Pagina 1 din 2
vrea sa-mi cumpar un bx, va rog ajutati-ma
Scris: Mar 05-Iul-2005 20:59
de bogdancv
am 1000-2000E si satul de Dacii m-am hotarat sa-mi cumpar o masina straina. Numai ca la acesti bani nu prea poti sa tragi sperante la o masina prea buna. Prin cautarile mele cea mai interesanta oferta a fost un Citroen Bx 1,4 benzina din 1988., am mai vazut si un altul pe motorina de 1,9 din 1985. Ce mai am prins drag de ele si as vrea sa-mi cumpar unul. Cand am intrat pe internet am dat de acest forum care m-a cam speriat, nu indeajuns sa nu-mi mai doresc un bx.
Acest bx pe benzina de 1,4 are motorul schimat de curand ( acte in regula, l-am verificat tehnic cu un prieten si e ok) este pe carburator, are gpl omologat , si motorul cel vechi de rezerva (l-a dat jos probleme cu seriile pansonate aiurea). La o verificare sumara am observat ca are bateria veche , cu cauciucurile nu pot intra in iarna asa , un rulment face putina galagie, si planetara pe dreapta troncane putin desi propietarul spune ca a schimbat capetele de planetara. l-a instalatia hidraulica nu ma pricep asa ca nu pot sa spun dc este buna , se ridica repede!, vopseaua este cam stearsa, ar trebui vopsit dar are un aspect general placut .
Sfatuiti-ma va rog c-am cat merita aceasta masina, si c-am ce reparatii ar presupune din ce v-am povestit si in general ce costuri de intretinere si reparatii are un Bx. Va rog ajutati-ma , nu vrea sa ajung la concluzia ca tot mai buna e o dacie.
Cernea Bogdan
Scris: Mar 05-Iul-2005 22:24
de nicum
In primul rind: forget about dacia. Eu am avut meciuri mari cu taica-meu acum mai bine de un an si jumatate cind am luat BX-ul actual si nu regret nici acum decizia luata.
Vezi ca exista un tabel pentru verificarea suspensiei hidraulice. Cred ca e pe la sectiunea utile. Nu mai stiu exact. Intrebari importante: in cit timp se scufunda spatele? pierde LHM pe undeva? (caci daca n-are LHM, nu o cumpara)
Pe scurt si pe nevazute, cu tot cu motorul de rezerva, masina nu cred ca face mai mult de 1500 - 2000 de euro (asta presupunind ca e chiar ok).
Piese in cazul in care te decizi sa o cumperi:
- cauciucurile: aprox 1 milion bucata
- un rulment aprox 2 mil
- capul de bara nu stiu cit costa. E problema doar daca bate tot timpul, daca bate doar la viraje, e ok.
Mai arunca un ochi dupa eventuale pete de rugina pe burta.
Nu in ultimul rind, avem un membru in Craiova, Lali (Laurentiu). Ia legatura cu el si te poate ajuta. El are BX de mai multa vreme si cred ca se poate si deplasa la "locul faptei"
Bafta!
Scris: Mie 06-Iul-2005 20:49
de bogdancv
iti multumesc mult de raspuns , sper sa ma ajute in deciziile pe care le voi lua in viitor, oricum cred ca am studiat forumul prin toate coltisoarele , insa un sfat de la un expert este intodeauna mai valoros.
Drive safe Bogdan
Scris: Mie 06-Iul-2005 21:33
de nicum
Multumesc pentru aprecieri, dar sint departe de a fi un expert

Scris: Mie 06-Iul-2005 22:07
de WLD
Bine ai venit, Bogdan.
Ce motor are? Daca e cel "cu cutia in baie" ar fi bine fii foarte atent la cat de uzat este. Motorul este de conceptie veche si nu este renumit pentru fiabilitate.
Celelalte modele sunt extrem de fiabile la partea mecanica, motoarele ajungand usor la 300.000km fara probleme.
Transmisiile sunt si ele f. fiabile, aparand probleme la sincroanele treptei a 2-a numai daca s-a mers mult timp fara ulei.
Rulmentii de roata sunt ~200 RON, dar te tin 150.000- 200.000km
Troncanitul pe dreapta s-ar putea sa nu provina de la planetara ci de la suportul superior al motorului. Daca e pe duca, la curbe s-ar putea sa se atinga partile metalice intre ele, rezultand un sunet asemanator cu cel de planetara.
Un alt punct de verificat ar fi rulmentii bratelor spate - ridici masina la maxim, te duci la 5-10 m in spatele masinii si te uiti daca rotile stau cracanate / ---- \ . Daca unghul pe care il fac rotile fata de verticala e ~5grade, scapi doar cu schimbatul rulmentilor (~900.000 pe o parte) , daca e mai mare, vor trebui schimbate bratele.
Problema cea mai spinoasa e la instalatia hidraulica. Daca nu are LHM, e racomandabil sa cauti alta. Verificarea e simpla: cum deschizi capota vei vedea in stanga cum te uiti, in spatele farului un rezervor cilindric vopsit in verde. Scoti capacul de umplere si verifici sa aiba un lichid verde inauntru. Daca e incolor sau alta culoare, instalatia hidraulica a fost compromisa.
Pentru testarea sumara a instalatiei hidraulice iti recomand sa citesti documentul de care zice si Nicu, aflat la
http://www.clubcitroen.ro/diagnoza.html
Scris: Joi 07-Iul-2005 07:43
de paco
Pe langa sfaturile competente ale lui nicum si wld, eu iti mai recomand sa nu te grabesti. Sub nici o forma! Pericolul sa iei un BX delabrat, cu hidraulica la pamant, e real. Iar daca e asa, mai bine mai astepti pana apare ceva competitiv. In caz contrar, nu vei putea tine pasul cu toanele masinii. Eu insumi am patit-o, cand am cumparat primul BX (acum 5 ani). Mi se pusese pata pe unul, n-am vrut sa mai vad si altul (desi asta era mult mai bun!), l-am luat pe primul si m-am fript!
Asadar, nu te grabi si, mai ales, cere ajutorul real al cuiva care se pricepe, sunt niste masini mai...aparte! Nu-l cumpara cu ochii inchisi!
Hai ca nu vreau sa te indepartez de marca!
Bafta!
Scris: Joi 07-Iul-2005 15:09
de bogdancv
masina a fost introdusa in tara in 95 a fost vanduta in 2003 actualului client care nu cred ca a avut prea multa grija de ea. Motorul este murdar de ulei + praf , nu foarte mult, si nu numai pe acea butelie ci peste tot, se ridica repede nu stiu eu ce inseamna repede la o masina buna dar acesta se ridica in cateva secunde. Am citit pe undeva prin forum de un clic care se aude la motor-legat de instalatia hidraulica, acum nu mai gasesc acea rubrica. Cand am stat cu masina ridicata si cu motorul pornit se auzea un clic la 3-4 secunde e mult? e putin?. Un alt citroen pe care l-am vazut se ridica mai repede de fata, spatele ridicandu-se putin mai greu- ala mi-a spus ca foloseste ulei hidr. romanesc dar nu stiam eu despre ce e vorba? Cred ca o sa ma duc sa ma uit unde are masina parcata daca are pete de ulei. Vreau sa mentionez ca masina era calda pt ca tipul nu era acasa cand am ajuns la el sa testez masina.
Problema e ca prin craiova nu cred ca o sa gasesc un bx bine intretinut si de vanzare. A aparut ieri unu' in ziar si il dadu-se deja in familie. Va multumesc inca o data pentru sfaturi , Am prins drag de bx sper sa gasesc unul care sa corespunda sfaturilor voastre. Eu il cumparam si pe asta, noroc cu frate-meo care ma tinut in frau.
O zi buna, Bogdan
Scris: Joi 07-Iul-2005 15:20
de paco
Daca foloseste ulei hidraulic romanesc e de rau!
Dar cea pe care ai vrut s-o cumperi ce ulei foloseste? Spune-i proprietarului sa-ti arate bidonul, iar daca nu e LHM verde (preferabil, de la Total), sa scrie clar ca e pentru instalatia hidraulica de la Citroen, mai bine te lasi pagubas, nu vei ava masina, ci un fel de robinet stricat, din care va curge mereu lichid verde (care costa 250.000/litrul). NU merita!
Mai studiaz-o, nu te pripi!
O fi Craiova mai saraca in BX-uri, dar nici chiar asa. Si-apoi, nu e chiar departe de Bucuresti!

Scris: Joi 07-Iul-2005 15:42
de bogdancv
sunt cateva bx in craiova, dar cele bune nu sunt de vanzare, cred ca mai degraba o sa incerc la Sibiu, am acolo un unchi care se pricepe la masini, nu neaparat la bx-uri dar e un mecanic foarte bun. la bx pe care doream sa-l cumpar nu stiu ce fel de ulei avea, cred ca avea cutia in baie dar nu sunt sigur, ce mai "caine surd la vanatoare" asta am fost eu cand m-am dus sa vad masina.
Multumesc pentru raspunsuri si pentru promtitudine. Bogdan
Scris: Joi 07-Iul-2005 19:00
de nicum
Daca tacane la 3-4 secunde nu e tragic (a mea tacane la 6-7), poate se rezolva prin incarcarea sferei centrale. Daca insa masina are in instalatia hidraulica altceva decit LHM, uita de ea. Faptul ca masina se ridica repede e bine. Daca motorul e murdar nu e nici o tragedie, asa e si al meu si asa va fi cit timp masina va sta ma mine. Vezi insa ca murdaria sa nu se datoreze unor pierderi de ulei pe la garnituri.
Scris: Vin 08-Iul-2005 09:30
de Arial
Si masinuta mea tacane tot pe la 3-4 secunde cu toata ca sfera centrala e incarcata de curind, asa ca nu e mare problema. S-ar putea sa fie de la distribuitorul de presine, mai ales daca are servodirectie, cel putin eu asta banuiesc...
Cel mai bine ar fi sa incerci sa iei legatura cu, colegii de forum din zona Craiova si poate unul dintre ei sa mearga cu tine data viitoare cind te vei duce sa vezi un citromobil.
Multa bafta!
Scris: Sâm 09-Iul-2005 00:29
de bogdancv
ma scuzati, defect profesional : la mine totul trebuie sa aiba o valoare bine precizata : sa recapitulam : citroen bx 1988, model 2, 1,4 benz pe carburator, motor schimbat recent cu cel vechi probleme cu seriile, motor de rezerva pt piese cel vechi, inst gpl omologata, instalatie audio cu cd, geamuri electrice, inchidere centralizata, praguri si eleron, nu are rugina, vopseaua putin stearsa de soare, baterie rea, cauciucuri cam sterse, probleme cu un rulment si cel mai important : are ulei hidra. ro in instalatia hidraulica dar nu are pierderi, se ridica bine, adica sus si repede. propietarul mi-a cerut 65.000.000 ~ 1750E, merita ? si cat m-ar costa sa schimb garniturile si furtunele la instalatia hidraulica, parca am citit ca furtunele costa 4.000.000 , dar gasesc aceste piese ? merita osteneala? . Nu v-as pisa cu atatea intrebari dar am nevoie urgenta de masina. Multumesc pentru rabdare. Bogdan.

Scris: Sâm 09-Iul-2005 00:55
de Draku
daca are motorul de 1,4 model vechi (cutia de viteze este corp comun cu motorul=asa-zisul "motor cu cutia in baie") io zic sa-l uiti...
sau mai trage de pret in jos...
Scris: Sâm 09-Iul-2005 18:40
de paco
Pentru un BX pe benzina, mie mi se pare mult cat ti-a cerut. Chiar daca are GPL, tot mult mi se pare. In mod normal, un BX in stare normala, pe benzina, nu prea sare (mult) de 1000 euro. Daca e motorina merge MAXIM la 2000! Fa un sondaj, intreaba pe toti de aici cat au dat pe masini si ai sa te convingi. In plus, masina are cu siguranta defecte ascunse, stiu ca e o expresie sablon, dar chiar asa e. Nu exista masina veche sa-i reperezi din prima toate bubele. Daca vopseaua e matuita, bateria veche, cauciucurile duse, iata prima mie de dolari cum iti iese din buzunar! Si vor mai fi si altele. Parerea mea e sa ma astepti, cu 2000 euro iti iei si motorina si in stare buna! Stiu ce vorbesc, crede-ma! Dar, daca nu mai ai rabdare...sunt banii tai...
Scris: Sâm 09-Iul-2005 21:21
de bogdancv
Salut,
Am incredere in sfaturile voastre, le consider fundamentate atat prin experienta cat si ca documentare asa ca am sa le urmez indeapoape : adica o sa inghit in sec si o sa am rabdare. Problema e ca sunt dezamagit de oferta de masini straine din Craiova . La 2000E gasesti numai rable. ca o ultima solutie o sa urmez sfatul lui Paco si o sa mai caut si-n alte zari, cred ca la Sibiu. Oricum trebuie sa plec cateva zile in concediu, o sa incerc sa-mi fac timp sa caut si pe acolo.
Multumesc Bogdan Cernea