Cum sa evitam camerele de pe DN1
Scris: Mar 25-Mar-2008 23:36
Desi am discutat cu multi oameni despre modul de functionare si posibilitatea evitarii lor, am gasit pe un forum un baiat destept (mai destept ca mine- da, este posibil ) care a facut un mic rezumat pe tema asta. concluziile le tragem singuri.
"Pe DN1 se afla in total 21 camere.
Dintre ele doar 7 au posibilitatea de a amenda si fotografia pt viteza.
Aceste 7 au camere fixe la nivelul solului ( 1.5-2m ) activate de senzori din asfalt
Acesti sezori sunt pozitionati cam la 5-7m pe banda 1 , la inca 1-2 m pe banda 2
si la inca 1-2m pe banda 3 in fata camerei ( respectiv dupa ce treceti de ea )
Evident , pozele pt radar se fac doar cu numarul din spate al masinii
Singurul radar cu 3 benzi este la Metro Baneasa pe directia spre Bucuresti
Teoretic s-ar putea folosi si camerele de supraveghere pt a depista viteza de deplasare folosind metoda de frame by frame calibrata pe o portiune + autotracking insa metoda nu este legala din cauza erorilor mari . Exemplu de autotracking la :
http://193.226.118.238/ (a fost postat anterior)
Cele 7 camere cu radar sunt, in ordinea Buc - Brasov :
Metro Baneasa, Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic,
Sinaia inter. DN Targoviste
Camerele sunt de tip GTC-D (Gatso Traffic Camera- Digital)
http://www.gatsometer.com/index.php?p=5496
http://www.itctraffic.com/camera.htm ( partea cu loops )
http://www.tfhrc.gov/pubrds/septoct98/loop.htm
http://www.stvincent.ac.uk/Resources/Ph ... edcam.html
Pt neinitiati :
http://auto.howstuffworks.com/question234.htm
Senzorii sunt de tip DS2 (vezi link ) si au 2 bucle cu inductie magnetica pozitionate cam la 1-1.5m distanta intre ele
http://www.ukspeedcameras.co.uk/guide.htm#DS2
La trecerea unui vehicul fiecare senzor creeaza o semnatura magnetica unica pt fiecare categorie de autovehicule, vezi :
http://www.its.uci.edu/its/publications ... -01-15.pdf
Daca semnatura celor 2 senzori coincide se masoara defazarea semnaturii in timp pt aflarea vitezei , iar daca aceasta depaseste limita prestabilita se
activeaza camera
Cel mai interesant aspect gasit in aceste articole ( si care in mod cert nu a fost destinat
publicului larg ci mai degraba ar face parte din specificatiile tehnice ) este :
"An illegal measurement, caused by a vehicle changing lanes for example, is automatically ignored"
Adica aceste radare ar putea fi evitate trecand intre benzi, caz in care semnatura magnetica difera intre cei 2 senzori sau nu se incadreaza in specificatii, deci fiind ignorata ! ! !
Sau puteti proceda astfel :
http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm
Nici macar metoda camerelor de supraveghere cu bucla inductiva pt determinarea vitezei nu este neatacabila in Anglia de aceea camerele Gatso cu bucla inductiva de acolo au si proba visuala.
Se vopsesc pe asfalt in dreptul campului visual al camerei markeri la distante cunoscute dupa care se
fac doua poze succesive la interval de 0.5 sec a masinilor care au fost depistate de autotracking
sau de bucla inductiva.
http://www.stvincent.ac.uk/Resources/Ph ... dcam2.html
http://www.stvincent.ac.uk/Resources/Ph ... dcam3.html
Aceste poze cu time stamp sunt ceva mai greu de contestat ( mai ales la
diferente mari de viteza fata de limita legala ) dar nu imposibil , a se vedea mai jos :
http://www.safespeed.org.uk/notso.html
Acesta este un simplu cronometru care masoara timpul dintre cele 2 flashuri si care toretic trebuie sa
fie de fix 500ms si care din testele lor a avut totusi o abatere de pana la 25% adica 630ms ceea ce e
foarte mult dar dupa cum am spus la diferente mari de viteza fata de limita legala nu prea mai conteaza
Alt link util cu inexactitati ale legilor din Anglia, foarte similare cu cele din Romania ( FAQ ):
http://www.speed-trap.co.uk/Home/Menu1.htm
In Australia se foloseste si sistemul "Point-to-point"
"A multi camera system used for speed measurement over a pre-determined
distance (500m-100 km). The system not only improves safety but is
beneficial to the environment, making for a smoother,quieter and calmer
traffic flow.
At the start and the end a digital image is taken. This intelligent system
automatically compares these images by using the details of the vehicle,
which causes an extremely high matching percentage. The speed of the
vehicle is calculated by using time measurement."
http://www.madsophist.com/speedcameras.htm
http://www.parliament.vic.gov.au/sarc/2 ... lt1min.htm
Introducerea acestui sistem de urmarire a vitezei medii este insa foarte
contestata in Europa in lipsa unei probe evidente"
"Pe DN1 se afla in total 21 camere.
Dintre ele doar 7 au posibilitatea de a amenda si fotografia pt viteza.
Aceste 7 au camere fixe la nivelul solului ( 1.5-2m ) activate de senzori din asfalt
Acesti sezori sunt pozitionati cam la 5-7m pe banda 1 , la inca 1-2 m pe banda 2
si la inca 1-2m pe banda 3 in fata camerei ( respectiv dupa ce treceti de ea )
Evident , pozele pt radar se fac doar cu numarul din spate al masinii
Singurul radar cu 3 benzi este la Metro Baneasa pe directia spre Bucuresti
Teoretic s-ar putea folosi si camerele de supraveghere pt a depista viteza de deplasare folosind metoda de frame by frame calibrata pe o portiune + autotracking insa metoda nu este legala din cauza erorilor mari . Exemplu de autotracking la :
http://193.226.118.238/ (a fost postat anterior)
Cele 7 camere cu radar sunt, in ordinea Buc - Brasov :
Metro Baneasa, Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic,
Sinaia inter. DN Targoviste
Camerele sunt de tip GTC-D (Gatso Traffic Camera- Digital)
http://www.gatsometer.com/index.php?p=5496
http://www.itctraffic.com/camera.htm ( partea cu loops )
http://www.tfhrc.gov/pubrds/septoct98/loop.htm
http://www.stvincent.ac.uk/Resources/Ph ... edcam.html
Pt neinitiati :
http://auto.howstuffworks.com/question234.htm
Senzorii sunt de tip DS2 (vezi link ) si au 2 bucle cu inductie magnetica pozitionate cam la 1-1.5m distanta intre ele
http://www.ukspeedcameras.co.uk/guide.htm#DS2
La trecerea unui vehicul fiecare senzor creeaza o semnatura magnetica unica pt fiecare categorie de autovehicule, vezi :
http://www.its.uci.edu/its/publications ... -01-15.pdf
Daca semnatura celor 2 senzori coincide se masoara defazarea semnaturii in timp pt aflarea vitezei , iar daca aceasta depaseste limita prestabilita se
activeaza camera
Cel mai interesant aspect gasit in aceste articole ( si care in mod cert nu a fost destinat
publicului larg ci mai degraba ar face parte din specificatiile tehnice ) este :
"An illegal measurement, caused by a vehicle changing lanes for example, is automatically ignored"
Adica aceste radare ar putea fi evitate trecand intre benzi, caz in care semnatura magnetica difera intre cei 2 senzori sau nu se incadreaza in specificatii, deci fiind ignorata ! ! !
Sau puteti proceda astfel :
http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm
Nici macar metoda camerelor de supraveghere cu bucla inductiva pt determinarea vitezei nu este neatacabila in Anglia de aceea camerele Gatso cu bucla inductiva de acolo au si proba visuala.
Se vopsesc pe asfalt in dreptul campului visual al camerei markeri la distante cunoscute dupa care se
fac doua poze succesive la interval de 0.5 sec a masinilor care au fost depistate de autotracking
sau de bucla inductiva.
http://www.stvincent.ac.uk/Resources/Ph ... dcam2.html
http://www.stvincent.ac.uk/Resources/Ph ... dcam3.html
Aceste poze cu time stamp sunt ceva mai greu de contestat ( mai ales la
diferente mari de viteza fata de limita legala ) dar nu imposibil , a se vedea mai jos :
http://www.safespeed.org.uk/notso.html
Acesta este un simplu cronometru care masoara timpul dintre cele 2 flashuri si care toretic trebuie sa
fie de fix 500ms si care din testele lor a avut totusi o abatere de pana la 25% adica 630ms ceea ce e
foarte mult dar dupa cum am spus la diferente mari de viteza fata de limita legala nu prea mai conteaza
Alt link util cu inexactitati ale legilor din Anglia, foarte similare cu cele din Romania ( FAQ ):
http://www.speed-trap.co.uk/Home/Menu1.htm
In Australia se foloseste si sistemul "Point-to-point"
"A multi camera system used for speed measurement over a pre-determined
distance (500m-100 km). The system not only improves safety but is
beneficial to the environment, making for a smoother,quieter and calmer
traffic flow.
At the start and the end a digital image is taken. This intelligent system
automatically compares these images by using the details of the vehicle,
which causes an extremely high matching percentage. The speed of the
vehicle is calculated by using time measurement."
http://www.madsophist.com/speedcameras.htm
http://www.parliament.vic.gov.au/sarc/2 ... lt1min.htm
Introducerea acestui sistem de urmarire a vitezei medii este insa foarte
contestata in Europa in lipsa unei probe evidente"