Visul... spulberat
Scris: Joi 09-Aug-2012 22:36
Sunt unele visuri pe care le ai din copilarie sau aproape si, in nestiinta momentului, iti doresti sa devina realitate. De mult timp masina pe care mi-o doream, la nivel realist, era un C5 V6. Printr-o aliniere corecta a stelelor am ajuns in aceasta perioada in posibilitatea de a-mi satisface acest vis, adica sa-mi iau un C5 V6. Situatia actuala face ca in aceasta configuratie, masina sa fie prezenta doar cu cutia automata in 6 rapoarte. Aceasta nu este o problema la nivel teoretic pentru ca te obisnuiesti cu ea... cel putin asa am crezut.
Si acum faptele:
Decid sa-mi implinesc visul cu un C5 V6, caut pe net destul de mult, surpriza: este unul disponibil fix la mine in oras. Super. Cu KM putini. SUPER. La un pret foarte bun SUUUUUPER. Nivel de echipare Exclusive. Deja eram in extaz. Astept cateva zile pentru ca fiind la serviciu tot am avut de lucru si nu am putut merge la un drive test adevarat. Nici o problema, a ajuns si ziua libera, sun rapid domnul cu anuntul si convenim un loc si o ora, ne vedem. Bun
Aspect exterior bun, cateva zgarieturi cu care pot trai fara probleme si care nu ma sperie. Motorul era pornit. Foarte silentios, dar eu stiam asta de la 2.0-ul meu. Imi ajustez scaunul de piele foarte confortabil, il intreb pe proprietar de 2 ori cum e cu cutia automata sa ma asigur ca stiu teoria, cuplez D-ul si las usor frana. Avand in vedere problemele mele omniprezente cu ambreiajul care nu cupleaza perfect, a fost de vis modul in care a pornit. Ies din parcare foarte incet si prudent, ies pe strada, intru pe banda, viteze mici, ok. Ajung la un moment dat la o portiune de drum mai dreapta si goala, cu vreo 60 km/h, cred ca eram in treapta a 4-a sau a 5-a (dupa numarat schimbarile, altfel nu scrie). Calc pedala de acceleratie brusc. Nimic. trec 2 secunde, se simte ca cutia face ceva si dupa ce a trecut mult timp, o infinitate in termeni de schimbat viteza, eram in sfarsit intr-o treapta adecvata sprintului.
Aici au inceput semnele de intrebare: de ce a stat asa mult? Nu stiu daca erau 2-3 secunde sau cat, dar s-a miscat incet. Eu sigur schimbam manual din a 4-a intra 3-a si din a 3-a intr-a 2-a in acest timp. In plus, puteam schimba direct intr-a doua in mai putin de o secunda si nu ma consider un pilot sau ceva. Cred ca si sotia mea schimba mai repede vitezele decat cutia aia. Si sotia mea nu are permis.
Bun, am incercat frumos sa o calc de pe loc. Se comporta mai bine. Daca iti intelege de la inceput intentiile nu are intarzieri ciudate, dar nu e realist deloc. De cele mai multe ori iti trebuie putere multa cand intri in depasire, nu la plecarea de la semafor.
Ce am mai testat: frana de motor: aproape inexistenta. Acceleratie jos, acceleratie sus, acceleratie jos - se comporta intr-un mod total neelegant si smuceste, nu foarte violent, dar nu se comporta precum m-as fi asteptat.
Si dezamagirea finala: chiar cu startul de pe loc, nu este o masina rapida. Eu am comparat-o cu a mea si mi-e greu sa zic ca e mai rapida decat a mea. Nu pot sa zic ca e mai lenta, dar daca mie nu imi da nici o satisfactie in plus, oare merita compromisul motorului mare (deci RCA mare, impozit imens pe langa 2.0, consum mare) si cutiei automate (fiabilitate mai redusa decat la manuala).
Si aici visul meu a fost spulberat de tot. Si am fost foarte dezamagit. Si inca sus. Inca nu i-am dat raspunsul domnului, dar era dispus sa negocieze pretul si asa foarte mic. Pentru o masina superba, pe care o strica foarte mult cutia in prima instanta - sunt convins ca o cutie manuala salva ziua si motorul in a doua situatie - taxe mari, consum mare, rca mare.
Urmatorul vis este Citroen C6, doar ca pentru aceasta masina nu sunt pregatit inca. Daca mai lucrez unde lucrez acum, poate peste 2-3 ani o sa ma gandesc la C6, mai ales ca atunci vor fi multe 3.0 240 cp diesel 2nd hand si poate povestea e mai buna cu ele, cu toate ca au cutie tot automata. Sau poate va aparea atunci C5-ul facut din Insignia, masina pe care as cumpara-o, spre deosebire de actualul model nou.
Altele:
Nivelul de zgomot era acelasi cu cel din 2.0-ul meu, doar ca masina mea a fost izolata fonic destul de temeinic se pare de fostul proprietar.
Sunetul era JBL (la fel ca in masina mea) dar se auzea mult mai bine decat la mine. Probabil datorita insonorizarii din usi, insonorizare care mie imi lipseste (cea din fabrica e inexistenta).
Scaunele de piele par mai confortabile, dar senzatia pe care ti-o da piele pe scaun, pentru mine, este una negativa. AC-ul a fost pornit tot timpul, evident.
Si acum faptele:
Decid sa-mi implinesc visul cu un C5 V6, caut pe net destul de mult, surpriza: este unul disponibil fix la mine in oras. Super. Cu KM putini. SUPER. La un pret foarte bun SUUUUUPER. Nivel de echipare Exclusive. Deja eram in extaz. Astept cateva zile pentru ca fiind la serviciu tot am avut de lucru si nu am putut merge la un drive test adevarat. Nici o problema, a ajuns si ziua libera, sun rapid domnul cu anuntul si convenim un loc si o ora, ne vedem. Bun
Aspect exterior bun, cateva zgarieturi cu care pot trai fara probleme si care nu ma sperie. Motorul era pornit. Foarte silentios, dar eu stiam asta de la 2.0-ul meu. Imi ajustez scaunul de piele foarte confortabil, il intreb pe proprietar de 2 ori cum e cu cutia automata sa ma asigur ca stiu teoria, cuplez D-ul si las usor frana. Avand in vedere problemele mele omniprezente cu ambreiajul care nu cupleaza perfect, a fost de vis modul in care a pornit. Ies din parcare foarte incet si prudent, ies pe strada, intru pe banda, viteze mici, ok. Ajung la un moment dat la o portiune de drum mai dreapta si goala, cu vreo 60 km/h, cred ca eram in treapta a 4-a sau a 5-a (dupa numarat schimbarile, altfel nu scrie). Calc pedala de acceleratie brusc. Nimic. trec 2 secunde, se simte ca cutia face ceva si dupa ce a trecut mult timp, o infinitate in termeni de schimbat viteza, eram in sfarsit intr-o treapta adecvata sprintului.
Aici au inceput semnele de intrebare: de ce a stat asa mult? Nu stiu daca erau 2-3 secunde sau cat, dar s-a miscat incet. Eu sigur schimbam manual din a 4-a intra 3-a si din a 3-a intr-a 2-a in acest timp. In plus, puteam schimba direct intr-a doua in mai putin de o secunda si nu ma consider un pilot sau ceva. Cred ca si sotia mea schimba mai repede vitezele decat cutia aia. Si sotia mea nu are permis.
Bun, am incercat frumos sa o calc de pe loc. Se comporta mai bine. Daca iti intelege de la inceput intentiile nu are intarzieri ciudate, dar nu e realist deloc. De cele mai multe ori iti trebuie putere multa cand intri in depasire, nu la plecarea de la semafor.
Ce am mai testat: frana de motor: aproape inexistenta. Acceleratie jos, acceleratie sus, acceleratie jos - se comporta intr-un mod total neelegant si smuceste, nu foarte violent, dar nu se comporta precum m-as fi asteptat.
Si dezamagirea finala: chiar cu startul de pe loc, nu este o masina rapida. Eu am comparat-o cu a mea si mi-e greu sa zic ca e mai rapida decat a mea. Nu pot sa zic ca e mai lenta, dar daca mie nu imi da nici o satisfactie in plus, oare merita compromisul motorului mare (deci RCA mare, impozit imens pe langa 2.0, consum mare) si cutiei automate (fiabilitate mai redusa decat la manuala).
Si aici visul meu a fost spulberat de tot. Si am fost foarte dezamagit. Si inca sus. Inca nu i-am dat raspunsul domnului, dar era dispus sa negocieze pretul si asa foarte mic. Pentru o masina superba, pe care o strica foarte mult cutia in prima instanta - sunt convins ca o cutie manuala salva ziua si motorul in a doua situatie - taxe mari, consum mare, rca mare.
Urmatorul vis este Citroen C6, doar ca pentru aceasta masina nu sunt pregatit inca. Daca mai lucrez unde lucrez acum, poate peste 2-3 ani o sa ma gandesc la C6, mai ales ca atunci vor fi multe 3.0 240 cp diesel 2nd hand si poate povestea e mai buna cu ele, cu toate ca au cutie tot automata. Sau poate va aparea atunci C5-ul facut din Insignia, masina pe care as cumpara-o, spre deosebire de actualul model nou.
Altele:
Nivelul de zgomot era acelasi cu cel din 2.0-ul meu, doar ca masina mea a fost izolata fonic destul de temeinic se pare de fostul proprietar.
Sunetul era JBL (la fel ca in masina mea) dar se auzea mult mai bine decat la mine. Probabil datorita insonorizarii din usi, insonorizare care mie imi lipseste (cea din fabrica e inexistenta).
Scaunele de piele par mai confortabile, dar senzatia pe care ti-o da piele pe scaun, pentru mine, este una negativa. AC-ul a fost pornit tot timpul, evident.