Cum sa evitam camerele de pe DN1

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Cum sa evitam camerele de pe DN1

Mesajde XENON » Mar 25-Mar-2008 23:36

Desi am discutat cu multi oameni despre modul de functionare si posibilitatea evitarii lor, am gasit pe un forum un baiat destept (mai destept ca mine- da, este posibil :mrgreen: ) care a facut un mic rezumat pe tema asta. concluziile le tragem singuri. :)

"Pe DN1 se afla in total 21 camere.
Dintre ele doar 7 au posibilitatea de a amenda si fotografia pt viteza.
Aceste 7 au camere fixe la nivelul solului ( 1.5-2m ) activate de senzori din asfalt
Acesti sezori sunt pozitionati cam la 5-7m pe banda 1 , la inca 1-2 m pe banda 2
si la inca 1-2m pe banda 3 in fata camerei ( respectiv dupa ce treceti de ea )
Evident , pozele pt radar se fac doar cu numarul din spate al masinii
Singurul radar cu 3 benzi este la Metro Baneasa pe directia spre Bucuresti
Teoretic s-ar putea folosi si camerele de supraveghere pt a depista viteza de deplasare folosind metoda de frame by frame calibrata pe o portiune + autotracking insa metoda nu este legala din cauza erorilor mari . Exemplu de autotracking la :
http://193.226.118.238/ (a fost postat anterior)
Cele 7 camere cu radar sunt, in ordinea Buc - Brasov :
Metro Baneasa, Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic,
Sinaia inter. DN Targoviste

Camerele sunt de tip GTC-D (Gatso Traffic Camera- Digital)

http://www.gatsometer.com/index.php?p=5496
http://www.itctraffic.com/camera.htm ( partea cu loops )
http://www.tfhrc.gov/pubrds/septoct98/loop.htm
http://www.stvincent.ac.uk/Resources/Ph ... edcam.html

Pt neinitiati :
http://auto.howstuffworks.com/question234.htm
Senzorii sunt de tip DS2 (vezi link ) si au 2 bucle cu inductie magnetica pozitionate cam la 1-1.5m distanta intre ele
http://www.ukspeedcameras.co.uk/guide.htm#DS2
La trecerea unui vehicul fiecare senzor creeaza o semnatura magnetica unica pt fiecare categorie de autovehicule, vezi :
http://www.its.uci.edu/its/publications ... -01-15.pdf
Daca semnatura celor 2 senzori coincide se masoara defazarea semnaturii in timp pt aflarea vitezei , iar daca aceasta depaseste limita prestabilita se
activeaza camera
Cel mai interesant aspect gasit in aceste articole ( si care in mod cert nu a fost destinat
publicului larg ci mai degraba ar face parte din specificatiile tehnice ) este :
"An illegal measurement, caused by a vehicle changing lanes for example, is automatically ignored"
Adica aceste radare ar putea fi evitate trecand intre benzi, caz in care semnatura magnetica difera intre cei 2 senzori sau nu se incadreaza in specificatii, deci fiind ignorata ! ! !

Sau puteti proceda astfel :
http://www.speedcam.co.uk/gatso2.htm

Nici macar metoda camerelor de supraveghere cu bucla inductiva pt determinarea vitezei nu este neatacabila in Anglia de aceea camerele Gatso cu bucla inductiva de acolo au si proba visuala.
Se vopsesc pe asfalt in dreptul campului visual al camerei markeri la distante cunoscute dupa care se
fac doua poze succesive la interval de 0.5 sec a masinilor care au fost depistate de autotracking
sau de bucla inductiva.

http://www.stvincent.ac.uk/Resources/Ph ... dcam2.html
http://www.stvincent.ac.uk/Resources/Ph ... dcam3.html
Aceste poze cu time stamp sunt ceva mai greu de contestat ( mai ales la
diferente mari de viteza fata de limita legala ) dar nu imposibil , a se vedea mai jos :
http://www.safespeed.org.uk/notso.html
Acesta este un simplu cronometru care masoara timpul dintre cele 2 flashuri si care toretic trebuie sa
fie de fix 500ms si care din testele lor a avut totusi o abatere de pana la 25% adica 630ms ceea ce e
foarte mult dar dupa cum am spus la diferente mari de viteza fata de limita legala nu prea mai conteaza
Alt link util cu inexactitati ale legilor din Anglia, foarte similare cu cele din Romania ( FAQ ):
http://www.speed-trap.co.uk/Home/Menu1.htm
In Australia se foloseste si sistemul "Point-to-point"
"A multi camera system used for speed measurement over a pre-determined
distance (500m-100 km). The system not only improves safety but is
beneficial to the environment, making for a smoother,quieter and calmer
traffic flow.
At the start and the end a digital image is taken. This intelligent system
automatically compares these images by using the details of the vehicle,
which causes an extremely high matching percentage. The speed of the
vehicle is calculated by using time measurement."
http://www.madsophist.com/speedcameras.htm
http://www.parliament.vic.gov.au/sarc/2 ... lt1min.htm
Introducerea acestui sistem de urmarire a vitezei medii este insa foarte
contestata in Europa in lipsa unei probe evidente"

gabi.r
simpatizant
Mesaje: 37
Membru din: Mie 14-Feb-2007 15:10
Localitate: Ploiesti

Mesajde gabi.r » Mie 26-Mar-2008 04:43

SUPER articolul!
Unul din cele mai interesante pe care le-am vazut pe forum.
Asa sa tot citesti forumul...
BAFTA la toti Citroenistii !

Avatar utilizator
keos
pasionat
Mesaje: 181
Membru din: Joi 25-Mai-2006 17:24
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde keos » Mie 26-Mar-2008 21:50

Un articol interesant ca si studiu asupra posibilitatile camerelor si a senzorilor radar la noi in tara si in alte tari.

Dar cred ca cele mai importante sunt concluzii de evitare a camerelor, care ca un rezumat la articolul tau (care apreciez ca l-ai scris) este:
1. Sa ai masina murdara (mai ales numarul :)), dar ai grija ca daca te opreste trebuie sa vii cu o scuza viabila
2. Niste plastice care se pun pe numere (dar sunt foarte ilegale, vezi pct 1, cu mizeria :))
3. Mergi intre benzi
4. Schimbi de pe banda 2 pe banda 1 intre zonele de senzori (vei reduce viteza).
5. In dreptul camerei de filmat franezi pana la viteza legata, dupa care ii dai bataie (vei reduce viteza).
6. (pasta am vazut-o pe net in alte tari), te cobori cu un sprei de vopsit si vopsesti camera :P, dar iara reduci viteza

Acu cine vrea sa citeasca din ascuzisurile tehnologiei, pot sa va trimit cateva link-uri din zona mea de interes :P

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Mie 26-Mar-2008 22:08

desi nu am tangenta cu radarele in cauza, am inteles ca exista un anumit spray care il dai pe numarul de inmatriculare si, la poza, e totul alb in locul numarului
"If in doubt, flat out!"

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mie 26-Mar-2008 23:22

keos scrie:care apreciez ca l-ai scris

nu l-am scris eu, am precizat ca e preluat de pe alt forum :oops: .

@MBC: si sprayul e la fel de ilegal ca plasticele sau folia.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Joi 27-Mar-2008 07:53

doar ca spray-ul este mai greu depistabil de garcea-ul din romania
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7666
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 27-Mar-2008 10:44

stiam si eu faza cu cele 7 radare pe dn1, citisem mai demult pe 4tuning. problema este ca nu scapi de ele daca mergi printre benzi, trebuie schimbata banda exact la trecerea prin bucle, sau ma rog, nu schimbata definitiv banda, dar macar parasirea ei cu una dintre roti, iar lucrul asta este foarte greu. faza cea mai misto este ca acele dispozitive nu sunt omologate de catre metrologie decat pentru supravegherea traficului, dar nu si ca radare in baza carora sa se dea amenzi, deci, se pot contesta fara probleme.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 27-Mar-2008 10:56

keos scrie:Dar cred ca cele mai importante sunt concluzii de evitare a camerelor, care ca un rezumat la articolul tau (care apreciez ca l-ai scris) este:
1. Sa ai masina murdara (mai ales numarul :)), dar ai grija ca daca te opreste trebuie sa vii cu o scuza viabila


Faptul ca masina e inmatriculata in Bucuresti e de ajuns :lol:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 27-Mar-2008 11:36

eu cred ca decat sa ma chinuiesc sa fac slalom printre senzori, cel mai inteligent si mai simplu ar fi sa franam chiar in dreptul senzorului, cum fac si altii. cea mai importanta informatie din acel articol este ca masurarea vitezei nu o face camera (care se presupune ca te ia de departe si e mai greu de evitat), ci senzorul din asfalt, pe care (daca nu ai pe nimeni in spate si ai vazut camera prea tarziu) il poti fenta cu o frana sanatoasa. :wink:

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Joi 27-Mar-2008 11:59

Bai vitezomanilor ....puteti merge linistiti cu 80km/h ...... ce va trebuie mai mult ..... nu va inteleg .... de ce trebuie in localitate sa mergeti cu mai mult .... toti mergem cu viteza .... pe riscul nostru ..... eu ma bucur ca sunt atatea camere (radare) ...ca mult prea multi dintre noi se cred regii soselelor ..... :twisted:

Ce ma enerveaza sunt radarele mobile de alea imi este cel mai frica , eu mi-am pus pe mio camerele dupa DN1 si ma avertizeaza cand urmeaza o camera .....dar sincer mai bine nu gaseam asta ca acuma sunt sigur si alerg aiurea ..... :cry: cand pot merge cu 80km.h linistit (limita pe DN1 fiind de 70km/h +/- 10km/h )

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 27-Mar-2008 12:11

din ce am inteles eu de la cineva de la politie si care a fost detasat acolo o perioada, kiar daca faceti tot ce ati scris voi, franare la senzori, trecere de pe o banda pe alta, etc, softul de inregistrare se pare ca poate sa faca o socoteala simpla, orara, si care e cam asa:
-la o anumita ora ati fost in dreptul camerei x, iar la o alta ora ati fost in dreptul camerei y si intre ele sunt nu stiu cati km in localitati si nu stiu cati in afara...
cu un calcul simplu aritmetic se socoteste media si timpul minim in care ar trebui parcursa acea distanta....
nu stiu daca alde garcea fac sau nu asta, dar amicul asta al meu imi spunea ca erau mai multi garcea si unul doar scotea la imprimanta pozele si facea procese verbale...pt cei in situatia pe care am descris-o...
acum un an, am luat si eu amenda pe dn1, desi am franat ori de cate ori imi spunea gps-ul ca sunt cu cateva sute de metri inaintea cmerelor.... degeaba....

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 27-Mar-2008 12:12

in timpul zilei nu e nici o problema cu 80km/h, dar imi mai vine cateodata cheful vineri/sambata noaptea sa dau o tura pana in Sinaia, beau o cafeluta, mananc un papanas si ma intorc, si e cam greu sa o tii la 80km/h la 2:00AM :wink:.

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Joi 27-Mar-2008 12:19

Te inteleg perfect ca si eu fac asa ...dar din pacate .... nu e bine ce facem ...... ce ma deranjeaza ca milioanele alea care le-au investit in DN1 cu camerele lor de supraveghere faceau pe putin 50 km de autostrata Bucuresti - Brasov ...... care apropo ..... prea curand nu o sa fie gata ....

Oricum sa revenim la metode ....de combatere a camerelor :wink:

-ceea mai buna metoda este sa incetinesti la camere , nu ai cum sa le pacalesti , si folia dupa numar ....e periculoasa sunt echipaje si daca tu treci cu 200 km/h si vad ca nu se vede numarul trimite un echipaj dupa tine si tot te opreste ...... poti sa ai noroc si sa nu te observe si sa scapi ...dar scapi odata ...a doua oara nu mai ai norocul ala

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Joi 27-Mar-2008 13:50

clar, si e treaba de dosar penal. mai bine chiar fara carnet 3 luni decat cu dosar, nu?

tali_lucian
pasionat
Mesaje: 166
Membru din: Mar 20-Mar-2007 23:14
Localitate: BUCURESTI

Mesajde tali_lucian » Joi 27-Mar-2008 14:29

Salut,am statv de par.cu fixati de vb cu niste baieti de la parcarea unui hotel mare si aveau camere la intrarea in parcare cu care citeau nr de inmatriculare si la unele masini nr nu putea fi vazut,spuneau ca au dat pe placute cu fixativ de par,


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern