Motorina pt BX 14RE...este posibil?

Forum de discutii generale despre Citroen BX. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Robert
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Dum 06-Apr-2003 19:53
Localitate: Bucuresti

Motorina pt BX 14RE...este posibil?

Mesajde Robert » Dum 06-Apr-2003 20:18

Buna!
Am un BX 14RE din'87 care este pe benzina si-mi maninca zilele la mersul prin oras. :x

De aia nici nu l-am mai folosi asta iarna si din cauza consumului ma si bate gandul sa-l vand.:cry:
Reglat bine el consuma frumos la drum lung,dar in oras mor.
Totusi, as vrea sa mai aflu daca este posibil sa schimb motorul de la el cu unul pe motorina, daca exista vreun motor compatibil cu el.
Mecanicul mi-a spus ca nu exista asa ceva, dar am vazut un BX 19TRD care in principiu se asemana cu al meu.
Dar cum nu ma pricep la motoare...intreb si eu pe aici...stiti de asa ceva?
Se poate schimba motorul pe benzina al unui BX14 RE cu unul pe motorina?
Multam' :roll:

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Re: Motorina pt BX 14RE...este posibil?

Mesajde WLD » Dum 06-Apr-2003 21:50

Robert scrie:Buna!
Am un BX 14RE din'87 care este pe benzina si-mi maninca zilele la mersul prin oras. :x

De aia nici nu l-am mai folosi asta iarna si din cauza consumului ma si bate gandul sa-l vand.:cry:
Reglat bine el consuma frumos la drum lung,dar in oras mor.
Totusi, as vrea sa mai aflu daca este posibil sa schimb motorul de la el cu unul pe motorina, daca exista vreun motor compatibil cu el.
Mecanicul mi-a spus ca nu exista asa ceva, dar am vazut un BX 19TRD care in principiu se asemana cu al meu.
Dar cum nu ma pricep la motoare...intreb si eu pe aici...stiti de asa ceva?
Se poate schimba motorul pe benzina al unui BX14 RE cu unul pe motorina?
Multam' :roll:


Salut si bine ai venit !

Cat iti consuma de te plangi asa?
Un 14 bine reglat nu poate consuma mai mult decat o amarata de dacie, deci maxim 10% in oras. Gt-ul meu (1.9 tot carb) consuma ~12.5 in oras daca merg normal. Indiferent de anotimp.
Ai mai multe solutii dar ca sa te ajut te rog sa-mi spui codul motorului si ce carburator ai pe ea.

Pe BX s-au montat 2 motoare diesel de 1.8 si de 1.9, cel "mic" si cu turbo. Aceste motoare se pot monta pe orice BX dar, in functie de motorul original, ar putea necesita si alte modificari.

P.S. "Mecanicul" tau ar fi trebuit sa stie asta!

Robert
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Dum 06-Apr-2003 19:53
Localitate: Bucuresti

Mesajde Robert » Lun 07-Apr-2003 09:38

Da, cam asa consuma...10% ba chiar 11%, iar iarna nu mai vb...cred ca-l depaseste pe al tau la consum.
Problema e alta...tu stai in Bucuresti, stii cum e traficul pe aici?
Mori langa masina...azi dimineata am stat juma de ora aproape pt un km parcurs.
Si de asta ma gandeam ca daca pot sa gasesc un motor diesel..acum normal, depinde si cat costa..poate e mai bine asa sau poate nu.
Dar din cate am inteles trebuie modificat caroseria un pic ca nu ar intra motorul...in fine, poate tu stii mai bine decat mine ce si cum.
Cum n-am cartea lui la mine...nu stiu ce cod spui ca are, dar iti pot spune mometna ca are 1360cm3, benzinica normala, carburatie...si cam atat pt moment.
Cat despre mecanic..m-am cam convins eu cum e ..LAFA...adica...las-o pe aia, apucate de aia....cam asa e treaba..dar nu am ce face ...nu am nici unde nici um sa ma ocup de el,.,,,,plus ca nu ma pricep la mecanica de nici o culoare.
Oricum, merci pt raspuns:)

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 07-Apr-2003 11:18

Robert scrie:Da, cam asa consuma...10% ba chiar 11%, iar iarna nu mai vb...cred ca-l depaseste pe al tau la consum.
Problema e alta...tu stai in Bucuresti, stii cum e traficul pe aici?
Mori langa masina...azi dimineata am stat juma de ora aproape pt un km parcurs.
Si de asta ma gandeam ca daca pot sa gasesc un motor diesel..acum normal, depinde si cat costa..poate e mai bine asa sau poate nu.
Dar din cate am inteles trebuie modificat caroseria un pic ca nu ar intra motorul...in fine, poate tu stii mai bine decat mine ce si cum.
Cum n-am cartea lui la mine...nu stiu ce cod spui ca are, dar iti pot spune mometna ca are 1360cm3, benzinica normala, carburatie...si cam atat pt moment.
Cat despre mecanic..m-am cam convins eu cum e ..LAFA...adica...las-o pe aia, apucate de aia....cam asa e treaba..dar nu am ce face ...nu am nici unde nici um sa ma ocup de el,.,,,,plus ca nu ma pricep la mecanica de nici o culoare.
Oricum, merci pt raspuns:)


Stiu cum e traficul in Buc. :(

Sunt 2 motoare de 1360cc:
unul mai vechi care are cutia sub el si din cauza asta sta foarte inclinat, aproape culcat
si altul care are cutia in dreapta cum te uiti la el.
Daca ai primul model nu iti intra motorul diesel decat daca schimbi toata puntea fata. Din fericire asta se face foarte usor, fiind prinsa in suruburi.
In cazul celui de-al 2-lea motor nu e nevoie sa schimbi nimic se potrivesc pana si suportii motorului.

Un motor diesel gasesti la 150-200$ dar iti trebuie si cutie pentru el :(
Asta inseamna 250-300$ + manopera cel putin 100$. Nu prea merita.

Poti insa sa "lucrezi" motorul tau sa consume mai putin.
1. Daca ai soc automat se poate adapta unul manual. Iti scade mult consumul iarna daca faci drumuri scurte.
2. Ii pui carburator de dacie. Nu prea sunt de acord cu asta dar sansele de succes sunt mari pentru ca motoarele sunt similare. Am eu unul cu tot cu flansa daca te decizi.
3. dai ~250$ si iti pui o instalatie de gaz. Gazul e mai ieftin decat motorina si e mult mai usor de instalat. Spre deosebire de dacia, motoarele Citroen se impaca bine cu gazul.

Astept codul motorului sa-mi dau cu parerea in cunostinta de cauza :)

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 07-Apr-2003 19:02

Cand se incalzeste ne uitam daca e reglata bine, daca vrei.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 08-Apr-2003 21:24

Nici cu injectia nu-i mare diferenta. Am in familie un Peugeot 306 1.4. Acelasi motor cu al tau dar cu injectie si catalizator. In traficul din Buc consuma tot 10-11%.
Singurele optiuni sunt cele expuse mai sus sau cea la care te gandeai, vinde-o si cumpara un diesel dar nu inainte de a merge cu unul sa vezi daca-ti place.

Avatar utilizator
ursuletu
just curious
Mesaje: 10
Membru din: Joi 22-Mai-2003 10:14
Localitate: Cluj

Mesajde ursuletu » Vin 23-Mai-2003 13:30

Buna.
Daca nu va deranjeaza, as intra si eu putin in discutia voastra.Referitor la 'adaptarea' unui carburator de Dacia. Pe BX-ul meu am un astfel de carburator de Dacia. Asa l-am cumparat "imbunatatit" rau de tot. Si nu stiu daca intr-adevar reduce semnificativ consumul. Uite iti dau un exemplu.La motorul meu de 1,6 in exterior imi consuma cam 7,2 l% la un condus normal, si cam 7.5-7,7l% la un condus mai nervos. In oras nu pot sa-ti spun cu exactitate, dar pe undeva pe la 10,5 l%.Repet: cu aproximatie. Deci fa-ti singur un calcul daca merita sa improvizezi cu un carburator de Dacia. Isi pierde din putere destul de mult. Eu acum sunt in 'tratative' cu montarea la loc a carburatorului original (sper sa-l pot regla suficient de bine), si pe urma o instalatie de gaz. Dar inca stau in cumpana: GAZ SAU DIESEL?!?! :?: Voi ce ziceti?

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 23-Mai-2003 15:46

Salut,

Robert are motor de 1.4 asa ca nu e diferenta mare de putere fata de Dacie.
Cred ca la el sunt probleme cu socul automat. Pacat ca n-a mai intrat de mult pe forum sa ne spuna ce s-a mai intamplat.
In legatura cu dilema gaz/motorina, ar fi bine sa ne spuna 'alexb' cat ii consuma lui break-ul diesel ca sa putem trage o concluzie.

PS Daca iti pui un carburator original, iti recomand Weber si sa-i pui soc manual in locul celui automat.

alexb
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Vin 23-Mai-2003 09:57
Localitate: Ilfov

Mesajde alexb » Dum 25-Mai-2003 17:15

Salut baieti!
Ma ingrozeste ce aud de la voi, cifrele de consum adica. Nu vreau sa ma laud (nici n-as putea - nu e meritul meu) dar am avut un BMW 525e (2700cc injectie) care consuma 7-8 "in afara" la mers constant 130 Km/h si 11-12 in oras. Cum se poate ca un 1.4 carburator sa consume 10 in oras si 7 in afara? Ceva e sigur in neregula!
Acuma, ca sa-i raspund lui Catalin, BX-ul meu 19 diesel consuma 5% in afara (la 100 Km/h) si 7 in oras. Eu am (inca - e la vanzare) si o Dacie pe gaz si pot sa va spun ca consuma 7-8 in afara si 10-11 in oras. Tinand cont ca gazul este 13.000 lei iar motorina "la negru" 11, 12.000 lei spune-ti si voi cum e mai avantajos? Plus ca pe gaz ii scade puterea evident. Este adevarat ca si costul intretinerii la diesel e mai mare, ex. numai curatarea injectoarelor m-a costat 800.000 lei.
Sfatul meu este sa o vinzi si sa-ti iei un diesel (cum am facut eu).
Alex.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Dum 25-Mai-2003 20:04

Alex,

525e a fost facut special ca sa consume mai putin. Motorul detunat, cutia mai lunga. In plus, daca nu mai insel, are injectie Motronic, care asigura si managementul aprinderii.
525i consuma cu 2l mai mult in oras.
Nu poti pretinde de la o masina pe carburator, veche de >15ani, sa consume putin.
Oricum, 10-11% in bucuresti nu mi se pare mult pentru o masina de 1400 cu carburator. Asta e si consumul daciei, si aia are cu 10Cp mai putin.

Si eu sunt in favoarea dieselului in duelul cu gpl-ul.
Mie nu-mi place dieselul dar ii recunosc suprematia in domeniul consumului. In plus, vitezele la un drum lung, in tara asta, nu prea pot depasi 130km/h si un bx diesel ajunge la viteza asta mult mai repede decat o dacie sau decat un 1400 cu GPL.
Pe un 1600 ar merita pus gaz, mai raman ~85Cp din cei 92-94 pe care ii are pe benzina.

alexb
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Vin 23-Mai-2003 09:57
Localitate: Ilfov

Mesajde alexb » Lun 26-Mai-2003 07:42

Nu ma asteptam sa stii si despre BMW, esti primul om in cei 5 ani cat am avut masaina care stie cu ce se mananca modelul 525e. Asa este, are injectie DME Motronic, cutie automata in 4 trepte, a patra cu demultiplicare 1:1 si consuma surprinzator de putin pentru cilindreea lui. Totusi trebuie sa stii ca masina mea era fabricatie 1983, deci acum are 20 de ani. Oricum, dupa cum ti-am spus nu stiu prea multe despre ce e bine si ce nu in materie de consum la un motor de 1.4, atat ca mi s-a parut cam mult. Al tau, care are 1.9 cat consuma?
Alex.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 26-Mai-2003 10:12

Amicii mei sunt nebuni dupa BMW-uri vechi, asa ca n-am cum sa nu stiu :)
Nu-ti spun ce rasete am primit cand am aparut prima oara cu Bx-ul, dupa aceea s-au linistit cand au vazut ca se misca la fel de bine ca un 318.

A mea consuma dupa cum e reglata. Daca vreau sa consume putin, ia cam 8% la 110/h si 12-12.5 in oras. Daca-I reglata sa fuga, 9% la 110 si 14% in oras.

Un motor mai modern, de 1.4 pe injectie (Pug 306 ’95) ia cam 6% la 100-110 si 9% in Buc.

alexb
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Vin 23-Mai-2003 09:57
Localitate: Ilfov

Mesajde alexb » Lun 26-Mai-2003 10:33

Vad ca nu e diferenta mare de consum fata de 306. Spune-mi te rog ce inseamna s-o reglezi pentru viteza, adica ce-i faci?
Alex.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 26-Mai-2003 12:06

Chestiile clasice pt. masina pe carburator, cresti nivelul in CNC (camera de nivel constant), imbogatesti amestecul si maresti putin avansul. Daca ai, schimbi si jiglorul de benzina de la treapta a 2-a.
Dar nu mai merge corect decat cu acceleratia la podea, in rest se balbaie ca are prea multa benzina.

DD
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Mie 05-Mar-2003 21:56
Localitate: Brasov

Mesajde DD » Vin 06-Iun-2003 14:42

Salut!

Ma bag si eu in discutie...
Am vazut motoare diesel puse pe masini foste benzine: Nu-mi place.
Mai ales daca o faci la repezeala iese un fel de "lucru francez legat cu sfoara..."
Schimbarea motorului duce la multe nepotriviri ca de ex: trage fir martor pentru bujiile incandescente (chiar daca are loc in bord), diverse treburi sunt pe dos, prindere galerie, etc.
Dupa mine nu e o solutie.

Acum despre GPL si diesel: masinile au fost facute sa mearga cu benzina si motorina. Au fost proiectate pentru asa ceva. Ca noi mai carpim pe ci pe colo.. deh!

Despre motorina la negru nu imi place sa ma gandesc. Nu stiu ce bag in rezervor si asta ma sperie..
Am un prieten care a bagat o posirca in loc de benzina fara pb si acum trage cu sonda lambda, catalizator, etc. - ii iese pe ochi benzina aia pusa la negru.
La motorina ai surprizele mai tarziu.. iarna cand te intrebi de ce nu mai porneste, de ce se imbacseste filtrul asa tare si asa repede, etc.

Mai conteaza mult si ce vrei de la o masina: viteza? economie?

Despre consum: Eu am un benzinar de 1.9 cu care in oras sunt in jur de 10. N-am mai facut demult consumul.

Hai pa!
Dragos


Înapoi la “Citroen BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 29 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos