Dieselul pe ulei vegetal
Scris: Mar 19-Aug-2008 00:21
Dupa cum toata lumea observa, traim un an in care pretul petrolului a atins niste cote inimaginabile. Toata lumea cauta motoare cat mai mici, sa consume cat mai putin, si s-a ajuns ca un 2.0 diesel sa fie mai scump (cu mult) ca un 4-5.0 benzina. Speculativ (cum ar zice unii) sau din cauza razboaielor duse de SUA (in care tancurile si alte chestii ard ele in sine milioane de litri) sau din cauza cresterii economiei unor tari precum China sau India petrolul va continua sa fie tot mai putin, deci, tot mai scump.
Multa lume asadar se preocupa de fuel efficiency zilele astea, si multi trec peste (in my opinion of course) compromisul ideal:
Esti petrolhead, bineinteles ca un (ca tot suntem pe foru citroen) XM 3.0 V6 te-ar unge mai frumos la corazon decat un 2.1 turbodiesel (sau mai rau, cica e versiune si fara turbo
). Da' ce sa faci, nu esti becali sa dai 50, 60 de lei pe zi ca sa iti permiti doar sa mergi cu ea. Poti cumpara cu 400-700 de euro o rabla diesel (sau nu neaparat, eu am vazut la 21 de milioane un BX 1.9 D cica in stare foarte buna cu hidraulica ceas) sa o convertesti sa mearga pe ulei vegetal, si sa-ti faci rutina zilnica cu ea. Astfel duminica si in vacante te poti plimba cu masina adevarata, cu motor MARE si pe BENZINA
Bineinteles, apar urmatoarele probleme:
1. cum faci rost de ulei, ca in supermarket e mai scump ca motorina?! Recunosc, nu am incercat pe bune, dar nu vad niciun motiv ca o shaormarie, sau un restaurant, sau un mcdonalds sa nu`ti doneze tie uleiul lor de gatit uzat. In fond, ei platesc firme specializate sa debaraseze nu?
2. Viata motorului. Se presupune, ca sa fii cost-effective pana la capat, ca nu modifici nimic la motor, pur si simplu torni (eventual printr-un filtru) uleiu' uzat, bagi cheia in contact, si-ti vezi de drum. In astfel de confitii, tine un motor suficient de mult, cat sa zici c-a meritat cat a costat masina de la bun inceput? sa zicem....20.000km?
3. Amortizarea pretului rablei diesel. Sa zicem ca ai dat 500 de euro pe ea. Adicaaaaa.... 18 milioane... Hai 20, sa fie rotund. In mod normal ai da 16 de lei pe zi pe carburant (calculat la un consum de 10 la suta, mers 40km/zi) Daca masina e 2000 de lei, trebuie sa mergi cu ea 125 de zile, vreo 4 luni si o saptamana ca sa amortizezi cat ai dat pe rabla. Ok, rabla e rabla, se mai strica una alta la ea, mai bagi un ban in ea, deci sa zicem ca amortizezi in 6 luni.... Mie mi s-ar parea eficienta si o amortizare pe un an.
Sper ca nu v-a plictisit postul asta lung si cu multa palavrageala (recunosc, d-aia am bolduit esenta
) si astept parerile voastre! :P
Multa lume asadar se preocupa de fuel efficiency zilele astea, si multi trec peste (in my opinion of course) compromisul ideal:
Esti petrolhead, bineinteles ca un (ca tot suntem pe foru citroen) XM 3.0 V6 te-ar unge mai frumos la corazon decat un 2.1 turbodiesel (sau mai rau, cica e versiune si fara turbo

Bineinteles, apar urmatoarele probleme:
1. cum faci rost de ulei, ca in supermarket e mai scump ca motorina?! Recunosc, nu am incercat pe bune, dar nu vad niciun motiv ca o shaormarie, sau un restaurant, sau un mcdonalds sa nu`ti doneze tie uleiul lor de gatit uzat. In fond, ei platesc firme specializate sa debaraseze nu?
2. Viata motorului. Se presupune, ca sa fii cost-effective pana la capat, ca nu modifici nimic la motor, pur si simplu torni (eventual printr-un filtru) uleiu' uzat, bagi cheia in contact, si-ti vezi de drum. In astfel de confitii, tine un motor suficient de mult, cat sa zici c-a meritat cat a costat masina de la bun inceput? sa zicem....20.000km?
3. Amortizarea pretului rablei diesel. Sa zicem ca ai dat 500 de euro pe ea. Adicaaaaa.... 18 milioane... Hai 20, sa fie rotund. In mod normal ai da 16 de lei pe zi pe carburant (calculat la un consum de 10 la suta, mers 40km/zi) Daca masina e 2000 de lei, trebuie sa mergi cu ea 125 de zile, vreo 4 luni si o saptamana ca sa amortizezi cat ai dat pe rabla. Ok, rabla e rabla, se mai strica una alta la ea, mai bagi un ban in ea, deci sa zicem ca amortizezi in 6 luni.... Mie mi s-ar parea eficienta si o amortizare pe un an.
Sper ca nu v-a plictisit postul asta lung si cu multa palavrageala (recunosc, d-aia am bolduit esenta
