instalatie de spalare a farurilor

Modificari si imbunatatiri ce pot face viata Bx-ului mai usoara.

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

instalatie de spalare a farurilor

Mesajde mbc » Sâm 15-Dec-2007 22:54

A facut cineva asa ceva? este mai greu decat pare? teoretic am nevoie de un rezervor, o pompa, furtune in miniatura si stropitoare. Cat de greu poate fi?
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 19-Dec-2007 17:01

M-am gandit si eu la o astfel de instalatie, dar nu am avut timp sa aprofundez subiectul.
Din cate stiu, e nevoie de o pompa care ridica presiune mai mare.Altfel, spalarea farurilor nu e eficace.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 20-Dec-2007 11:03

hm.. cred ca se bazeaza mai mult pe ideea de a folosi lichid de spalare cu spuma activa (sau ceva de genul) mai mult decat pe presiune mare
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 20-Dec-2007 16:09

Nu.Uite, chiar am citit aseara, un material legat de subiectul acesta.Era vorba despre o instalatie de spalat faruri, marca Hella si are o pompa, care ridica aprox. 2 Atm. presiune.In plus mai exista o supapa-bila, care face ca jetul de apa sa vina in secventze (in impulsuri).Aceasta are rolul de a reduce consumul de apa (data fiind presiunea mare cu care iese apa prin duze, implicit si volumul e mare).
Duzele au orificiul foarte lat, in asa fel incat, apa tasneste pe toata latimea farului.
Anterior, a mai existat un tip de instalatie, Bosch, cu presiune scazuta, dar care obligatoriu, era cuplata cu stergatoare de faruri.La presiune scazuta, numai cu stergatoare poti curata farurile.
Tu nu ai vazut ca la toate masinile moderne, atunci cand speli farurile, sare apa in toate partile?!?De ce???Fiindca iese cu presiune foarte mare.
Treaba cu solutiile active, nu ti-o recomand, fiindca de obicei au clor sau diverse substante acide, care daca nu sant indepartate intr-un anumit timp de pe tabla masini, devin corozive.Nu cred ca ti-ar conveni, ca de dragul spalarii farurilor cu o instalatie speciala, sa iti afecteze vopseaua de pe capota si aripi, sau sa iti rugineasca toata zona din fatza a masinii (ma refer la masca de tabla, din spatele farurilor).
Banuiesc ca se poate gasi o pompa predestinata pt. scopul acesta, prin dezmembrari, de pe o masina mai noua dar avariata.Asta cred ca e cea mai buna solutie.
Ar mai exista si posibilitatea eliminarii pompei electrice, iar recipientul sa aiba o valva cum e cea de la roti si prin care sa bagi aer cu pompa, la o presiune mai mare, astfel incat sa iti ajunga pt. un anumit numar de spalari.Dar e o varianta empirica.
...............................................................................................
Nu stiu ce se intampla cu forumul!!! Am incercat sa creiez un subiect nou, legat de consumul de benzina (la rubrica mecanica) si vad ca nu apare.Am trimis de 2 ori acel mesaj si nu il vad nicaieri.
Daca cineva stie pe unde este (daca este) rog sa imi spuneti si mie aici.
Multumesc!

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Joi 20-Dec-2007 16:29

Sunt multe masini din anii 80 -90 care au spalatoare de faruri.
E vorba de sistemul cu jet de apa si jet de aer pt indepartarea murdariei.
Sunt acele masini care au niste proeminente pe bara fata, in dreptul farurilor.
Am vazut la Audi, VW, etc.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 20-Dec-2007 16:43

Am incercat sa creiez un subiect nou, legat de consumul de benzina (la rubrica mecanica)

Are ºi forumul mândria lui... :lol: poate nu a mai vrut o nouã discuÞie pe tema consumului.

Avatar utilizator
DanT
Moderator
Mesaje: 2870
Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
Localitate: Bucuresti
Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa

Mesajde DanT » Joi 20-Dec-2007 17:45

legat de spaltor de faruri am vazut un BX care avea asa ceva montat pe masina ... cred ca asa ceva se facea de catre oarescare firma (nu cred ca de uzina) pentru BX in anii lui de glorie .. :):)

oricum ..daca cineva gaseste asa ceva si nu arata a kitsch ...sunt si eu interesat ..:)
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 21-Dec-2007 20:43

eugenro2001 - Nu stiam de jetul amestecat cu aer!
Mercedes-ul cu faruri rotunde (clasa E sau C parca) are acel sistem Hella si nu mai are acele proeminente pe bara.Sant niste tije telescopice, care stau ascunse in bara si care sant actionate chiar de presiunea apei din instalatie.Doar dupa ce s-au extins la maxim, pot pulveriza apa in impulsuri, dupa care se retrag inapoi in bara.Interesant, nu???:).

DanT - La BX-urile cu spalatoare de faruri, existau ca niste tampoane din cauciuc, pe bara (ca la Dacia 1300) in care erau montate acele duze.Iar vasul cu lichid si pompa, erau montate in bara fatza, in dreapta.In tarile nordice,era obligatorie echiparea tuturor autoturismelor cu instalatie de spalare a farurilor.

MARIAN - Mandrie fatza de ce sau de cine???...Daca e fatza de persoana mea, ma simt lezat si ma retrag.
Da!Daca ar fi fost vorba despre cat ar trebui sa consume un BX (teoretic) e de inteles.:).Intr-adevar!S-a discutat mult pe tema asta.Iti inteleg ironia!:).
Numai ca eu chiar vroiam sa cer sprijin sau sfaturi, fiindca masina mea a ajuns sa consume si 18,3 l/100 Km, la -2-3 grd C.!!!Nu cred ca mai e de ris!
Cu scuzele de rigoare, voi insera acest mesaj, aici.Daca cineva reuseste sa creieze un subiect nou cu aceasta tema, i-as fi recunoscator!Eu nu am reusit.
...........................................................................................................
O data cu venirea frigului, a reaparut o problema la masina mea.Consumul excesiv de benzina.
Mentionez ca pe timpul verii, am verificat consumul, in oras, cu sticla de benzina montata in compartimentul motorului, cu 1 litru de benzina in ea. Am obtinut un consum de 9,5-9,7 l/100 Km (exact cat da si cartea) ceeace e multumitor, in conditiile in care am simulat un traseu normal.Cu depasiri, stat la 2-3 semafoare, etc..Nu unul ales expre, pt.a putea scoate consumul cel mai mic.
Numai ca acum, de cand a venit frigul, nu ma mai inteleg cu ea.Sa nu fiu inteles gresit...Masina functioneaza perfect.Motorul nu balbaie, nu scoate fum negru nici la accelerari puternice, iar la rece "da in nas" si protesteaza vizibil.Acesta e un indiciu clar, ca amestecul e reglat economic.Atunci, de unde aceste consumuri uriase???
Pot spune ca penultimul consum obtinut, a fost de 18,3 l/100 Km, iar ultimul de 13,7 l/100 Km.Diferenta cred ca provine din stationarea 10-15 min. cu motorul pornit (am avut de verificat retururile de la hidraulica).E de inteles.Dar chiar si 13,7....15,5, e cam mult, chiar si pt. un motor de 1900 cmc.
Initial am suspectat termostatul, pe care l-am si inlocuit cu unul nou, fiindca scapa apa calda spre radiator, inainte ca motorul sa ajunga la temperatura lui de deschidere (82 grd.).
Cel nou, a functionat corect 1 saptamana, dupa care, la o supraincalzire a motorului (nu a pornit ventilatorul si a urcat apa pana la 100 grd, dar nu a fiert) a inceput sa scape si acesta apa calda, in furtunul care duce la radiator, inca de pe la 50-60 grd.
Acum il voi schimba din nou, dar cu unul original (intre timp, a venit si termostatul...il voi monta in seara asta):).
Daca motorul ajunge la temperatura de regim, nu sant probleme.La 110-130 de Km/h, apa sta la 85 grd. in conditiile in care am obturat 2/3 din suprafata radiatorului.
Numai ca prin oras, la deplasari scurte de ordinul 2-3-4 Km, uneori nu ajunge nici la 60 grd.Si chiar daca sant distantze mici, e zona de centru si e imposibil sa nu stai la 2-3 semafoare, sau intersectii unde stai o multime pana sa poti iesi.Deci motorul ar avea timp suficient sa ajunga la temperatura de regim, chiar si pe distante de genul a 3-4 Km..Cu toate astea nu se incalzeste!
Intr-una din seri, m-am deplasat in afara localitatii, pana la un hipermarket (7-8 Km).Cand m-am intors acasa, apa nu ajunse-se decat pana la 70 grd.C.
E clar ca de aici e consumul exagerat.Motorul nu ajunge la temperatura de regim.
Pana acum, cata vreme am avut Oltcit, toata lumea imi spunea ca nu am ce sa-i fac...E racit cu aer si asa va consuma iarna.I-am bandajat botul, i-am facut ecrane de protectie din plastic si tot nu consuma mai mult de 11,5-12 litri in oras, pe distante scurte.Dar 15 sau 18...e cam mult pentru buzunarul meu!!!Sant convins ca aici, vor sari cei care sant cu Dieselul sau cu GPL-ul in sange...."Na! Asa iti trebuie! Nu tipai tu sus si tare ca nu vrei decat masina pe benzina???".
Asa voi ramane, cata vreme se va comercializa benzina!Cu siguranta se poate gasi o solutie pt. a economisi benzina si a obtine consumuri rezonabile, chiar si la un motor cu carburator.
Aici am nevoie de ajutorul si de sfaturile voastre!!!
Mentionez ca nu stau pe loc, cu motorul pornit, ca sa se incalzeasca inainte de plecare (stiu ca si asta e o sursa de risipa) iar la carburator e anulat socul automat si am construit un dispozitiv de soc manual (cu cablu comandat din masina) si pe care nu il folosesc decat la pornirile la rece.Dupa ce se stabilizeaza turatia motorului (in 20-30 de scec) il imping complet, dupa care plec cu masina.Am controlat vizual daca clapeta de soc se deschide complet, cand socul nu e actionat si e OK.Revine in pozitia initiala.
In rest....am schimbat si verificat totul pe carburator (jiclerele cuiul pontou si membranele sant schimbate cu altele noi, nivelul in carburator e mai mic cu 1 mm decat cel prevazut de fabricant, plutitoarele nu au benzina in ele,dozajul de aer pt.relanti e reglat corect....totul e OK).
Am schimbat si bujiile cu altele noi,Bosch, cu 3 electrozi, cu valoarea termica prescrisa....
Masina nu are nimic altceva de care sa ma leg.Nu are roti care merg infranate (masina o ia la vale singura, la cate un semafor) geometria e verificata pe stand si e OK, toata coloana de evacuare e originala si e in regula, cauciucurile sant umflate la presiunea indicata (chiar peste)...
Toate acestea, sant confirmate de faptul ca pe timpul verii, consumul de benzina era in limite.Numai ca de cand a venit frigul, ma rupe cu benzina si sant convins ca e ceva in neregula.
Ma gandesc foarte serios, sa "improvizez" ceva, care sa scurteze timpul de incalzire al motorului.Ori un incalzitor (dar cum masina sta in fatza blocului, va trebui sa fie unul autonom, care e destul de scump si de periculos)....ori ceva care sa stocheze caldura acumulata pe timpul functionarii si sa o elibereze inainte de pornire.M-am documentat si am gasit 3-4 variante posibile:
1 - Montarea unei serpentine din teava de cupru, pe galeria de evacuare, care sa incalzeasca apa din circuitul mic.
Evacuarea stiu ca se incalzeste f.repede.Intr-un minut ajunge de nu poti sa tii mana pe ea(am facut testul acesta.Am pornit motorul rece, nepornit de 6 ore la -3-4 grd si in mai putin de 1 minut, nu am mai putut pune mana pe galerie.E semn ca avea peste 60-70 grd.).In felul acesta, voi avea si caldura mult mai repede, in masina.
Dar mi-e teama de faptul ca pe distante mai lungi galeria de evacuare poate ajunge la cateva sute de grd.Asta imi poate supraincalzi motorul.M-am gandit ca s-ar putea monta o valva pe acel circuit, dar nici nu-l poti izola complet, fiindca se poate sparge, daca apa nu are unde sa se destinda.Nu stiu cum ar putea fi rezolvat acest inconvenient.Pt. vara nu e problema.Anulez acea serpentina, dar ma gandesc ca ar putea supraincalzi motorul, chiar si acum, iarna.
Ce parere aveti despre aceasta varianta???
2 - O serpentina din teava subtire, montata intr-un furtun din circuitul de racire, care sa incalzeasca benzina pompata spre carburator.
Si-a facut un prieten de-al meu pe o Dacia Nova GT (carburator dublucorp) asa ceva, in interiorul radiatorului (in busonul de umplere) si am inteles ca se poate obtine o economie de benzina de 0,5-1,0 litri la 100 Km.Benzina ajungand mult mai calda in carburator, se vaporizeaza mult mai usor, implicit va fi folosita mai eficient.In plus, dupa pornire se elimina si riscul inghetarii apei din rezervor, pe conducte, fiindca benzina care se intoarce pe retur, in rezervor, va fi calda.
Ce parere aveti despre aceasta varianta???
3 - Un "termos" de aproximativ 3 litri-capacitate,intercalat in circuitul de racire, in care sa se stocheze pe timpul opririlor, apa incalzita de motor si care sa fie eliberata in momentul in care pornesti motorul rece.Treaba asta se poate comanda prin intermediul unor valve actionate electric, care inchid boilerul pe timpul stationarilor si il deschid, in momentul in care pornesti motorul.
Am gasit o documentatie care trata subiectul acesta.E montata pe un SAAB pt.tarile nordice, dar avea in acest termos, o sare de Bariu (Hidroxid de Bariu)(aceasta are capacitatea de a absorbi caldura la topire si de a o degaja la cristalizare)(Iar temperatura de topire-cristalizare e de 78 grd., exact cat sa fie aproape de temperatura de lucru a motorului). Acest "termos inteligent" are capacitatea de a stoca apa calda, la 78 grd,timp de 3 zile!!!
Nu stiu ce randament ar putea avea un termos construit dupa principiul clasic, dar bine izolat (fara acea sare de Bariu, care banuiesc ca e greu de obtinut si de stocat) .Nu stiu daca ar da rezultate.Deci un termos obisnuit.Ce parere aveti???
4 - Montarea uneia sau a mai multe bujii incandescente (de Diesel) infiletate in carcasa de pe chiulasa, pe care e montat si termostatul.
Dar nu stiu cum se comporta aceste bujii daca sant scufundate in apa, cat timp sant alimentate.Mi-e teama ca se vor arde rapid si raman si cu capacul de la termostat gaurit.:).
Oare ar reusi sa incalzeasca cat de cat apa din chiulasa???Stiu totusi, ca in aer liber, ajung la incandescentza.Oare cate astfel de bujii ar fi necesare pt. ca instalatia sa dea randament???Sau cat timp ar trebui sa functioneze acestea, pt. a incalzi apa pana la 20-30 grd.???
Ce parere aveti despre toate acestea si cum se poate rezolva problema consumului excesiv iarna???
Astept parerile voastre!
Nu stiu pt. care din variantele acestea e mai bine sa optez, dar cert e ca trebuie sa gasesc o solutie, pt. ca motorul sa se incalzeasca mult mai repede, astfel reducandu-se consumul de benzina, dar si uzura motorului.
Trebuie sa gasesc o solutie!Asta e masina pe care o am si nu as vrea sa o schimb.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 21-Dec-2007 21:03

Am uitat sa precizez...Nu ma astept ca BX-ul meu cu motor de 1900 si 105 cp, sa consume 5,5 litri de benzina la 100 Km si sa mai merg si cu 200 Km/h, daca se poate....Nu sant apsurd.Dar nici nu pot tolera consumuri de ordinul 15 sau 18 litri/100 Km.E imens pt.o masina care se vrea a fi economica.Acesta era sloganul, atunci cand s-a lansat BX-ul, daca imi aduc bine aminte.

Chiar daca e iarna, e totusi un motor cu blocul si chiulasa din aluminiu (de aici rezulta o inertie termica mica si deci o incalzire rapida) si peste toate, e totusi un motor racit cu apa, care pana nu ajunge la temperatura de regim, nu se raceste (prin circuitul de racire).Nu e ca la Oltcit, la care ventilatorul acela, baga aer fara sens, si cand afara erau -20 grd..
Stiam ca motoarele racite cu apa sant mult mai constante in ce priveste consumul de benzina.
Stiu de la Dacia 1300 a parintilor, care nu sarea de 8,5-9 litri/100, nici pe cele mai crunte geruri.Si era un motor cu blocul facut din fonta.
Un consum cu 1-1,5 litri mai mare decat vara, nu m-ar deranja.Ar fi firesc.
Dar 5 sau 8 litri in plus, reprezinta un surplus imens.
De aceea am scris atat si de aceea mi-am pus mintea la treaba!Chiar vreau sa incerc sa fac ceva, ca sa limitez aceste consumuri.
Si m-am gandit ca voi s-ar putea sa aveti idei mai bune decat ale mele.:).


Înapoi la “Modificari utile BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11818
    Cel mai nou membru alexanes