Pagina 1 din 3

Anvelope umflate cu azot

Scris: Mar 11-Ian-2005 21:22
de paga
Ati folosit asa ceva?Eu am aflat abia astazi cand am mers la service pentru cu totul altceva.Am platit 300 k pentru 5 roti.Printre avantajele folosirii azotului in locul aerului mi s-a spus ca ar fi ramanerea presiunii constante indiferent de temperatura drumului si o prelungire a duratei de viata a anvelopei cu aprox 30%.Care e parerea voastra?

Scris: Mar 11-Ian-2005 22:53
de Draku
eu, personal, nu cer cine stie ce performante de la cazanul meu si nici nu-l folosesc prea mult la viteze mari, asa incat pt mine diferenta de la 10000 la 300000 e enorma si nu discut
PS era o discutie pe tema asta pe forumul de la daciaclub.ro

Scris: Mie 12-Ian-2005 09:06
de eugenro2001
Personal nu am folosit dar avantajul este ca anvelopele se simt la fel de moi indiferent de temperatura sau anotimp. Sunt sigur ca toti ati v-ati intalnit cu fenomenul ca desi presiunea era corecta anvelopa parea dezumflata pe timpul verii.

Scris: Mie 12-Ian-2005 09:21
de nicum
Asta e si motivul pentru care sferele se umplu cu azot si nu cu aer. Totusi nu am inteles de unde creste durata de viata a anvelopei.

Scris: Mie 12-Ian-2005 10:35
de paco
Dar daca ai pierderi de azot in "instalatia" din roti, nu devine prea costisitoare toata tarasenia? Mie asa mi se pare...

Scris: Mie 12-Ian-2005 11:10
de eugenro2001
Daca ai pierderi in "instalatie" inseamna ca trebuie sa iti cumperi cauciucuri noi. Daca te hotarasti sa pui azot in anvelope mi se pare normal sa refaci sii etansarea pe janta mai intai.

Scris: Mie 12-Ian-2005 11:38
de paco
De acord, dar eu ma refeream in primul rand la intepaturi in cauciucuri. Etanseizarea oricum trebuie facuta si in cazul in care folosesti "banalul" aer, pentru ca altfel nu poti merge. Dar in Romania e plin de cuie, table, potcoave si alte minuni, care pot sa afecteze direct cauciucul. Si atunci, dai 60.000 la fiecare cui...
In fine, mie mi se pare un lux cam mare, mai mult, o chestiune inutila.
Asa e stilul meu, mai pauper. Decat sa dau 300.000 la azot, mai bine schimb o bietela. Dar fiecare are prioritatile lui.
N-ati observat, sunt oameni care dau sute de mii pe lichid de curatare a parbrizului, dar, daca vad un cersetor in strada, ii arunca o privire mohorata, de parca n-ar putea trai din cauza amaratului acela. Asa e lumea, societatea de consum te dezumanizeaza cu rapiditate. Hai ca filosofez!!!

Scris: Mie 12-Ian-2005 23:32
de khan
stiam si eu mai demult de solutia asta si cred ca nu m-as da in laturi sa o aplic. diferentele sint majore atita vreme cit presiunea e constanta in pneuri. la numarul de pene pe care il fac intr-un an (statistic e sub 1, in ceea ce ma priveste) cred ca merita. oricum o pana in sine e o situatie neplacuta, ce ma conteaza daca ai avut sau nu azot in cauciuc?! in fond e vorba de 60.000 lei in plus nu? dar nu ne-ai spus: la ce service ai facut asta?

Scris: Joi 13-Ian-2005 08:59
de adytzu
Si, mai ales, esti sigur ca ti-au pus azot? Sau ti-au luat banii si ti-au pus tot aer, dar la pret de azot?

Mai am o intrebare: ce te faci daca totusi ai scapari si tre' sa refaci presiunea? Pot pune aer sau tre' neaparat sa te duci din nou la acelasi service?
Eu, cel putin, nu stiu prea multe (mai precis, niciunul) vulcanizari care sa aiba instalatie de azot.

Nu e mai comod totusi cu aer pentru care gasesti o vulcanizare la fiecare colt de strada?

Scris: Joi 13-Ian-2005 10:16
de paga
Sigur era azot pentru ca am vazut tubul cu eticheta de la Linde Gaz.Daca exista pierderi,se poate completa cu aer fara nici o problema la orice vulcanizare.Daca vreau totusi sa completez tot cu azot, merg la acelasi service si ma va costa numai 10k.Ca sa recunoasca ca am azot au facut un semn cu vopsea pe valve.(service-ul e in GL )
Adevarul e ca atunci cand le-am umflat nu stiam ca pneurile se pot umfla cu azot.M-am gandit doar la faptul ca si in sferele de suspensie tot azot exista si ca nu a fost ales degeaba.

Scris: Joi 13-Ian-2005 11:00
de eugenro2001
Pentru bucuresteni, va puteti umfla cauciucurile cu azot la service roti AutoZone pe Barbu Vacarescu aproape de Porsche Ro, unde era de mult magazinul de mocheta sau aproape de Piata Victoriei pe linia de tramvai spre Piata Matache vizavi de McDonalds.

Scris: Joi 05-Oct-2006 09:39
de Aledar1199
Ma cam bate gandul si pe mine sa pun azot. Ma gandesc ca se merita sa dai cam 120 Ron (pe trei ani) pentru azot, daca prelungesc viata pneurilor cu 30%.

Adica, ma gandesc ca in cazul meu (am anvelope michelin si am gasit preturi pe undeva pe la 600 ron bucata)

deci =>
2400 ron pentru 3 ani (aer)

2520 ron pentru 3.9 ani cu azot

deci economisesc undeva la 800 ron. eu zic ca nu este rau.
daca gresesc pe undeva, astept remarcile dumneavostra.

Scris: Joi 05-Oct-2006 10:13
de DanT
eu am azot in anvelope de aproape 6 luni ... am masina "incaltata" cu debica M+S navigator 2 175/60/r14 (fostul profil goodyear vector 3) ...
nu am avut nici un fel de problema cu variatia presiunii/temperaturii ...

prelungirea de viata la nivel de anvelopa este data de inertia masei de gaz aflata in interior care are tendinta de a se misca cam in acelasi ritm de viteza cu cauciucul / janta. pneurile sunt mai usoare, nevariind presiunea, amprenta cauciucului pe asfalt este aproximativ constanta si deci se reintra in ciclul de uzura prezis de productaorul autoturismului si al cauciucului.

in cazul unor pori care mai apar la nivelul cauciucului pierderea de gaz tinde sa se minimizeze datorita volumului moleculei de azot care este mai mare decat multe din moleculele consituente ale aerului ( co2, o2 ... etc).

in bucuresti mai gasiti azot pentru roti la sama autoservice si de altfel si la bacau la sandu valentin.

eu ma pot declara extrem de multumit de aspectul asta ( pierderea de presiune in medie pe anvelope in 6 luni a fost de 0.1 atm, ceea ce eu consider ca fiind decent

Scris: Joi 05-Oct-2006 15:17
de silvius
tot in bucuresti la IPSO pe aerogarii nr. 9. 100 de mii pe cauciuc, da' MERITA MERITA MERITA.
E diferenta sesizabila, mai ales la drum lung

Scris: Joi 05-Oct-2006 18:37
de gabi caragea
la autozone este 80000 de roata si sustin aceleasi avantaje trecute mai sus,mai mult spun ca se poate diminua si zgomotul produs de lovitura cauciucului in gropi sau alte chesti din asfalt.
baieti au un aer de profesionisti si din punctul meu de vedere chiar sunt,marea majoritate a lucrarilor le efectuez la ei (sunt la trei minute de mine)