Pagina 1 din 3
Scris: Sâm 15-Mar-2008 14:47
de albuster
apropo, e AC nu climatronic
scuzele de rigoare dar nu duce lumea in eroare, la climatronic nu cred ca ai buton de AC
eu am xsara 1, AC si am exact acelasi bord ca al tau, exeptand computerul de bord
Scris: Sâm 15-Mar-2008 21:48
de alexd
corect este climatizare semi automata cu A/C . Climatronic poate fi si fara A/C. Termenul de climatronic este un nume comercial dat de concernul VW climatizarii automate. Sunt variante de climatronic cu actionare A/C impusa (manuala), in general cele ce echipeaza masini mai ieftine nu au aceasta posibilitate. Tot climatizare automata este si sistemul care nu are afisaj, dar are o rotita cu temperaturile marcate (BMW 7, BMW 5, Mercedes, Renault 25, Cit CX....si mai nou la Xantia, Xsara, polo, ibiza, fabia, octavia - sistem cunoscut comercial ca si climatic, tot nume pus de VW).
Cel mai bun? Cel manual! Va rezista de 5 ori mai mult ca o climatizare automata, iar eficinta este identica)
Scris: Dum 16-Mar-2008 05:37
de albuster
te contrazic, eficienta nu este aceeasi
nu compara te rog climatronicul cu climatizarea semiautomata, sau cum ii spui tu
pot sa pun gaj ce vrei, ca vara cu climtronic au o temperatura constanta in habitaclu, pe cand cu aceasta "climatizare semiautomata" o sa te chinui sa faci aceeasi temperatura, dar nu o sa reusesti niciodata.
acest lucru este testat
Scris: Dum 16-Mar-2008 09:20
de alexd
da....am testat si eu, ca pe Cordoba am climatronic si pe Ibiza am climatic. Climatronicul daca este in modul auto are marea calitate ca te vajaie vara la urechi de nu mai auzi casetofonul pana raceste, asa ca vrei nu vrei il pui tot pe manual

) . Climaticul pe viteza 1 raceste imediat. Acum cat de constanta e temperatura la fiecare nu stiu, important este ca nu transpiri cu nici unul. Depinde de gusturi, poate sunt multi care prefera un ecran luminat care arata niste sageti intr-o masinuta desenata alaturi de o ipotetica temperatura...
Scris: Dum 16-Mar-2008 11:47
de albuster
pai ideea e urmatoarea, eu am climatic, si vara trecuta la cat era de cald, nu reusea sa raceasca oricat de rece as fi reglat, pe cand la climatic iti ramane o temperatura constanta, ai setat-o la 10 grade, atat ai in masina, dar la climatic, ai setat la 10 grade numai ca nu reuseste sa raceasca.
Scris: Dum 16-Mar-2008 12:27
de mbc
puterea de racire este aceeasi si la climatronic, climatic, manual. De ce? pentru simplul fapt ca compresorul de aer cond este acelasi. e mai grau sa gasesti temperatura optima prin reglaje manuale, dar ai controlul total.
Scris: Dum 16-Mar-2008 12:32
de alexd
nu are nici o legatura, senzori de temp interioara au ambele modele...tine de eficienta particulara a sistemului. automatizarea nu este la cantitatea de racire/caldura emanata, ci la puterea ventilatorului, directia aerului si cantitatea de rece/cald admisa in habitaclu. se folosesc niste voleti electronici. la masinile mele de ex, caloriferul de caldura cat si vaporizatorul de A/C sunt identice, diferenta este modul de control...climatronicul nu este decat un modul de comanda, el nu poate raci sau incalzi mai tare decat poate fizic sistemul. sper sa intelegi principiul...
Scris: Dum 16-Mar-2008 22:11
de XENON
alexd scrie:Tot climatizare automata este si sistemul care nu are afisaj, dar are o rotita cu temperaturile marcate (BMW 7, BMW 5, Mercedes, Renault 25, Cit CX....si mai nou la Xantia, Xsara, polo, ibiza, fabia, octavia - sistem cunoscut comercial ca si climatic, tot nume pus de VW
din ce stiu eu nu prea e nici o legatura intre climatizarea automata de la Mercedes (care are niste butoane clasice, cu rotita, )dar mentine temp. din habitaclu exact asa cum e setata (rotitele respective sunt gradate din grad in grad) si Climaticul de la Volkswagen. la Climatic tempera indicata este cea aproximativa cu care iese aerul pe gurile de aerisire, dar fara posibilitatea de a fi mentinuta in habitaclu. (adica nu exista senzori de temperatura, nu e nimic automat, este un aer conditionat normal, manual, singura diferenta ca stii cu aproximatie cu ce temp. intra aerul in masina)
climatizarea automata de la Mercedes, BMW etc este identica ca principiu de functionare cu cea cu afisaj, total automata doar look-ul este clasic.

Scris: Mie 19-Mar-2008 20:30
de alexd
xenon...climaticul are senzor...unu' da' bun....trust me. Ceea ce zici tu , ca temperatura de pe buton este aprox cea debitata de gurile de ventilatie ar fi cam...nasol. Pt ca aproape de minim, butonul este notat cu 18, si daca cu A/C ar scoate 18 grade pe minim, ar fi cam fara A/C.
Scris: Joi 20-Mar-2008 00:24
de XENON
de ce ar fi FARA AC? din moment ce la clima automata minimul este 16, ti se pare ca intre 16 si 18 e o diferenta asa de mare?
Scris: Joi 20-Mar-2008 08:41
de DanT
dragul meu, daca vrei sa vezi care sunt conditiile astea de racire a unei incinte si ce implica transferul de energie termica, ele sunt tratate in manualul de fizica termodinamica si caldura in clasa a X-a.
ca sa poti ajunge la o temperatura ambientala a unei incinte de la 45-55 C la 22 C vei vedea de fapt ca are care trebuie sa intre in incinta ar trebui sa fie undeva intre 10-12 C judecand dupa debit si pentru a face fata si pierderilor.
masina nu este construita dintr-un invelis cvasi-adiabatic cum s-ar dori de fapt si cum poate fi cazul unei case bine facute, cam au pierderi la capitolul izolatie termica.
in concluzie, daca tu primesti in masina 22 C de la AC (ii putem spune frigider ca metoda de comanda este un detaliu ..

) vei avea probail in masina aprox 28-29 de grade Celsius.
sa stii ca nu intoteaduna metodele empirice sunt cele mai bune, insa ele pot confirma o teorie
Despre climatizarea auto
Scris: Joi 20-Mar-2008 14:58
de Dan Popa
'traiti dom' profesor!
Scris: Joi 20-Mar-2008 17:44
de DanT
Scris: Joi 20-Mar-2008 19:32
de mbc
lasa ca stim noi.. te dai mare ca le ai cu fizica. stai linistit, nu esti singurul

(care se da mare)

Scris: Joi 20-Mar-2008 20:26
de XENON
pana la urma am sunat un prieten bun care vinde VW la Porsche. e ca mine :P . climaticul e aer manual. dar, intr-adevar pe roata de reglaj e marcata temperatura pe care (teoretic) vrei sa o ai IN MASINA )(nu la iesire

). sistemul nu are nimic automat, senzori etc, diferenta dintre climatic si aerul manual fiind, citez, "vrajeala".
