Pagina 1 din 1

furtun ... problema

Scris: Joi 17-Mar-2005 11:15
de nicu
Recent am scos filtrul de aer si dedesubt am vazut o bucata de furtun cu diametrul de cca 4-5 cm prins cu un colier atasat de un plastic (plastic ce are deschidere spre radiator) care ar duce (spun unii) la galerie. Este din carton in mai multe straturi (sau cel putin asa cred eu ca e pt. ca s-a rupt din cauza ca a curs ulei pe el). Stie cineva despre ce este vorba? Am intrebat in stinga si-n dreapta si mi s-a spus ca ar fi un furtun de evacuare, de admisie...bla, bla. As vrea sa cumpar unul, fie se de la dezmembrari si nu stiu cum sa cer. Mersi.

Scris: Joi 17-Mar-2005 11:35
de khan
e un tub dintr-un material rezistent la caldura si ajuta cind motorul e rece si afara e frig pentru ca trage aer cald de pe galeria de evacuare. in interiorul tubului de admisie a aerului in filtru e o clapeta comandata de vacuumul din carburator, cind e f frig afara clapeta asta permite doar aerului cald dinspre galerie sa intre pe tubul asta care e rupt la tine.cred ca gasesti la tirgul din vitan asa ceva, din cite stiu se folosesc si la dacia

Scris: Joi 17-Mar-2005 11:50
de nicu
multumesc mult khan pt. lamuriri doar ca eu sunt din Iasi. salut

Scris: Joi 17-Mar-2005 12:33
de nicum
Ceea ce ai vazut tu se cheama "automatic air intake control". Are un bimetal care functioneaza in halul urmator: cind e rece trage aer cald de la galerie; cind e cald trage aer (mai putin cald din compartimentul motor). E extrem de important iarna. Eu nu am avut furtunul dintre acest air intake si galerie si iarna trecuta trebuia sa stau multe minute pina se incalzea cit de cit motorul ca sa pot sa plec sau sa o turez rau. In toamna mi-am montat acel furtun si rezultatele au fost peste asteptari, intr-un minut doua puteam sa o iau linistit din loc.

Scris: Joi 17-Mar-2005 13:36
de nicu
Multumesc mult. Azi n-am timp dar miine merg sa vad poate-l gasesc pe undeva. Oare tot din cauza asta sa nu traga motorul si sa trebuiasca, mai ales pe primii 2-3 kilometri, sa trag socul? Salutare la toti.

Scris: Joi 17-Mar-2005 14:52
de nicum
Dispozitivul despre care ti-am povestit eu se aplica la masinile cu soc automat. Daca n-ai soc automat, atunci normal ca primii km trebuie sa mergi cu socul tras, ca la dacie. E foarte posibil ca la tine sa fie o pirghie care seteaza pozitia vara/iarna tot manual. Uita-te in manualul de service, sint poze destul de sugestive/detaliate si vei vedea in ce situatie te afli.

Scris: Joi 17-Mar-2005 15:05
de eugenro2001
Dispozitivul exista si la masinile cu soc manual.
Oltcit-ul are acelasi sistem si are soc manual.

Scris: Joi 17-Mar-2005 15:53
de Draku
asa este, dacia nova pe care am avut-o avea acest dispozitiv automat