Pagina 1 din 2

inlocuirea axei cu came si reglajul tachetilor pt BX 19 TRD

Scris: Dum 26-Mar-2006 20:22
de George Gadici
deoarece am avut nenorocul sa mi se rupa cureaua de distributie si norocul ca axa cu came s-a rupt in 4 scapand cu supapele si palierele intregi si ne deformate trebuie sa schimb doar axa cu came, fapt pentru care va rog daca este posibil sa-mi trimiteti cotele de reglaj ale tachetilor incepand dinspre cureaua de distributie sau doar pe admisie si evacuare.
Va multumesc

Scris: Lun 27-Mar-2006 15:30
de khan
la ce masina? daca e vorba de vreun bx diesel, e neaparat sa dai jos chiulasa, daca s-a rupt axa, sigur si supapele sint indoite si poate chiar si ghidurile trebuie schimbate

Scris: Lun 27-Mar-2006 18:31
de MARIAN
George Gadici scrie:imi cer scuze canu am specificat tipul masinii in text dar l-am specificat in titlu, este BX 19 TRD. Dupa ce am desfacut axa cu came am apasat tachetii la cursa maxima au revenit foarte usor inapoi fapt pentru care nu cred ca supapele sa aiba ceva, totusi va rog daca este posibil sa-mi trimiteti cotele de reglaj a tachetilor pentru admisie si evacuare

Te rog sa nu mai deschizi subiect nou; posteza aici in legatura cu acesta problema.

Scris: Lun 27-Mar-2006 19:58
de khan
vrei sa spui ca ai apasat pe paharele care acopera coada supapei si arcul. chiar daca merg usor, s-ar putea sa fie indoita doar ciuperca si daca e asa iti poti da seama privind linia paharelor din lateral. daca e unul mai jos, supapa aia e indoita. inca o data iti spun ca din cite am vazut (cred citeva zeci) nici una nu a scapat cu supapele intregi dupa o rupere de curea. nu mai pun la socoteala ca daca o dai jos ai ocazia sa faci o toaleta completa, cu rectificat scaune, schimb supape sau rectificat - eventual pui noi (nu incerca sa le indrepti pe cele indoite!!!), ghiduri, simeringuri...

schimbarea axei cu came si reglajl tachetilor la BX 19

Scris: Mar 28-Mar-2006 07:02
de George Gadici
va multumesc pentru sfaturi, o sa ma uit foarte atent la nivelul paharelor de pe supape, iar in cazul in care desfac chiulasa trebuie sa rectific scaunele obligat, dar se potriveste setul de freze pentru Dacie, iar daca nu spuneti-mi va rog unghirile de la scaune si de asemeni vechea rugaminte privind reglajul tachetilor.

Scris: Mar 28-Mar-2006 16:02
de George Gadici
am verificat tachetii cu o rigla metalica si nu aveau diferente intre ei, mai precis am asezat rigla pe cate patru pahare si nu se vedea fanta de lumina la nici unul fapt pentru care am spus ca am avut si noroc. Totusi va rog daca puteti sa-mi spuneti cotele cerute anterior.
Va multumesc

Scris: Vin 31-Mar-2006 23:10
de nitro_od
daca supapele inchid sau nu bine(adika daca sunt deformate in vre-un fel) poti verifica foarte usor!
cu capacul de la axa cu scame desfacut, rotesti motorul pana ajunge cu fiecare pereche de supape (fiecare piston) in pozitie de compresia, adika inchise ambele supape. scoti injectoarele sau bujiile( poti alege), eu zic totusi injectoarele(ai loc mai mult), apoi bagi aer sau tragi aer prin orificiul injectorului!
daca aerul circula liber inseamna ca ai supapa deformata. daca se creaza o anumita presiune/depresiune(momentana, ea se va pierde prin fanta segmentilor), atunci supapele inchid bine shi poti continua procedura de mintaj!
TIP! : daca nu ai montat inca axa cu came, poti verifica direct ermetizarea supapelor fara a roti motorul de vreme ce toate supapele sunt inchise!
iti recomand varianta asta deoarece este posibil ca nu toti tachetii ar putea avea jocul corect , in fapt ar fi posibil ca unii sa fie stransi ceea ce ar duce la pierderea presiunii si ai putea interpreta simptoma ca fiind supapa stramba!
apoi pentru reglajul tachetilor iti sugerez sa iti procuri o lera si un micrometru pentru acuratete.
daca nu a depasit momentul......intreaba-ma shi te ajut ! procedura este destul de complexa! :-&

Scris: Sâm 01-Apr-2006 20:14
de George Gadici
multumesc pentru sfat " nitro_od", si pentru siguranta o sa incerc pentru ca nu am montat axa inca, abia am facut rost, dar am aflat cotele de reglaj si anume :
- 0.15 pentru admisie cu o toleranta de 0.08
- 0.30 pentru evacuare cu aceasi toleranta

Scris: Sâm 01-Apr-2006 21:33
de nitro_od
ma bucur ca am fost de ajutor!
trebuie sa verifici supapele ...nu pentru siguranta....ci pentru a nu pierde timpul cu montajul daca nu este totul OK!

Scris: Dum 02-Apr-2006 14:10
de khan
mai ai si alte pastile de reglaj inafara de cele din chiulasa? daca nu, ar trebui sa iti procuri, daca iti trebuie mai groase nu prea ai cum sa adaugi material ca sa le umfli. nici daca iti trebuie mai subtiri nu e o fericire ca nu prea prinde pila pe ele si e destul de greu sa iei exact 3 zecimi, sau mai stiu eu cit. ai grija ca orice altceva pui acolo decit pastilele originale (e vorba de un otel tratat) se va sparge sau va crea alte neplaceri

Scris: Lun 03-Apr-2006 21:37
de George Gadici
Multumesc domnule "khan", dar mai exista inca si masini de rectificat, iar pastilele de sub pahare se mai gasesc pe la diferite ateliere specializate pe CITROEN

Scris: Mar 04-Apr-2006 08:18
de nitro_od
poti completa, daca e vb de adaos, cu foite de lera(merita sa sacrifici una).
tot otel tratat si are marele avantaj de a fi deja calibrate (0.05-0.80mm)!
daca trebuie sa iei din ele o poti face la un polizor, foarte usor!
chiar daca nu iese la micron, cu micrometrul din dotare poti aproxima destul de bine(sa nu uitam ca ai toleranta de 0.08mm) :!:
succes!

Scris: Mar 04-Apr-2006 08:21
de nitro_od
P.S. ....intotdeauna asezi foita de lera sub pastila de reglaj a tachetului, adika direct pe coada supapei.
in felul asta eviti sa cada la montaj sau ulterior!

Scris: Mie 05-Apr-2006 08:19
de khan
George Gadici scrie:Multumesc domnule "khan", dar mai exista inca si masini de rectificat, iar pastilele de sub pahare se mai gasesc pe la diferite ateliere specializate pe CITROEN


scuze, stiu ca se mai gasesc, dar nu stiu cit de priceput esti si daca stii exact ce comporta operatiunea si atunci atrag atentia asupra unor lucruri pe care nu am de unde sa stiu daca le stii sau nu. e chiar asa o mare ofensa? ca sa stiu daca ma chinui sa mai scriu data viitoare sau nu

Scris: Dum 16-Apr-2006 09:51
de George Gadici
Domnule" khan " am pornit motorul fara probleme si suna destul de bine deci chiulasa a scapat intreaga (exceptie), nu am raspuns cu rautate dar eu cerusem niste date precise pe care a trebuit sa le aflu din alta parte pentru ca d-tra ati evitat sa mi le dati . Cred ca putem colabora constructiv in continuare pentru ca nu sant un superas, dar nici strain de tehnica nu sant.
Cred ca va trebui sa modific putin avansul, conteaza sensul de rotire al pompei sau nu, ca la cele pe benzina nu conteaza. Normal ar fi sa nu