Pagina 1 din 2

Intrebare - intrebatoare

Scris: Mar 03-Apr-2007 14:30
de eugenro2001
Are BX-ul un dispozitiv care sa intrerupa circuitul de lichid de racire prin caloriferul de incalzire al habitaclului?

La CX, lichidul circula in permanenta prin calorifer, indiferent de treapta pe care e dat reglajul de incalzire.
As vrea sa intercalez un dispozitiv cu care sa intrerup circuitul prin calorifer astfel incat sa nu am o sursa de caldura la ~85 grade in interiorul masinii vara la +40 de grade!

Scris: Mar 03-Apr-2007 14:41
de cbx
are un robinet ,atata tot

Scris: Mar 03-Apr-2007 14:42
de Adrian Musat
Are un fel de robinet. La mine mai picura din cand in cand. Se pare ca este de la un oring.

Scris: Mar 03-Apr-2007 14:43
de Adrian Musat
Petre (CBX) se pare ca ne-am suprapus mesajele.

Scris: Mar 03-Apr-2007 15:09
de eugenro2001
ce imi trebuie mie este un dispozitiv care sa permita fie ca bucla circuitului de racire sa se inchida prin calorifer fie sa izoleze caloriferul si sa inchida bucla prin el, prin dispozitiv.

Uite aici ce vreau eu:

http://tedperkins.com/heat%20valve.htm

Scris: Mar 03-Apr-2007 15:16
de cbx
un T cu doua robinete

Scris: Mar 03-Apr-2007 17:44
de cbx
Imagine
asta e inculpatul

Scris: Mar 03-Apr-2007 17:52
de eugenro2001
Si face ce imi trebuie mie?

Scris: Mar 03-Apr-2007 18:41
de cbx
teoretic ,face.....practic,aeroterma este calda

Scris: Mar 03-Apr-2007 21:04
de alexd
ar fi bine sa o lasi asa, pt ca am senzatia ca la cx este climatizare automata. risti sa dai peste cap sistemul daca este asa. Daca este automat si senzorul nu "vede" caloriferul cald, se poate bramburi situatia. Daca este climatizare clasica poti monta mai usor un robinet de dacie intercalat pe furtunele ce intra in habitaclu. Sau chiar un robinet cu maneta, din cele pt furtune/tasnitori/instalatii, am vazut ca izoleaza bine acelea. Robinetul de bx pare cam greu de improvizat pe masina, pt ca se impreuneaza direct cu caloriferul. Nu prea este o solutie DIY.

Scris: Mar 03-Apr-2007 21:10
de eugenro2001
Stai linistit, de felul meu sunt electronist, de vreo 25 de ani asa ca ma descurc. Si sunt si destul de priceput in ale mecanicii.

Clima automata a CX-ului amesteca aer cald de la calorifer cu aer de afara prin actionarea unei clapete cu ajutorul unui mic servomotor.
Vara, daca setez o temperatura mai joasa decat cea exterioara, singura reactie a sistemului este sa deschida la maxim clapeta de admisie a aerului exterior si sa o inchida pe cea a aerului de la calorifer.
Asadar, daca nu pot raci aerul din exterior, macar pot reduce caldura degajata in interior de caloriferul fierbinte.

Scris: Mar 03-Apr-2007 21:15
de alexd
pai elvetianca ta nu are si aer conditionat? In locul tau, sincer, as face eforturi sa repun in funciune ac-ul mai bine decat sa scot din circuit un calorifer. Astea vechi au compresoare foarte bune, iar sistemul permite o racire performanta in comparatie cu cele actuale, care au 'jdemii de senzori de presiune si opresc automat compresorul la cea mai mica oscilatie. La 25 dupa 1 ora de plimbat prin canicula, 50 de grade la nivelul solului, in masina era ger.

Scris: Mie 04-Apr-2007 09:55
de khan
la CX au gresit cu caloriferul, e o modificare care se impune. cred ca cel mai simplu e sa folosesti 2 robinete cu bila si cu stut adaptor pt furtun, montate dupa un teu. trebuie 2 pentru ca atunci cind apa nu circula prin calorifer trebuie sa ajunga pe alta cale la vasul de expansiune, cred ca iti imaginezi sistemul. practic al doilea robinet e intre furtunul care intra si cel care iese din calorifer, care trebuie sa stea inchis daca apa circula prin calorifer. ca un side effect la chestia asta cu lipsa unui robinet se intimpla ca in timp caloriferul se colmateaza din cauza ca e mai jos decit restul instalatiei. cu cit circula mai mult timp apa prin el, cu atit se colmateaza mai repede

Scris: Mie 04-Apr-2007 10:01
de cbx
problema este cu cei doi robineti montati pe T ,nu ai comanda din interiorul masini

Scris: Mie 04-Apr-2007 10:03
de khan
pai umbli o data primavara si o data toamna, nu trebe neaparat sa umbli zilnic acolo