Pagina 1 din 1

se incing rotile fata la bx

Scris: Mar 14-Iun-2005 07:37
de andi
Placutele de frana sunt noi ( o luna ), masina nu merge totusi franata (nu se preasimte ), problema poate fi de la pompa de frana .
Aveti idee de unde ar mai putea fi defectul .
Cat ar costa o pompa de frana noua sau second pentru Bx 19 TRD / 1984 .? ( nu are servo )

Scris: Mar 14-Iun-2005 11:48
de cit16v
pompa costa in jur de 1.000.000 (second hand). In panta coboara singura, daca ai motorul pornit si scoasa din viteza?Daca nu parerea mea este ca ai pompa dusa; verifica daca fasie cand apesi frana

Scris: Mar 14-Iun-2005 12:41
de andi
Multumesc.

Scris: Mar 14-Iun-2005 14:34
de nicum
Daca se incalzesc rotile inseamna ca scapa presiune pe la dozatorul de frina (nu e pompa, e doar un fel de robinet). La BX, ca o masina pe invers ce este :wink: , nu ramii fara frine ca la restul masinilor, ci ramii cu rotile infrinate. Testul lui cit16v e bun: pune masina la vale, opreste motorul, eventual las-o pe burta sa piarda presiunea, si masina ar trebui sa o ia la vale. Daca dupa ce opresti motorul, masina incepe sa frineze singura, dozatorul e defect.

Scris: Mar 14-Iun-2005 16:36
de andi
Cred ca am sa fac proba in cat mai scurt timp.
Dozatorul cat costa ?
Rotile se incing pe o distanta scurta si masina merge ca si cum nu ar fi franata .
Multumesc!

Scris: Mar 14-Iun-2005 18:47
de paco
Sa stii ca toate BX-urile au aceasta buba, merg nitel infranate. Depinde de uzura dozatorului de frana. Eu, de exemplu, dupa ce franez la stop, simt ca masina are o inertie mare, e infranata putin, dar, dupa ce plec, nu mai e (sau nu mai e sesizabil), ceea ce inseamna ca dozatorul "agata" dar numai in prima faza, apoi se deblocheaza, dupa ce pornesc la drum. Daca observi insa ca se incing rotile la drum lung, atunci e bine sa schimbi dozatorul, chinui motorul, uzezi placutele etc.
Nu intra in panica, se rezolva repede cu alt dozator chiar daca se incing la drum. Numai sa fie o piesa cat de cat buna, trebuie sa ai oarece garantie insensul asta, altfel nu faci nici o afacere.
Oricum, un BX nu va fi niciodata la fel de "desfranat" ca o masina normala (o Dacie, de exemplu!)

Scris: Mar 14-Iun-2005 20:41
de paga
paco scrie:Sa stii ca toate BX-urile au aceasta buba, merg nitel infranate.

Nu chiar toate... Doar cand dozatorul este foarte uzat, apare aceasta infranare.
Testul cu masina in panta poate fi relevant.
Am avut ocazia sa merg cu un BX la care se incingeau jentile si cauza s-a dovedit a fi dozatorul. La plecarea de pe loc, masina intampina o rezistenta foarte mare, trebuia puternic accelerata si trepida cam ca atunci la un disc de ambreiaj cu arcurile rupte.
Mai era ceva care mi s-a parut foarte periculos si cu care nu m-am putut obisnui, chit ca am mers o zi intreaga cu acea masina: aparea o intarziere a raspunsului la franare, adica dupa ce apasam pedala, dura 3-4 secunde pana cand masina incepea efectiv sa franeze.

Scris: Mie 15-Iun-2005 00:27
de andi
cand se apasa pe frana se aude un fasiit ca de abur .
Unii din voi spune-ti ca este pompa de frana , altii ca este dozatorul . Cat costa un dozator la second.

Scris: Mie 15-Iun-2005 06:33
de paco
Dozatorul si pompa e acelasi lucru!
De fapt, nu e pompa, e dozator, cineva a scris deja mai sus. E piesa de sub pedala de frana si e in jur de 1 milion, la SH. Ai grija sa fie bun, sa nu fasaie! Daca fasaie, nu e bun, deci al tau ar cam trebui inlocuit...

Scris: Mie 15-Iun-2005 13:24
de nicum
@andi: asa cum am scris mai sus dozatorul nu e altceva decit un robinet pe care il controlezi ca sa trimiti o anumita presiune in circuitul de frinare, in functie de cit de tare apesi frina, evident. BX-ul nu are decit pompa hidraulica. Ea este cea care creeaza presiunea pentru suspensie, frina si eventual servodirectie.