ulei 2T adaugat in motorina

Scoala si biblioteca, tutoriale. Sau, cum sa...

Moderator: Echipa Tehnica

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Sâm 03-Oct-2009 08:27

eu zic ca s-a scris pe topic mult pe tema cantiatatii. Standard ar fi 1 litru de ulei 2t la 200 de litri de motorina. Asta inseamna ca la 60 de litri de motorina trebuie sa pui 300 ml ulei 2t. Eu puneam si mai mult intr-o vreme (motive de dozaj) si nu a avut nici o problema. Oricum, incearca sa respecti standardul.
"If in doubt, flat out!"

xara21sic
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Mar 06-Oct-2009 15:45
Localitate: bucuresti

Mesajde xara21sic » Mie 07-Oct-2009 08:26

salut, am citrenul din 2004 si imi pare rau ca nu am descoperit acest forum mai demult. masina are 142 000 km si nu am avut probleme majore. am constatat ca de cava timp motorul e mai galagios. o sa pun si eu ulei in motorina conform specificatilor citite. vom vedea ce se intampla.
pe la 100 000 am pus din eroare cam 20L de benzina in loc de motorina. am completat cu motorina si am adaugat 1L de ulei. am contatat ca masina era mai silentioasa, iar consumul era nesimtit de mic, mergand pana in 2000 de ture, dar nu m-am gandit care ar fi cauza. se pare ca uleiul adaugat era minunea.

marsel
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Dum 20-Ian-2008 22:19
Localitate: Cluj Napoca

Mesajde marsel » Dum 10-Ian-2010 23:03

Ceva noutati? Ati mai bagat 2T in motorina? Vad ca a cam murit subiectul asta!

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Lun 11-Ian-2010 07:47

eu confirm rezultatele obtinute si pana acum.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Lun 11-Ian-2010 23:52

Cum adica "a murit"?Eu bag linistit aproape 350 ml la un plin(66-68 l) si merge absolut struna.Nu am avut nici o problema pana acum.
Gasesc numai avantaje in folosirea lui:economie(0,5-0,8l/100km), vioiciune/elasticitate suplimentara a motorului, zgomot redus cu 10-15%, as zice.Nici un neajuns nu mi se pare demn de a fi evidentiat in afara costului uleiului "de adaos", si anume 25 lei/l.

Drumuri bune!

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 12-Ian-2010 17:59

Oare nu s-ar obtine aceleasi rezultate si cu ulei de motor de la schimb.
Si da stiu ca pe toate bidoanele scrie a nu se folosi la ardere.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 12-Ian-2010 23:49

nu, uleiul 2T e gindit sa arda, pe cind cel normal de motor, nu
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mie 13-Ian-2010 01:25

khan scrie:nu, uleiul 2T e gindit sa arda, pe cind cel normal de motor, nu

+1.Cam asa ma gandesc si eu dar nu am mai vrut sa umplu topicul....

Bafta!

Avatar utilizator
SPF
pasionat
Mesaje: 318
Membru din: Mie 16-Dec-2009 19:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde SPF » Mie 13-Ian-2010 08:14

Am pus si eu ceva timp ulei 2T semi sintetic Shell in motorina la un Fiat Grande Punto. Nu am remarcat absolut nicio diferenta.

Totusi logica spune ca uleiul imbunatateste proprietatile de ungere ale motorinei cu continut foarte scazut de sulf. Logica mai spune ca aceste uleiuri sunt facute sa arda cu foarte putine reziduuri si ca de fapt motorina emite mai multe particule cand o arzi decat acest ulei. Deci practic filtrul de particule nu ar avea de ce sa se colmateze.

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Dum 07-Feb-2010 08:42

Am incercat si eu cu OMV sintetic pentru motoare de motocicleta in 2 timpi tot asa am remarcat si eu ca cnu are nici un efect imediat spre deosebire de cel mineral de la acelasi producator.
MESERIAS

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mar 23-Feb-2010 23:01

uleiul in motorina imbunatateste lubricitatea, de aici zgomot mai redus si eventual consum mai mic (uleiul mineral fiind si el o hidrocarbura la fel ca motorina si se obine in rafinarii din titeiuri selectionate). alte imbunatatiri nu are ce sa aduca... pe termen lung ar putea chiar creea probleme...

motorina euro 5 care are continutul de sulf de 10ppm este singura motorina care se poate comercializa legal. motorina comerciala care se vinde la pompa (euro 5) este aditivata obligatoriu in rafinarii pt a indeplini caracteristicile tehnice conform normelor. motorina este aditivata pt imbunatatirea cifrei cetanice, a temperaturii limita de filtrabilitate (pt a fi fluida la temperaturi scazute), a lubricitatii si a conductivitatii. legal este obligatoriu si adaugarea de fame/biodiesel (din motive 'ecologice') care au proprietati si de lubrifiere.

motorina alto 55 de la rompetrol, ecto de la lukoil, alpin/sprint diesel de la petrom samd pot contine pe langa aditvii de mai sus (in proportii mai mari sau mai mici) si aditivi antispumantii, detergenti (pt curatarea sistemului de alimentare/injectie) etc. (asta tine si de marketing :D )...

producatori de aditivi pt benzina, motorina: basf germania, innospec usa, clariant, axens, etc care sunt si principalii furnizori pt rafinariile din lume. o privire pe site-urile acestora precum si a 'benzinarilor' mentionati mai sus este de folos.

concluzie: mai bine nimic sau hdi unik (care poate fi o combinatie de aditivi ca mai sus) pt motoarele hdi. pt motoarele diesel clasice mai vechi proiectate pt motorina cu continut mare sulf, mai bine cu ulei 2t pt imbunatatirea lubrifierii decat nimic...

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mar 23-Feb-2010 23:53

pe termen lung ar putea chiar creea probleme...

Ce probleme?Poti detalia?

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mie 24-Feb-2010 10:30

la motoarele hdi sistemul de injectie produce temperaturi si presiuni considerabil mai ridicate decat in cazul motoarelor diesel mai vechi ('clasice') fapt care inevitabil conduce in timp la formarea de depuneri la duzele injectoarelor (de unde pierdere de putere, fum, consum crescut). ramane de vazut daca arderea uleiului 2t in aceste conditii mareste sau nu cantitatea de depuneri care inevitabil se formeaza la arderea motorinelor cu continut redus de sulf. in plus, uleiul 2t pt a indeplini proprietatile pt care este conceput are in compozitie 'metale' care reactioneaza cu cele din catalizator.

iuliu m.
pasionat
Mesaje: 370
Membru din: Mar 22-Apr-2008 23:13
Localitate: Alexandria

Mesajde iuliu m. » Mie 24-Feb-2010 18:11

Micsoreaza cantitatea de depuneri curatandu-le si pe cele existente datorita proprietatilor sale detergente,vei afla, "studiind" si pe alte site-uri , problema.
Insa, desigur, poti continua "studiul", intru linistea ta,pentru a vedea daca se inseala ceilalti "promotori" ai metodei.
In ceea ce ma priveste , problema e rezolvata.Ii cred pe cei care considera exclusiv benefice, efectele folosirii sale.
M-au convins pornirile la temperaturi extreme, din iarna asta, zgomotul, consumul si reprizele masinii dupa adaugarea sa in rezervor.
Pentru catalizator nu stiu, dar pentru FAP se pare ca e benefic.Deci eu ma declar multumit.
Bafta!

dxx
pasionat
Mesaje: 236
Membru din: Sâm 02-Ian-2010 15:24
Localitate: Ploiesti

Mesajde dxx » Mie 24-Feb-2010 21:02

probabil ca tu deja ai desfacut injectoarele inainte si dupa si ai constatat ca are si proprietati detergente curatand toate depunerile. sa fii iubit.


Înapoi la “Tips/Tricks”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 38 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos