Pagina 1 din 2

Classic Rally

Scris: Lun 02-Oct-2006 08:25
de jgr1001
"Memorialul Giurgiu 1904 – editia a VIII a

La 22 septembrie 1904 a fost organizat pe ruta Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti unul din primele raliuri automobilistice din Romania. Cursa a fost castigata de Printul George Valentin Bibescu, la bordul unui automobil Mercedes 40 HP, viteza medie realizata fiind
chiar si astazi una impresionanta (66 km/h). Aceasta competitie nu a avut nici amploarea nici notorietatea unei curse precum Gordon Bennett sau Mille Miglia insa ea a inscris Romania in randul primelor tari europene in care s-au organizat astfel de competitii.

An de an pasionatii de vehicule istorice reediteaza aceasta celebra cursa, ca un omagiu adus pionerilor automobilismului romanesc.

La editia din acest an a Raliului de Regularitate „Memorialul Giurgiu – 1904” – editia a VIII-a, in premiera in Romania, s-a inregistrat participarea unui automobil Rolls Royce 20/25 (1934) la un eveniment de gen.

Alaturi de acesta au fost prezente 24 de vehicule istorice intretinute cu pasiune si pricepere de un grup de entuziasti colectionari reuniti in cadrul RETROMOBIL CLUB ROMANIA."

Sursa: www.retromobil.ro

Am fost acolo si nu mi-a parut rau...Chevrolet Impala :wink: , Ford Mustang 8) ......si chiar Rolls Royce 20/25 1934 :!:

Scris: Lun 02-Oct-2006 08:33
de jgr1001
Poze:
ImagineImagineImagine
ImagineImagineImagine
ImagineImagineImagine

Scris: Lun 02-Oct-2006 08:38
de jgr1001
Ford Mustang:

ImagineImagineImagine
ImagineImagineImagine

Scris: Lun 02-Oct-2006 08:41
de jgr1001
Rolls Royce 20/25 1934:

ImagineImagineImagine
Imagine[url=http://img166.imageshack.us/my.php?http://img166.imageshack.us/img166/9094/imgp1430dv1.th.jpg[/img]http://img166.imageshack.us/my.php?http://img166.imageshack.us/img166/9094/imgp1430dv1.th.jpg[/img[/url]ImagineImagine
ImagineImagine

Scris: Lun 02-Oct-2006 09:29
de Adrian Musat
Dar chiar sunt frumoase. Merita vazute si admirate.

Scris: Lun 02-Oct-2006 09:36
de nicum
Pai nu ne-ai anuntat si pe noi INAINTE...

Scris: Lun 02-Oct-2006 09:49
de jgr1001
Nicu: Ia uite ce am scris eu la subiectul "Un clasic in viata"

jgr1001 scrie:
LE: sambata 30 sept, incepand cu ora 10:00 de la Parcul Carol (Fantana Zodiac) se va da startul intr-o noua editie, a raliului de regularitate "Memorialul Giurgiu 1904". Intalnirea participantilor va avea loc la ora 9:00, in intervalul premergator startului fiind programata o expozitie cu automobilele participante. (sursa Retromobil.ro)

Parca as merge... 8)...cine stie, poate apare din nou Tractionul...
Mai e cineva pasionat de vechituri ?


Dar...nu dispera :D ...pt ca:

"Sambata viitoare (7 octombtie) va cadea cortina peste sezonul competitional 2006. Incepand cu ora 9:00 pe circuitul AMCKART din Tunari este programat un eveniment in premiera „ RETROMOBIL Grand Prix „ care
isi propuna sa devina in timp un festival al cailor in cadrul caruia vehicule istorice din categoria sport sa se intreaca pe pista si intr-un raliu de regularitate. Fiecare participant va parcurge doua
manse de circuit, incercand sa obtina o diferenta cat mai mica intre acestea. Nu ratati RETROMOBIL Grand Prix, un eveniment care se anunta de exceptie, din cadrul caruia nu vor lipsi ROLLS ROYCE 20/25 (1934),
MORGAN +8 (1979), ALFA ROMEO GT (1969), FORD CAPRI (1970/71/72), FIAT RITMO 125 TC ABARTH (1980), OPEL REKORD 1900 (1968), AUTOBIANCHI 112 ABARTH (1977), ALFA ROMEO Alfeta GT (1979), LANCIA FULVIA 1.3 S (1971)."

Sursa: www.retromobil.ro

Deci: care mai merge ? 8)

Scris: Lun 02-Oct-2006 10:02
de nicum
...sorry, nu am percutat. As fi interesat sa merg la Tunari.

Scris: Mar 03-Oct-2006 12:19
de jgr1001
Sa mai zic una-alta despre Rolls, ca tot ma pasioneaza:

Motor - 6 in line, 3669 cmc. Putere, turatie, cuplu...nu stiu :(
Blocul motor din aluminiu :!:
Ambreiaj uscat, cutie de viteze cu 4 trepte din care 3 si 4 sincronizate
Servo frana :shock: ...in 1934...(ma intreb daca nu este totusi un dispozitiv de asistare al franelor mecanice)
Ampatament: 3.35 m (mai mare ca 'dricul' meu :D )

Pe volan sunt 3 "manetutze", astfel:

1) Throttle: closed / open - cred ca este o acceleratie de mana, sau ceva pt reglajul relantiului
2) Carburation: strong / weak - adica socul (ce-mi place cum suna: "Strong carburation" :) )
3) Advance: High / low - da, avea maneta de modificat avansul la aprindere, in functie de benzina cu care alimentai

Suspensia masinii este cu arcuri lamelare si un soi de dispozitive de amortizare, dar care nu seamana deloc cu un amortizor clasic :shock:
Mai avea o "retea de gresare" care mergea la tot ceea ce insemana articulatie, bucsa, bolt, etc

M-au impresionat si farurile care erau cat un capac de buda :lol:

Per ansamblu calitatea executiei si solutile tehnice folosite determina ca masina aia sa tina o viata (la propiu)

Nu am apucat sa vorbesc cu propietarul, dar sper ca sambata asta o sa am ocazia sa aflu mai multe

Scris: Mar 03-Oct-2006 13:17
de nicum
@jgr1001: ai dreptate: acum masinile sint pline de plastice si deja tind sa fie obiecte de unica folosinta. E o exagerare, evident, dar ati prins ideea.
Si la 2CV planetarele au gresoare.

Scris: Mar 03-Oct-2006 14:28
de jgr1001
Si eu apreciez fiabilitatea legendara de tip "old school" 8)

Dar pe mine ma intereseaza mai ales solutile tehnice adoptate de constructorii vremii, cand nu exista toata tehnologia de azi. Adica atunci cand nu prea aveai pe ce te baza (nu aveai dupa ce sa te inspiri), trebuia sa faci un lucru si sa iasa bine.
Spre exemplu, am aflat ca la un model de Opel de prin anii '20, stergatoarele de parbriz erau actionate de axul cu came. Asta inseamna ca pe masura ce ambalai motorul, stergatoarele mergeau mai repede :D

Si toate astea facute prin munca la planseta prin nenumarate incercari pana iese bine, pt ca nu aveai un computer care sa aibe AutoCAD, CATIA, etc, care sa faca el cam tot proiectul. Si nu aveai nici laboratoarele de testare de azi
In concluzie, sa construiesti o masina atunci era mult mai greu ca azi, chiar daca masinile erau mult mai putin complicate decat cele actuale

Tot din anii aia se trage si mitul superioritatii germane (ma refer la cea tehnica), pt ca nazistii au investit foarte mult in tehnologie si performantele se vedeau. Vezi sagetile argintii, care in anii '30 bateau 300 km/h.... :shock:

http://en.wikipedia.org/wiki/Silver_Arrows

Scris: Mar 03-Oct-2006 14:36
de DanT
wow ...
1934 si 1939!?!?!?!?
wow ...
oamenii astia au stiut pe ce sa dea banii ... ;-)

Scris: Mar 03-Oct-2006 14:42
de jgr1001
DanT scrie:oamenii astia au stiut pe ce sa dea banii ... ;-)


Dar au fost condusi de un caporal in loc de un general, ca altfel vorbeam toti nemteste. Si nici nu am fi condus Citroen :twisted:

Verstehen Sie, was ich meine ? :lol:

Scris: Mar 03-Oct-2006 14:51
de DanT
asta cam asa este ... :D :D :D :D

Scris: Joi 05-Oct-2006 14:35
de jgr1001
Dupa cum am scris mai sus, sambata 7 octombrie, se va desfasura pe circuitul AMCKART din Tunari, "Retromobil Grand Prix"

In linkul de mai jos, apare si o harta a zonei unde este plasat circuitul

http://www.motociclism.ro/forum/lofiver ... 28134.html

Eu voi fi acolo 8)