Problemele lui nicum
Scris: Joi 14-Sep-2006 22:39
Pentru ca amicul nicu a pus aici o serie de asa-zise probleme ale masinii mele, fac si eu ceva similar, adun cateva pagini cu problemele lui (doar cateva), pentru comparatie...Dau cu ghilimele. A, nu am date recente, am obosit sa citesc!
"Am unele mici probleme:
- intra destul de greu in a I-a (treptele 1 si 2 sint cu schepsis) - e vorba de eforul fizic.
- nu sta singura la relanti cind e motorul rece, iar daca o accelerez brusc moare (probabil inecata). Socul este automat si foarte probabil a fost umblat la el.
- stergatorul de parbriz se blocheaza cu un ciriit (foarte probabil de la releul electric) la capatul celalalt al cursei (pe partea soferului) in modul temporizator.
Cam care ar fi cauzele si cum se pot remedia?
Am facut citeva drumuri in wk asta. Am fost undeva, un drum de vreo 12 km (deci motorul a avut timp sa se incalzeasca). Am stat vreo 40 de minute, dar cind sa pornesc, martorul care arata ca s-a depasit temperatura la apa era aprins si nu mai vroia sa se stinga. Am oprit imediat motorul, am ridicat capota, dar nu era nimic suspect; am desfacut busonul de la vasul de expansiune (lipit de radiator), dar abia daca a facut un fis. Am pornit motorul si am mers inca aprox 10 km, unde am ajuns la destinatie, am lasat capota ridicata si am pus electroventilatorul pe direct ca sa racesc motorul (probabil ca nu era cazul).
Am stat vreo 2 ore si ceva si cind am pornit martorul tot aprins era, desi motorul era rece.
Astazi de dimeata am scos firele de la senzorii de pe chiulasa (2), am urmarit traseul firului si am deconectat alte mufe, degeaba: martorul raminea aprins. In cele din urma, am scos tot bordul (de tip PRN), pentru ca tot vroiam sa-l scot pentru ca afara de vitezometru nu-mi lumineaza nici o lumina de fundal. Cu ocazia asta am ajuns la concluzia ca trebuie sa cumpar vreo 10 beculete cu tot cu soclu (sper ca cel de la care am luat masina nu le-a scos ca sa ascunda niste probleme; oricum martorii esentiali chiar functioneaza, dar altii mai putin importanti, cum ar fi martorul de soc, etc. nu merg pentru ca nu exista)
Eu suspectez niste probleme cu traseul electric, care face vreun scurt pe undeva, pentru ca atunci cind apas butonul de testare a martorilor, se aprinde si martorul meu, dar cu o intensitate luminoasa un pic mai mare.
Nu cred ca e vreo dioda strapunsa la bord, pentru ca ar mai fi trebuit sa se aprinda inca un martor, ceea ce nu e cazul (ideea e ca in cazul unei diode strapunse, atunci cind se aprinde o dioda se mai aprinde inca un martor eronat - e vorba de un bord PRN, inca o data). Inca o data nu e cazul meu: se aprinde doar acest martor, eronat in mod evident.
Ce sa fie, ce sa fie?...
Destul de rar si se pare ca atunci cind masina sta mai mult timp (aprox o saptamina), la pornirea motorului partea din fata a masinii se ridica dupa minute bune. Partea din spate se ridica practic imediat. O data am lasat-o sa vad cind are de gind sa se ridice si a durat citeva minute pina s-a ridicat. Ieri n-am mai avut rabdare si am ridicat-o folosind maneta pentru setarea garzii la sol (am ridicat-o la nivelul 3).
O alta observatie, desi nu stiu cita legatura are: de regula, in stationare, masina se "scufunda" greu (cel putin partea din fata). Se pare ca atunci cind masina se scufunda repede (intr-o noapte) la urmatoarea pornire partea din fata are sanse destul de mari sa se ridice mai greu...
Partea din spate a masinii nu are nici o problema, iar o data masina ridicata, nu mai sint alte probleme.
Ce sa fie, ce sa fie?...
Ieri am reusit sa gasesc timp sa umblu pe la masina si chiar sa rezolv problema. Buba era intr-adevar de la acel "releu". Am folosit ghilimelele pentru ca piesa respectiva nu semana cu un releu de semnalizare, spre exemplu, ci era o capsula cilindrica de aluminiu, cu 3 picioare (+,- si L). Ideea e ca am eliminat piesa si am legat firele direct, in acest fel eliminind flash-ul de la bec. Nu am reusit sa inteleg cum functioneaza piesa respectiva care parea "rock solid" si o componenta care moare o data cu masina (un mic bobinaj de citeva spire care trebuia sa alimenteze sau nu becul; dar nu am priceput cum se facea flash-ul). Oricum acum bordul se lumineaza altfel, asa ca a meritat sa-l dau jos. Probabil piesa respectiva a fost avariata de un supracurent, pentru ca am gasit si o siguranta arsa (avea pe ea luminile de mars-arrier si casetofonul). Singurul lucru care nu merge acum la bord sint martorii de usi deschise.
Am probleme cu alternatorul de la masina: supraincarca bateria (aprox 16V). Se pare ca releul (regulatorul) si-a cam trait traiul. Nu stiu ce tip e alternatorul (nu mai scrie nimic pe el), in orice caz nu e Paris Rhone (nu e cel din manualul de service). Alternatorul e de tip totul inauntru (puntea de diode si regulatorul sint la fund (partea opusa elicei). Am fost la vreo 2 magazine si mi s-au facut niste cotatii de pret intre 700.000 si 2 milioane (pentru punte si regulator). Inca nu am desfacut alternatorul, asa ca nu stiu daca componentele cu pricina pot fi achizitionate si separat.
Masina e un BX 16 RS din '84.
Astept sugestii... sau alte informatii care ma pot ajuta sa nu dau in faliment.
Simbata am procedat la ungerea cu vaselina siliconica a cilindrilor suspensie fata (cei ce au fost la intilnirea de duminica stiu despre ce e vorba). Operatiunea este extrem de simpla, nu e nimic complicat.
Problema a aparut datorita faptului ca am inaltat masina la max si am bracat maxim stinga volanul, a pleznit un furtun de retur de la suspensie dreapta (si nu de la frina cum am crezut eu initial): a fost intins pina s-a rupt.
Am pierdut putin ulei (dar nu se aprinde nimic pe bord), iar un baietas mi-a refacut traseul cu un stut de cupru si 2 coliere. Din cite m-am uitat eu se pare ca furtunele cu pricina (in numar de 2 lipite, dintre care mie mi-a pleznit unul) sint dintr-o bucata si trebuie inlocuite ca atare, operatiune ce pare a fi destul de greu de executat (umblat la cilindru, cu tot ce inseamna asta). Omul meu m-a asigurat ca reparatia tine (si nu avea interes sa ma minta), dar pe mine ma intereseaza sa stiu daca pot schimba furtunul respectiv (si altele care sint destul de imbatrinite). Eu am banuiala ca la furtunul respectiv a mai fost umblat la un moment dat pentru ca dupa ce a plesnit, ruptura era de peste 2 cm. Inutil de precizat ca n-am avut tupeul sa ridic masina la maxim si sa brachez maxim dreapta ca sa vad daca plezneste si in stinga (in caz ca are vreo relevanta)...
Intrebari:
- cit de grav e? (acum nu mai pierd ulei si pot circula cu masina, omul meu m-a asigurat ca reparatia tine chiar mai mult decit masina)
- ma intereseaza o reparatie ca la carte, pentru ca furtunele respective sint destul de imbatrinite. Cum se poate face/unde si cam cit costa?
PS: Atentie sa nu faceti si voi la fel ca mine!!!
Tb sa schimb cureaua si rola intinzatoare la BX-ul meu. WLD (Catalin) mi-a recomandat Gates, dar dupa 1000 de km cureaua lui s-a intins si a necesitat retensionare.
Asadar astept success/horror stories referitoare la subiect.
Dupa cum bine stiti masina mea are instalatie de gaz montata in urma cu 5000 de km. Catalin (WLD) a descoperit un posibil viciu de montare a instalatiei, si anume, dupa pompa de benzina (mecanica), urmeaza supapa electromagnetica care este deschisa doar in timpul alimentarii cu benzina. In momentul in care masina merge pe gaz sau e la punctul intermediar (carburatie, deh) pompa de benzina lucreaza in continuare (pentru ca e mecanica), dar supapa inchide furtunul. In mod normal pina acum membrana pompei ar fi trebuit sa cedeze, totusi nu a facut-o.
Mi-ar trebui un T-eu (sau doua) de tipul celui care a fost o data la Dacia 1300 sau orice altceva cu diametrul de 4-5 mm, ca sa incapa pe furtun. Are cineva asa ceva acasa si nu ii mai trebuie sau poate stiti un loc de unde as putea sa cumpar?
Nu in ultimul rind stiti vreun service/atelier/meserias pentru instalatii de gaz (Zavolli in cazul meu)?
Si eu am contact de dacie (nova). Nu am insa functia de blocare volan, care este insa realizata printr-un antifurt de volan. Intr-adevar butucul e mai lung, insa nu as putea sa spun ce anume s-a modificat exact, pentru ca asa am cumparat masina. O alta functie care lipseste, este aceea ca la citeva secunde dupa pornirea motorului, inchiderea centralizata nu este activata si trebuie sa blochez eu usile daca vreau. Evident nici deblocarea automata a usilor la oprirea motorului nu functioneaza (in caz ca functiile astea au functionat vreodata).
Lali, am sa te rog sa urmaresti daca se incalzeste butucul tau. La mine am aceasta impresie ca se incalzeste un pic butucul.
Salut!
Am fost simbata la Ploiesti la Cristi Stan si am incarcat toate sferele, am inlocuit lichidul de curatare (hydraurincage) cu LHM si evident, am aerisit frinele.
Principalele motive pentru care am batut > 100km erau legate de sfera centrala (despre care eu credeam ca e descarcata) si de sferele din fata (masina era rigida pe fata) . Acum toate sferele sint ok, dar masina tacane tot la 8s, asa cum tacanea si inainte. Doar tinuta de drum s-a imbunatatit.
Am vorbit cu Catalin (WLD) si se pare ca pot fi 2 cauze: fie din dozatorul de frina, fie din disjunctor. Personal nu cred ca e din dozator, pentru ca masina sta foarte bine pe roti dupa ce opresc motorul (dupa 36 de ore, spatele nu se scufundase complet, iar fata probabil ca insesizabil), frineaza foarte bine (efectul de frinare e progresiv, pe masura ce apas pedala si nu se aude fisit decit putin si nu totdeauna). N-am apucat sa ma uit pe la retur
in rezervorul de LHM sa vad daca vine ulei pe undeva.
Totusi tacanitul la 8s pare sa arate ca masina pierde presiune pe undeva. Cam care ar fi cauzele unui tacanit des?
O ciudatenie: acum ceva vreme, cind inca aveam lichidul de curatare in instalatie, am curatat filtrele din rezervorul hidraulic si am filtrat uleiul de curatare. Dupa operatia de spalare si filtrare (fara aerisit de frine), masina tacanea la 1m si 45s, dar i-a trecut repede.
Ieri se pare ca a fost o zi nu prea fasta ca sa fim blinzi in explicatie. Pe mine m-a lasat capacul de la delcou (ruptor-distribuitor) pe Calea Victoriei. Inutil de precizat ca nu sarea nimeni sa ma ajute, ba unii claxonau nervosi. Am avut noroc cu un agent in civil care supraveghea zona pentru ca urma sa treaca o coloana oficiala. El m-a ajutat sa scot masina din intersectie. Apoi a venit Catalin si m-a ajutat sa pornesc masina. Am reusit sa ajung la dentist si am parcat masina strategic, la intrarea in Pasajul Marasesti. Am reusit sa plec, dar la iesirea din pasaj, iar a murit motorul, am mai apucat sa virez la stinga si dupa asta game over. Au venit doi baieti de la bloc si i-au dat de cap si am reusit sa ajung acasa pe rotile masinii.
Nici o clipa n-am dat vina pe masina, doar pe mine eventual, pentru ca nu am verificat piesa respectiva niciodata.
Din cauza asta ti-am spus sa nu decuplezi frina de mina: masinile fiind cu servo-frina, in momentul in care se opreste motorul, mai ai eventual citeva pedale, dupa care frina de mina e singura ta modalitate de a opri.
Salut!
Weekendul trecut am fost la tara sa imi pregatesc citromobilul pentru iarna. Am constatat ca mansoanele care protejeaza cilindrii de la suspensia spate sint cam crapati (dar inca nu s-au rupt de tot). Cunoasteti vreun adeziv care sa ma ajute sa lipesc crapaturile? Evident adezivul trebuie sa fie elastic...
"Am unele mici probleme:
- intra destul de greu in a I-a (treptele 1 si 2 sint cu schepsis) - e vorba de eforul fizic.
- nu sta singura la relanti cind e motorul rece, iar daca o accelerez brusc moare (probabil inecata). Socul este automat si foarte probabil a fost umblat la el.
- stergatorul de parbriz se blocheaza cu un ciriit (foarte probabil de la releul electric) la capatul celalalt al cursei (pe partea soferului) in modul temporizator.
Cam care ar fi cauzele si cum se pot remedia?
Am facut citeva drumuri in wk asta. Am fost undeva, un drum de vreo 12 km (deci motorul a avut timp sa se incalzeasca). Am stat vreo 40 de minute, dar cind sa pornesc, martorul care arata ca s-a depasit temperatura la apa era aprins si nu mai vroia sa se stinga. Am oprit imediat motorul, am ridicat capota, dar nu era nimic suspect; am desfacut busonul de la vasul de expansiune (lipit de radiator), dar abia daca a facut un fis. Am pornit motorul si am mers inca aprox 10 km, unde am ajuns la destinatie, am lasat capota ridicata si am pus electroventilatorul pe direct ca sa racesc motorul (probabil ca nu era cazul).
Am stat vreo 2 ore si ceva si cind am pornit martorul tot aprins era, desi motorul era rece.
Astazi de dimeata am scos firele de la senzorii de pe chiulasa (2), am urmarit traseul firului si am deconectat alte mufe, degeaba: martorul raminea aprins. In cele din urma, am scos tot bordul (de tip PRN), pentru ca tot vroiam sa-l scot pentru ca afara de vitezometru nu-mi lumineaza nici o lumina de fundal. Cu ocazia asta am ajuns la concluzia ca trebuie sa cumpar vreo 10 beculete cu tot cu soclu (sper ca cel de la care am luat masina nu le-a scos ca sa ascunda niste probleme; oricum martorii esentiali chiar functioneaza, dar altii mai putin importanti, cum ar fi martorul de soc, etc. nu merg pentru ca nu exista)
Eu suspectez niste probleme cu traseul electric, care face vreun scurt pe undeva, pentru ca atunci cind apas butonul de testare a martorilor, se aprinde si martorul meu, dar cu o intensitate luminoasa un pic mai mare.
Nu cred ca e vreo dioda strapunsa la bord, pentru ca ar mai fi trebuit sa se aprinda inca un martor, ceea ce nu e cazul (ideea e ca in cazul unei diode strapunse, atunci cind se aprinde o dioda se mai aprinde inca un martor eronat - e vorba de un bord PRN, inca o data). Inca o data nu e cazul meu: se aprinde doar acest martor, eronat in mod evident.
Ce sa fie, ce sa fie?...
Destul de rar si se pare ca atunci cind masina sta mai mult timp (aprox o saptamina), la pornirea motorului partea din fata a masinii se ridica dupa minute bune. Partea din spate se ridica practic imediat. O data am lasat-o sa vad cind are de gind sa se ridice si a durat citeva minute pina s-a ridicat. Ieri n-am mai avut rabdare si am ridicat-o folosind maneta pentru setarea garzii la sol (am ridicat-o la nivelul 3).
O alta observatie, desi nu stiu cita legatura are: de regula, in stationare, masina se "scufunda" greu (cel putin partea din fata). Se pare ca atunci cind masina se scufunda repede (intr-o noapte) la urmatoarea pornire partea din fata are sanse destul de mari sa se ridice mai greu...
Partea din spate a masinii nu are nici o problema, iar o data masina ridicata, nu mai sint alte probleme.
Ce sa fie, ce sa fie?...
Ieri am reusit sa gasesc timp sa umblu pe la masina si chiar sa rezolv problema. Buba era intr-adevar de la acel "releu". Am folosit ghilimelele pentru ca piesa respectiva nu semana cu un releu de semnalizare, spre exemplu, ci era o capsula cilindrica de aluminiu, cu 3 picioare (+,- si L). Ideea e ca am eliminat piesa si am legat firele direct, in acest fel eliminind flash-ul de la bec. Nu am reusit sa inteleg cum functioneaza piesa respectiva care parea "rock solid" si o componenta care moare o data cu masina (un mic bobinaj de citeva spire care trebuia sa alimenteze sau nu becul; dar nu am priceput cum se facea flash-ul). Oricum acum bordul se lumineaza altfel, asa ca a meritat sa-l dau jos. Probabil piesa respectiva a fost avariata de un supracurent, pentru ca am gasit si o siguranta arsa (avea pe ea luminile de mars-arrier si casetofonul). Singurul lucru care nu merge acum la bord sint martorii de usi deschise.
Am probleme cu alternatorul de la masina: supraincarca bateria (aprox 16V). Se pare ca releul (regulatorul) si-a cam trait traiul. Nu stiu ce tip e alternatorul (nu mai scrie nimic pe el), in orice caz nu e Paris Rhone (nu e cel din manualul de service). Alternatorul e de tip totul inauntru (puntea de diode si regulatorul sint la fund (partea opusa elicei). Am fost la vreo 2 magazine si mi s-au facut niste cotatii de pret intre 700.000 si 2 milioane (pentru punte si regulator). Inca nu am desfacut alternatorul, asa ca nu stiu daca componentele cu pricina pot fi achizitionate si separat.
Masina e un BX 16 RS din '84.
Astept sugestii... sau alte informatii care ma pot ajuta sa nu dau in faliment.
Simbata am procedat la ungerea cu vaselina siliconica a cilindrilor suspensie fata (cei ce au fost la intilnirea de duminica stiu despre ce e vorba). Operatiunea este extrem de simpla, nu e nimic complicat.
Problema a aparut datorita faptului ca am inaltat masina la max si am bracat maxim stinga volanul, a pleznit un furtun de retur de la suspensie dreapta (si nu de la frina cum am crezut eu initial): a fost intins pina s-a rupt.
Am pierdut putin ulei (dar nu se aprinde nimic pe bord), iar un baietas mi-a refacut traseul cu un stut de cupru si 2 coliere. Din cite m-am uitat eu se pare ca furtunele cu pricina (in numar de 2 lipite, dintre care mie mi-a pleznit unul) sint dintr-o bucata si trebuie inlocuite ca atare, operatiune ce pare a fi destul de greu de executat (umblat la cilindru, cu tot ce inseamna asta). Omul meu m-a asigurat ca reparatia tine (si nu avea interes sa ma minta), dar pe mine ma intereseaza sa stiu daca pot schimba furtunul respectiv (si altele care sint destul de imbatrinite). Eu am banuiala ca la furtunul respectiv a mai fost umblat la un moment dat pentru ca dupa ce a plesnit, ruptura era de peste 2 cm. Inutil de precizat ca n-am avut tupeul sa ridic masina la maxim si sa brachez maxim dreapta ca sa vad daca plezneste si in stinga (in caz ca are vreo relevanta)...
Intrebari:
- cit de grav e? (acum nu mai pierd ulei si pot circula cu masina, omul meu m-a asigurat ca reparatia tine chiar mai mult decit masina)
- ma intereseaza o reparatie ca la carte, pentru ca furtunele respective sint destul de imbatrinite. Cum se poate face/unde si cam cit costa?
PS: Atentie sa nu faceti si voi la fel ca mine!!!
Tb sa schimb cureaua si rola intinzatoare la BX-ul meu. WLD (Catalin) mi-a recomandat Gates, dar dupa 1000 de km cureaua lui s-a intins si a necesitat retensionare.
Asadar astept success/horror stories referitoare la subiect.
Dupa cum bine stiti masina mea are instalatie de gaz montata in urma cu 5000 de km. Catalin (WLD) a descoperit un posibil viciu de montare a instalatiei, si anume, dupa pompa de benzina (mecanica), urmeaza supapa electromagnetica care este deschisa doar in timpul alimentarii cu benzina. In momentul in care masina merge pe gaz sau e la punctul intermediar (carburatie, deh) pompa de benzina lucreaza in continuare (pentru ca e mecanica), dar supapa inchide furtunul. In mod normal pina acum membrana pompei ar fi trebuit sa cedeze, totusi nu a facut-o.
Mi-ar trebui un T-eu (sau doua) de tipul celui care a fost o data la Dacia 1300 sau orice altceva cu diametrul de 4-5 mm, ca sa incapa pe furtun. Are cineva asa ceva acasa si nu ii mai trebuie sau poate stiti un loc de unde as putea sa cumpar?
Nu in ultimul rind stiti vreun service/atelier/meserias pentru instalatii de gaz (Zavolli in cazul meu)?
Si eu am contact de dacie (nova). Nu am insa functia de blocare volan, care este insa realizata printr-un antifurt de volan. Intr-adevar butucul e mai lung, insa nu as putea sa spun ce anume s-a modificat exact, pentru ca asa am cumparat masina. O alta functie care lipseste, este aceea ca la citeva secunde dupa pornirea motorului, inchiderea centralizata nu este activata si trebuie sa blochez eu usile daca vreau. Evident nici deblocarea automata a usilor la oprirea motorului nu functioneaza (in caz ca functiile astea au functionat vreodata).
Lali, am sa te rog sa urmaresti daca se incalzeste butucul tau. La mine am aceasta impresie ca se incalzeste un pic butucul.
Salut!
Am fost simbata la Ploiesti la Cristi Stan si am incarcat toate sferele, am inlocuit lichidul de curatare (hydraurincage) cu LHM si evident, am aerisit frinele.
Principalele motive pentru care am batut > 100km erau legate de sfera centrala (despre care eu credeam ca e descarcata) si de sferele din fata (masina era rigida pe fata) . Acum toate sferele sint ok, dar masina tacane tot la 8s, asa cum tacanea si inainte. Doar tinuta de drum s-a imbunatatit.
Am vorbit cu Catalin (WLD) si se pare ca pot fi 2 cauze: fie din dozatorul de frina, fie din disjunctor. Personal nu cred ca e din dozator, pentru ca masina sta foarte bine pe roti dupa ce opresc motorul (dupa 36 de ore, spatele nu se scufundase complet, iar fata probabil ca insesizabil), frineaza foarte bine (efectul de frinare e progresiv, pe masura ce apas pedala si nu se aude fisit decit putin si nu totdeauna). N-am apucat sa ma uit pe la retur
in rezervorul de LHM sa vad daca vine ulei pe undeva.
Totusi tacanitul la 8s pare sa arate ca masina pierde presiune pe undeva. Cam care ar fi cauzele unui tacanit des?
O ciudatenie: acum ceva vreme, cind inca aveam lichidul de curatare in instalatie, am curatat filtrele din rezervorul hidraulic si am filtrat uleiul de curatare. Dupa operatia de spalare si filtrare (fara aerisit de frine), masina tacanea la 1m si 45s, dar i-a trecut repede.
Ieri se pare ca a fost o zi nu prea fasta ca sa fim blinzi in explicatie. Pe mine m-a lasat capacul de la delcou (ruptor-distribuitor) pe Calea Victoriei. Inutil de precizat ca nu sarea nimeni sa ma ajute, ba unii claxonau nervosi. Am avut noroc cu un agent in civil care supraveghea zona pentru ca urma sa treaca o coloana oficiala. El m-a ajutat sa scot masina din intersectie. Apoi a venit Catalin si m-a ajutat sa pornesc masina. Am reusit sa ajung la dentist si am parcat masina strategic, la intrarea in Pasajul Marasesti. Am reusit sa plec, dar la iesirea din pasaj, iar a murit motorul, am mai apucat sa virez la stinga si dupa asta game over. Au venit doi baieti de la bloc si i-au dat de cap si am reusit sa ajung acasa pe rotile masinii.
Nici o clipa n-am dat vina pe masina, doar pe mine eventual, pentru ca nu am verificat piesa respectiva niciodata.
Din cauza asta ti-am spus sa nu decuplezi frina de mina: masinile fiind cu servo-frina, in momentul in care se opreste motorul, mai ai eventual citeva pedale, dupa care frina de mina e singura ta modalitate de a opri.
Salut!
Weekendul trecut am fost la tara sa imi pregatesc citromobilul pentru iarna. Am constatat ca mansoanele care protejeaza cilindrii de la suspensia spate sint cam crapati (dar inca nu s-au rupt de tot). Cunoasteti vreun adeziv care sa ma ajute sa lipesc crapaturile? Evident adezivul trebuie sa fie elastic...