Utila... sau nu? Blocuri optice modificate.

Modificari si imbunatatiri ce pot face viata Bx-ului mai usoara.

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mar 19-Iun-2007 18:59

Eu astazi mi-am pus relee pentru faruri... de 20 de minute am terminat. astept sa se faca noapte sa ies cu bx in oras sa vad diferenta. am pus relee de 25A, care teoretic imi dau voie sa pun becuri de 125w maxim in fiecare far. Prima chestie care am observat-o a fost ca in momentul in care inchid geamurile (electrice) nu mai scade in intensitate lumina farului. astept cu nerabdare noaptea. momentan am becuri de 55w in ambele faruri. voi cauta eventual ceva de vreo 75w sau un pic mai mult pentru ca vreau lumina multa. Nu am proiectoare de ceata. In legatura cu farurile de bmw e30: cine stie mai multe? chiar se potrivesc? inafara de instalatia de alimentare ce adaptari mai sunt necesare?
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 20-Iun-2007 09:09

Nu pune becuri mai mari pentru ca vei distruge oglinda (cantitatea de caldura degajata va fi mai mare).
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 20-Iun-2007 09:45

pt o mai buna aerisire a oglinzilor propun niste gauri in geamuile farurilor , :D , 55w sunt suficienti pt o iluminare buna, halogenele de 100 nu sunt omologate in Europa

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 20-Iun-2007 13:13

cbx - :).Da.Cred ca ar trebui sa ne gandim la un sistem de gauri in far.Oare nu exista nici o solutie???:).
alin.banc - Dupa stiinta mea, nu exista decat 2 tipuri de becuri H4.De 60/55 W si 100/90 W care nu sant omologate in Europa..Pe 12 volti nu exista de 125 sau 75 W.Nu sant standardizate!Conteaza mai mult sa pui niste becuri de buna calitate, decat unele de putere mare.Strici oglinzile farurilor in cateva luni.Am experimentat eu treaba cu becurile.Am cumparat de nevoie niste becuri H4 "No Name"dintr-un peco si nu luminau cum trebuie.De intrasem la idei...vroiam sa cumpar faruri noi.:).Peste cateva saptamani, am cumparat 2 becuri Narva (stiind ca dau lumina foarte alba).Diferenta s-a vazut imediat.Cred ca cele "No Name",nu au nici filamentul asezat unde trebuie ca sa focalizeze OK.Asta pe langa lumina galbuie.
Tot respectul, dar nu stiu cum ai reusit tu sa montezi releele in doar 20 min.!!!Mie mi-a luat 4-5 ore, sa fac instalatia pt. proiectoare!!!Si nu am avut decat 1 singur releu si fire doar pt.o faza.In cazul farurilor, ai doua randuri de fire, 2 relee si mult mai multi papuci de montat.
Nu te grabi si fa treaba cum trebuie!!!Nu face improvizatii!Trage firele prin locuri ferite (eventual chiar prin tuburile de protectie ale vechii instalatii),monteaza papucii solid si toate sa fie prinse in locuri unde nu pot fi agatate de alte organe ale masinii.E f.usor sa insiri niste fire pe sub capota masinii, dar fara nici o garantie ca nu va lua foc, sau in cel mai fericit caz, la un drum de noapte, sa ramai fara lumini.Nu zic la misto toate acestea, dar mi se pare prea putin 20 min. pt. o instalatie solida!Numai daca ma gandesc cat timp iti ia sa montezi toti papucii pe fire, cum trebuie, sari clar de jumatate de ora.
Ai montat o siguranta pe circuitul de forta???Ea tre sa fie de 15-20 de Amperi.Ai tras fire suplimentare de masa???Vezi ca fiind un circuit de forta (care absoarbe curenti mari)trebuie sa folosesti mai multe puncte de masa.Unul langa fiecare far, apoi le unesti intre ele, si impreuna, mergi cu ele pana la masa bateriei, sau un punct de masa zdravan de pe caroserie, folosit de baterie sau de electromotor.Fara aceasta unire a punctelor de masa, risti ca in timp, prin oxidarea papucilor sa ai pierderi de tensiune mai mari decat cele initiale.
nicum - :).Ok!Atunci multumiri lui WLD!Oricum caderea de tensiune e destul de mare si la BX-ul meu.Probabil ca nu e asa de mare ca in cazul tau, fiindca, probabil blocul de lumini de pe #2 e ceva mai performant.Dar oricum e enervanta treaba.Si mai ales diferenta de tensiune dintre cele 2 faruri.Francezii oare chiar nu au observat asta???

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mie 20-Iun-2007 13:24

de observat cu siguranta au observat .. numai ca masina asta se fabrica in epoca in care toti erau chititi pe reducerea costurilor si optimizarea munci .. se apropiau de intrarea in asa-zisa "epoca postmoderna a capitalismului" .. si de aici lispuri ..si maricele ..

alt exemplu: lipsa releelor pentru motorasele de la geamuri => contactele de la butoane se perleaza cu o frecventa uimitoare uneori
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 20-Iun-2007 14:28

@dan1972: alin.banc a zis ca de 20 de minute a terminat treaba, nu ca a durat 20 de minute operatia. Corecta observatia ta cu punctele de masa. Multumesc nitro pentru calitatea executiei. :D

Tip: exista relee cu siguranta incorporata (10A in cazul meu) pe partea de executie (se poate verifica asta: se scoate siguranta, releul tacane, dar becul nu se aprinde).

@DanT: BX-ul seria I are relee pentru comanda geamurilor. E corecta observatia legata de "cutting costs", numai ca pe vremea aia erau abia la inceput. Sa vezi acum reduceri de costuri: rulmentii de Audi A6 sint foarte mici comparat cu gabaritul masinii, te umfla risul. Evident ca si restul suspensiei e tot atit de firava. Dar sa nu deviem.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 20-Iun-2007 14:45

Am schimbat releele"de 20 de minute". toata treaba a durat cam 2 ore (cu toate materialele la indemnana) si izolatii FOARTE bine facute. Ce am observat este ca lumina este mult mai alba, desi sunt aceleasi becuri. probabil ca o sa imi iau ceva becuri tot de 55w dar cu o luminozitate mai buna (am gasit ceva philips). Nu voi pune nimica mai mari.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mie 20-Iun-2007 16:17

asa e nicule ..cu cat trece vremea cu atat mai rau se transforma unele lucruri ..
asa ca: (pentru neavizati) .. Da-ti buzna sa achizitionati noul Logan in rate .... pe 45 de ani cu dobanda 0%... :D :lol:

vezi ca de la philips Nicu are Night Vision Plus .. care el spune ca sunt ok ..si el il cred. eu nu am mers deloc cu masina lui insa nu cred ca "ar vinde gogosi" .. nu are de ce ...:):)
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 20-Iun-2007 16:26

nu nightguide? :p
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Mie 20-Iun-2007 16:33

mama zmeilor ... :lol: :D

nu stiu exact .. imi scrisese-m la un moment data pe o hartiuta ..
insa mai bine intreaba-l pe nicu .. el cu siguranta stie ce are pe masina ..:)
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mie 20-Iun-2007 16:40

nicum scrie: Sa vezi acum reduceri de costuri: rulmentii de Audi A6 sint foarte mici comparat cu gabaritul masinii, te umfla risul. Evident ca si restul suspensiei e tot atit de firava. Dar sa nu deviem.


Iertati-mi off-topicul.

Nicule, chiar si fara rulmenti deloc, audiu' ala a6 tot va merge de n ori mai bine ca orice bx, asa ca la ce folos ca are bx'u rulment cat pumnu lu mike tyson? Stii si tu din viata de zi cu zi, ca nu dimensiunea conteaza :D .

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 20-Iun-2007 21:24

@DanT:eu am NightGuide. Am postat si un link cu poze si descrieri.
@alexd: se pare ca tu nu ai auzit niciodata un rulment care huruie :wink:
Eu nu am comparat BX-ul cu Audi, ci doar diferenta de conceptie. Audi ala e intr-adevar foarte comfortabil (valabil si pt Passat penultimul model) din cauza de multi-link. Dezavantajul e ca atunci cind toate bucsile si pivotii de la suspensia aia incep sa se duca, nu mai stai cu masina pe strada. Si nu exagerez deloc.
Cind toate merg si sint ok, toata lumea e fericita, fiecare cu ce are. Tragedia incepe cind e nevoie sa repari. 8)

PS: Nu vrei sa vezi Audi ala fara rulmenti, pentru ca asta inseamna ca roata a luat-o inainte la plimbare :lol:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Mie 20-Iun-2007 21:47

vai ce pa sunteti fata de subiect ,este vorba de beace nu de mazarea din roata lui ala cu patru cercuri.Halal moderatori :D
Nicu - rulmentul ala de Audi costa cat rulmentul tau de la Bx,diferenta este ca noi mergem cu cazanul si ei cu masina.

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mie 20-Iun-2007 22:23

diferenta de nume... audi .. citroen.Cand zici lu unu de citroen mai trebuie sa-i mai zici "masina aia care se ridica si se lasa..." ca sa isi dea seama respectivu...(am intalnit de astia...) :oops:

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 21-Iun-2007 08:11

aici razzwan are dreptate...:):):)
Dan

Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!

Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone


Înapoi la “Modificari utile BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11817
    Cel mai nou membru Storm199