Tutorial demontare injectoare 1.4 HDI

Scoala si biblioteca, tutoriale. Sau, cum sa...

Moderator: Echipa Tehnica

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Tutorial demontare injectoare 1.4 HDI

Mesajde crysti79 » Lun 06-Ian-2014 21:24

Link
Este valabil si pentru demontarea EGR-ului si a tubulaturii.

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Lun 16-Iun-2014 20:24

Sambata mi-am schimbat singur etansarile injectoarelor. Din cauza vremii foarte capricioase cu mai multe reprize de ploaie dupa ora 13.00, nu am reusit sa schimb decat la cele doua injectoare la care am vazut ca sunt probleme, adica la injectoarele 2 si 3. La 1 si 4 era curat si nici un fel de semn.
Am inceput cu injectorul 3 in dreptul caruia era mizeria cea mai mare. Aceasta se prezenta in jurul injectoarelor sub forma unei substante negre, sticloase, intarita dar usor casanta. Ca un plastic topit si scurs.
Am desfacut conducta si brida, apoi am miscat usor, circular, de injector cu o cheie franceza mica. Nu au fost mari probleme, n-au fost foarte intepenite.
In locasuri era mizerie la greu. Am facut o improvizatie cu o surubelnita pentru a nu scapa mizeria in capul pistonului, apoi am suflat cu un pai inauntru. Am spalat bine cu fasii de carpa si Decarbusolv. Mizeria respectiva s-a curatat foarte usor cu el.
Am curatat si depunerile de pe injectoare. Mare grija sa nu se atinga varful lor.
La montare, le-am strans la mana, fara dinamometrica. Am vazut ca nu erau foarte stranse, eu le-am strans putin mai tare. In link-ul de mai sus chiar se spune ca problema ar aparea tocmai din aceasta cauza, strangere insuficienta. Le-am strans usor si pe celelalte doua.
Nu aveam mizerie multa cum ma gandeam ca ar putea fi pe conducta EGR, EGR si in admisie. Doar un strat fin de funingine, fapt pentru care nu m-am obosit sa mai spal totul.
Am montat totul la loc, am amorsat instalatia si am pornit. La cateva secunde, motorul a scazut brusc in turatie, a trepidat putin, a dat fum pe esapament si s-a aprins martorul magic pe bord. Si-a revenit imediat, dar martorul a ramas aprins. Dupa cateva manevre, s-a stins la pornirea motorului. Motorul se tura, nu scotea fum. La o proba prin cartier s-a comportat excelent. Azi a avut acelasi comportament. Mirosul de gaze de esapament care se simtea puternic in dreptul injectorului 4 si uneori intra si in habitaclu a disparut. Sper sa nu am probleme nici de acum in colo, mai ales ca vreau sa plec in concediu si voi face peste 1000-1500 km.

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Mie 25-Iun-2014 21:12

Dupa drumuri pe la munte ce au totalizat peste 1000 de kilometri (total 1680km), masina se comporta excelent. Nu se mai simte nici un fel de miros de gaze de esapament, trage bine, iar consumul este foarte bun. Am reusit sa scot consumul dat de producator pentru extraurban (3,79% cu motorina Efix 55) pe traseul Constanta-Braila-Focsani-Bacau-Piatra Neamt -Bicaz (drumul este dezastru)-Vatra Dornei-Sucevita-Moldovita-Putna-Vatra Dornei.
Pe drumul de intoarcere cu motorina extra de la Petrom, consumul a fost 4,3% dar am folosit si AC-ul destul de mult. La dus nu a fost nevoie. Traseul a fost Vatra Dornei-Gura Humorului-Falticeni-Targu Neamt-Manastirile din zona Targului Neamt-Roman-Bacau-Adjud-Marasesti-Tecuci-Galati (urban)-Braila-Viziru-intrare pe 212 si 213 pana la Chirana-Harsova-Constanta.

Buck
de-abia inscris
Mesaje: 4
Membru din: Mar 12-Aug-2014 15:22
Localitate: Fagaras

Mesajde Buck » Lun 18-Aug-2014 20:56

De unde ai luat oringurile la injectoare?

crysti79
pasionat
Mesaje: 674
Membru din: Sâm 02-Iul-2011 17:57
Localitate: Constanta
Masina: Citroen C3 1.4 HDI SX 2005
2: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Allure 2020
3: Dacia Sandero Stepway Eco-G 2023

Mesajde crysti79 » Sâm 23-Aug-2014 21:35

Injectoarele nu au o-ring-uri. Au niste saibe de cupru si niste mansoane de plastic.
Toate le-am luat din reprezentanta. Nu sunt scumpe.
In schimb, o-ring-urile de la admisie sunt foarte scumpe la Citroen. 45 de lei bucata.
Le-am luat mult mai ieftin de la reprezentanta Ford, aproximativ 24 lei bucata, la care s-a adaugat si discount 10%.


Înapoi la “Tips/Tricks”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 30 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos