Pagina 1 din 1

reglare consum GPL

Scris: Joi 09-Iun-2005 08:42
de nicum
De Paste, cind m-am dus la Brasov, masina a consumat super decent, avind in vedere si faptul ca am plecat pe la 2:30 a.m. si am ajuns la 5:30 la Brasov. La intoarcere, insa masina tragea de rupea (pe gaz) si am fost tentat sa dau vina pe faptul ca merg la vale. Apoi a urmat portiunea aceea dreapta care incepe de la Posada si masina tragea tot atit de puternic. Cu vreo 30km inainte de Bucuresti am observat ca gazul era deja pe rosu. Am calculat ca media de consum a fost undeva in jur de 10l/100km.
Drept urmare m-am suparat si am inceput sa string surubul la gaz. Si l-am tot strins (treptat, cite 1/4 - 1/2 tura) pina cind am ajuns in stadiul in care masina nu mai tragea decit cu treptele 1 si 2, a 3-a nu mai aveam ocazia sa-i dau ca urca maxim 40km/h. Drept urmare am inceput sa desfac surubul (sa maresc debitul la gaz). Acum am ajuns la stadiul la care masina se comporta super decent cu o singura persoana in masina si decent cu doua persoane. Totusi exista o diferenta semnificativa de putere intre gaz si benzina, favorabila benzinei evident si una favorabila gazului in ceea ce priveste consumul, care a scazut semnificativ (am bagat gaz de 300.000, am mers vreo 140km exclusiv oras si cred ca mai fac inca pe atit lejer).
Intrebare de baraj: in ce mod poate dauna motorului un amestec mai sarac (nu sarac, masina trage, dar nu ca pe benzina)? Care ar fi alte aspecte de luat in seama?

Scris: Joi 09-Iun-2005 09:04
de paco
Pana la urma, care e consumul acum in oras?

Se pare ca oricum motoarele care merg pe gaz sufera nu stiu ce "leziuni" la chiulasa. Sau ma insel...?

Scris: Joi 09-Iun-2005 09:21
de WLD
Masinile nu au probleme. Dacia are.
Nicu, ti-am spus, la orice motor amestecul sarac duce la supraincalzire, detonatii culminand cu topirea pistoanelor. Asta se intampla atunci cand ceri totul de la motor in conditii de amestec sarac.
Din fericire, in cazul tau cred ca vei avea niciodata probleme :lol: datorita stilului cuminte de condus.

Scris: Joi 09-Iun-2005 12:41
de nicum
@paco: nu cred ca e mai mult de 8l/100km in oras, pentru ca a scazut un singur led de nivel in aprox 140km, asta in conditiile in care cu cit ma apropii mai mult de fundul rezervorului cu atit ledurile se sting mai repede. Ex: Ma duc la Brasov. Pina acolo se stinge doar un singur led, desi urc. Ma intorc de la Brasov: se sting 2 leduri, desi cobor. Oricum nivelul ala e doar orientativ.
@wld: sa inteleg ca pot sa il cam las asa? Eu am citit ca amestecul aer-gaz arde mult mai repede decit amestecul aer-benzina, deci n-ar fi motive de ingrijorare. Inca nu am vazut cum se comporta cu 3 sau 4 persoane in oras sau afara. Oricum in afara, depasirile le cam fac pe benzina, mai ales alea scurte.

Scris: Joi 09-Iun-2005 12:53
de paco
Pai asta e cam consum de diesel! Tentant. Daca n-ar fi butelia in portbagaj, m-as gandi si eu la o rabla pe gaz. Dar adevarul e ca m-am atasat de sunetul de tractor al BX-ului meu :lol:
AM auzit multa lume ca dupa ce au condus diesel, nu s-ar mai intoarce nici morti la benzina. O astfel de convertire totala m-a cuprins si pe mine. Dupa 4 BX-uri pe benzina, dintre care unul sport, am ajuns sa ma insor cu un motorinar. Si nu cred ca-l mai dau curand (are 20 de primaveri :D )

Scris: Joi 09-Iun-2005 12:57
de eugenro2001
Cuplul mare al Dieselului il face probabil sa fie atat de apreciat.

Scris: Joi 09-Iun-2005 13:34
de WLD
Dieselul aspirat nici macar nu are cuplu extraordinar de mare
La BX 19D cuplul e 120Nm/2000rpm si la 19benzina e 160Nm/3000 si peste 120 la 2000 :!:

Scris: Joi 09-Iun-2005 15:03
de nicum
La mine e 135Nm la 3250 de ture.
Ca sa raspund si lui paco pe acest post si lui Catalin pe alt post, intr-adevar, eu fac pornirea si oprirea pe benzina si comut cam dupa vreo 2-3km, iar plecarea de pe loc aproape niciodata imediat. Ultima data cind am facut asta, am dat cu tobele de niste dale. :oops:
Iar la plecare, cu motorul rece, cred ca consumul e cu aprox. 50% mai mare decit cu motorul cald. Am avut ocazia sa verific treaba asta. A trebuit o data sa vin acasa si sa iau ceva, apoi sa plec iarasi. Am oprit pe benzina, mi-am luat ce aveam de luat si am plecat inapoi. Dupa 2km, am dat pe benzina si a mers atit de mult pe benzina ca am uitat de asta :oops: , apoi m-am trezit ca mi se opreste motorul si nu intelegem de ce. Am aruncat o privire la comutator si era pe intermediar. Am dat repede pe gaz si gata. :)
Mai trebuie facuta o precizare: alimentarea pe gaz nu e pentru mersul sportiv. Consumul creste mult si deci gazul incepe sa nu mai renteze.

Scris: Joi 09-Iun-2005 15:27
de paco
Catalin, eu stiam ca la 1,9D cuplul e undeva ca si la 1,9Benz, dar nu mai sunt sigur de cifre. parca asa vazusem mai demult. De unde ai datele pe care le-ai postat, ai verificat recent?

Scris: Joi 09-Iun-2005 17:53
de WLD
N-am nevoie sa verific recent datele :)
Sunt aceleasi de 20 de ani :mrgreen:

Daca nu ma crezi poti verifica la http://www.tramontana.co.hu/citroen/engine/engine.html

Scris: Joi 09-Iun-2005 21:30
de paco
Ai dreptate, m-am uitat acum si am vazut. Interesant, am gasit si modelul BX sport, pe care l-am avut eu, avea 126cp! Ce amintiri...