Pagina 1 din 1

probleme xsara - sub jumate rezervor pierde puterea

Scris: Mie 29-Aug-2007 10:58
de adrianr
Buna ziua,
sunt un novice ale automobilismului recunosc, am schimbat vechea masina cu un Citroen Xsara 2.0 HDI din 2001 anul trecut. Mai nou, cand nivelul de motorina scade sub jumatate masina nu mai are putere, nu mai accelereaza si cand se apasa acceleratia la fund scoate un fum negru dens. Am fost la mecanici, au schimbat filtru motorina, aer, ulei, au schimbat si uleiul si tot asa ... Eu sunt din Iasi si din pacate aici nu este service citroen. La sermecom in iasi pe tester nu au gasit ce are...
Va rog, astept un raspuns cat mai rapid si niste sfaturi. Va multumesc anticipat

Scris: Mie 29-Aug-2007 11:11
de NOS_feratu
posibil ca pompa de alimentare din rezervor sa se incalzeasca ff tare iar motorina fierbinte sa nu mai "arda" cum trebuie. oricum ciudat fenomen... sunt curios si de alte opinii... take care

Scris: Mie 29-Aug-2007 11:12
de dj01fad
primul lucru care trebuie facut este sa scoti rezervorul sa il speli bine; apoi, trebuie verificat sorbul sa nu traga aer ceva cand scade nivelul. ultima chestie, ar fi sonda care ar putea indica eronat, si de fapt rezervorul sa se apropie de gol.

desfa ansamblul pompa-sorb si studiaza acolo ce se intampla. scoti bancheta din spate, si pe partea dreapta a masinii ai sa il gasesti. are un inel care se desfileteaza si apoi iese.
bafta.

Scris: Mie 29-Aug-2007 11:13
de adrianr
dar e curios ca se intampla doar cand nivelul scade sub jumatate. debitmetrul sau valva erg nu poate fi?

Scris: Mie 29-Aug-2007 11:14
de adrianr
am uitat sa adaug ca se aprinde si senzorul de la motor indicand o eroare.

Scris: Mie 29-Aug-2007 11:23
de adrianr
am sunat la un service destul de bun de aici. m-au programat pe saptamana viitoare la curatat rezervor si verificat pompa din spate. aveti idee in cel mai rau caz cam cat ma costa o pompa de la rezervor sau ce ar putea fi acolo?
va multumesc

Scris: Mie 29-Aug-2007 12:56
de nicum
Daca se aprinde un martor pe bord, atunci in mod cert se inregistreaza si o eroare in computer. Eroarea asta trebuie sa fie punctul de plecare pt depistarea problemei. Tu acum, rezolvi prin eliminare si de regula nu nimeresti defectul si peste un timp o sa vedem un post cum ca vinzi masina. Iar aia de la service, vor fi foarte dornici sa iti ia banii pentru diverse inlocuiri de piese.
Nu schimba nimic de pe masina fara sa fii sigur ca piesa schimbata e cauza. Personal nu cred ca spalarea rezervorului ajuta la rezolvarea problemei tale, avind in vedere ca masina e relativ noua. Nu cred ca e debitmetrul, ar fi facut tot timpul. Vala EGR se poate curata si de regula simptomele sint de mers neregulat.

Scris: Mie 29-Aug-2007 13:04
de adrianr
pe tester mai demult, alt service decat citroen au spus ca nu are destul aer, si e probabil egr-ul. dar si azi, dupa ce am realimentat automat a disparul martorul de bord...

Scris: Mie 29-Aug-2007 13:41
de nicum
Atunci verifica debitmetrul, desi nu cred ca e asta de vina.

Scris: Vin 31-Aug-2007 16:12
de eugenro2001
adrianr scrie:Maine m-am programat la suceava in service-ul citroen. sper sa o faca astia si sa nu ma scurga de bani. deja face tot mai des fum negru si perde din putere cum scade motorina... Tineti-mi pumnii

Scris: Sâm 01-Sep-2007 15:10
de adrianr
am fost la suceava... mi-au gasit 3 filtre de aer infundate: cel pentru turbina, debitmetru si nu mai stiu ce. noroc ca m-a ajutat tehnicianul expert de acolo si mi le-a reconditionat ca altfel plateam 200 ron pe bucata. mi-a mai spus ca si pompa de servodirectie ar trebui schimba pe de alta parte (900 ron la ei) si mai da rateuri si pompa de presiune.
In total am dat pe diagnoza, verificare mecanicaspalare si manopera 120 ron.

Scris: Sâm 01-Sep-2007 15:13
de mbc
asa... si? acuma iti merge in regula masina si cand ai mai putin combustibil in rezervor? zi-ne cum sta treaba

Scris: Sâm 01-Sep-2007 17:14
de adrianr
Da, deocamdata imi merge, nu scoate fum si nu mai pierde puterea. sa vedem pana cand. imi spunea tehnicianul ca fara debitmetru nu mai scoate nici un fum, si pierderea de putere era din cauza faptului ca receptionand prea putin aer , debitmetrul dadea drumul la motorina pe masura acestuia. Spune ca de obicei la 150 000 - 160 000 km debitmetrele se inlocuiesc.

Scris: Sâm 01-Sep-2007 21:40
de NOS_feratu
...cat priveste pompa de servo schimba lichidul de servodirectie cu cel specificat de producator sau cu lichid universal (2+2 spre exemplu) si ai sa fii uimit de cat de bine o sa mearga pompa ta cea care trebuie schimbata... take care