Pagina 1 din 1

Curea distributie, curea alternator, role

Scris: Joi 11-Aug-2005 12:55
de citroencitroen2003
Buna ziua tuturor. Sunt in mare dilema. Poate ma ajutati cu un sfat, ( link )
Trebuie sa schimb urgent cureaua de distributie, la BX-ul meu turbo diesel
de 1765 cm fabricat in 1990. Cod motor A8A (XUD7TE). Problema e ca zornaie foarte tare pe partea cu distributia. Imi poate spune cineva cite role sunt pe distributie ? Inca o rola cel putin este si pe cureaua de alternator. Daca stiti vre-un link, cu desenul distributiei, ar fi super. De asemeni suspectez si rulmentii de la alternator. Pina nu desfac nu ma pot lamuri de unde vine zornaitul metalic.

Scris: Joi 11-Aug-2005 15:57
de nicum
Daca "zornaie" schimba-le de urgenta. Am vazut un Fiat diesel cu rola intinzatoare de la distributie pleznita. Desfa motorul, alternatorul si schimba tot ce trebuie schimbat. La diesel ruperea curelei = dezastru.
Poti sa-ti dai seama daca ai probleme sau nu cu rulmentii de la alternator in felul urmator: scoti cureaua de la alternator si pornesti motorul (atentie ca nu stiu cine antreneaza cureaua la diesel). Daca s-a schimbat zgomotul motorului inseamna ca si rulmentii de la alternator sint afectati. Daca dai alternatorul jos de pe masina si incerci sa il invirti cu mina o sa iti dai seama repede daca are sau nu probleme la rulmenti.
In orice caz, nu neglija problema, se pare ca rola ta de la distributie e pe duca.

Scris: Vin 12-Aug-2005 10:38
de khan
e posibil sa fie rolele de la distributie, sau cel putin una dintre ele. te pot ajuta si cu role si cu curea 0723.592.793

Scris: Lun 15-Aug-2005 15:16
de razvancioarga
Din proprie experienta, schimba tot cat mai repede, inclusiv pompa de apa.

Eu am avut probleme cu cureaua de distribuitie: cand am cumparat masina, acum 1 an, am schnimbat toate "consumabilele" ca sa fiu sigur: filtre, placute + discuri frana ( cu discurile mele te puteai barberi, mai aveau cam 4 mm grosime), cureaua de distributie.

Intr-o zi extrem de ploioasa de iarna ( "iarna" romaneasca de tranzitie ) s-a blocat pompa de apa. Cureaua de distribuitie a sarit de pe role, nu s-a rupt, dar a fost de ajuns ca sa schimb motorul ( tot ce mai era bun in el era pompa lucas de injectie si metalul pentru fier vechi ).

O curea noua + o pompa de apa noua nu costa prea mult, te sfatuiesc sa le cumperi noi, asa primesti si garantie etc. Eu am primit garantie 25,000km.

Daca vrei preturi exacte sa imi scrii, o sa ma uit peste facturi, nu mai tin minte acum, dar cred ca era in jur de 4 mil, cu manopera cu tot.