Pagina 1 din 2

exista bx 1.9 turbo diesel?

Scris: Lun 25-Iun-2007 15:24
de mariusbv
salut baieti! as dori mult sa aflu daca pe modelele bx exista si un motor de 1.9 turbo diesel?... din diferite publicatii de pe net am aflat ca ar exista XUD9TE... dar nu sunt perfect lamurit... chiar exista si are capacitatea cil de 1900 sau termenul de 1.9 desemneaza de fapt tot motorul de 1769,..... desi am vazut ca acest motor de 1769 apare XUD7TE.va intreb pt ca tocmai am achizitionat un citroen bx... iar prop spune ca ar fi motor de 1,7 turbo diesel.problema este ca am un prieten care are un asemenea motor dar am vazut ca difera putin de al meu.am si eu intercoolerul acela deasupra motorului dar pompa de injectie difera( asta daca ceea ce difera este intr-adevar pompa de injectie sau... vb eu prostii) la el are un fel de ciupercuta deasupra .. pe cand la mine este o chestie plata..... si mai lipsesc vreo doua furtune.... pe care motorul meu nu le are.am vazut o poza pe net cu un motor de 1,9 turbo diesel si arata exact ca la mine...... dar pe autovit este un bx tot de 1.9 turbo dar arata exact ca la prietenul meu cu bx 1.7 turbo. va rog mult de tot sa ma lamuriti ca mi s-au umflat ochii ca doua cepe de cat am stat pe net incercand sa ma lamuresc....si.... n-am reusit asa ca v-as fi recunoscator...... va multumesc

Scris: Lun 25-Iun-2007 15:28
de DanT
exista si motorul de 1,8 turbo si cel de 1,9 turbo ..
nu stiu sa iti spun cum arat ele de diferit (ca si amplasament pt componente auxiliare.

diferenta dintre ele este de 2 cai ca si putere, adica 90 cai primul si in speta 92 al doilea ...

mai multe nu stiu sa iti spun ..

sorry

Scris: Lun 25-Iun-2007 15:34
de mariusbv
multumesc..... stii cumva cum s-au numit modelele de 1.9 turbo.... trd, tzd?? si din ce an a inceput sa se fabrice mot de 1.9 turbo?

Scris: Lun 25-Iun-2007 15:35
de nicum
S-a fabricat un motor cu capacitatea de 1905 cm3 turbo diesel. De asemenea s-a fabricat un motor de 1769. Ambele motoare au avut atit versiuni aspirate cit si turbo.

Scris: Lun 25-Iun-2007 15:40
de mariusbv
cel care e la mine pe masina cred ca e turbo.... pt ca are intercoolerul acela deasupra....in fine.... un fel de radiator....

Scris: Lun 25-Iun-2007 15:42
de mariusbv
imi puteti spune va rog cum as putea sa pun ceva poze?

Scris: Lun 25-Iun-2007 15:48
de DanT
ca sa pui poze le faci upload pe www.imageshack.us si aici pui doar link-ul ...:):)

daca motorul tau are "radiatorul" deasuprae turbo.

pentru turbo masinile se numeau TZD .. nivel de echipatre Tres Riche, motor diesel.

TRD = Tres Riche Diesel (aspirat)

daca mai vezi RD insemana Riche Diesel (tot aspirat)

primele litere arat nivelul de echipare al caroserie, adica stergator, spalator haion, inchidere centralizata, geamuri electrice. AC-ul, trapa, proiectoarele, ABS erau optionale si nu erau marcate prin codul de caroserie

sper ca te-am mai lamurit putin

Scris: Lun 25-Iun-2007 15:57
de mariusbv
multumesc..... chiar sunt lamurit acum. deci chiar e existat un motor turbo de 1.9. TZD. acum ca am aflat chestia asta cred ca propietarul a schimbat motorul. mi s-a spus ca masina a fost adusa din germania si ca acolo s-a facut o manevra cu doua bx-uri.... ceva complicat.... nu m-a interesat....... mi-a spus ca masina ar fi din 90 dar pe baza nr orga 4322 am aflat ca masina nu poate fi mai noua de 8 sept 88. masina are 4 geamuri el trapa el... si un interior destul de luxos.... nu are oglinzi el , abs sau aer cond.....probl care se pune este urmatoarea e posibil ca in 88 sa se fi ous deja pe bx mot de 1.9 turbo diesel......??? sau poate prop a schimbat doar mot cu unul de tzd 1.9 turbo... probabil de generatie mai noua... sa zicem dupa 90 ??????

Scris: Lun 25-Iun-2007 16:55
de nicum
ORGA number 4322 inseamna ca a fost produsa in 8 sept 1988 (pt un calc ORGA vezi aici: http://www.tramontana.co.hu/citroen/mai ... enance.php ).
E posibil ca masina sa fie din 90 in acte pentru ca in Germania se considera data fabricatiei ca fiind data primei inmatriculari. Dar e greu de crezut ca masina a stat peste 1 an de zile in showroom.
TZD e ultimul nivel de echipare, deci masina trebuia sa aiba 4 geamuri electrice, oglinzi electrice si incalzite, etc. Un tabel cu anul de aparitie al diverselor modele de BX gasesti aici: http://www.tramontana.co.hu/citroen/models/models.php
Daca modificarile s-au facut in RO si s-au facut legal, atunci schimbarile trebuie sa fie trecute in cartea de identitate. Daca a facut recarosare cumva, atunci se elibereaza o noua CI si istoricul se pierde.
Desi e evident, tot o zic: ce scrie in acte, trebuie sa corespunda cu realitatea, ma refer aici la seria de motor si de caroserie.

Scris: Lun 25-Iun-2007 20:01
de cit_a
nu stiu ce sa zic de initizialele TZD , am avut un bx TZD si era de 1.9 diesel simplu , haionul nu cred ca a fost schimabat , masina a fost dusa din austria si era toata originala . apropo , mai era ina alba la noi tot tzd si aceeaia-si problema , diesel simplu :shock:

Scris: Mar 26-Iun-2007 13:45
de khan
scurt: XUD9TE nu s-a pus pe BX niciodata. s-a pus in schimb pe P405, Xsara (primele modele), ZX, Xantia (primele modele), P306. pe BX a fost doar XUD7TE. acest motor a fost echipat cu 2 tipuri de pompe de injectie: Bosch si Rotodiesel. tu ai mai mult ca sigur Rotodiesel. asigura-te ca din intercooler vine un furtun care intra in pompa pe partea dinspre fata masinii intr-o piesa cilindrica aplicata pe corpul pompei. e f important ca pompa sa aibe piesa asta. daca nu o are inseamna ca a fost schimbata cu o pompa de diesel aspirat care difera complet, lucru care poate duce chiar la uzura prematura a motorului pentru ca piesa respectiva e cea care mareste debitul de motorina pe masura ce creste presiunea din admisie. daca debitul de motorina nu e suplimentat in raport de presiunea livrata de turbina pentru a se pastra raportul stoichiometric, motorul merge cu un amestec sarac si se poate incalzi, asta pe linga faptul ca merge prost daca amestecul e sarac. verifica asta pentru siguranta. in rest, nu e neaparat necesar sa aibe oglinzi (de fapt oglinda - cea din dreapta mai exact) electrice si mai mult ca sigur nu incalzite. daca modelul tau e 88 ar trebui sa se cheme TRD Turbo, daca e dupa 90 inclusiv, ar trebui sa ii zica TZD Turbo. asta include neaparat geamuri el si inchidere cu telecomanda, isother (o pisla sub bancheta spate), preechipare audio cu boxe cu tot in fata, geamuri laterale de custode (in spatele usilor din spate), perdelute pe planseul din spate, jante de tabla cu capace distincte sau chiar jante de al, barele de protectie in 2 tonuri (partea de sus neagra sau gri inchis, restul in culoarea caroseriei) si bandouri laterale negre (gri inchis) late, indicator usi, capota, haion deschise, indicator nivel ulei, scaune cu sprijin lateral, 4 centuri cu opritor, reglaj inaltime scaune fata si cam atit. daca am uitat ceva puneti voi

Scris: Mar 26-Iun-2007 13:47
de mariusbv
ideea e ca eu nu imi dau seama ce model in in realitate pt ca haionul sigur a fost schimbat.... emblema e de 16 trs..... dar masina e diesel..... e clar ca s-au facut ceva manevre :roll:

Scris: Mar 26-Iun-2007 13:48
de mariusbv
si cred ca nu tocmai legale

Scris: Mar 26-Iun-2007 13:50
de khan
haionul se sparge destul de usor la un accident fara urmari grave neaparat in spate. deci pe ala nu il lua in seama. mai mult ca sigur tu ai un RD sau TRD turbo. daca te uiti pe lista de mai sus iti dai seama daca e RD sau TRD.

Scris: Mar 26-Iun-2007 13:55
de mariusbv
multumesc mult de tot pt lamuriri........ dar e destul de incalcita treaba.... si iata de ce..... pe baza nr orga am dedus ca masina nu poate fi mai noua de 8 sept 88 dar .... masina mea corespunde la echipare cu ceea ce ai scris tu despre masinile de dupa 90 TZD..... adica are perdelutele acelea in spate... 4 geamuri el..... senzorul de usi haion. capota .... chiar si de centura .9desi nu funcioneaza.)... 6 boxe.... casetofon blaupunkt stereo...... deci ... ce sa mai cred?