Pagina 1 din 1

CUREA DISTRIBUTIE

Scris: Lun 03-Oct-2005 13:44
de dragos
SALUT TUTUROR.AM UN BX DIN 86 DIESEL,SI AS VREA SA-I SCHIMB CUREAUA DE DISTRIBUTIE,IMI POATE SPUNE CINEVA CUM SE FACE?
SI INCA CEVA.AM SCHIMBAT CARBUNII LA ALTERNATOR SI AM DESCOPERIT CEVA CE SEAMANA CU UN RELEU,CE SA FIE SI LA CE FOLOSESTE ALA,CA AVEA SI UN FIR RUPT PE CARE L-AM PRINS LA LOC
VA MULTUMESC

Scris: Lun 03-Oct-2005 14:49
de eugenro2001
Te rog sa nu folosesti majusculele in mod nejustificat. Conform legilor (ne)scrise ale conversatiei pe email, chat, forumuri, etc., majusculele inseamna ca tipi.

Chestia aia ca un releu o fi chiar regulatorul electronic al alternatorului.

Scris: Lun 03-Oct-2005 16:25
de cosmin_bogdan_s
Pentru a alinia motorul ai:

1. Alinierea cilindrilor(cu ajutorul volantei). O gaura intre blocul motor si cutia de viteze, deasupra electromotrului. Acolo se introduce o bara de diametrul 7 mm. ATENTIE: Volanta are un raport de 1/2 fata de axa cu came si pompa de injectie.

2.Axul cu came. Cu ajutorul unui surub ce trece prin fulia axului cu came si care intra in blocul motor(daca imi aduc bine aminte surubul e de 8) se blocheaza axul cu came in pozitie.

3.Pompa de injectie. Cu ajutorul a doua suruburi ce trec prin fulie si care intra in blocul motor.

Pasii pt a schimba cureaua de transmisie:
1. Invarti motorul in sensul acelor de ceasornic pana ce suruburile de blocare a axei cu came/pompei de injectie se pot strange.

2.(Practic trebuie sa fie aliniata deja) Verifici volanta prin introducerea unei bare de diametrul 7 in gaura de la volanta.Pe tot parcursul schimbarii lasa bara in volanta.(Nu introduci suruburile de la pompa si axul cu came si misti usor pana ce bara intra si mai adanc in interior).

3.Introduci suruburile de fixare a axului si a pompei de injectie.

4. Desfaci cele 2 suruburi ale rolei intinzatoare(situata spre partea cu galeria de evacuare).ATENTIE: Suruburile nu se desfat de tot.Se desfac atat cat este necesar pentru a putea misca rola intinzatoare.

5. Cu ajutorul unui intrument cu capat patrat misti rola intinzatoare pentru a relaxa cureaua de distributie. Strangi suruburile de fixare a rolei.

6.Inlocuiesti curaua de distributie.

7.Desfaci suruburile de la rola intinzatoare.Aceasta este prevazuta cu un arc care intinde automat cureaua optim.

8.Scoti suruburile de la axa cu came si de la pompa si bara de la volanta.

9.Invarti cu o cheie motorul 1-2 ture. O sa simti compresia dar trebuie sa se miste depunand o forta nu foarte mare(cel mai bine misti initial cu o cheie motorul pentru a simti aceste forte ce apar). Altfel inseamna ca ceva nu este aliniat si trebuie sa reiei alinierea motorului.

10.Strangi suruburile de la rola intinzatoare


Poti ulterior pentru o mai mare siguranta sa mai incerci sa invarti de cateva ori motorul pentru a fi sigur.

Scris: Lun 03-Oct-2005 19:26
de petrem
In legatura cu cureaua de distributie, am si eu cateva nelamuriri ...

La cati km este recomandat sa fie schimbata?
Magazinul care mi-a vandut cureaua a zis ca pot sa stau linistit pana la 60 000 km ... un mecanic zicea ca merge si 70 000 km ... la un service am intalnit pe cineva care avea cureau rupta la un CX si a zis ca l-a tinut ~55 000 km ... altcineva mi-a zis ca i s-a rupt o curea la un BX la 15 000 km ...

Un prieten care a fost mecanic la Daewoo a spus ca o alta problema foarte importanta care influenteaza durata de viata a curelei este neschimbarea celor doua role (fixa si intinzatoare), ei la Daewoo fiind instruiti sa le schimbe si in cazul in care clientul refuza nu dau garantie la curea ...

Deci trebuie schimbate si rolele sau nu?

Scris: Lun 03-Oct-2005 19:35
de WLD
petrem scrie:In legatura cu cureaua de distributie, am si eu cateva nelamuriri ...
La cati km este recomandat sa fie schimbata?
Deci trebuie schimbate si rolele sau nu?[/i]


60.000km sau 5 ani.
Oficial trebuie schimbata si rola intinzatoare. Din practica iti pot spune ca rola tine 2 schimburi. Tot la 2 schimburi de curea e bine sa schimbi si pompa de apa.

Scris: Mar 04-Oct-2005 19:33
de Catalin29
la un motor pe benzina de 1600 carburatie, merita sa risc eu sa schimb sau sa ma duc la cine e expert? cate role imi trebuie?

Scris: Mar 04-Oct-2005 21:54
de paga
daca ar fi pentru prima data, mergi mai bine la un mecanic. Este prea riscant si costurile in cazul incare se rupe sunt mari.

Scris: Mie 05-Oct-2005 09:21
de nicum
La BX-ul pe benzina iti trebuie o singura rola. Mai imortant este insa arcul intinzator, care in timp se decalibreaza. Si eu iti recomand sa te adresezi cuiva care a ami facut operatia asta. Daca ai manualul haynes e super, pt ca acolo iti explica cum se face alinierea. bafta!

Scris: Lun 06-Mar-2006 01:03
de levente_txf
salutari la toata lumea referitor la cureaua de distrbutie cel mai bine o schibi la50000mii km si rola antinzatoare la benzinare si la diesel si pompa de apa sa nu ai surprize. nu se tracteaza ca slabesti durata curelei si se poate rupe cand nu te astepti.acuma face fiecare cum vrea asta e va salut sa auzim numa de bine :lol:

scimbare curea transmisie

Scris: Mar 21-Mar-2006 19:32
de Catalin29
Azi am dat jos capacul de pe cureaua de transmisie sa vad cum e pe acolo in vederea schimbarii curelei. Eu ma gandeam ca e ceva gen curea alternator(doua fulii+intinzator) dar la curea transmisie e ceva in interiorul curelei care la prima vedere nu ma lasa sa o scot. Sfaturi? motor 1600 benzina clasic.

Scris: Mar 21-Mar-2006 20:10
de MARIAN
Eu ma gandeam ca e ceva gen curea alternator(doua fulii+intinzator)

:shock: Du-te la un mecanic :!:

Scris: Mie 22-Mar-2006 10:24
de nicum
Schimbarea curelei de distribuite e descrisa destul de bine in manualul Haynes