Pagina 1 din 3

liberalizare in 2007?

Scris: Mie 30-Noi-2005 17:50
de paco
Credeti ca din 2007 vom avea masini SH mai ieftine din Vest?
Am citit chiar acum un articol pe tema asta, in care se discuta impactul acestui eveniment asupra pietei auto si nimeni nu punea la indoiala sporirea importurilor de SH. Problema era cu cat vor afecta acestea vanzarile de masini noi.
Voi ce parere aveti?

w

Scris: Mie 30-Noi-2005 17:55
de Teo-Onesti
Sa dea Domnul sa fie asa!Insa eu cred(si am mai si auzit ceva),ca,pentru fraierul de roman,vor fi impuse (din nou!) niste conditii de kko si NU vom putea aduce si inmatricula(asa cum se face peste tot in UE)orice masina vrem!

Scris: Mie 30-Noi-2005 17:58
de tartorul
in Cehia vanzarile de masini noi au scazut cu 60% in primul an, iar in anii urmatori trendul de scadere s-a mentinut.

Scris: Mie 30-Noi-2005 23:54
de Matrixu
In mod sigur vor exista conditii suplimentare, cel putin la inceput.

liberalizare in 2007

Scris: Joi 01-Dec-2005 10:19
de Dan Popa
Si acum legile din UE prevaleaza legile noastre. Mi se pare ca este prevazut si in Constitutie.

Scris: Joi 01-Dec-2005 11:49
de nicum
Conform acordului de libera circulatie sau ceva de genul asta, dupa ce vom intra in UE se vor putea inmatricula masini fara restrictii gen euroX. O sa fie ca si cum masinile sint inmatriculate in alt judet.
Dar cu siguranta baietii vor inventa ceva restrictii fiscale sau altele. Renault va fi foarte ofuscat, dupa cite spagi a dat sa beneficieze de facilitati cu totul speciale.

Scris: Joi 01-Dec-2005 11:58
de jgr1001
Am citit un articol pe undeva, cum ca APIA (asociatia producatorilor interni de automobile), ar pregati un proiect prin care o sa apara ceva restrictii la importul de masini :( :( :evil:

Scris: Joi 01-Dec-2005 12:11
de paga
APIA= Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Scris: Joi 01-Dec-2005 12:27
de paga
link catre un articol scris pe aceasta tema aici

Scris: Joi 01-Dec-2005 12:42
de Arise
Saracii polonezi. :)

t

Scris: Joi 01-Dec-2005 14:14
de Teo-Onesti
paga scrie:link catre un articol scris pe aceasta tema aici

Cam ce scrie acolo,e un punct de vedere al producatorilor de automobile si al finantatorilor nostri,care se tem ca romanii isi vor achizitiona(in sfarsit) masini,dupa puterea lor de cumparare(adica ieftine),iar ei vor intra(inevitabil)intr-o curba accentuat descendenta din pdv al incasarilor.
Mi se pare absolut corect ca sa se liberalizeze si la noi piata exact ca in Polnia,si asta pentru ca trebuie vizat in primul rand buzunarul cetateanului si nu cel al marilor afaceristi! Iar masinile "vechi" din UE,daca circula la noi sau la ei,produc aceeasi poluare,nu-i asa?Adica de ce am fi noi mai drastici,din punctul de vedere al normelor de poluare,decat nemtii sau francezii sau italienii..etc..?Avem o economie asa de performanta si un nivel asa de ridicat de trai ca sa ne permitem toti masini noi?Oare nu e de-ajuns cat s-au marit preturile la carburanti,taxele auto,impozitele etc...?!?Avem o tara f. bogata,dar cu peste 95% populatie intr-o situatie mizera,iar restul de 5% care traiesc in palate(la noi primeaza hotii !!!).Sa ne lase sa ne aducem masinile pe care ni le permitem sa le cumparam si care sunt acceptate in circulatie de toate tarile dezvoltate ale Europei !!!Cred ca e suficient daca se impune ca acestea sa se afle in stare de functionare perfecta pentru a fi inmatriculate!Impunerea normelor euro3 sau euro4 la noi a fost doar un PRETEXT pentru a-i ingrasa(cu bani)pe cativa mari hoti din tara asta(vezi Tariceanu,chiar si Tiriac a profitat f. mult de asta,etc..) si NU "GRIJA" deosebita pentru aerul pe care il respiram.Hai sa fim seriosi,daca era asa(daca se dorea sa avem un aer curat de respirat)s-ar fi dat si o lege prin care toate "cazanele" astea vechi romanesti care inca ne pun in pericol viata(in adevaratul sens al cuvantului) pe soselele patriei in fiecare zi(Dacia pana in 2000,Aro,Wartburg,Raba,autobuze vechi incredibil de poluante,etc,etc,etc...) AR FI FOST RETRASE treptat din circulatie.Ia spuneti-mi voi,nu simtiti o mare indignare cand treceti pe langa o masina care va obtureaza vederea cu un nor de fum de la esapament,stiind ca si voi si respectivul platiti aceleasi taxe pt. a putea circula???Pai daca e sa fie euro 3 sau euro 4,sa fie pt toata lumea,nu numai atunci cand vrei sa inmatriculezi o masina.Asadar..ilegalitati si furturi cu acte in regula!...Cred ca ati inteles cam ce vreau sa zic...Bravo Polonia!

Scris: Joi 01-Dec-2005 15:00
de Arise
Opiniile sunt impartite.
Tind sa dau dreptate ambelor parti.

Unul din punctele de vedere a fost fixat de catre Teo-Onesti, asa ca nu am sa il repet in varianta mea.

Dar, din celalalt punct de vedere...
Cred ca pe plan psihologic se vor accentua anumite chestii.
Ideea de baza este sa evoluam, sa tindem catre ceva mai bun, etc. Desigur, treaba asta cere anumite sacrificii, dar daca vrei ceva mai bun, trebui sa platesti.
Alt lucru rau este efectul de turma: daca toti vecinii mei isi cumpara masini SH, eu de ce sa cumpar una noua? Sa mi-o ciocneasca ei fara regrete prin parcare? Si uite asa, pentru a nu suferi, nu imi voi lua o masina noua ci una veche, ca sa nu imi para rau pentru ea.

Am o masina noua si vin acasa. Si nu gasesc loc de parcare. In fata blocului dorm de cativa ani de zile (numai la scara mea) 3 masini vechi stricate. Nimeni nu le misca de acolo. Imi este frica sa parchez pe trotuar, pentru ca este posibil sa vina o masina mare si sa mi-o loveasca. In timp ce eu cu masina noua ma duc la dracu in praznic sa gasesc un loc ferit de parcare, pe vecinii mei ii doare in paispe.

O masina noua are pretentii. Cum ar fi o sosea adevarata, fara gropi. Daca exista masini noi, atunci vor fi si sosele noi! Altfel, ce rost ar avea sa repare sosele vechi, atata timp cat masinile vechi merg binemersi?
Eu cred ca una dintre cele mai mari probleme ale Romaniei in dezvoltarea economica o constituie lipsa unei infrastructuri rutiere puse la punct. Cred ca asta este si un motiv pentru care ne evita investitorii straini!

Piata de masini nu va suferi modificari. Masinile se vor vinde, indiferent ca sunt noi sau ca sunt SH. Se vor schimba doar cei care se vor imbogati. Daca va fi intrarea libera, se vor imbogati cei care aduc masini SH. Daca se vor pune restrictii, se vor imbogati cei care aduc masini noi.

P.S. Cred ca masini sunt prea multe in Romania. Nu vreau mai multe masini. Imi ajunge de cat timp pierd prin ambuteiaje auto pe drumul de acasa la servici.
Cu ce m-ar incalzi pe mine daca ar aparea si mai multe masini SH in fata mea pe drumul de acasa la servici? Nu zic ca daca in locul masinilor SH ar fi unele noi mi-ar fi mai cald, dar macar mai clatesc si io ochiu si vad cu ce masini se mai dau conationalii mei.

Pe scurt: O masina noua creeaza pretentii. Una veche nu.

e

Scris: Joi 01-Dec-2005 16:52
de Teo-Onesti
Nu inteleg de ce pt o masina ceva mai veche nu e nevoie sa fie drumuri bune!...In sfarsit...
Referitor la faptul ca:"cu ce te incalzeste pe tine daca vecinii isi aduc masini sh"-nu se pune problema in felul asta.E vorba ca majoritaea celor cu masini vechi autohtone si chiar straine aflate intr-o stare jalnica(care de altfel ne polueaza zi de zi),si-ar cumpara masini din '96-'97-'99 care acum nu pot fi inmatriculate la noi,si care ar face ca cele f.vechi si rele sa dispara.De ce Republica Moldova sta mult mai bine la varsta medie a parcului auto decat noi?Pentru ca la ei se inmatriculeaza orice!Dceat sa dea cineva 100 milioane pe o dacie di 97-99,mai bine isi ia cu banii astia un golf3 din 96',nu?Sau un renault laguna,sau un citroen xara ( :lol: )din 96-97..etc...ia uita-te aici http://eng.autoscout24.com/home/index/l ... ion=Search
Astea sunt masini rele?Exemplele pot continua la nesfarsit...

r

Scris: Joi 01-Dec-2005 17:08
de Teo-Onesti
Si vorbesti de inoirea parcului auto din tara noastra.Sunt de acord,dar marea majoritate a romanilor nu are bani pt asa ceva.Cei din occident isi permit sa-si ia masina noua o data la 2-3 ani pt. ca au salarii mari.La noi,iti cumperi o masina noua(unii)dar asta te inrobeste la banca,practic,vreo cativa ani muncesti numai pt masina.Crezi ca asta se intampla afara?Un neamt,sau un italian,francez,etc,nici nu simte cand cumpara o masina noua,in rate.Stii de ce?Pt. ca el,dintr-un salariu,sa zicem de 1500-2000 euro,plateste 2-3-400 euro rata la masina,deci cam 10-20% din salariu.La noi cat platesti pt un C4 rata la banca?Cred ca in jur de 200 euro.Si venitul mediu la noi...???N-are rost sa ne comparam cu cei din UE numai la taxe,la preturi,la costurile vietii in general,pt ca toate astea sunt cam la fel cu cei din afara.Numai veniturile sunt de 10-15 ori mai mici.Asa ca,cred ca au dreptul toti romanii la o viata mai buna decat cea pe care o duc in prezent(drumuri mai bune,masini mai ieftine),nu numai cei care isi permit o masina noua,nu?
Si inca ceva:masina aia noua pe care o scoti de pe poarta fabricii,dupa ce mergi cu ea 100 km si vrei s-o vinzi,deja ii scade pretul cu vreo 10-15%;daca mergi cu ea 20-30 mii de km,deja are pretul la jumatate!In UE sunt mii de masini de 6-7 ani care sunt rulate 10-20 mii km(deci aproape noi) si pe care la noi nu le mai poti inmatricula...

Scris: Joi 01-Dec-2005 17:15
de khan
Arise scrie:Opiniile sunt impartite.
Tind sa dau dreptate ambelor parti.

Unul din punctele de vedere a fost fixat de catre Teo-Onesti, asa ca nu am sa il repet in varianta mea.

Dar, din celalalt punct de vedere...
Cred ca pe plan psihologic se vor accentua anumite chestii.
Ideea de baza este sa evoluam, sa tindem catre ceva mai bun, etc. Desigur, treaba asta cere anumite sacrificii, dar daca vrei ceva mai bun, trebui sa platesti.
Alt lucru rau este efectul de turma: daca toti vecinii mei isi cumpara masini SH, eu de ce sa cumpar una noua? Sa mi-o ciocneasca ei fara regrete prin parcare? Si uite asa, pentru a nu suferi, nu imi voi lua o masina noua ci una veche, ca sa nu imi para rau pentru ea.

Am o masina noua si vin acasa. Si nu gasesc loc de parcare. In fata blocului dorm de cativa ani de zile (numai la scara mea) 3 masini vechi stricate. Nimeni nu le misca de acolo. Imi este frica sa parchez pe trotuar, pentru ca este posibil sa vina o masina mare si sa mi-o loveasca. In timp ce eu cu masina noua ma duc la dracu in praznic sa gasesc un loc ferit de parcare, pe vecinii mei ii doare in paispe.

O masina noua are pretentii. Cum ar fi o sosea adevarata, fara gropi. Daca exista masini noi, atunci vor fi si sosele noi! Altfel, ce rost ar avea sa repare sosele vechi, atata timp cat masinile vechi merg binemersi?
Eu cred ca una dintre cele mai mari probleme ale Romaniei in dezvoltarea economica o constituie lipsa unei infrastructuri rutiere puse la punct. Cred ca asta este si un motiv pentru care ne evita investitorii straini!

Piata de masini nu va suferi modificari. Masinile se vor vinde, indiferent ca sunt noi sau ca sunt SH. Se vor schimba doar cei care se vor imbogati. Daca va fi intrarea libera, se vor imbogati cei care aduc masini SH. Daca se vor pune restrictii, se vor imbogati cei care aduc masini noi.

P.S. Cred ca masini sunt prea multe in Romania. Nu vreau mai multe masini. Imi ajunge de cat timp pierd prin ambuteiaje auto pe drumul de acasa la servici.
Cu ce m-ar incalzi pe mine daca ar aparea si mai multe masini SH in fata mea pe drumul de acasa la servici? Nu zic ca daca in locul masinilor SH ar fi unele noi mi-ar fi mai cald, dar macar mai clatesc si io ochiu si vad cu ce masini se mai dau conationalii mei.

Pe scurt: O masina noua creeaza pretentii. Una veche nu.


iarta-ma, dar consideratiile tale sint puerile. Teo a argumentat foarte bine punctul lui de vedere, dar tu ai batut cimpii, adica de ce crezi ca cineva se va gindi sa faca drumuri noi? pentru ca ti-ai luat tu C4? crezi ca le pasa de asta? crezi ca daca vor interzice importul de SH pe motive de posibile pierderi financiare, or sa dea aceiasi bani ca sa-ti repare tie drumurile? hm... tu crezi? si ca sa fac o contrademonstratie: ai vazut tu tramvaie noi, proaspete, care sa merite sinele astea noi la care lucreaza de nu mai stiu cind si se ingusteaza drumurile pentru masini din cauza lor? io n-am vazut. si mai crezi ca vecinul care iti ocupa tie locu' de parcare o sa faca plecaciuni in fata celor care si-au luat masina noua daca se va interzice importul de SH? ma indoiesc sincer. o masina noua creeaza exact acelasi gen de lucruri, reactii, drumuri, gropi, zgirieturi, risete... etc ca si una SH din '96 adusa din Germania pentr un sfert din suma pretinsa aici. eu unul as vedea normal ca pretul unei masini noi sa scada in situatia asta pentru a contracara efectul importului liber, in nici un caz sa apara o lege care sa interzica importul pur si simplu. dar aflindu-ne in RO...