Utila... sau nu? Blocuri optice modificate.

Modificari si imbunatatiri ce pot face viata Bx-ului mai usoara.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 09-Iun-2007 16:33

@dan1972: in cazul BX-ului si in general al masinilor hidraulice, nu mai e nevoie de partea care controleaza unghiul becului, pentru ca masina e la acelasi nivel tot timpul. Nu te-ai intrebat niciodata de ce nu ai reglaj la faruri din interior? :wink:
Pentru masinile cu suspensie pe tabla, acest mecanism e necesar pt ca cu cit greutatea masinii e mai mare pe spate, cu atit farurile ar bate mai in copaci, daca nu ar fi acest mecanism care sa le coboare.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 11-Iun-2007 14:05

nicum - Stiu!Am vazut ca BX-ul nu are reglajul farurilor din interior (in functie de incarcatura) si am gasit si explicatia logica.:)....Suspensia hidro-pneumatica.Dar a venit vorba aici ca acele lampi trebuie obligatoriu sa aiba si acest reglaj.Si chiar il au incorporat.Totusi cred ca e util si acesta, fiindca suspensia BX-ului nu cred ca compenseaza atat de repede variatia de inaltime pe cat o pot face acele mecanisme electrice.Am vrut sa subliniez doar ca ele sant complete si sant legale.Au certificare RAR.Unele firme chiar au si montajul inclus in pret (pt.cei mai neindemanatici in ale tehnicii).:).

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Lun 11-Iun-2007 14:52

Masinile cu suspensie hidropneumatica nu au reglaj interior pt faruri deoarece mentin pozitia corecta a masinii indiferent de incarcatura.
Sistemul de reglaj automat al asietei face cam acelasi lucru, dar mult mai rapid, pentru modificariel de pozitie aler caroseriei datorate denivelarilor drumului. Uu astfel de reglaj, realizat hidraulic bineinteles, aveau DS si SM.
In ceea ce priveste "reglajul" incorporat in becurile HID, acela este sistemul pt asanumitele bixenon, adica un singur bec=doua faze. Deoarece becurile HID nu pot avea doua filamente, trecerea de la faza scurta la faza lunga 9si invers) se face cu ajutorul unui actuator care modifica pozitia becului fata de oglinda farului miscand becul de-alungul axei sale.
Reglajul de asieta actioneaza asupra oglinzii farului pentru a mentine unghiul corect al razei de lumina.
Becurile HID sunt certificate RAR, deci sunt legale, ILEGALA este montarea lor pe masini care NU SUNT PREVAZUTE cu sistemele respective, de spalare/stergere si reglare automata a asietei.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 12-Iun-2007 10:22

eugenro2001 - Eu am inteles temerea ta, vis-a-vis de legalitatea montarii lampilor cu xenon pe o masina care nu a fost dotata din fabrica cu asa ceva.Dar am inteles ca exista in Bucuresti service-uri care sant autorizate RAR sa monteze pe orice masina aceste lampi.Chiar am inteles ca tipii, au mai multe modele de lampi si le monteaza in functie de tipul de masina.Chiar a si fost la un moment dat o reclama in revista Auto-Mondial (parca) cu asa ceva.
Iar in eventualitatea unui control pe strada, daca lampile au fost montate intr-un service autorizat si se poate arata o factura...un certificat RAR, nu vad care ar mai fi problema.Nu cred ca un service poate functiona fara autorizare RAR si nici nu cred ca isi risca cineva autorizatia, facand lucruri ilegale.
Cred ca ar trebui doar sa ne interesam si sa obtinem mai multe informatii.Dar credca merita efortul.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 12-Iun-2007 10:48

Hmm... din punct de vedere estetic poate, insa o combinatie de becuri bune + relee, are rezultate neasteptate 8)
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 13-Iun-2007 19:03

nicum - Nu numai estetic! Gandeste-te...incearca sa rascolesti in memorie, cum a fost ultima intalnire pe sosea, noaptea, cu o masina cu xenoane!!!
Cat de clar lumineaza si cat de bine e delimitat fasciculul de lumina pe asfalt.Lampile cu xenon nu orbesc daca au dispozitivul de auto-reglare OK.In plus, dau o lumina odihnitoare.Luminand foarte bine exact acolo unde trebuie si avand lumina pe o alata lungime de unda sau frecventza, iti dau o senzatie de comfort...nu mai stai crispat la volan ca nu vezi pe unde mergi.Stai relaxat fiindca te simti in sigurantza.In plus, lumina ne mai fiind cu o tenta galbuie, nu te mai oboseste.Lumina data de lampile cu xenon e mai apropiata de cea de zi.Totul e daca ne permitem sau nu achizitionarea acestor lampi.Totusi, la cat am inteles ca valoreaza un set "Morretti", chiar nu mai e o problema.
In prima faza, voi incerca si eu varianta cu releele pe faruri.Chiar m-ai facut curios cu acea cadere de tensiune pana la becuri.Si o sa ma plang iar de lipsa timpului.:).
Am acceasi hiba si la motocicleta BMW...lumina galbuie si lipsa de profunzime a fasciculului luminos.Am o bafta la faruri....:).
Am montat si becuri halogen Narva, care lumineaza cel mai alb, acum i-am pus bec de 100/90 W si degeaba.O usoara ameliorare dar tot fara lumina sant, exact ca la BX.
Nici o problema!Montam relee la ambele!!!:).Doar cu asta ma ocup!Sau si cu asta.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 14-Iun-2007 09:09

Tu ai dreptate, insa exista si un revers al medaliei: xenon reglat prost (probabil aftermarket sau nu ii mai mergea instalatia de reglaj al luminilor). E aproape ca un blitz.
Nu ii pune becuri de 100W. Pe linga faptul ca sint ilegale, degaja mai multa caldura si in timp vor afecta oglinda de la far. Eu cea mai mare schimbare am simtit-o cind am pus becuri Night Guide. Apoi inca o imbunatatire cind am pus relee.
Referitor la relee: eu inainte sa pun relee aveam cam 11V pe becuri si aproape 14 la bornele bateriei. Cam 2 volti si un pic diferenta. Intre timp am 14.2V la baterie si aproape 14 pe bec, pentru ca este caderea de tensiune de pe un fir lung de jumatate de metru. In plus de asta, instalatia electrica de la bord e mult mai putin solicitata (citeva zeci de mA, curentul de lucru al releului). Trebuia sa fac poza la un BX dezmembrat de kadix: se vedea plasticul inchis la culoare pe unde era comanda luminilor la bord.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 15-Iun-2007 13:09

nicum - Impresionanta caderea de tensiune de la baterie pana la becuri.La mine totusi nu am sesizat sa se incalzeasca excesiv blocul de lumini (generatia 2).Stiu ca becurile de 100 W strica oglinzile farurilor (mai ales la cele din plastic).Sa vedem cum imi fac timp sa-mi montez si eu relee pe faruri.
Becurile Night Guide, ce lumina fac???E alb-alb, sau au tente albastrii???
Eu pana acum, am observat ca becurile Narva dau lumina cea mai alba (si decat Philips si Osram si orice.Nu am incercat Bosch).
O sa completez instalatia si cu 2 proiectoare, pe care le am montate in bara, dar nu am avut timp sa le fac instalatia.Stii cum e...cizmarul n-are incaltari...croitorul...:).

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 15-Iun-2007 15:04

Pai nu se incalzeste sa iasa fum, dar in timp (se vede bine chestia asta la BX-urile seria I) se vede diferenta. Becurile Night-guide dau 3 culori: alb, galben si violet, pe 3 directii.
Link in franceza: http://www.autodeclics.com/php2/dynamic ... &where=ART
Astea sint explicatiile. Pt poza, da click pe link-ul "Photo".
Un alt tip: la BX proiectoarele sint de mare ajutor pe drumuri proaste sau pe serpentine :wink:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Vin 15-Iun-2007 15:22

sunt nicule proiectoarele de mare ajutor, faza este ca mie mi se par a fi destul de scumpe si predispuse la spargere nu din neglizenta ci mai degraba ca fiind foarte aproape de suprafata carosabilului se poate sa sara in ele criblura sau alte bolovanisuri capabile sa provoace asemenea mizerie ..

din pacate.

in schimb sunt de mare ajutor la ceata, drumuri in curbe sau gropi adevarate ..:):)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Vin 15-Iun-2007 16:26

Philips Night Guide se gasesc la magazinul on-line Aspad care acum vinde si la persoane fizice

http://www.aspad-shop.ro/

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 15-Iun-2007 16:40

@DanT: asa e, si povestea asta e valabila pentru toate proiectoarele. La BX merge pusa o plasa in fata pentru cei ce care circula pe astfel de drumuri. Eu am ales sa le las libere. Sticla mi s-a parut mult mai groasa fata de proiectoarele de la masinile noi.
@Eugen: am vazut si in benzinariile Agip si la Augsburg.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 15-Iun-2007 17:03

DanT - Stai linistit!Geamurile proiectoarelor de buna calitate, nu se sparg cu una cu doua.Eu nu am reusit sa sparg decat 1 in cativa ani.Si acela s-a spart fiindca le aveam montate foarte in afara si am dat din neatentie intr-o bordura f.inalta.Dar cum se monteaza la BX ingropate in bara, e greu sa le atingi.Eu am avut pe Oltcit-uri 2 seturi romanesti, de ELBA.Chiar daca nu arata excelent, lumineaza traznet, cu becuri bune (Narva).Eu le-am avut fara plasele de plastic si nu a aparut nici o ciobitura pe geamuri.Cred ca secretul e sa fie montate pe un suport flexibil.Daca le nimereste vre-o piatra, sa amortizeze socul.

nicum - Bine ca ai spus de benzinariile Agip, ca am una pe aproape....Se declanseaza furia "Night Guide".:).

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 18-Iun-2007 18:52

Experiente de week-end! Sambata m-am decis sa-mi pun in functiune proiectoarele, care erau doar atarnate in bara.Zis si facut: M-am apucat de tras fire si relee si la lasarea noptii proiectoarele erau functionale...Cred ca iar raman fara prietena, fiindca iar n-am iesit in oras sambata seara, de dragul masinii.Dar asta e alt capitol.:).Surpriza:Lumina e perfect alba.E ca de blitz.E super, zic eu!Si pornesc cu masina in teste, in afara orasului (sa le vad la sosea).Sant placut surprins, din nou: Lumina proiectoarelor o eclipseaza de departe pe cea a farurilor.Bat departe...E Ok.Numai ca...stupoare!Nu bat de loc in lateral.Fac doar doua dire de lumina pe sosea.Ba, mai mult ii orbesc pe ceilalti din contrasens.M-au semnalizat toti cu farurile, chiar si dupa ce le-am reglat sa bata foarte jos. Deziluzie totala!!! Sant cu adevarat proiectoare, nu faruri de ceata.Sant italiene ("FORTI")si au dispersoarele aproape clar (nu au striatii).Asa ca vor trebui inlocuite.Cred ca ma voi intoarce la cele de ELBA, modelul pe care l-am avut si pe Oltcit, care sant rezonabile ca pret si despre care stiu ca bat OK.In plus, daca sparg unul, am de unde sa iau altul.
Duminica m-am hotarat sa fac si eu experimentul de care spunea aici "nicum".Si ca orice posesor de citron, am coborat la masina pe la pranz."Aligatorul" (cum ii spun eu...e din neamul taratoarelor...sta cu burta pe asfalt; si are si o culoare sugestiva) doarme pe burta in parcare.Ii dau o cheie...se ridica ca un maidanez puturos si plin de capuse de pe cuibar...:).
Incep masuratorile!Masor tensiunea pe baterie....14,2 V.Emotii!Cat credeti ca am gasit la bornele becurilor din faruri????? 12,45 V la farul din stanga.Iar la cel din dreapta...12,14 V.Pai cum sa lumineze bine farurile de BX fratilor cu doar 12 V????E ca si cum alternatorul nu ar debita curent si farurile raman doar pe baterie.
Si atentie!Proba a fost facuta la rece!Imi imaginez ca lucrurile se inrautatesc la cald, cand alternatorul debiteaza doar 13,8 V (are compensare termica pe regulatorul de tensiune, pt.ca iarna sa incarce mai mult) si cand se incalzesc si firele fiind subdimensionate.E stiut faptul ca firele la cald isi maresc rezistenta.
Ce e ciudat, e faptul ca pe farul din dreapta, caderea de tensiune e mai mare cu aprox.0,3 V.Probabil datorita traseului mai lung al firelor.
Am zis: Sa ne traiasca "nicum"!!!!
Cred ca intuiti ca urmeaza montarea de relee si fire groase pe instalatia farurilor.Deja am cumparat tot...papuci, fire, relee.Tare sant curios ce o sa iasa!!!
Faza 3! Duminica m-am intalnit cu un amic, care si-a montat pe Clio lampi cu xenon si am putut vedea si afla mai multe.
Au costat 10 mil.cu montaj cu tot si se monteaza numai becul in farul original.Deci nu necesita alte adaptari si carpeli si nu afecteaza estetica masinii.
Vreau sa va spun ca se aprind instant, fasciculul de lumina se ajusteaza instant si ce e cel mai important, lumineaza excelent.Chiar si ziua se vede ca lumineaza mult mai curat si cu mai multa putere.Daca as avea bani disponibili, nu as ezita nici o clipa.
Treaba e simpla!Se monteaza becul in far, se monteaza montajele de alimentare (cate unul pt.fiecare far) undeva in apropierea farurilor, se fac celelalte legaturi electrice si e OK.
Deocamdata ma limitez la a monta relee pe instalatia farurilor.Mai vedem cu xenoanele.:).
Va tin la curent!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 18-Iun-2007 19:15

Ei, vad ca la tine lucrurile erau (sau inca sint) o idee mai bine decit la mine. Pentru cabluri alege unele de 2.5 sectiune.
Eu am proiectoare originale (de ceata) si sint foarte multumit. :D
Pt ideea cu releele, multumeste-i lui WLD. El postat prima data despre asta. :wink:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Modificari utile BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187795
    Total subiecte 18660
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11827
    Cel mai nou membru FHV