Pagina 1 din 1
Motor AJZ (TZD TURBO 92)
Scris: Dum 03-Mai-2009 20:01
de mariusbv
as dori cat mai multe informatii despre acest tip de motor;1).avand catalizator m-ar interesa daca poate fi incadrat la norma euro 1.
2)ce diferente sunt intre acest tip de motor si A8A
3)Are tot 66 kw?
orice alte informatii sunt binevenite.
mersi
Scris: Dum 03-Mai-2009 21:07
de abarth_mcm
uite aici
http://www.tramontana.co.hu/citroen/engine/engine.php ..pare a avea putere mai mica

..dar nu vad de ce..compresia e la fel...diametrul si cursa pistonului la fel... o fi altceva diferit

..daca zici ca are catalizator de aceea o fi avanda puterea mai mica.(e doar o parere)
Scris: Lun 04-Mai-2009 07:39
de nicum
Are putere mai mica fix din cauza catalizatorului.
Scris: Lun 04-Mai-2009 08:07
de mariusbv
sa-ti fure un catalizator 12 CP??
Scris: Lun 04-Mai-2009 08:27
de nicum
Din ce vad acolo motorul pare identic dpv mecanic (alezaj, cursa si raport de compresie identice) cu ala non-euro. E posibil sa aiba si injectoare cu debit mai mic. Deci diferenta aia de putere poata sa provina din mai multe locuri.
Scris: Lun 04-Mai-2009 09:27
de mariusbv
curios este ca in cartea de id a masinii apare 66kw la 4300.
motorul este insa AJZ si are sigur catalizator.(motorul nu a fost schimbat)
ps: am facut rost de manualul tehnic al masinii (in germana) si la ambele motoare A8A si AJZ este trecut 66 kw, cu specificatia LA ajz:" Motor mit Katalysator"
nu mai inteleg nimic: una zice cartea.... altceva apare pe net....
Scris: Lun 04-Mai-2009 09:33
de dj01fad
catalizatorul ia destula putere asa ca e posibil.
Scris: Lun 04-Mai-2009 19:34
de khan
cred ca e o greseala pe tramontana, diferenta intre ele vine de la catalizator, de acolo codurile diferite. nu il recunoaste nimeni ca fiind Euro1, eu am AJZ in talon, masina provine din Germania unde era Euro1, aici nu e. daca ai nervi, bate-te cu ei
Scris: Lun 04-Mai-2009 20:25
de dj01fad
la benzol se trece euro 1 sau poate chiar si 2 dupa caz in carte, pt ca pana in 97-98 sau ceva de genu', rar-ul romanesc nu trecea normele in carte pt ca nu ii interesa. la diesel am inteles ca e mai problematic pt ca nu prea vor.
Scris: Mar 05-Mai-2009 11:05
de bogdan78
Desi este doar un zvon, eu asa am inteles ca RAR are dispozitie sa treaca motoarele o treapta mai jos in ceea ce priveste norma de poluare. Probabil ca ei oficial ar nega acest lucru

si ar putea dovedi cu un maldar de hartii, dar asa a auzit un amic de la cineva din cadrul RAR. Ca este dispozitie de sus.
Scris: Mie 09-Dec-2009 21:39
de mariusbv
nu mai deschid alt topic si intreb tot aici: daca scot catalizatorul imi va creste consumul de motorina?
Scris: Mie 09-Dec-2009 23:44
de khan
nu, dar daca nu e infundat il poti lasa, nu ii ia nimic din performante. si oricum nu se intimpla ca la benzina sa se infunde si sa se incinga la rosu si sa restrictioneze evacuarea