii pe sticla. nu cred ca e necesara spalarea sticlelor. Am fost azi noapte pana in turda (cluj-turda, ~30 km) si strada era aproape pustie. vizibilitatea inainte (si faza scurta si lunga) este foarte buna. mai trebuie sa reglez farul stanga pentru ca bate in interior si mult prea jos. In momentul in care vine unul din partea opusa, nu mai e la fel de bine. farurile mele incep sa fie inutile. nu stiu ce as putea face, dar voi incerca cu un set de becuri nightguide. Voi regla farul azi sau maine.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 25-Iun-2007 20:37

alin.banc - Reglarea corecta a farurilor e de mare importanta.Vezi sa nu fie ridicate prea mult, ca atunci fac figura asta, de iti creiaza umbre si dau lumina neclara pe sosea.Regleaza-le sa bata astfel incat sa vezi pe sosea la cateva zeci de metri(nu prea departe)(30-40 m)dunga care se creiaza la fasciculul dat pe faza scurta.Altfel o mare parte din lumina se risipeste pe copaci si in ochii celorlalti participanti la trafic.
Dar cel mai corect poti regla farurile, noaptea, pe o poarta de garaj sau pe un zid, in fatza caruia exista un teren cat de cat plan.Trasezi cu creta o schema pe care o gandesti in prealabil, dupa care masori pe zid, trasezi, asezi masina perpendicular pe zid si apoi incepi sa reglezi.Trebuie sa stii distanta dintre centrele farurilor (ca sa trasezi 2 linii verticale) distanta din centrul farului la pamant (ca sa trasezi 1 linie orizontala) dupa care, sub aceasta mai trasezi inca o linie orizontala, la distanta proportionala cu departarea masinii de zid (de ex.daca masina e cam la 2 metri de zid, linia orizontala de jos va fi cam la 3-5 cm - parca - sub cea care uneste centrele farurilor).Aceasta distanta dintre cele 2 orizontale, e 5 % din distanta dintre autoturism si zid sau cam asa ceva).Pe zid va rezulta un dreptunghi cu latura de sus dublata.Unde se intersecteaza verticalele cu orizontala cea mai de jos e punctul unde trebuie sa bata farurile.Eu am facut astfel reglajul farurilor, de mai multe ori, la diverse masini si a iesit OK.E chestie de finete a celui care regleaza.De obicei reglez farul din stanga sa bata la intersectia dintre verticala tanga si orizontala de jos, iar farul din dreapta, un pic in exteriorul verticalei din dreapta si la intersectia cu orizontala de sus.E esential sa aliniezi masina perpendicular pe zid.Te poti convinge de aceasta masurand de la colturile aripilor la zid.Trebuie sa ai distante egale.
Pare complicat, dar nu e!Fa-ti o schita pe hartie intai si apoi te apuci de treaba.
Am fost cu motocicleta la mare sambata si duminica si am mers numai noaptea, fiindca ziua e f.cald ca sa poti suporta echipamentul pe tine.Am montat pe ea bec de 100/90 W Narva.:).
La primul drum am avut farul reglat mai sus decat trebue si mi-am dat seama tarziu...Am avut bagaje si s-a lasat de spate (fiind invatat de la BX ca se regleaza singura...am uitat:).)Vreau sa spun ca am patit acelasi lucru ca si tine.In zonele circulate farul meu era de pomana.Aproape ca nu se vedea pe sosea, dar culmea, nici nu batea in copaci.Am mers mai mult in luminile celorlalti cu ... 120-140 Km/h.:).Asta pt.ca ceilalti amici cu motociclete, nu au vrut sa mai oprim pana la mare.
Cand am plecat spre casa, am coborat putin farul....sa bata mai jos...cat sa lumineze la bara celui din fatza la 15-20 m.
Vreau sa spun ca am avut o lumina excelenta.Nu mai ramaneam in bezna cand venea ceva din contrasens, iar pe faza lunga e pericol!Nu a existat nici un TIR, care sa nu stinga faza lunga si proiectoarele uitate aprinse, cand am facut flash-uri cu faza lunga.:).E belea!!!E ca la cinematograf.Se face un dreptunghi alb perfect care lumineaza la multe sute de metri.Dupa acest reglaj am venit excelent acasa.Drumul nu a mai fost obositor.Cu toate ca stiu ca o sa-mi prajesc oglinda farului in timp....cu toate ca nu sant omologate aceste becuri...Atat timp cat farul e reglat corespunzator si nu deranjez pe nimeni, chiar e OK.Ca o sa ma coste ceva bani un far de BMW nou...asta e!Vreau sa am lumina, nu sa-mi rup gatul.
Vezi ca la majoritatea becurilor Halogen - H4, e un decalaj mare intre faza scurta si faza lunga.Daca reglezi faza scurta mai departe decat trebuie, nu vei avea lumina pe sosea nici pe lunga (farurile vor bate in copaci).Regleaza putin mai jos farurile (dar nu exagerat de jos, fiindca dupa aceea nu mai vezi carutele si biciclistii nesemnalizati in timp util) si pe directie si ai sa vezi ca o sa ai lumina.Mai ales ca ai pus si relee!!!Repet!Trebuie sa iti apara pe asfalt, destul de aproape, dunga superioara a fasciculului de faza scurta.Farul din dreapta trebuie sa bata putin si pe acostament, in dreapta drumului.
Legat de spalarea farului prin interior...daca nu e util, nu o face.Dar uita-te cu atentie pe oglinda, nu pe sticla...sa nu fie praf.Mi-e greu sa cred ca dupa atata timp nu au luat mizerii in interior.Oglinda se prafuieste de obicei.
Mare atentie si la insectele care se depun noaptea pe faruri.Sau stropii fini de noroi pe ploaie.Pot afecta serios calitatea luminii date de faruri.Opreste din timp in timp si spala farurile daca e cazul.La noi, e suficient sa mergi de la Braila la Galati cu 100 Km/h, ca la intoarcere sigur ai farurile astupate de bondari si tantari.Si nu sant decat 17 Km.
La fel si pe ploaie...Dupa cateva zeci de Km mersi in coloana, sticla farurilor arata mai rau decat coltul parbrizului unde nu sterge stergatorul.Cu un astfel de far chiar nu poti avea lumina buna.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 13-Iul-2007 21:52

Am montat in sfarsit releele pe instalatia de faruri!Vreau sa spun ca e super.Am iesit la o plimbare de 20 Km in jurul orasului,dupa ce am terminat operatia(noaptea,la 3:00) si pot spune ca nu mai am probleme cu lumina farurilor.Nu lumineaza ca niste lampi cu Xenon,dar daca pana acum,daca aprindeam proiectoarele,astupau lumina galbena a farurilor, acum proiectoarele,aproape ca nu mai completeaza deloc lumina data de masina(nu se remarca decat in imediata apropiere a masinii).Chiar sant multumit!
Operatia a durat cam 5 ore si sant necesari cate 4-5 m de conductor de 2 mm diametru(3,14mm patrati aria sectiunii) pe 3 culori, 2 relee de faruri,2 mufe de relee,2 suporturi de sigurante si...ceva pricepere.:).
Am indepartat intai farurile,apoi masca si bara fatza.Apoi am eliminat firele vechi care duceau la farul din dreapta; cele din stanga le-am folosit pt.comanda releelor(cel de scurta,la releul de scurta...cel de lunga,la releul de lunga...iar masa,la ambele relee ca fir de masa,pt.bobina releelor).Apoi am tras fire cu papuci de la ambele faruri,pana la relee...am legat releele la baterie(+ si -)direct pe borne...am montat pe relee firele de comanda a bobinelor lor(fire care inainte duceau pe farul din stanga)si cam atat.
Un impediment a fost in a gasi papuci mai mari care sa incapa pe papucii becurilor.Am gasit ceva,dar nu au incaput in mufele vechi de plastic de la becuri.Si am fost fortat,ca in loc de mufe,sa izolez papucii cu bucati de varnis,care au intrat fix pe papuci,dupa care le-am imobilizat intre ei,ca sa nu poata iesi separat(pana voi gasi alti papuci).In rest a fost simplu.Doar o multime de munca de rutina care a durat de la 22:30,pana la 03:40.Si palmele cu basici,de la cati papuci am strans cu patentul.:).

Nu am apucat sa masor tensiunea la bornele becurilor,fiindca mi s-a stricat aparatul de masura,dar voi face si aceasta proba si va comunic rezultatele.:).

Multumesc celor care au atras atentia asupra acestei deficiente a BX-ului si a cauzelor ei!
Spor la treaba celor care vor sa se apuce de treaba!:).Ii asigur ca merita!Cu niste becuri de firma(care sa lumineze alb-cristal),faruri curate pe interior,+aceasta modificare,nu vor mai avea probleme cu luminile noaptea.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 18-Iul-2007 19:22

Am masurat tensiunea la bornele bateriei si la bornele becurilor.Pe baterie am 14.05 V,iar pe becuri,pe stanga 13,8V...pe dreapta 13,6 V.Deci caderea de tensiune,acum,numai e decat de 0,2-0,4 V,fatza de aproximativ 2 V,cat era inainte de montarea releelor si a firelor groase.Consider ca e OK.

In schimb,acum am intampinat alta problema,foarte ciudata.Prima data cand am vrut sa masor tensiunea pe becuri si pe baterie,am gasit 18-19 V imediat dupa pornire si apoi a urcat la 21-22 de V.Masuratoarea a fost facuta cu 2 aparate care au indicat valori apropiate(diferenta de 0,2 V).Am intrat in panica,fiindca am zis ca mi s-a prajit releul regulator de tensiune.Am mers asa cu masina vre-o 2 zile fiindca nu am avut timp liber de nici un fel,sa ma ocup de ea,apoi am repetat masuratoarea si am gasit 16-17 V,dupa care am mers la un prieten cu un magazin de piese auto de import...avea un aparat de masura...am masurat la cald si am gasit 13,6 V,cu farurile aprinseDeci OK.Am zis ca au luat-o din loc aparatele mele, ca totul e OK si ca m-am speriat de pomana(nu vreau sa ma gandesc cat e un releu regulator nou).
Am mai parcurs 2 Km cu masina pana la serviciu si am repetat masuratoarea, de curiozitate,cu unul din aparatele mele.Stupoate!!!Indica pana in 14 V.Deci nu a fost de vina aparatul!!!
Ce s-a intamplat???Ce poate fi???Sau asta face parte din obiceiurile bizare ale BX-ului(arsenalul de exterminare a nervilor proprietarului de BX)???:)).
Daca era o legatura slaba sau oxidata,nu ar fi incarcat suficient.Daca s-=a prajit releul de incarcare,se prajeste de tot.La semiconductori si componente electronice,nu exista jumatati de masura.Ori merg,ori sant prajite si atunci schimbi modulul cu totul.
Am verificat conexiunile si totul e in regula.Nu borne oxidate,nu fire slabite...Toate sant la locul lor si in ordine.Ce poate fi????Ce a generat acea crestere de tensiune????
Cineva a zis ca poate fi de vina nivelul electrolitului din baterie(daca e scazut,poate genera astfel de fenomene)dar nu am avut timp sa-l controlez.
Voi ce parere aveti despre fenomenul asta???Fiindca sant sigur ca o sa mai faca treaba asta.Daca a facut o data,va mai face.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 19-Iul-2007 10:54

Cred ca e vorba de o eroare de aparat. Poate au stat mult in caldura sau ceva de genul. Din cite stiu eu, un alternator fara regulator, tot nu poate scoate mai mult de 16-18 V si tensiunea variaza puternic in functie de numarul de consumatori conectati. Oricum, daca aveai 22V sau ceva de genul sigur se prajea ceva, vreun bec, modulul de aprindere, etc.
Tot din practica, nu am intilnit pina acum regulator care sa mearga intermitent, adica sa alterneze momentele in care merge ok, cu momentele in care merge prost. Dar am intilnit situatii cind merge bine la rece si scotea mai mult la cald (sau invers), deci testeaza si chestia asta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 19-Iul-2007 18:25

nicum - Multumesc mult pt.sfaturi!Nu stiu ce sa mai cred!Am facut masuratoarea de 3 ori cu acelasi aparat,in zile diferite,la temperaturi diferite.In plus,la ultima masuratoare,am avut si un aparat cumparat proaspat,care a stat in casa,fiindca in primul nu mai aveam incredere.Acum,aceleasi aparate indica 14 V sau 13,7 V,in aceleasi conditii.
Chiar nu stiu ce sa mai cred!Dupa ce am masurat si cu aparatul prietenului meu si am obtinut 13,7 V la cald,la interval de 10 minute,au indicat si ale mele aprox 14 V(nu mai tin minte exact).Asta e deja de domeniul SF.
Singura chestie pe care o mai banuiesc,e lipsa electrolitului din baterie(sa fie mult sub nivel).Altceva nu vad ce ar mai putea fi.
Acum am mai cumparat un alt aparat de masura nou si ceva mai scump.Dar acum e totul normal.Indica toate 3, 14,00 V la rece si 13,7 V la cald si cu farurile aprinse.De unde a fost treaba cu cei 20-22 de V chiar ma depaseste!Sincer!
Sa stii ca un alternator bun ridica pana la 26 de V(chiar 30 la unele).Asa se si verifica infasurarile trifazate ale statorului.Elimini diodele si releul regulator din schema,pornesti motorul si masori intre capetele celor 3 infasurari si masa,pe rand.E una din probele recomandate in manualele de service Honda-moto.
Diferenta de tensiune dintre rece si cald,apare fiindca toate releele regulatoare au o compensare termica.Sa nu te sperie daca iarna,la prima pornire din zi,vei obtine 15 V sau 15,5 V dupa care,cand se incalzeste motorul,tensiunea va scadea la 13,8-14,0 V.E firesc si sant concepute asa,fiindca s-a considerat ca bateriile sant solicitate mai mult,iarna, cand pornirile sant mai grele...apar mai multi consumatori (dezaburire...aeroterma...stopuri de ceata...etc.).Invers nu e admis.Cand la rece incarca mai putin,iar la cald se depaseste pragul celor 14,7-15.0 V admisi pt.incarcarea bateriei.
Oricum,cu fenomenul paranormal pe care l-a facut masina mea,nu-mi ramane decat sa masor repetat tensiunea,pana o prind iar pe defect.Nu vad ce altceva as putea sa mai verific.Oricum,urmeaza sa-i montez in bord,un voltmetru cu 3 LED-uri care va supraveghea permanent tensiunea de incarcare.Numai asa,poti sti ce se intampla sub capota si poti preveni defectiunile grave,sau orele state pe marginea soselei,in asteptarea unui prieten sau a altui sofer care sa opreasca si care sa te mai si poata ajuta.
Dupa parerea mea,e un mare pacat faptul ca multe borduri sant slab dotate cu aparate de masura.E drept!Multi nu ar sti sa le foloseasca...Ba mai mult!Exista soferi care nu opresc masina(motorul)nici cand se aprinde un bec rosu in bord si care,clar,inseamna avarie!"S-a aprins un bec rosu!Si ce-i cu asta?!?Merge???Nici o problema!!!:)).Asta vis-a-vis de cat de mioritici sant unii!!!:).

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 19-Iul-2007 22:48

Tensiunile spuse de tine sint foarte bune. Urmareste problema. Poate a fost doar o dereglare a aparatelor. Nu stiu cum e la BX-ul tau seria II, dar eu am un martor pt baterie, care se aprinde si la subincarcare si la supraincare si nu se aprinde dintr-o data, ci proportional. La peste 15V, martorul lumineaza putin, iar pe la 16 e aprins puternic.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Joi 19-Iul-2007 22:57

ai trecut cu multimetrul prin zona fiselor de la bujii? daca da ,asta duce la o dereglare temporara a aparatului de masura .

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 20-Iul-2007 08:33

Asta nu o stiam... si conteaza daca alternatorul are sau nu condensator de deparazitare?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Vin 20-Iul-2007 09:09

conteaza de multimetru , Fluke de exemplu nu este influentat .Condensatorul de deparazitare este util pt alti consumatori ,radio , cd sau alte jucari pe care le montez pe masini.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 20-Iul-2007 11:44

cbx - Probabil ca am trecut cu aparatul prin apropiera fiselor.Aparatul de masura a stat de obicei pe baterie(e locul cel mai drept).Iar fisele sant destul de aproape.E un aparat digital No-Name.Eu ma gandesc ca unul analogic cu afisaj cu miliampermetru,ar putea fi influentat.Dar cel digital...???Posibil!

nicum - Am si eu acel martor rosu pt.incarcare,dar nu s-a aprins nici o data.Se aprinde cand pui contactul, dar in mers, nici o data.

E posibil sa fi fost perturbate aparatele de campul magnetic dat de fisele bujiilor,fiindca la ultima masuratoare, mi-am adus aminte ca am un voltmetru cu LED-uri...l-am pus si pe el la final si indica o tensiune corecta(galben in repaus si verde cu motorul oprit).Asta ma face sa cred ca aparatele de masura au fost cauza (daca analizez lucrurile).Si e cel mai probabil sa se intample treaba de care spune "cbx".Totusi si inainte,am mai masurat tensiunea pe baterie cu acelasi aparat vechi, am tinut aparatul tot pe baterie si a indicat corect.Chiar sant in ceata!
Ce e cel mai frumos,e faptul ca am schimbat aparatul cumparat nou,cu altul tot nou,l-am tinut tot pe baterie si am obtinut valori normale.Posibil ca acesta sa nu fie sensibil.Cine mai stie.Voi vedea.Voi controla si electrolitul din baterie si...Dumnezeu cu mila!:).

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 14-Dec-2007 22:07

asadar... Philips X-treme Power. 108 lei in cluj la un magazin de piese auto. Le-am montat in far, am curatat sticla farurilor si... LUMINA. Lumina adevarata. Este cea mai alba lumina care am vazut-o de la un halogen pana acum. Desi farurile bat putin in jos astfel reducandu-mi putin vizibilitatea (trebuie sa le reglez cand o sa am nervi) lumina este super. Nu stiu in ce masura cei + 80% sunt adevarati, dar este o lumina excelenta. Mentionez ca am montat inainte de asta (de cateva luni) relee pe fiecare faza.
Concluzii:
Lumina super, intensitate, volum de lumina, tot ce vrei.
Pret putin cam mare: sa fim seriosi, sunt doar 2 becuri "standard".
Merita? Cred ca da. Decat o instalatie xenon de proasta calitate care costa cam 500 - 600 ron, prefer instalatia standard cu becuri de calitate.
Daca mi-as monta o instalatie xenon de calitate? DA. cand voi dispune de 1500 ron numai pentru iluminatul drumului probabil ca da. cum asta nu se va intampla prea repede... NU Prefer un set de jante adevarate sau altceva de suma respectiva
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 21-Dec-2007 21:19

mbc - Cred ca voi incerca si eu aceste becuri!:).
Pana acum eram "hotarat" pe Narva, care lumineaza foarte bine si foarte alb, chiar si la 60/55 W.
Dar m-ai facut curios!Mai ales ca si @nicum a zis acelasi lucru...Cand voi da de ceva bani si reusesc sa trec si de sarbatori (financiar) :), o sa cumpar si eu un set de becuri Phillips X-treme.
Eu sant "turbat" dupa faruri puternice, care sa lumineze corect.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 25-Dec-2007 18:38

Am revenit: faruri reglate bine, becurile respective, sticla curatata in exterior.. ILUMINARE IREPROSABILA. Acum nu mai am nici o tentatie pentru xenoane. Lumina este super, directionarea este foarte buna. Recomand tuturor setul de becuri + relee.
"If in doubt, flat out!"


Înapoi la “Modificari utile BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern